My Weekends

0265
14 Ogos 2008


Nak crite pasal
weekends aku..
Bila aku taip weekends, maknanya, banyak weekends la aku nak citerkan…

Btol ke grammar aku tuh?


Lantak lah!

Malas nak pk btol ke tak…


Ape daa crite pasal weekends tgh2 nak weekend...

Lama giler bawu nak citer kan...


Lantak lah!

Aku dah kata aku busy

So ini je draf yang ada dalam pala hotak aku ni

So here i am, typing...


Ok, minggu lepas punya weekend,
aku kuar…
Sowang je...

Bersama Lisa...

Asalkan Lisa menemani kan...


*in-denial-mode-on*















*hanya Aku & Lisa*


Sebenarnya ada
banyak mende aku nak buat kat Kuantan tuh
Kira rushing la gak kan...


Macam2 tempat aku nak pegi, so kalo ramai2
menyusahkan la plak
So aku sowang je la...


*in-denial-mode-accelerating*


Lagipown kawan2 aku tiap2 hari kuar, so kalo ajak diowang kuar, its kinda not a big deal...

But for a person yang
tak-selalu-nak-kuar-sebab-takde-orang-nak-teman, its kinda a big deal...

Ye lah, aku tak de sapa2….

Just a Pria Kesepian…
Damn!


*in-denial-mode-explode!!!*


Bayangkan, dah dekat 2 minggu lebih terperuk di sini…

So I just need some air!


(err… diingatkan lagi, ni crite minggu lepas, aku tgh mula mengingati apa aku rasa ketika itu… aku kan blogger multitasking… =p)















Permandangan keta2 yang parking untuk Jomheboh dari Terminal...

ramai giler orang!!!

Thus, aku kuar
Mula2, kene pulak dengan keadaannya ada
Jomheboh dekat Kuantan ni

So aku singgah sat, beli stok makanan dalam RM20 cmtuh

Ala, kan ada yang dia jual, satu beg makanan RM 10 tuh


So aku beli la 2 beg
Nak beli banyak, but, bila usya barang dalam tuh, merepek je!

So aku pilih goodie bag dari
High Five n Jacker



















Goodies bag stok makanan


Pastuh, g la aku
shopping sakan dekat Megamall Kuantan
Aku siap ada list macam2 aku nak beli


Lepas g satu tempat, g satu tempat lagi...

Sowang2 je!

Damn!


Pastu singgah Mydin lak

Nak beli barang murah kan...

So layankan aja...


N thats conclude the pics below


Itu lah yang aku dah beli berdasarkan list aku tuh

Banyak gak la berhabis, but this is
monthly, so tak kesah la















********************

N crite kita beralih kepada
weekend yang baru2 ni
Weekend durjana yang telah menyebabkan aku lunyai selunyainya!

Dan juga lemau selemaunya!


Adeh!


Bila ingat balik, memang la aku bernasib baik tak sakit je dengan jadual yang padat begitu.

Macam2 kene buat dalam masa yang sama


9hb n 10hb
merupakan sabtu-ahad di mana terlalu banyak program berlaku di UMP So aku kene pilih mana nak pegi

Firsly, aku kene attend
Seminar ’Teknik Lembut’ atau Soft Skills
*tak cukup lembut lagi ke? Nak kene attend seminar2 ni?*


Soft skills ni sebenarnya benda yang dicanang2kan seluruh Malaysia ni sebagai Pembangunan Insan
UMP dah lama buat modul ni, dari penubuhannya lagi

Bawu sekarang semua U nak buat juga


So memang kene attend la mende ni sebab ada gred!!!















Hok alah? ape lak ni???

Another boring module...


Dan being an engineer student, aku makin lupa macam mana nak attend satu seminar fakta

Otak aku dah lama dilatih untuk tengok mana main point n develop from there..

But, bila fakta, otak aku saket...

So peringatan kepada yang nak bagi talk kepada enginering student
– sila simplify presentation anda! Bagi main point je!

Ini tak, mau satu internet dicopy paste...


Kami tak suke tengok ayat, kami suke tgk figure...

Dah bagi ceramah kepada dak engineering, kene la modify sket approach nya!!!


Ada macam2 modul such as
Emotional Intelligent, Mentoring & Coaching, Conflict Management etc..

Dan cara diowang present terlalu factual, macam diambil terus dari buku2 motivasi yang ada


Tolonglah!


Bila banyak2 ceramah, ada best ada tak..

Dan aku nampak, bila seorang penceramah mula bukak mulut je, aku leh detect ceramah ni bakal best ke tak
Kiranya first impression aku bila dia start ceramah mmg betul!

Ada yang mula2 lagi dah wat lawak, jadikan environment tuh ringan

Thus, it attracts us...


Ada lak yang b*ng**g, mula2 lagi dah marah2…

”Mana nota? Kenapa lambat?*

Duh!
For God sake, we are sacrificing out weekend!

Plus, masa tuh lepas lunch, just lambat 5 minit dah bising


N bila dia start cmtuh, the rest of the ceramah aku wat dunno je…

Sebab dari mula ceramah dia, dia tak pandai attract orang, dah buat owang benci kat dia kan…


Sore dah la monotonous je…


Argh! Bengang!

********************


Sabtu n Ahad terbazir begitu sahaja…

Selamat seminar ni tamat pada sebelah tengah hari pada hari ahad.

Thus ada waktu rehat...


