The Convocation Part 2.0

0350
27 Januari 2009


Sowi lambat mengupdate pasal mende ini
Sedikit kepenatan melayan
‘orang2 jauh’ yang datang ke UMP untuk konvo
Dan juga sibuk bercuti sebelum aku nak mulakan aktiviti lab esok pagi
Thus, lambat pon takpe la

Selalunya, kalo dah lambat, aku selalunya malas dah nak mengupdate
But not this time!!
Sebab event ni banyak mende yang berlaku

Dan jangkaan awal aku untuk balik ke UMP malam itu meleset
Aku hanya tiba di UMP pada pukul
230 pagi!
Sebab apa?
Nanti slow2 aku ceritakan
















Majlis Konvokesyen ke 3, Sidang Kedua
Universiti Malaysia Pahang
24 Januari 2008

Ok, pagi 24 hb Januari 2008, dimulakan seawal jam 615 pagi
Aku bersiap2, sembahyang dan mandi
Rasa tak puas hati, gosok sekali lagi baju yang ingin dipakai
Macam aku lak nak konvo kan?
Haha

Then, mula bertolak ke UKK 1, mengambil
Muna, kawan aku untuk pergi bersama2
Kira skandal aku untuk hari itu laa
Haha
Pukul 720 mula bergerak keluar dari UMP

Singgah di stesen minyak, dan terus ke
Hotel Green Leaf
Tinggalkan
Lisa di situ, dan menaiki satu kereta len yang…
(azmi, tolong sambungkan boleh, tak sanggup lak rasanya mengutuk… huhu)


Walau kereta itu …………, kereta ini power woo
Dengan keadaanya yang berdebu 4 bulan tak basuh, dan satu lambaian sahaja, kereta ini dibenarkan masuk ke kawasan Dewan Jubli Perak, tempat konvokesyen tersebut

Ini dinamakan aktiviti seludup!
Aku menaiki kereta seorang staf UMP, dan aku dan Muna berjaya masuk ke dalam dewan konvo dan duduk di tempat ibu bapa
Kan susah nak masuk dalam dewan tu, setiap pelajar hanya dibenarkan bawa 2 orang sahaja ke dalam dewan

Bila mereka bertanya kami siapa, kami menjawab,
kami press
Diowang percaya je, walau ada yang kenal muka kami berdua ini
Walaupun, hanya kamera cikai yang dibawa!
Haha, lantakkan aja!

Semuanya kerana nak tengok kawan2 konvo secara live!
Dan kebetulan pula, kami duduk, betul2 dekat pintu graduan2 akan masuk ke dalam dewan
Thus, bila masuk je dalam dewan, muka kami berdua yang first mereka nampak
Sempat la melambai2 kepada kawan2 yang dikenali

Selepas itu, macam biasa, ikut tentative
Aku dah ngantuk2 dah tunggu mereka nak amik skrol
Dimulakan dengan perarakan masuk staf akademik ke dalam dewan
Kemudian ahli senat
Dan kemudian, keberangkatan masuk Tengku Mahkota Pahang

Nyanyi lagu Negaraku
Nyanyi lagu Maju Gemilang, lagu rasmi UMP
(tiba2 teringat Dewi yang merakamkan lagu ini, sore dia tuh... mahal!)















Azmi aka Bangcik, kelas kedua (tinggi) tuh...
Aku nak try aim first class la cmni! =p

Dan mulalah aktiviti pembagian skrol kepada para graduan
Aku sangkakan hanya fakulti kimia dan computer je kali ini
Sekali ada juga mekanikal, elektrikal dan awam
Kiranya ini konvo juga kepada pelajar2 extend

Ini adalah sidang kedua kerana fakulti2 awam, mekanikal dan elektrikal telah dilakukan pada Ogos lepas

Disebabkan fakulti kimia kene extend sampai 4 setengah tahun, dan fakulti computer hanya 3 setengah tahun,

Aku nanti pon mungkin begini, walaupun dengar ura2 nak diadakan bulan Ogos juga
Tengoklah macam mana

Di samping tengok amik skrol, aku snap la mana dapat
Bengang lak aku, kamera aku rosak
Kamera yang aku bawak, kawan aku punya, thus tak berapa best
Dah la kuat makan bateri
thus diadakan sidang kedua ini pada bulan Januari
Tensen je tengok DSLR yang cameraman usung tuh!

