This is not Shades of Happiness Part 2!

0091 – 14 May 2007

This is not Shades of Happiness Part 2!

Pre-entry....


Berbunyi lagi ku di sini...

Nothing much to say, nak umumkan shades of happiness tu lambat pulak officialnya. Kang tak jadi,malu kawe.

Want to clear something for teddy bear hijao, beta bukan orang negori atau melaka la…. Selangor. Saja je meghaban bahasa lain masa dalam blog. Itulah uniknya Malaysia kan… (tiba-tiba patriotic la plak!)

Current life, as usual. Ada cuti 4 hari dari kuliah, sebab lecturer ada hal, menyebabkan aku berada di comfort zone yang amat sangat! Tido je! Banyaknya assignment yang dia bagi pun aku tak sentuh.

Gegar U UM

It all started last Saturday la. Ada offer untuk ke pelancaran Gegar U di UM. Just pergi untuk pelancaran je, tak buat apa pun. Dah dapat g kl free, sapa tak nak.

Just join je la. Turned out that the programme was something formal like, organised by Penyayang n some ministry. Objectives – to imply unity spirits among races, in university or campus.

One thing yang best pasal program ni, ada 16 ipta n ipts yang ambik bahagian. UMP tak termasuk la pulak. Yang bestnya, di 16 u yang ambik bahagian tu, ada macam-macam program yang best gila. Ada live band, pertandingan, dan macam-macam lagi.

Yang ambik bahagian pun adalah universiti yang dah lama. Dah banyak pengalaman. So kat UMP tak de la. Lagipun, live band nak masuk UMP? Berangan la. Kalo nasyid maybe..

Tapi bila fikir balik, sapa yang nak hold program besar camtu, sedangkan dekat UMP sekarang pun tak ramai orang. Yang ada pun sibuk short sem ngan program masing-masing. So satu kerugian buat UMP la.

Dan yang ku tak sangka-sangka sekali!

Siti Nurhaliza

CT pun ada sekali!!! Or should i call her Datuk CT?

(dah lama kan entri mengenai Ct takde di Yang Terdalam)

Lepak je kat DTC UM masa tu. Boring-boring dengar ucapan. Biasa la. Ucapan kan.

Dan selepas je pelancaran, there she was, nyanyikan lagu tema program tu. Program kementerian, senang la dapat ct kan.

Warna warna Malaysiaku tajuk dia. Lagu Aubrey lirik siti. Best. Catchy. Aku sempat amik video je.

Kawan-kawan aku yang kononnya dulu tak minat siti excited la pulak. Tak penah jumpa live kowt. Macam aku, macam dah malas… poyo kan.

Masa dia nak keluar, ramai kerumun CT dari menteri pengajian tinggi tu. Kesian pun ada dekan Datuk Mustafa Mohamed tu (ingat aku tak tahu nama menteri ke?)

CT as usual, layan peminat best. Bila ramai nak salam, nampak kejujuran dia layan orang. Tak tahu la orang lain nampak ke tak. Kan aku suka berangan!

Tapi seriously tak sangka ada dia di situ. Just pengubat rindu la, selepas jumpa dia bulan Julai tahun lepas dekat RTM. (rasanya aku ada buat entri tu)

Survey

Bila dah takde idea macam ni, mula lah nak buat survey.

Sebenarnya, jauh di sudut otak ni, ada beberapa idea nak dibuatkan entri. I want ur comment, mana yang korang nak aku tulis. (cewah, macam apa je)


First, shades of happiness tu memang akan ditulis. Tunggu masa je. Ayat-ayat dah dirangka. Hehehe

Shades of Happiness


Second, hilman a.k.a. Yuren C ada mencadangkan untuk diadakan “Am I Not God Enough part 3”. Hamboi-hamboi, ingat aku suka konflik lama-lama ke. Ada je benda baru yang berlaku, tapi should i let it go?

Am I Not Good Enough?

Promo Am I Not Good Enough? Part 2

Am I Not Good Enough? Part 2


Entahlah, kang dipanjangkan, lagi banyak rahsia terdedah. Lebih-lebih lagi, sekarang ni blog ni makin sering dikunjungi rakan sekuliah. Kang jadi masalah la plak bila aku emo lebih-lebih.


Thirdly, maybe aku buat entri yang simple. Macam tag dulu tu. Mesti korang suka nak tengok rahsia2 aku kan. Aku dah de sikit idea nak buat "perkara-perkara-yang-aku-tak-sengaja, tapi-aku-kesalkan-hingga-kini"

i've been tagged & 6 things u dunno about myself

Ces hampeh lak tajuknya. Nanti la kalo aku nak tulis, aku edit sikit.


Fourth, kalo bosan, apa kata aku buat entri re-edited lagi macam "Kalaulah" dulu. ("Kalaulah - re-edited") Atau sambung entri "K.A.W.A.N", "F.R.I.E.N.D.S - another perspectives" atau "Relationship - part 1" dulu tu?

Kira recycle lah. Boleh? (blogger pemalas! hehe)


(Ingat lagi, macam mana entri "F.R.I.E.N.D.S - another perspectives" menjadi titik mula Joey datang ke blog ini…)


Fifth, atau entri depresi macam selalu di Yang Terdalam?

(banyak sangat, takyah la link, kan...)


Sixth, atau entri merapu seperti ini???

