Hari Yang Cerah Untuk Jiwa Yang Sepi...

0096 – 26 May 2007

Hari Yang Cerah Untuk Jiwa Yang Sepi...

Pre-entri

Walaupun sekarang ni hujan mencurah, aku nak jugak gunakan tajuk ni. Sebab apa, later k!

Apa aku baut hari ni.

Better aku start dari semalam la ok. Atau dari sebelum-sebelum ni.

Hibernasi

Lepas aku tak leh tido tu, aku g la jumpa doktor kat UMP ni. Doktor kat UMP ni pelik sket, ada satu doktor je. So kiranya bergantung harap pada dia je la.

Pulaknya, masa aku g tu, dia g lak kursus 3 hari. So it left the jururawat je la kat klinik. Amik ubat je boleh, but untuk check apa-apa memang tak leh. Mana lah tau aku ni ada sakit…?

So, aku jururawat tu pun tak berani nak bagi ubat apa. Aku pun paham je la. Diorang takde kuasa. Tapi yang aku bengang tu, kenapa la time sakit, time tu doktor takde? Plus kenapa lah satu je doktor kat UMP ni?

Lantak la, yang penting aku mesti try tido.

Aku buangkan habit minum nescafe tu. Aku tak nak satu pun caffein dalam badan. Aku minum milo je. Makan banyak2. mandi. Selesakan diri. Then try tido.

At least lepas tu dapat la 3 jam, 4 jam, n sekarang dah normal kowt.

Bila dah normal ni pulak, bosan la pulak hidup.

Aku sibuk studi n meeting expoconvo tu. Aku sibuk rancang itu rancang ini. Then suddenly macam aku cakap rasa bosan dan sepi.

G la mengacau rumah orang lain. Bila bosan lak buat kerja yak berfaedah ni, aku balik.

Tengok movie. Layan sampai pukul 4 pagi.

Pagi ni aku bangun pukul 2 petang! Hampeh tak. Berapa kali tersedar. Tapi malas nak bangun. Selamat roomate aku balik rumah. Lagipun aku kunci pint u bilik.

Kalau tak adalah makhluk-makhluk umah ni mengacau aku yang nak beradu. Asyik tido je la, kamal, nak pinjam external la, kalau tak pun, diorang lecture aku sebab tido memanjang.

Lantaklah kan. Hidup aku. Sibuk je.

Nafsu pelik...

Later on, lepas bangun, mandi, decided keluar.

Perut lapar menggila. Nafsu makan makanan eksotik tiba-tiba datang.

Drive sorang-sorang g Kuantan 30 km or approximate 30 minutes away from here. Masuk Megamall, bayar rm 1.50 utk parking, semata-mata nak makan Kenny Rogers!

Boleh?

Berapa banyak habis bila aku ada nafsu pelik begini. Minyak dah rm 10, parking, then gatal lak tak reti duk diam kalau tak beli barang.

Tu yang malas nak keluar. Dah lah duit takde. Tapi hari ni boleh gak habiskan rm 100!!

Tapi takpe. Sekurang-kurang nya hari ini aku happy. Masa ku terisi selain dari tidur je. Ini adalah Hari Yang Cerah Untuk Jiwa Yang Sepi...

Dan apa yang aku beli?

The new Peterpan – Hari Yang Cerah

Aku amat meminati Peterpan. Sejak dari zaman Taman Langit, ke Bintang Di Surga, dan kini Hari Yang Cerah,

Ingat lagi, masa tu Peterpan tak lah popular lagi dekat Malaysia ni. Tapi aku dah suka dan layan dengar Taman Langit mereka.

Bagi aku, lagu diorang walaupun simple, tapi lirik mereka menyuntik elemen khayalan kepada aku.

Langit, bulan, bintang, awan, surga, dan macam-macam lagi menjadi permainan kata-kata. Aku amat meminatinya.

Dan aku sering menerawang bersama kata-kata itu. Di kala itu lah aku ciptakan Taman Langit yang merupakan laman imaginasiku.

Di Yang Terdalam mungkin tak selalu aku bercerita mengenai Taman Langit ku. Di blog yang dulu mungkin selalu.

Taman itu telah lama aku cuba tinggalkan. Lantaran menyedari taman itu hanyalah khayalan, bukan realiti.

Sedikit sebanyak, aku kembali ke bumi yang nyata dari langit. Aku kembali realit dari fantasi.

Dan aku melihat album Peterpan mula begitu. Bermula dari Taman Langit di langit, ke Bintang di Surga dan kini kembali ke benda yang ada di bumi – Hari Yang Ceah. Mungkin lepas ni albumnya bertajuk Bumi?

Merepek pulak aku.

Tapi di sini aku ingin menyatakan kekaguman kepada lagu Peterpan. Ini yang ku rasa. Semua lagu dapat aku relatekan dalam diri. Ini istimewanya Peterpan. (jika tak minat, jangan sibuk!)

Dan kalau anda perasan Yang Terdalam juga merupakan salah satu tajuk lagu

Peterpan!


Yang Terdalam

by PeterPan


Biarlah semua yang kuinginkan

Tak akan ku ulangi

Maafkan jika kau ku sayangi

Dan bila ku menanti

Pernahkah engkau coba mengerti

Lihatlah ku disini

Mungkinkah jika aku bermimpi

Salahkah tuk menanti

Tak kan lelah aku menanti

Tak kan hilang cinta ku ini

Hingga saat kau tak kembali

Kan ku simpan dihati saja

Ku telah tinggalkan hati yang terdalam

Hingga tiada cinta yang tersisa di jiwa


Post entri

Sekali hujan lebat, kilat sabung menyabung la di luar. Macam mana nak jadi Hari Yang Cerah ni?

Btw, Hari Yang Cerah Untuk Jiwa Yang Sepi tu pun tajuk lagu baru Peterpan.

Nak g layan jap!


:::YTBACK!!!:::

2 comments:

aisyah said...

rupanya ko msh d kuktem..
xtau nk kata pe la..
but it seems like ur searching for something..
ape? aku pon tak tau la..

FAIZUL said...

wargg..da bli album peter pan baru??
warggh..jeles2!!..ak suka lagu di balik wan tu..masyok!!!

ump tu kan jauh dr kuatan kan? area2 matrik gambang,,,kan??