Dan dijadikan cerita, depan kitowang ada la plak 2 press India duduk
Dan, bila aku nak zoom n snap, ada la kepala botak diowang jadi latar belakang
Adeh!
Thus, gambar masa tuh tak cantik sangat
Apa pon enjoy
















Senior aku - Radzi















Kak Lyz















Kakak Angkat TKD aku - Kak Yati















Wan Ferol, si jejaka 36 inci! haha















Chotz, sowi la blur...
Gelap giler, tak nampak kot labuci2 ko! haha















Kamal a.k.a Chesterchaz

Dia dari jauh dah senyum n peace kat tangan sebab nampak aku nak snap















Masa aku nak snap gambar ni, kamera tiba2 kuar 'low light'
Aku ingatkan sebab ko Mie, sekali bukan sebab ko sowang rupanya!!! hahaha















Punya la aku nak mengelak kepala india depan aku tuh, alih2 sekerat je gambar ko Mie!

Lepas habis ceremony, semua keluar dari dewan, pegi makan
Aku ngn muna, sekali lagi berjaya menyeludup ke santapan diraja
Kiranya memang kami membuat aktiviti seludupan aja hati itu!

Tapi tak best la makan2 gitu, kene pakai sudu garfu
Terbatas sket!

Abes makan, tengku mahkota nak berangkat pulang dah
Sekali, dia berhenti pula, benarkan rakyat jelata menangkap gambar
















Tengku Mahkota Pahang
Tengku Abdullah Al-Haj Ibni Sultan Haji Ahmad Syah Al-Musta'in Billah
Canselor Universiti Malaysia Pahang

Banyak kali aku tengok gambar tengku mahkota ini
Sangkaan aku dia ni sombong sket
Tapi bila tengok live begitu, siap gelak2 bersama budak2 grad, aku rasa dia mesra rakyat lak
Memang la gambar2 sebelum ini menipu aku!

Dan, dah jumpa si melaun2 yang dah grad, apa lagi, tangkap gambar la gila babeng!

Layankan aja sampai abes ok!
















With Chot & Kamal
Sowi la, bunga yang ku tempah dah dijual kepada orang len
Thus, aku curi bunga korang boleh?















With Kak Asiah, senior TKD















With Amir, si jejaka Rengek! haha
Dia tengah praktikal kat Penang, cuti
So singgah sekejap ke sini
Tak sangka mamat ni datang!















En. Wan, Azlan, Aku, Muna



















Ini dinamakan sesi memberi kad kahwin ok!
Gempak giler kad kawen, siap ada gambar stail mawi-ekin lagi dalam tuh! =p



















Ini kumpulan Pow
Kami selalu pow jejaka tua kat belah kanan tuh
Silap takde si Bunchet je
Kalo tak lengkaplah kumpulan ini! =p




















Sesi langkah bendul konvo
Adeh! macam pompuan mengandung je aku tgk!
Tak pon macam ahli sihir!
Pilih mana kowang nak!

In all, aku bangga tengok kawan2 aku amik skrol itu
Congrats guys!!!
Bila nak open table???

Aku insyaAllah akan menyusul tahun depan
Doakan PSM & Plant Design aku ok!

Ada lagi ceritanya, aku cerita baru sampai pukul 2 petang
Ada lagi 12 jam punya cerita nak diceritakan
But, that will be in the next entry
Aku nak wat keje aku lak!

























































Ni sesi aku nak snap Azmi berbaju Melayu
Dia punyalah tak bagi aku snap gambar dia berbaju Melayu hitam
Cepat2 dia sarung jubah dia balik
Tuh pasal sume blur

Di kurun Internet ini...
Zaman dah berubah...
Dunia dah maju...
Teknologi dah berkembang kan

Thus aku gugle je gambar azmi pakai baju melayu hitam!
Dan keluar gambar ni!
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..




















OPS!!!


Jangan marah ye bangcik...! =p


Stay tune untuk part 3!
huhu



:::YTBACK!!!:::

26 comments:

Zaheera said...

