First Entry for 2009...

0340
04 Januari 2009

Do you miss me???
Urgh, what a stupid question..

Certainly you do right???

Hahaha

This entry will be done in point form
Tak penah buat point form ni, kalo terpanjang gak, maafkanlah!
Layankan aja!!!

Apa yang beta buat
sepanjang 4 hari kehilangan beta
dari dunia blog???


31 Disember 2008 / 1 januari 2009

1. Malam tahun baru, seperti biasa, tidak menyambut. Hanya duduk di bilik, atas katil, sambil ditemani dunia internet. Buat apa aku nak terkinja2 macam orang gila? Buang masa!

2. Pagi tahun baru dimulakan dengan aku bangun agak awal, mungkin azam tahun baru. Kejut rakan2 dan ke fakulti untuk menolong seorang lecturer kami untuk pindahkan barang2 ke fakulti baru. Angkat takde la banyak, tapi dibelanja lunch!

3. Tido sebentar.

4. Petangnya, pergi ke arah Indera Mahkota, Kuantan. Budak ini sudah memulakan praktikalnya di Kuantan. Thus, beta datang konon2 nak memberikan pertolongan.

5. Berpusing2 mencari rumah sewanya hampir sejam. Indera Mahkota rupanya terlalu besar, dengan banyak fasa, dan signboard yang tidak membantu!

6. Sampai di rumahnya, semua kerja sudah siap! Menunggu pula seorang kawannya untuk sampai ke rumah itu.

7. Keluar makan malam di Tanjung Lumpur, dibelanja oleh keluarga kawan kepada budak itu.

8. Cadang ingin bermalam. Tetapi, memandangkan keluarga itu turut bermalam, terus pulang ke UMP.

9. Sampai di UMP kira2 pukul 12 malam.


2 Januari 2009


1. Hari yang paling sejuk di Kuantan. Hujan telah turun secara tidak berhenti selama hampir 2 hari.

2. Bangun pukul 10, ingatkan masih subuh! Cuaca memang gelap, dan rupanya ramai terbabas subuh secara berjemaah!

3. Malas ke mana2. Makan, dan kembali ke katil.

4. Seriusly, amat sejuk dan mendamaikan. Bercanda di tilam aja deh!

5. Tiada aktiviti yang bermakna malamnya. Hanya melihat movie, dan bermain internet.


3 Januari 2009


1. Kerana hujan menggila di Kuantan, si budak itu dan kawannya tidak dapat ke mana2. Mereka hanya ada motor sebagai pengangkutan. I'm a lifesaver! =p

2. Berkemas, menjelang tengah hari ke rumah sewa mereka.

3. Hujan masih menggila. Membawa Lisa berhati2.

4. Keluar makan di Restoran Taj, di Hotlink Walk di Berjaya Megamall. Masih hujan.

5. Ke Giant membeli belah. Aku beli bantal baru setelah 2 bantal aku sudah lembik dan lunyai. Aku terus beli yang keras punya! Amik ko!

6. Owh, hujan masih lagi tidak berhenti.

7. Menuju ke Sungai Isap, rumah sewa kawan perempuan budak2 itu. Mencari2 dan duh, jauhnya!

8. Dalam perjalanan, sibuk memberitahu segala bentuk jalan di Kuantan untuk mereka pergi nanti.

9. Kembali ke Megamall, menonton The Bedtime Stories. Best!

10. Mengusya jam. Tak tahan!

11. Hujan… masih!

12. Pukul 10 lebih, hujan mulai reda. Bergerak ke Teluk Cempedak.

13. Makan McD – double cheese burger, apple pie, hot milo dan twister fries.

14. Mamat cashier yang blur!

15. Memelecurkan lidah dengan secara rakusnya menghirup hot milo!

16. Berjalan di tepi pantai di kala hujan still kucing dan anjing!

17. Kembali ke rumah sewa mereka, konon mau tido.

18. Duh, berborak dan menonton Youtube sampai 330 pagi, sebelum syahid.


4 Januari 2009

1. Rupanya bantal itu, bantal berpuaka. Dalam satu tidur, 3 mimpi pelik menyinggah.

2. Satu mimpi yang menakutkan membangunkan aku untuk sembahyang subuh.

3. Memarahi budak itu kerana memasuki mimpi beta tanpa izin. Atau, ianya kerana bantal puaka?

4. Bangun awal2, sarapan di mamak.

5. Ada awek kolej mengusya beta sejak dari beta keluar dari kereta, makan di restoran, dan kembali ke kereta! Muahahaha, perasan!

