Fikirkan Satu Perkataan Paling Lucah, Jadikan Tajuk Entri Ini! =p

0261
07 Ogos 2008

Seawal jam 6 pagi ni beta dah bangun...

  • Mandi. Check!
  • Sembahyang subuh. Check!
  • Siap2 pakai baju. Check!
  • Sikat rambut. Check!
  • Wat Nescafe O tuk sarapan. Check!
  • Makan layer kek. Check!
  • Edit surat projek & print. Check!
  • Usya journal & print. Check!
  • Usya google reader tgk sapa yang update blog. Check!

N beta ada kira2 setengah jam sebelum nak bertolak g kelas
So i guess beta leh la menaip tuk YT
Taip je Kamal, taip
Laju2!!!

Biar je ayat flow dalam otak ko!!!

Karang baru ko edit!!!


Ok, so here’s is the update of my life

********************
Tone YT makin berubah kan
Bila aku dekat UMP ni, asik2 citer pasal keje je
Tak berlibur ke?




















In fact, I have
But bila keje mendominasi, macam pasal keje la aku nak update
So can help it guys Layankan aja!

Dari aku tak update n korang merayu2 suh aku update kan!
*hihihi – gelak sopan*

Blogwalking bukan priority sekarang ni
Aku baca jugak entri kowang
Tapi tak sempat nak tinggalkan komen
Keep pending je

  • Aku tau la kisah si chekgu ween kene himpit jadi tuna dalam KTM
  • Atau kisah Diya yang tiba2 teringat pasal AA
  • Pasal Lindosh yang jumpa kembali teman lamanya itu
  • Kisah si Hilman yang tiba2 bincang pasal kawen ngn bapak dia
  • Kisah si Irina g Naces (grr)
  • Kisah si Dewi dapat sijil dari Microsoft
  • Kisah si Mizzamy yang serviskan titot dia
  • Dan macam2 lagi la...
(sori mana yang beta tak sebut, menaip je ni, mana ingat beta taip)

Tapi in all, tak sempat nak komen je
Beta siap letakkat bookmark lagi dalam folder ’blom komen’
Boleh tak?

Haha, memang tuh dah jadi tugas beta kan melampiaskan kasih sayang beta melalui komen2!
*hihihi – gelak separa sopan lagi*

********************
Profesional vs emotional

I know I am a man full with emotions
I know that and aware of that!
But when I’m working I tend to put aside my personal feelings and be professional

Keje makin bertimbun
Projek2 subjek makin banyak
Dan grup pown bercampur aduk - untuk subjek ni ngan grup len, untuk subjek len ngn grup len
N so little time!

Thus it is a need for us to handle the situation professionally
Banyak keje lagi nak buat kan
So buat dengan serius sampai siap.
Then sambung wat keje len pulak
N dengan orang len pulak!
Berselirat kan?

Diceritakan, adalah seorang hamba Allah ni
Beta memang banyak la projek dengan minah ni
Banyak sangat
Sampai kadang2 bosan lak tengok muka dia
*ops! Ni futher details, kang dua classmate yang ada access to this blog (read: Emy & Aisyah) dapat teka!*

To cut it short:

WHAT THE HELL???
KENAPA POMPUAN KALO WAT KEJE TAK RETI NAK PROFESIONAL?
NAPA KENE EMOTIONAL???


I get it that it is the nature of perempuanmanja2, feeling helpless, wat muka konon comey bila nak mintak wat keje (padahal tak comey pown!) n macam2 lagi la!

But bila keje, plzz be professional
Ni nak manja2
Nak bagi keje kat kita
Nak gunakan kita tuk wat keje dia

Kalo kita tak wat, mula la berubah muka
Pastu wat ayat2 yang kononnya kita ni abuse perasaan dia
N kononnya kita ni kejam sangat buat dia gitu

********************
Aku jenis yang cukup tolerate kalo buat keje
Fleksibel
Biar orang selesa dengan aku kalo buat keje

But kalo dah selamanya aku tolerate, mana tahan
Datanglah marah aku!
N from what i know, dak2 pompuan kelas aku takut kalo aku marah
Even kalo aku just diam pown diowang akan tanya kenapa n so on

Sebab aku tak selalu nak marah depan2
Kalo aku bengang pown, hanya dekat bilik je aku gtau kat rumate aku
Dia dah paham sangat

Biasanya aku akan mulakan sesi pemeluahan kebengangan aku dengan ayat
”Bengang aku dengan XXX, ko tau tak..... bla bla bla”

Dan bila aku dah habes gtau rumate at least aku lega la

Sampai si mamat ni panggil aku’mamat bengang’
Sebab banyak sangat yang aku bengang aku gtau dia

Tapi bukan la kat luar
Aku hanya gtau dia kat bilik je
Kat luar, i act cool macam takde pape berlaku

Aku cool down balik, n buat keje dengan orang2 itu tanpa prejudis
Walau teruk mana pown sebelum ni perangai dia

********************
N dijadikan cerita, malam semalam adalah sesuatu berlaku
(no futher details here)
But aku terus jadi volcano!
Kemarahan aku meluap2!