Kalu konvo UiTM.. kawan ko Amir sure Pak Guard tak bg masuk coz pakai seluar jeans.. press tak press sure dok luar nye.. hehehe..

Ko telah menyebabkan kekurangan 2 seat khas tuk Ibu Bapa...!!!! Tak Baik tau...

Kawan ko bangcik tu, mmg mcm SRK siot... Dia dah ada Gauri or still available? ;p

DeWi said...

sedap x sore aku yg dh d remixkn tu...
aku tahu, smua owg akan ingt kn aku [pada aritu.. even aku x dak kt ctuh..

bebb! smpt x aku konvo ngn ko nnnti???

victoire said...

don't judge a prince by his pic. hahahaha.

tengok gambor2 orang grad ni, makin x sabr aku nak abih blajo.

ije said...

happening nye tgk pic org grad. *jeles~

Princess Liyana said...

bangcik??huhu
hu..;)

ahmadkamal said...

MAR
ala mar.. masa tuh ibubapa punya seat tak penuh pown
dan aku pon pakai jeans je
boleh je masuk
uitm strick sket kowy
tuh la aku ckp, mamat tuh mcm srk
dia tak mo percaya
dia sudah ada gauri laaa
napa? minat ke?

DEWI
hahaha
yela2,,,sedap2!
*teringat 'kau! bagaikan udara!'
hahahaha
tah la beb... dgr citer aku pown ogos gak
tgk la cmna...

KRIEY
baek tengku!
*muntah*
haaa tu laa
aku pown tak sabor nak habeskan segala tanggungjawab kat sini ni...

GOASOP
haha
jeles utk kebaikan takpe

PRINCESS
aik? terkedu?
yang di sarawak apa cerita????

:: Cikgu Wiween :: said...

bz bz anda pun..masih kekal jambu jugak yek budak.

tp...



waahhhh kacaknya Datuk sarukkhan ituuuuuuuu! eheheh

ChesterChaz said...

ehhh.. manede aku wt peace dari jauh.. kan ke ko yang suruh kan.. ahahaha...

ahmadkamal said...

WIWEEN
kejambuan adalah hak milik setiap insan...
hahaha

yang mana yang kacak
yang betul2 srk ke, yang mirip2 srk??? =p

KAMAL
ah! sudah ko!
ko mmg nampak aku nak snap kan!
haha

Joey said...

it was funny seeing all the pictures

and seeing the pictures..you remind me of one of the High School Musical Character....OUR VERSION!!!


Hahahaha... maksudnya kau sama ngan salah satu watak dalam drama aku ngan green... suka menempel kat majlis besar2....wakakaka

and he's been one of my best friends...dah lama aku tak contact dia....dia tgh ambik master skrg ni...

p/s orang kata kalau pakai baju konvo awal2 tu tanda tak dapat 1st class......hehehe..

larikkkkkkkkkkkkkkkkk

DeWi said...

btul ke same??? yeah3... besh glerrr! aku x saba nk konvo ngn kooooo!!

Diya said...

SETUJU. kamal macam ahli sihir yang mengandung!!! wahaha

siot jelah. boleh pulak terkeluar gambar shah rukh ai yang smart tu. adeh.

zura lias said...

Kalo tgk yg ensem..mata akak bergerak pantas...errkk..kemslm kt bangchik tu ek.. akak umur baru 18 taun..hihihhhihhihhi...

tetibe tingat time konvo dulu...UKM punye photographer ampesh gilerk..maybe time batch akak je kot..golap gile..ape x nampak..huhhhh..

~ mizzAmy ~ said...

~ kenapa semua gambar2 kat atas tuh gelap? btw, congrats kat diorg yg dah berjaya. ur turn bila plak?? ~

azmi said...

oi...menggunekan name aku untuk menjadi femes...xbek tau...kene bagi royalti nih...

oi..nape ko bagitau ad gauri nih...ekeke...mampus aku kalau die tau aku ckp ginih...ekeke....

mal...aku maleh nk gi penang leh x?...ekeke...

to zura lias: saye baru umur 6 taun... yang entry nih konvo. tadika,sekolah makan2....ekeke...