(ni pun banyak sangat)

U decide! Hantarkan undian anda ke... keh keh keh

Post-entry

Rasanya baik aku berenti. Macam tak best lak buat entri terkezut ni.

Nak menulis pun, sebab aku blog-hopping tadi, tengok ramai tak update.

Hampa pun ada bila tak update. Baru rasa macam mana perasaan cik teddy bila tengok tak di hapdet. Hehe

Untuk shades of happiness tu bila dah pasti, aku bagitahu ye.

Maybe in 2 days time, something big!

Boleh buat double celebration sekali.

Celebration apa?

Tunggu….

p/s – kehkehkeh, suka tul buat orang tertanya….


:::YTBACK!!!:::

5 comments:

Joey said...

hahaha..aku nak menuntut sepuluh juta royalti dalam bentuk komen ....wakaka..kerana telah melanggar akta hak intelek....hehehehe..

gembira sangat ek....duh....ko memang sorang yang ingat ek.....
masa bila aku pegi merambu kat laman ko pun ko ingat ...wah..respek lah aku...

kalau tengok entri yang aku buat sekarang ni..sumanya agak merapu-rapu...almaklumla ...buat entry dalam cc ni susah sket nak fikir panjang2..tapi...okayla ...yang penting entri tuh ada

aku dah update dah..bleh pegi check...

p/s ..pesal ko jer asyik tejumpa ngan SITI Nurhaliza?....aku nak jugak jumpa diaaaaaaaaaaaaaaaaaa...

Hilman Nordin said...

aku nak ape yang aku nak... tapi shades of happiness tu menyebebkan aku tertanya2 jugak..

tp am i good enuff tu ada drama sket.. ntah la kamal.. blog ko.. seke hati ko la nak wat pe.. tp kalau ko wat drama pun ok jgk pe.. hehehe..

Hilman Nordin said...

ehh, tapi aku pun kne tag jgk ngn ko.. tapi x wat la plak tag tuh... hmm.. ntah la ble nk wat ehh??

p/s: pe kata ko wat short story jgk? ok?

teddybearhijo gilak kuase~ said...

hah salam pok cik! siot la antivirus nie prob2 ngengade sket.

papepon... nah!

~owh, bukan dr malakau meyh? ahaha... apalah, mmg ske meraban eyh kamo ini... hum...

~tido je tauk? keji, dr tito... bek g wat post baru! ahaha... yay!

~owh,g um? ces~ sik jumpa siti aja, ces lagik! hahah... me, ade gag sato yg ske sangat, tp tak pnah lagik jumpa... waa... jeles la plak.

~4 survey...

1st:hoi2, lame deh kiter nunggu ito post. ahaha... so cepat wat...

2nd:eyh, ade ek cadang-cadangan part 3? woo, menarik tuh... so... wat lah~

3rd:tag? tag lagik? ughuu~ *tetibe rase2 cam nak ilang ingatan sat...* ahaha, weh, cam nyesal lak terkata nak wat... da kata, so akan kne wat gag... so far skang, agak bz... tgkla lagik gano... aih... kamo wat tapa, me ske jak nak bace... ehehe... jgn kne ditag lagik gue sudeh... mmg mendapatla nak mambuat 2 utang post tag2 nih... aih... hee... so, wat la...

4th:weh, okkie gag tuh... huhuu... menarik gag, leyh tau info2 yg me mmg ta nah tauk... post pasal fwen tu, *kalu tak silap la* me dpt la learn sumting yg meaningfull gag la... ahaha... so... buatlah~~~

5th:yay! tu pon besh gag. lame gag kamo tak wat post2 gito owk? ehehe... me knal kamo pon dr post2 begitu... *kalu tak silap la~* n nak tauk my 1st impression? "bapak besh makhlok nih, die nak ckp apa, die taip... tak tapis2 sgt, tak malu2, slambe jak luah sume... how i wish i can b like dat~!" heheh... so... wat la gag...

6th: ehehe... act... entri merapu kkadang nice gag pa... hahah... plg tak leyh lupa, yg kamo p istihar ari makan rapu tuh... ces~ ne leyh... tu my special bro nyer beday... n lgpon, setiap ari pon mmg ari tok makanan rapu~ ahaha...
so, leyh la layannn aja...

KESIMPULAN: mari2 kamo kne wat post memanyak! ahaha... *gile kuase tol gue ini... hee...*

so... besh? yeah, teddy da puas atih... nak p tarok cop mohor kat post n blog2 lain lak...

(^^)"// [post tau... jgn memalas~ ahaha...]

ADam Dryx said...

Salam Kamal,

As for me, ADam suka if you write about "Things yang happened sehari-hari but against your principle"

Contohnya,.. U love Datuk CT, but at the same time 'kecintaan' pada CT tu menjadi satu masalah pulak pada org lain..
(like what happened to ur ex-roomatela,.. sampai boleh jadi alasan nak pindah bilik... motiff sesangat!!)

or,

Kes pompuan yg tak tahu camna nak jadi pompuan (ur latest entry about relationship).. I want to know what ur opinion about org popuan nyer behavior sekarang nie...

dan lain-lain lagi...

Basically, i just want to read ur opinion on certain matters... if ADam agree with what u wrote, boleh la kita share2 pendapat

:)

P/s : Any topic is interesting,..olahan ayat dan kejujuran penulisan yang menjadikannya lebih menarik.