6. Ke Mydin, membeli baju hujan.

7. Ke kedai rm2, membeli kelengkapan rumah mereka.

8. Ke Taman Gelora. Berjalan di tepi pantai. Men refleksologi.

9. Ke TC kembali. Mau menghayati TC waktu siang!

10. Kembali ke Megamall, beta tak tahan mau beli jam yang diusya semalam! Termimpi2! Jam lama sudah putus. Kalo jam lama tak putus, takdenya mengusya kedai jam.

11. Amoi itu cuba menipu beta dengan mengatakan harga jam itu RM50. Ayo amoi, semalam saya datang lu kata RM 48 juga. Akhirnya membeli, GA Blue, dengan 1 year warranty. Puas hati!

12. Kembali ke rumah sewa mereka. Having late lunch.

13. Pukul 530, sudah mau kembali ke UMP. Sudah separuh jalan, tiba2 mereka panggil kembali ke rumah itu.

14. Rupa-rupanya kawan mereka di Sungai Isap itu, rumahnya dilanda banjir! Mereka minta kami ke sana mengambil laptop. Takut2 terkena air.

15. Misi menyelamatkan mangsa banjir di Sungai Isap.

16. Jalan ke rumah mereka dinaiki air. Mengharung air untuk mengambil laptop. Haku bukan kenal sangat pown mereka. Tapi saja menolong, naikkan saham!

17. Menghantar kembali rakan ke Indera Mahkota. Balik ke UMP buat pertama kali melalui Highway Kuantan ke Gambang.

18. Tiba, mandi, sembahyang, berehat.

19. Terus menulis entri, kerana beta tau kowang rindukan beta kan???

Kan???
Kan???
..
..
..
..
..
..
..
..
..
..
Uh?

TAK RINDU SUDAH!!!



p.s – konon mau tiru Tun M buat entri by point. Tapi disebabkan telah menggunakan bahasa manglish, tiada ruangan “Edisi Bahasa Inggeris Di Bawah”. Harap maklum

p.s.s - suddenly, also because of the potluck, someone has opened her own new blog!!! there will be no anon comments anymore!!! check it out!!!



:::YTBACK!!!:::

17 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

errk..apesal x suka bantal lembik?? lembik laa besh wat tido. ngeh ngeh :P

mkn Mcd dengan burger..dgn fries..dgn apple pie lagik??? byknye ruang perot anda leh muat? beta kalo mkn cisburger n fries jek da kenyang! ade ternak cacing besorkah??

da ade jam GA BLue baru tu..leh laa beta tmpg bertanya. "Jam kul brapa da skang dik?" x reti2 mau tido???? :P

Azie.Fauzi said...

wahahaha....rindu kah aku???tapi mmg jenguk gak sebab nak baca apa yg di tulis oleh putera dr tikar puaka ini keh keh...

**psstt...gara2 potluck anjuran puan merah n GBM..terlahir lah lagi blog di dunia cyber neh..keh keh..**

IamYonna said...

nak sedapkan hati ko,
aku ngaku la aku rindu sikit ja
HAHHAHAHAHA

naseb hidung x panjang hahaha

err
aku kan..
lagi suke kalau bantal lembik2.
kalau keras2 tak best tido.
sakit tengkuk2..
hahaha
bantal berpuaka :p
pegi cr bantal lain :p
tak pon guna bantak busuk hang hee

Diana-k said...

ko sumer benda berpuaka kan ak....

akhirnya ko update?

rindukah aku???
tidakkkkkk

hahaahahahahhha

Princess Liyana said...

