A Blogger???

0263
09 Ogos 2008

Being a blogger banyak mengubah cara aku melihat dunia
Banyak perspektif baru mula diterokai, dan juga dipelajari
Benda2 baru turut sama dikongsi dengan blogger lain, dan ianya memang bermanfaat

Satu yang aku perasan, once u become a blogger, u are ’it’ forever
Susah kalo setelah beberapa lama ko mengupdate blog, ko nak abandonkan blog ko

Dengan masa, maybe akan ada sedikit demi sedikit perubahan – pvtkan blog, tak bagi google dapat capai blog kita, limitkan pembaca n so on

Tapi konklusinya, once u become a blogger, ko takkan boleh berhenti
Dalam separa sedar, ko akan teringat2 blog ko walau bersawang bagaimana pown ia telah jadi kini

Menjadi blogger juga menjadikan aku pemerhati
Aku kini suka memerhati
Suka membesarkan benda2 kecil yang aku perhatikan
In a way, i appreciate those little things

Yelah, cuba fikir balik, dalam kehidupan kita seharian, banyak benda sebenarnya yang boleh dijadikan ‘modal’ untuk kita update blog.

Kadang2 dengan benda2 yang simple sangat pown
Tapi kalo kene dengan pengolahan, laras bahasa yang betul, attention getter yang boleh menyebabkan pembaca stay dengan kowang sampai akhir entri, benda2 simple itu boleh jadi benda yang extraordinary!

Boleh juga buat pembaca ko ketawa guling2 macam tenggiling!!!

Contoh2 benda simple yang ko boleh olah jadi entri yang best


  • Ko jalan2 pastu kaki ko terpeleot...
  • Ko tengah koyakkan kertas, tapi senget jadinya...
  • Ko mandi, tapi sabun habis...
  • Ko menaip blog, tiba2 idea hilang…
  • Ko tengok rumate ko tido, pastu ko rasa nak kaco je…
  • Ko nampak ada labah2 dekat dinding bilik kowang, ko nak je hempuk mende tuh
  • Ko nampak kipas ko kotor giler, bila la ko nak cuci mende tuh
  • Ko tengok susunan bilik ko, ko teringat yang ko penah berjanji nak tunjukkan gambar bilik ko..
  • Ko…
  • Ko…


Aish! Macam2 lagi la…
Kalo ko olah betol2, mesti tiba2 mende simple di atas menjadi entri yang best!

Macam ko kene himpit dalam komuter pown, itu benda simple yet best dibacakan???
Hahahaha
*gelak syaiton*


So...


  • Sapa kata blogger susah nak mencari idea nak update blog?
  • Sapa kata blogger tak leh dapat ransangan dari rutin harian untuk menaip entri?
  • Sapa kata blogger kekeringan idea nak update apa?
  • Sapa kata blogger boleh rasa tatau nak crite apa?


Takde punya!

Bila jadi blogger
Bila ko nampak benda kecik
Bila ko rasa nak crite pasal mende kecik itu
Sure punya, entri ko jadi best n blog ko takdelah bersawang...

Sebab the ability of blogger to make simple things into extraordinary things…


Question: So Kamal, kenapa ko lama tak update blog???

Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
Err…
...
...
...
...
...
...
...
...
...


AKU LAEN.....
AKU BUSY LA, GILER!!!


Hahaha =p


:::YTBACK!!!:::

18 comments:

attiey said...

hehe..mmg..memang.
kalo edr nmpak semut merayap pun leh ingat nak tulih dalam blog..
har har har..

khairul najmi yusof said...

kira pakcik kamo rajin jgk ler upadte. sy lagi jarang update. hehehe....

:: Cikgu Wiween :: said...

hohoi superman jambu!
agagagagagaggagaganasssssssss entry nih! yg "Macam ko kene himpit dalam komuter pown, itu benda simple yet best dibacakan???" yg paling tatahan tuhhhhhhhh! wagagaggaga bagus bagus..syabas bete. Akhirnya anda sedar the importance of updating ur blog. Akhir kata, sayangilaa blog anda walau bagaimana bz pun anda berada.( alaaa ayat x kena tp xpe..asalkan rhyme! muahahah)

~ mizzAmy ~ said...