Dalam skype tak penah2 aku mencarut, aku dah mencarut

Well not in words actually
Aku send emoticon (finger) je
*sapa ada skype, g try test!*

Ko ingat aku yang bermuka hensem dan kacak ni tak mampu luahkan kata carutan ke????
Memang selama ni aku baik sangat
Jaga tutur kata
Jaga perasaan ko

Tapi kalo ko dah buat macam tuh kat aku, ko ingat aku tak mampu mencarut? Haa, rasakan, sekali keluar kata2 itu
N believe me, i can do more!

Dah memang aku bengang
Lantakla ko nak pikir apa

Aku tau dulu aku penah wat silap gak kat dia ni
But aku dah mintak maap
Dan pompuan2 ni nature dia akan ingat segala mende yang kita wat kat dia
Kalo lepas ni gaduh, mula lah ungkit2
Adeh!
Tolonglah!

So moral of the story – i’m capable of carutss... try me!

********************
Ok, lighten up the mood

Earlier this week, aku dapat awards2 dari blogger2
Banyak lak kebelakangan ni Thanks!
Itu menunjukkan kehadiran aku dalam dunia blog ini disedari













On 31 Julai 2008, Nadia Yuna telah awardkan aku dengan Kreativ Blogger and Brillionte Weblog Premio

Aku pown tatau award pe
Dia pown tah men copy paste je nama aku dekat award2 tuh!
*tak bersyukur langsung. Eheh!*

Takpe bakal cikgu
Saya tahu anda busy!
So saya terima sahaja awards itu...

No need to do any speech right?

Btw thanks 4 da award!!!













Pastu 5 Ogos lak, Mizzamy telah awardkan beta dengan
Anugerah Blogger Paling Hensem 2008.
Dan menyusul sehari kemudian, si Yonna pown awardkan beta yang sama!

It makes me go whoooo!

Ko ada ke award hensem 2 sekali gus?
Ada?
*mode berlagak*
Hahahahaha

Will pass the awards to blogger that i know soon
Aku akan buat tanpa evaluate pape
Aku just taip nanti nama award tuh, n aku akan terus bagi kepada sapa je yang terlintas di pikiran aku

Cthnya:
  • Anugerah Himpit, aku terus ingat cikgu Ween!
  • Atau Anugerah Propa aku bagi je kat Mr Final!
  • Atau pown Anugerah Muka Tembok-Perangai Macam Pe Je-Suke Menangis-Drama Queen La Kononnya! kepada err...

Oh, takde blogger bercirikan itu!

Tuh di alam realiti...

Hahaha tu contoh je ye cikgu
Kan selalu gak cikgu2 bagi contoh merepek kat murid2!
Ala, macam la beta tatau
Cikgu2 selalu nipu anak murid je!!!
(sambel kemas2 beg, siap sedia nak larikan diri ke Afrika Utara)
Huhu

But…

*mode tak reti bersyukur ON*

It keeps me wondering:

Tahun ni je ke nak beta jadi hensem
Tahun 2008 je?

Tahun depan beta tak hensem la???
Apsal bagi tuk tahun ni je?

Napa tak bagi untuk satu dekad, satu abad ke?
Dah2, amik malik award korang ni, g tukar nama award2 itu!
Hahahaha

Lagi satu yang keeps me wonder:

Napa beta tak menang kategori len ek?
Layout beta tak cantek ke?

Entri beta tak best ke?

Beta kurang sophistikated?

Entri kurang menyerlah?

Beta jarang update ke?


Kenapa yang paling hensem je diberikan?

Kenapa??

Why??

Why??


Oho... YT tak best ek!
Takde menang anugerah teknikal yang len

So, takpela
Takpe...
Takpe...
Beta tak heran...
Sob*
Sob*
Sob*
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...


Boleh la beta jarang update!!!!


Hahahahahahaha

*blogger mencari alasan untuk tidak update!*

Dah sampai masa nak ke kelas OSH!
Bye!


p/s – apa tajuk entri ni dalam fikiran kowang???
Apa??? Lucahnya!!!
Insaplah wahai manusia!!! Hahahaha



:::YTBACK!!!:::

10 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

Chak~! Hohoi mamamt bengang aka superman jambu! egegege ;p

ewahh..betul punya daknih kat pompuan itu yek..ini suda terbalik nih. di zmn beta menjadik pelajar dahulu kala..dak laki yg slalu gitu...mmg betul laa kata pakcik dlm iklan Berita Harian wajah baru itu.."Zmn dah berubah..dunia da maju". HAk hak hak..kire laki da berubah menjadik gajin laa ni yek?? Or to be specific, lelaki bernama Kamal ini! aagagagagagag ;p bagus bagus dik..kakak doakan kamu sentiasa cemerlang dlm pelajaran! :D

erk..citer i kena himpit dlm KTM pun mau mentionkah? Ade yg kena bom YT nih kang! gagagag ;p Yg tatahan tu ANugerah Hmpit tuuuuuuuuuu! Anugerah Rempit ensem laa skit bunyiknye agagagagaggagaga ;p

