1/4 - 1 down, 3 more to go!!!

0299
04 November 2008

4 hari sebelum exam...

Aku yang bangun lambat, tak mandi lagi, duduk mengadap komputer, melayari alam maya...

Tiba-tiba,


Roomate :

Kamal, nak soalan past years tak?
Ada Oleo ngan Environment

Aku:

Erm, boleh gak, sat lagi la aku fotostat
(Tanpa fikir panjang, acuh tak acuh)
Mana ko dapat ni?

Roomate:

D yang bagi
(D ni awek dia!

Aku:

Oho...
Eh... bukan ke D tak amik Oleo sem ni?

Roomate:

Yer la, dia saja je photostat tuk aku.
Rumate dia amik oleo, dia nampak rumate dia amik kat KMC, so, dia mintak untuk aku gak...

Aku:

Oho...
(dalam hati – untungnya la ada awek ni..)

2 hari sebelum exam...


Aku:

Aish, banyak sangat nak baca ni... 12 bab
Ko studi macam mana ni weh?

Roomate:
Aku baca je sume...

Aku jeling tempat studi dia...

Aku:
Umak aih... ko buat smua nota ni ke?
Bila ko buat?

Roomate:
Aku kan kene studi awal. Tak macam ko.
Boleh studi last minute...
Lagipon, ko kan asik tido je!

Aku:
Errr... hehehhe

Diam sebentar perhatikan nota yang banyak...

Aku:
Haaa, aku tau.
Aku buat skema jawapan untuk soalan past years tuh dulu ah!

Eh, soalan past years ni, tiga2 tahun, soalan yang sama je!

Nampak sangat prof malas buat soalan lain.
Studi ni je la, nak?

Roomate:
Mana la tau prof rajin lak sem ni.
Aku studi je sume...

Aku:
Aku dah pening... aku nak studi soalan2 ni je...
Kalo sempat bawu aku studi yang lain...

Roomate:
Sukati ko la!

Aku:
Instinct aku kuat mengatakan soalan2 ni yang akan kuar...
(sambel wat muka poyo)
Kalao soalan yang ni kuar, aku....
Haa, aku jerat jari ko!

Roomate:
Pulak...
Dah la aku bagi, ko nak kerat jari aku lak!

Aku:
Lantak la, nak belanja, bukan ada duit!
Haha

Hari exam...

Masa menjawab sudah bermula.
Buka kertas soalan.
Meneliti.
Senyum selebarnya...

Balik exam...

Aku:
Haaa... kan aku dah kata... instinct aku kuat!

Roomate:
Tu la kan... sebijik lak tuh...
Wat penat je aku studi yang len...

Aku:
So, bila nak kerat jari ko ni?
Hahahaha

*****
So, korang boleh agak la kan, apa yang berlaku dalam final paper Oleo aku.
Takdelah perfect, but, aku rasa boleh la menjawabnya...
Dibagi masa 2 jam, aku guna 1 jam je, sebab skema jawapan dalam kepala.

Dan menjelang satu jam setengah, ramai yang keluar dewan.
Rupanya, ramai yang dapat soalan itu...
Pape pon, aku puas hati la paper pertama aku tuh...

Paper kedua jumaat ni.
Kene studi!
Banyak tak baca lagi...
Err... tak baca langsung lagi laa...




:::YTBACK!!!:::

6 comments:

Princess Liyana said...

First kah?;p..haha

bestla dah ada skema jawapan..huh!penat seyh jwb exam. dua paper killer straight la tu..tp alhamdulillah la;)

good luck ek cik kamal;p

victoire said...

weh encik kamal!
lame tak jenguk sini.
aku sibuk je memanjang.
pape hal, bonne chance exam!

azie said...

tahniah lah boleh menjawab..

apehal lah lecturer aku rajin benor tukar soalan tiap2 sem?

khairnaj said...

woit6 pakcik.. soalan bocor tu... anyway gud luck 4 exam!!!!

IamYonna said...

kalau nk study,jangan tanya kawan die study apa! hahaa..
mcm kawan2 aku,semua ckp x baca la,malas la.
tgk2 exam A hahaha.
semua merendah diri :p ngeh2..

keep pn study ok :)

ahmadkamal said...

PRINCESS
thnks
dah 2 kali kene 'bunuh'ek...
huhu
beta free hari khmis.. bye2
kah kah kah *gelak kejam*

KRIEY
huhu ko mmg sibuk
ko kan sibuk menjelajah je... bercuti sana sini...
erk... yang last tuh ko carut pe?
neway thnks!
*assume paham*

AZIE
haha
tu la nasib baik je...
yang lagi 2 paper ni tatau la cmna..
aish!

KHAIRNAJ
ni la dak skolah... aish!
tu bukan namanya soalan bocor la...
kat u ni kene pandai predict, n korek2 lecturer...
takde term soalan bocor
len la kalo dapat btol2 punya soalan tuh

YONNA
merendah diri ek...
huhu
baik.. aku akan terus std!
*ye la tuh*