Kahwen???

0269
23 Ogos 2008

Short update!
Although there are so many things to say, here’s a quick update.

Got this msg from Hilman, baru je sekejap tadi

Wei, Hazwan hemput kenduri kawen dia sok… jom..
– mesej dr raimi.
Dia kata pngantin jemput yg laki shj. Spe free?

I was like… what???
Then I replied:

Uh?sahih ke khayalan ni?

Sahih dude.
Boleh msuk gambr dlm blog nanti. Hehe.
Kte kumpul kat mana2 la. Ko g ngn aminul skali ke?
Eh, jap. Ko kat kl ke?

*nafas ku turun naik... adeh!*

Aku kt kuantan.
Aku xbalik la. Stay sbb nak present psm rabu ni. Adeh!
Hurm, ko tangkap je la gambar banyak2.
Cakap dia sowi tak dapat datang

Wokeh. Huhu. Gud lak psm.
Thanks 4 the awards, lol!

Tq n welkam.
Tolong sepakkan pengantin sebab gtau aku lambat.
Tolong curikan duet hantaran ke.
Seriusly, rasa rugi xdapat g.
Argh!


The thing is, adeh!
Napa la gtau lambat???
Kalo tak sure aku akan balikkan diri ke umah hujung minggu ni walau sekejap

Aku kenal Hazwan ni sejak sekolah rendah lagi.
Sekolah rendah satu kelas, tak de lah rapat sangat
Bila sekolah menengah, dia ni lah yang selalunya jadi competitor aku dalam pelajaran.
Kami sama2 dapat 8A PMR, n sama2 masuk SEMASHUR.

Di SEMASHUR, dia terus menjadi top scorer, while aku lak jadi yang biasa2 saja
Dia fly ke Rusia, aku still di Malaysia

Kadang2 jeles, sebab dulu kita mampu kalahkan dia kan
Sekarang dia jauh di awangan

N now, nak kahwen lak?
Tak gtau aku?
Last minute baru tau?
Adeh!

  • Mari sepak pengantin ini!
  • Mari curi duet hantaran dia!
  • Mari baling tepung masa menepung tawar!
  • Mari bawak lari bini dia!
Ops! Out of the line...

Apapun, untuk Hazwan, Selamat Pengantin Baru
Rasanya ni perkahwinan pertama kawan2 aku yang aku baru dengar

Waa, dah tuakah aku?
Adakah perlu giliran aku selepas ini?
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...

Erm, mana calonnya ni...????



:::YTBACK!!!:::

13 comments:

Princess Liyana said...

huhu await cepatnye nak present PSM?Ni PSM 1 ke 2?Alahai..huhu good luck ok!

Em,uit suka2 je tuanku nak sepak pgantin, nak bawa lari pengantin P.;p, duit tu dia cr tau, mana leh curi. hahaha

Tuanku bila lg?nanti jgn lupa jemput mkn nasi minyak, mesti berselera princess mkn;p..

:: Cikgu Wiween :: said...

hamboihh mementang la dia superman jambu.leh terbang..mau bwk lari bini kawan ek..agagagaga ;p

errk..jgn arr ckp tua.sensitip tau! :P tuan hamba blom tua lagik. Beta lagik tua dr tuan hamba.relax relax.kasik kak ween kawin dulu okeh?? egegege :p

lilRed Farah said...

sile lah mempersiapkan diri anda untuk terima lebih bnyk lagi berita berita sebegini di masa akan dtg....

i still find it weird and in denial mode every time kawan aku kawin....jgn kan kawin....yg bersalin beranak pinak bagai!!! lagi buat aku tensi!!!!

owh...regarding the competitor, flying, being the one at the back... i've gine thru all ...and all i can say... it feel sucks more than anything in this world!!! i hate it!

Hilman Nordin said...

ahahaha. aku tak banyak gamba. yg banyak remi. ko cari kat facebook dia. LOL!

tu la pasal. aku cam kena terima hakikat yg kita nih dah berumur. mcm seolah2, hazwan kata "weh, korang bila lagi? " -mesra giler dia n wife.

nsb ko takde. kang lg angau ko kang. hehehe.

btw, diorang ni wat satu teori, lepas dak kelas ehsan, kena budak kelas lain pulak. hahaha. =)

Adzrul Ariff said...