Tiba2 sowang classmate kitowang terima satu msg:

”En Rozaimi mintak sangat 4BKB untuk ke
Majlis Penutupan Symbion’08 dekat WDKU pada pukul 2 ptg ni.
Dak 1BKB tak hadirkan diri”

Adeh!


Symbion
nih memang aku dah aim nak pegi pown
Tapi sebab dak junior2 yang hampeh + bengong ni, diowang wat event ni masa kitowang ada seminar Soft Skills lak..

So overlap mende tuh, susah la















Symbion'08


Ketua Program Biotek kitowang, En Rozaimi dah try buat surat mintak pengecualian untuk seminar soft skill pada hari ahad untuk kami pegi ke symposium tuh

Tapi tak dapat


So kene korbankan simposium tuh
Yang dak junior 1 BKB lak ada peluang nak pegi, tak pegi!
There goes one symposium to go waste!


Dah la tak penah langsung dapat peluang nak ke Simposium Kimia!

*grr*


So kitowang pown ramai2 la pegi mende tuh lepas seminar sehari setengah tuh

Sebab datang pown nak penuhkan dewan

Sebab MB Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob nak datang

So pegi jela


Duk dalam dewan pown belakang sekali

Masa dia speech aku wat dunno je

Dengar pown ala kadar

Sebab dah terlampau lunyai!


Habis penutupan simposium tuh, En Rozaimi nampak macam hepi sebab kitowang datang bagi support kat dia

adinya, tak rugi berkorban kan...

********************















Syhhh! Saya penat! Mau tido!
(ok2! tak tido lagi sbenarnya... masa tido mana leh tangkap gambar! haha)


Balik dari program tuh, balik bilik sat
Curi masa tido sejam

Lepas tuh siap2 secara habis2an untuk satu function malamnya!


But that is another story…


To be continued…



:::YTBACK!!!:::

13 comments:

Princess Liyana said...

First to comment;p huhu

Ek eleh tuanku, pura2 tido plak. siapa la yg rajin tolong amikkan gmbr tu?;p

Nak balik kg!yahoo..sana tak cuti midsem ke?;p

ahmadkamal said...

PRINCESS
snap sendri! =p
mmm tak balik la cuti ni.. keje banyak!

~ mizzAmy ~ said...

~ kesiannya.... duk keluar sorang2 tuh kenapa? len kali ajak jer sesaper teman. :P

gambar tido tuh sangat tak leh blah.... sempat lagik tuh. hahaahahaha... ~

:: Cikgu Wiween :: said...

alaaaa...siannye dak superman jambu pi jima-jimba sengsorang.agagag ;p uih..adekah itu cite "How do i meet your mother?" ??? beta pun ade cite tu.cuma lom tgk2 lagik.kakakakakkaka ;p

ahmadkamal said...

MIZZAMY
nak ajak... tapi siapa???
who???
*milik siapakah gades ini...~~*
ugh... tiba2...
haha gambar tido tuh saja je!

WIWEEN
yerp tuh citer tuh
skunk dah ada sampai s3 dah...
best
habeskan satu season satu hari!
hahaha
kata busy...
lalalala

Adzrul Ariff said...

Kesibukan ko sangatlah kontras dgn ke'free'an aku sekarang ni...tp bila masuk keje nanti aku akan regret pointing out benda ni kat ko. Eheh.

Sungguh tak best kalau ada benda2 camni time Sabtu n Ahad. kitorng kat univ dulu kat russia, walaupun cuma ahad je cuti (sabtu kelas on cam biasa) tp ahad mmg tak bersentuh. apa2 univ punya benda kalau kena gak hari ahad maksudnya dah ada hari lain dlm week tu yg dah dibagi cuti. tapi selalunye kitorng wat je dono cuti gak ari ahad tu. :P Perangai takleh dibawak ke time keje nanti.

ahmadkamal said...

ADZ
mmg la kontras, ko cuti, aku kuliah...
nanti ko keje kan, aku akan guna modal yang sama, nantikan!!!
tu la pasal... diowang tatau penatnya cmtuh kowt...
lagipown seminar ni dak kos len pown amik, so susah nak telly jadual kowt, tuh yang wat sabtu/ahad...
bila ko nak start keje ni??? melebarkan punggung di rumah ke???
huhuhu

Diya said...

adehh. gambar tgh tido pun ada jugak. ambik sndiri pulak tu. muahaha

btw, kamal len kali nak sopim, ajak diya. diya boleh teman kamal sopim sampai kamal tak larat nak jalan dah! agagaga

ahmadkamal said...

DIYA
sukatik la... takde owang nak amik, beta amik sndrik! huhu
takde maknanya nak bawak diya shopping... 'kita bukannya pape pown!'
=p

Diya said...

amboi, jual mahal nampak. taknak suda. [heh. nak sopim pun kena ada pape ke? adoii yaii. kamal neh. org ikhlas, dia anggap main2 fulak :P]

Diya said...

malu2 gajah lah kononnya. hesss

ahmadkamal said...

DIYA
kalo owang yang rapat ngn beta kat sini baca ni, tentu diowang akan kata, 'alah kamal tuh, nak blnja owang2 yang berpotensi jadi awek je!'
thats rule apply 4 shopping too...
huhuhu
malu itu iman... =p

Diya said...

hahaha. [ye ye. malu itu iman... angguk angguk. :p ]

owh. gitu. kena jd awek dulu, br blanja. takpe2. diya pegi main jauh2. tak offer ajak sopim dh. huhu