Pushing The Limit

0353
31 Januari 2009

1. Presentation Plant Design rabu ni, cover mostly about sizing, and hazop of equipment.

2. Setalah dibagi sama rata, aku dapat untuk buat sizing and hazop for centrifuge (centrifuge, centrifugal extractor, basket centrifuge) dan mixer (tank and in-line)

3. Tak habis2 pasal centrifuge!

4. Dahla PSM, centrifuge buat hal, dekat Plant Design pon kene sizing centrifuge jugak! Argh!!

5. Tau tak, nature 3 centrifuge yang aku kene sizing tuh berbeza2.

6. Yang centrifuge biasa guna konsep sedimentation,

7. Basket guna konsep filtration,

8. Yang centrifugal extractor lak, proses extraction lagi dominan.

9. So kene tackle sizing dengan cara yang berbeza.

10. Yang mixer pulak, mana la aku nak cari viscosity glucose yang merepek2 tuh. Aku tengah assume dia terlalu cair dalam air, dan viscosity dia sama macam air

11. Paddle untuk mixer tuh pon, sikit amik source sini, sikit amik source sana. Tah valid tah tidak

12. Yang bengongnya, setelah hampir 4, 5 jam aku mengira sizing untuk centrifuge, ada ke patut, untuk production 2500 metrik tan setahun, aku punya centrifuge besarnya 4.5 cm je???

13. Ada ke patut??? Meh cakap sini patut ke tak???

14. ARGGGGHHHH!!!!















Tilam Puaka dilanda tornado!



p.s - pertama kali aku menjerit argh dalam point form! haha!

p.s - senyum... senyum! aku perlu senyum! *senyum sengih tunjuk gigi*


:::YTBACK!!!:::

10 comments:

Alin said...

sabar sabar. aku pun dah terasa bahangnya walaupun baru 2nd week. hee.

aku nak chup design reactor! hihihi.

sebbaek plant aku ada reactor, ada HE, ada distillation column, separator, macam tu je. takde centrifuge. hee.

anyways, good luck!

ChesterChaz said...

haha.. aku penah lalui sumer tuh.. now its your turn plak la kn..hehe..

seronok ape wt plant design.. ko bleh tensen kn diri.. leh tdo lambat.. leh pning2 kpala.. leh marah2.. kan kan.. hahaha..

gud luck la btw.. heee

~ mizzAmy ~ said...

~ even tak paham apa, nak bagi komen gak. jangan tension2 tau, bawak bersabar. buat satu-satu. ~

Diana-k said...

siann ko weh..
padan mukeee..
rasekan aper yang kurase before nie..
muakakaka..
PMS laaa kooooooo kann....

good luck weh!!
mmuuahhh!! kiss sket..akakakakkakaa
larikkkssss! (sebelom kene tampo ngan bojeng)

Zaheera said...

U can do it AK... I know u can....!!!!!!!

Princess Liyana said...

hu hu hu...tilam puaka bsepahhhh...kmas la oiii ;P

Good luck ok;)all the best!huhuhu

Azie.Fauzi said...

wah sib baik maa amik part time degree dulu..tak pms mcm ni..takat nak muntah je ekekeke....

good luck ak...semoga berjaya...

Max J. Potter said...

kamal, jgn hilang kawalan diri, jgn moody..semoga dpt buat yg terbest~!! and may everything goes easy for you. *^^*

zura lias said...

slalu-slalu le senyum sampai nampak gigi..senyum nampak gigi tu comel..hahahhahahahhahaa..

ahmadkamal said...

JAZLIN
tuh la kan,,,
bahangnya mmg terasa!!!
ko takpe la
chem pure
aku ni chem bio
thus kene ada sume2 mende2 pelik!
argh!

KAMAL
mmg la ko penah lalui
dah nama ko senior!
leh marah2 ke?
lagi makan dalam lagi adala...

MIZZAMY
thnks kak amy! sowi tak sempat g blog....
tgh try satu2 la ni... =p

DIANA k
ko ni kesian kat aku ke, ko nak ejek aku!
kene ko nanti!
aku jumpa ko, aku lenyek2 pipi ko!
eh.. ko ciom aku laa last tuh
tak jadi la lenyek!!
hahaha
*ampon bojeng*

MAR
i read ur comment masa aku tgh down
ko beri ku semangat!
cewah!

PRINCESS
bior la!
nak tolong kemaskan ke?
leh dapat upah tido atas tuh skali!
ops!
thnks! =p

MUMMYMIRA
pms takpe lagi
kurang2 tak muntah2
pms tandanya tak ngandung
muntah2 tandanya ngandung!
hahahaha

KAK NANI
thnks 4 da encouragemnt!
tak la moody, tak hilang kawalan
suma sedikit sewel! =p
haha

KAK ZURA
hahaha
komen yang buat beta tergelak!


TO ALL, THANKS... BILA AKU TENSEN, AKU BACA KOMEN (macam la banyak sangat kan),
BUT STILL, AT LEAST BAGI AKU SEDIKIT SEMANGAT! THNKS!