Rasa macam familiar hazwan ni. Confirm tak kenal in real life tp tak sure, maybe penah kut tertengok friendster ke blog ke....

attiey said...

hehe..dah tak lama la jgak tu
gud lucks for psm..

NuRuL said...

short update ker cam gini..hehe
opss...mana nama saya dlm anugerah2 itu...aish..kecik hati nih..hehe
terimalah hakikat yer..usia2 skang memang akan ramai member2 akan tukar statusnya..saya menantikan awak pulak tukar status nanti nih..hehe

~ mizzAmy ~ said...

~ ewahhh, belajar tak abis lagik duk sibuk pikir nak carik calon. siapkan PSM tuh dulu!!! PSM pun sampai blog bersawang, ada hati lagik nak kawin. hehehehe..... apa2 pun Good Luck for ur presentation. ;) ~

Rina said...

salam...

kamal!!!!! ble sbnarny dorg kawin ni? walaa, xtau pape pun.. pokok pun x bergoyang.. iskh3.. ni yg sedih ni, da la clazmate ngan dia.. hehe..

apakah maksud hanya ajak dak laki ni ha? hehehee..

da tgk gambar kat facebook raimi.. iskh3, xpela.. dpt tgk gamba pun jdla...

=p

nape dia xbgtau awal2?? hee..

kla, good luck for ur presentation k..

all d best!!

:: cheezzy cheese :: said...

kira tahan ler lagi dia jemput b4 brsanding.. dulu k.yanz lagi best, dia dh nk abis kenduri, dh turun pelamin baru nk ajak dtg.. alasan.. 'sori, aku br teringat kat korg' sape yg harus kena sepak? kwn awk or kwn akak?!! dush! dush!

ahmadkamal said...

PRINCESS
psm 1 la... rabu depan... wish me luck k!
haha... dulik hapa aku... sapa suh dia gtau lambat... mmg nak kene sepak... kalo anda may kawen nanti, sila bagi kad sebulan awal!
beta??? its complicated!
huhuhu

WIWEEN
ish mana leh bawak bini org terbang... hanya org tertentu je boleh 'terbang' bersama beta! hahaha
tau takpe... so beta tak tua lagi r kan! yes!

LILRED
tensi apsal? rasa tercabar ek? =p
yerp, that thing suck.. but have to face it... cos tak selalunya kita di atas kan!

HILMAN
aku try facebook dia.. tapi aku macam ketinggalan sket dalam facebook2 ni.. tak gheti r... tgk la kalo de masa aku xplore balik...
'weh korang bila lagi?' awat ko tak sepak je dia masa tuh! hampeh!
teori tuh kan, pasni sure dak kelas ko... kelas aku las... haha
mau jadi 1st dalam kelas anda???

ADZ
yerp hazwan di rusia... mebi ko kenal kowt...
dia ada blog??? huhuhu

ATO4
aminn!!! hahaha
thnx

NURUL
ampoon!!! kan dah kata nama yang terlintas je.. masa tuh cikgu nurul berehat... so nama mu tidak terlintas di fikiran ku!
takpe, next time k...
ada pulak dia menantikan kita... patutnya kita menantikan status dia bertukar dulu!
g kawen cepat2... tak mo langkah bendul! huhu

MIZZAMY
eleh! sibuk!
biar la beta nak mencari!
kalo kawen, alamatnya YT tak diupdate la... kan sibuk, honeymoon sume! ops!
thnx... rabu depan tau!

IRINA
tgkk... aku dah kata dah kan...
ape kawen senyap2 ni...
ko kawen nanti, sila letak satu page ad kat paper tau! huhuhu
thnks 4 da wish!

KAKYANZ
haa.. tu sepak! sepak habes2an, sampai dia tak larat nak malam pertama! hahaha

Nurul Nadiah said...

haih?
takkan tadop calon lagik?

musykils neh =p

ahmadkamal said...

NADIA
hurm... nak buat cmna...
grrr