IamYonna said...

aku tak suke gambar ko ngan amir tu haha,.
err nampak mcm ko atok tua dok tersengih ja! hahaa

anw,lawa jubah korang :D hee ai like ok!

i;allah ko pon akan berdiri amek scroll atas stage tu nnt next year :)
mane tau dpr first class ke :D
ngeee

kalaulah aku boleh jemput semua kawan aku time aku konvo hari tu,
hishh.

azmi said...

baru aku pasan..ade part 3...siot je...haha...

ahmadkamal said...

JOEY
aku bukan menempel la... kehadiranku diperlukan!
ces! ko suka kan wat ramalan nostradamus cmtuh!
bukan nak doakan aku ke hapa!!!

DEWI
tak sure lagi dewi oii
jangan ske2 dulu
dekan aku dari tahun lepas lagi kata gitu
tapi takde pon...

DIYA
yela2
3 bulan u!!!
hahahaha
srk smart ke???

KAK ZURA
hahaha
mmg...
pipi kembung pon sanggup dikempiskan sat kan kak...
akak mmg golap kowt
tuh yang golap je gambar! =p

MIZZAMY
dalam dwan, dia konon2 mood romantik laa...
insyaAllah next year is my turn..
abis satu sem kat ump n satu sem praktikal, then konvo!

AZMI
nak royalti apa nya..
bukan ramai puji ko hensem ke hapa
aku buat entri nak suh owng kutuk ko..
tak tercapai hasrat aku!
haha
jgn ngengada tak mo g penang!
ko tak pegi, aku tak pegi..!

YONNA
atuk tua yang tersengih/??? haha
bagus gak dpat gelaran atuk tua skali skala
AMIN!!!
harapnya gitu la kan...
harap sem akhir ni tak jadi apa2 yang tak diingini la kan...

AZMi
yerp, ada
but mostly maybe not bout you..
cukup la satu entry bang oiii
will be updated when i have time...
time is running out
tick tock tick tock!

Princess Liyana said...

yang di Sarawak tetap di hati;)

Tolong kim salam kat bangchik..ekeke..dr princess..haha

Joey said...

ala....ko ni...aku gurau2 jerla
..kalau terasa harap dimaafkan ek...

aku harap ko jadi orang yang bagi ucapan dalam majlis graduation...

ala...you know....orang putih kata valedictorian.... yang slalu bg ucapan untuk sesi bagi ijazah katanyer

Alin said...

hihi dah tersangat familiar dah aku dengan convo convo ni (cewah berlagak je kan hihi) entah entah nanti masa aku terketar ketar gak ;p

good luck kamal, semoga ko nanti grad dengan 1st class!

kalau kat utp pun nak seludup masuk macam itu jugaklah, masuk chancellor hall awal-awal pagi lagi sekali dengan performers, kiranye lepas subuh dah terus pergi hall. hihi. tapi memang banyak je empty spaces, kira muatlah.

ahmadkamal said...

PRINCESS
g la kim salam sndri...
nak ada owang jadi posmen lakk...

JOEY
yela2
walau tak mungkin
aku amin kan je!!!
AMINNNN!!!~~~

JAZLIN
hahah familiar ko kata
mybe menggeletar kowt!
haha
tu la.. ada je tmpt sbenarnya
thus, aku tak rasaaku rampas hak sapa2...
*ayat cover*

Max J. Potter said...

haha, manade mcm ppuan mengandung. mcm someone from slytherin je ni~!! LOL. hehe. sorry been a while tak dtg melawat kamal. *^^* sibok. skrg free sket. kamal bile abis blaja ye?

ahmadkamal said...

HANNA
someone told me, i was like harry potter
tapi tak nak tulih sini kan
kang kata beta perasan lak!
maybe, next year
satu sem di ump,satu sem praktikal
pastuh abes!

Razie said...

kamal,gamba aku pn ade...
thanks,x smpt nk amek gamba ngn ko...
ko amek gamba ngn chot n kamal masrur jek...cis...xpanggil aku...

ahmadkamal said...

RAZIE
haha no prob...
aku nak je amik gambar ngn ko ari tuh
tapi nampak ko mcm busy ngn family je... thus tak jadi la! =p