Rumusan : Anda mmg superman jambu yg rajin, bertanggungjwb, amanah, cekap, glemer, fofulerrr & lain2 yg sama waktu dgn nye...and anda mmg JAMBU.Jgn dicoba menafikan itu! Wahahhaahhahaha *gelak Firaun sket*

:: Cikgu Wiween :: said...

oppss...ayat ade kekurengan laa..perenggan dua..Betul punye MARAH! bley plak tertinggal yek keyword! Sib bek bukan cikgu BM! agagagagga ;p

zura lias said...

akak nk bagi title blog...f**k kt pompuan tu..hihihihi...td pun akak nk ckp f**k gak kt driver pompuan india yg ingt die sorg je bayar road tax..kunun2 nk impit2..last2..kene tinggal kt belakang sbb akak lak men nyelit2..*saje nk citer kt sinie..bajet nk citer terrer ar*...HAHAHAHHAA

ahmadkamal said...

WIWEEN
beta bukan pe...
time series, series la...
ni takde kira jantina kan...
cmna nak jadi engineer kalo tak reti nak serius kan...
hahaha anugerah himpit tuh best la bunyi nya... kalo sedap leh makan ngn kuah kacang! hahaha
tiba2 je ada rumusan... nak puji2 beta lak...
dah2... beta takkan terpukau dengan kata2 itu!
beta takkan update tiap2 ari!
harap maklum!
=p

WIWEEN
tu la... kene potong markah ni!

KAK ZURA
erk??? kak zura ke ni???
bukankah kak zura sowang gadis melayu terakhir yang cukup sopan santun??? apakah???
huhuhu
kalo nak citer g wat entri la kak oii!
terer la tuh! wow!
terer sungguh!
*dengan nada perli*
lalala

DeWi said...

ppuan bkn x profesional, tp die ne jns teliti.. smua mnde die nk kire.. hahaha tmsk ati dn perasaan...


wahaha.. kne pndai tekel la ati ppuan.. bwu leh jd bosh yg baek... wuuu~

teddybearhijo \\(^.^)"// said...

fcuk~
kekeke...
patotlah! ni salah pacik kot ni, aura carutan pacik, memang mengalir ke sy.

lately pon, manyak words yg sy kunci dr disebut selama 2 taun, terabor jak keluar dengan laju n tanpa segan silu. duh... ase yg ebat adalah carutan menggelarkan manusia bebentuk hewan pinky kaki pendek idong pendek itu...

sy tatau pesal, so pacik!
mari anda jua jgn sebut2 lg...

uuu...
tp, lately memang mudahla words2 begitu terlintas. laptop lembab pon, sy maki2.
ampeh gaban ini perangai yg xwujud pon dolu2...

bak kata lec sy bila die critic design: vye??? vye??? [which mean why~]

~ mizzAmy ~ said...

~ org dah bg award tuh, amik jer la. iskh, kang tarik balik baru tau. ~

ahmadkamal said...

DEWI
adeh! menjadi menteri pembangunan wanita la plak...
ni kes lain la... aku tak nafikan dia teliti, walaupun kadang2 aku lagi teliti...
aku bercakap dia slalu tengok mende emosional... dia bukan tumpu pada nak selesaikan keje... dia tumpu pada apa dia rasa masa buat keje tuh!
so itu bukan profesional... itu emosional!
jika anda mempunyai crite lain berkaitan konflik laki-pompuan, dan sedang mengalaminya, sila buat entry di blog sndri ye!
lalalalalala

TEDDY
oho... skunk ni traits mencarut pown comes down this so-called-family la??? adeh!
apsal sume teka fcuk ni... beta tak ske la carut2 cmtuh! lalalala

MIZZAMY
yeee... ampon!!!
jagn trik balik... wat malu eden je!dah seantero alam beta war2 kan...
lalalala
btw, kalo ada award len, bagila... =p

Diya said...

erm... tajuk lucah ye... erm... lucah ye... erm... tajuk ye... erm... erm... ye... lucah... tajuk... tajuk... lucah...

lu pikir la sendiri. :p

owh. kamal jeles ngan diya ye... takpe2. usaha lagi tahun depan :p

btw, certain gegirls ni mmg jenis yang feeling agak terlebih. sort of susah nak bezakan hal peribadi dgn hal kerja. alaaa kamal. pedulikkan aje gegirls yg nak manja2 tu [lain la klw kamal suka nak melayan, muahaha]. dh nature diorg gitu. tapi, still ada lah yg professional. mcm DIYA! :p

ahmadkamal said...

DIYA
takde maknanya nak jeles... ingat ko sopiskated sangat??? wek!
uh? diya profesional? kang revealkan apa yang dia tulis2 dalam msg kan...
dr msg pown leh nampak betapa emosinya perempuan bernama diya!!!