Rindu??emm jap fikir jap..

wakakak..perasan je dia..entah2 awek tu pndg mmat lain...uhuhu..

good luck ek!

theorangelily said...

ko ni sikit2 puaka..sikit puaka. ke ko yg berpuaka sebenornye?? takut aku wehhh

Azly_Zackry said...

firstly...im BUDAK ITU....dtg2 la ke blog aku..huhu
pepun thnx pomot aku...
nnt dtg2 la umah aku..air mangga ko ada lg..lalala..
aku msk mimpi ko??aku mmg suke msk mimpi org ni..masyuk!!
lg 1,byk lg aku x redah lg ni...bile?haha

Max J. Potter said...

you're back. ;) well. i wonder if i had missed you. maybe i did. good to see you back. point form entry. it looks honest. but i like the usual ones better. hehe.

Diya said...

yeah. sokong kak ngah. kamu perasan sgt kot kamal =p

zura lias said...

rindukah?? jap..jap..pikir jap..rindu ke? x kenal biskut kepala lutut,x bleh rindu..muahahahaha...

oooo..ini le entry yg yonna cakap mention x mangun subuh tu ek..hahhahahahahahahahahahhahaha..patut le terase..

Noha said...

UMP dgn IM x jauh ke?

ahmadkamal said...

WIWEEN
masalahnya ni lembik giler.. dAh tak srupa bntal.. tu la pasal beli yang keras trus.. contour lagi...
makan banyak itu disebabkan beta mau besar! bila lagi mau makan banyak2?
haha
yang ke sekolah tuh anda!
tak gheti2 nak tidokah???

KAK MYRA
itu rindu lah tuh!
hahaha
slamat dtg ke dunia blog!!!

YONNA
haha
hidung ko kemek kembang kan..
ops!
eyh.. mana de bantal busuk
aku wangi2 tau!
muahaha

DIANA K
eleh.. tak rindu konon...
ko seru2 nama aku di chat box..
itu ko kata tak rindu?
hahahaha

PRINCESS
kenapa perlu fikir??? tanya hati! hahaha
yela2.. beta pasan!
saja je!
gud luck?

ORANGELILY
aku mmg puaka kowt...
puaka niyang rapik!
eh bukan
puaka merepek!
haha

AZLY
tak tahan... pomot diri sndri!
aku dah start busy la weh.. byk keje dah start
nanti la aku singgah2..
ko g la usya2 sndri dulu...

KAK NANi
haha..mencari ke?
point form, honest n senang
entri biasa took lots of my time la..
huhu

DIYA
ye la tuh... beta kan mmg pasan!

KAK ZURA
haha
rindu anda bersyarat???
haa tu la..
yonna tuh
teraser gue!
hahaha

NOHA
jauh sbenarnya
lebeh kurang 30km..
but dah kawan punya pasal..
trun la gak kan...
huhu

Hilman Nordin said...

kenapa dalam list takde pergi usya buku Tuesdays with Morrie!

cis. len kali aku akan pastikan ko yang beli buku, bukan aku!

Joey said...

aku rasa nak pingsan bila ko ckp aku rindukan ko..

hahahaha..matila diari terkini update ala2 bloomberg gitu..hahaha

hehehe..camner semester lepas? dapat awards ker?
ahaks..anyway..i'm just lega hehehe..aku bakal kembali.!!

ahmadkamal said...

HILMAN
haha
aku masih banyak berkepentingan mau guna duet
walau kadang2 aku nak
tapi aku punya desire kurang sket dr ko
mungkin aku kurang 'ulat' buku sket dr ko!
hahaha

JOEY
pegi la ko pengsan! hahaha
alhamdulillah, ada rezeki sem lepas...
haha, again, ko datang kembali
tapi tak pernahnya kekal.. =p

Joey said...

at least datang kan....bukan mcm org tu...hahaha

ahmadkamal said...

JOEY
aku akan datang bila aku rasa nak datang..
bukan leh men paksa2...