~ yup, busy cemana pun, i still leh update blog. even sangat la pendek enrti nya. bukan apa, at least tak la bersawang.

btw, i have changed my url to http://mizzamy.com ~

lilRed Farah said...

walaupon aku tak meninggalkan jejak...aku tetap mengintai di sebalik tabir.....

aku doakan ko berjaya ngan project ko.....study always come first ;)

enjoy being a student...sok sok da keroje tak besh plak...waaahhh aku dah keroje ke???
ehhehehhe

zura lias said...

akak termasuk dlm blogger yg suke mensawangkan blog skarang nie..maklum le..i vip..jadual padat..hahahahaha...xpe,nnti dh ade mase..updet le sampai 5 entry sekaligus ye..anggap je denda pada diri sendiri..muahahhahaa

victoire said...

lamenye tak jenguk.
pebende ko merapu nih..
merapu aku ade isi gak. =p

Princess Liyana said...

Princess tahu tuanku bz;p

err,pe perkembgn PSM?;P

Liza said...

i totally agree with your statement, once u become a blogger, u are ’it’ forever...that is so true!!!

DeWi said...

aku perlu kn entry pasal dinner..

dgr kata ko duk sblh kwn ku ittew.. hahaha... seb baek ade spy mcm mr final tu.. huuu~

cpt hapdet pasla entry dinner k...

Max J. Potter said...

melihat dunia dgn cara berbeza. it happens to most bloggers, doesnt it? heh. good that u notice it. positive step towards being more, well, observant. *^^*

Kurt Kuden said...

haha perli aku ke? haha
kenapa aku trasa hahaha

btw.. nice post

Diya said...

ni apa kes tiru2 org? adoiiii la. terkejut den tgk entri ni [lepas publish entri tu]. adehhh. tahu lah kita ni ada chemistry gitu, tapi tak yah la tunjuk depan org rmi. muahahaha

ahmadkamal said...

ATo4
haha, samat semut tuh jalan straight je... kalo jalan zig zag, mau dia rakam video tempek kat blog! huhuhu

KHAIRNAJ
ye la.. update gak... walau busy...

WIWEEN
takde maknanya kata2 itu... beta kan update bila beta rasa best...
tak mo paksa2!

MIZZAmY
yerp... i noticed u change ur link..
oho update-pencuci-sawang la ek???

LILRED
yer... beta tau anda memerhati...
beta pown lama tak usya blog sana tuh.. busy la...
nanti beta g usya2 sana ek... dr 18hb julai kowt beta tak usya! wah! lama giler!
18 julai?? apakah???

KAK ZURA
jadual u padat ke, u yang padat??? ops!
update blog pown dilihat sebagai denda ek??? hehehe

KRIEY
haa... lama tak jenguk...
ko kan busy tgk blue.. mmg la tak jenguk aku di sini..
kurang2 aku ada point... dr ko Mat Rapu merapu!!!

PRINCESS
Psm??? urm.. cuti nih tak balik umah.. tumpu betol2 di situ...

KAK LIZA
yerp.. betol kan..
susah nak biar blog sawang... akan teringat2...

DEWI
takmo2... dinner tuh nanti aku tulish... bukan pe sngt pown...
adeh.. ko ngn mr final dah bersatu hati ke???
lalalala

KAK NANi
yerp.. it is positive... being observant is +ve, but if too observant susah tau!
asik rasa nak update blog je! huhu

KUDEN
adeh! ko plak la teraser...
sapa tak update blog = cipta sawang, dia la yang terasa! hahaha

DIYA
tak yah la.. ckp je diya tiru + plagiat...
chemistry??? apakah????

Hilman Nordin said...

ehhhh? macam tu pun leh jd entry ehh? nape yekk aku lama tak updet? hehehehe =)

ahmadkamal said...

HILMAN
yer... cmtuh je sebenarnya...
anda kena kreatip, think outside of the box!! huhu
ko kan busy, paham la...

IamYonna said...

weh!!
betoi weh!!
benda kecik pun rasa nk cerita kan?
hee..
tu aku pelik bile sesetengah blogger ckp xde idea nk tulis
hee..
tu mesti kes malas nk taip.

err lihat saja macam ko..
ko sebenarnye xde idea kan kan?
tu yang kuar entry ni.
tp last2ko menaip mcm xnak benti lak! hahha..

kan kamal kan?
dan entry ko ni dah wat aku gelak ok :D

ahmadkamal said...

YONNA
ek ellen...
aku bukannya takde idea
i'm full of ideas...
cuma masa dan penat ke tak yang membatasi...
masa aku wat entri ni, aku hanya fikir kenapa aku jadi blogger
n kenapa aku semakin melihat benda kecil sebagai besar!
thats y this entry...