Jangan Tertewas Lagi

0300
06 November 2008

Ahmad Kamal Hassan sedang kemalasan...

Bagai kena pulak
Masa aku tengah malas nak update blog
Lagu ni terkeluar dalam playlist aku

Dan mood masing2 pon tengah mood exam kan
So, aku tempekkan je la lirik ni kat sini...

Lagu ni pernah menjadi lagu inspirasi bagi aku
Kira penaik semangat la

Jumpa lagu ni pun by accident, bila aku beli album Yusry
First dengar, terus tertarik kat lirik dia
Mmm, g la cari mana2 untuk mendownload k!

Tajuk dia Tertewas Lagi
Sungguh tak menginspirasikan tajuk dia!!
Thus, mari kita tukar tajuk dia!

Jangan Tertewas lagi
by Yusry

Lihat kau termenung, bingung menyelubung
Hampa kecewa, di mana silapnya

Tak siapa mahu melihat kau berduka
Tak siapa mahu kau berputus asa

Mungkin belum masanya lagi
Oh bukakan hatimu untuk menerima
Cabaran kehidupan

Jangan menuding jari

Terutama ke arah diri sendiri
Telah diberi sepenuh hati
Namun nasib tak menyebelahi

Dan jangan rasa rendah diri

Kerna syukurlah bakat yang dikurniai
Dah jauh usaha bawa kau ke sini
Tak usah untuk dikesali

Moga ini pengalaman

Belajar dari kesilapan
Teruskan ke hadapan

Walau kau tertewas lagi

Tak bererti berakhir
Apa yang pernah diimpi

Takdir dah menjanji
Usaha kan diberkati
Gemilang akan menanti

Dah lumrah di dunia

Suara sumbang pasti akan kedengaran
Endahkan mudahnya berkata
Halamu bukan di tangan mereka

Tumpukan manakah kurangnya

Timbalah apa agar kan disempurna
Atasi dengan fikiran wajar
Cabaran yang datang menduga

Dalam perjalanan hidup

Adakala kau tersungkur
Jangan biar ia berkubur

Keyakinan kekunci mengatasi apa kelemahan diri

Pasti tiba nanti namamu bisa akan dijulang tinggi



p.s - uh huh? entri ke 300??? =p


:::YTBACK!!!:::

2 comments:

IamYonna said...

alaa baru 300 hahahhhaa :p

ok la tu.
at least ko tak kasi blog ko bersawang :p

ahmadkamal said...

YONNA
bawu 300 pon, aku menulis dengan penuh jujur, amanah dan ikhlas!
tak macam kowang tiap2 hari update, tapi...
ops!
hahaha
mmg tak nak kasi sawang
aku nak mula aktiif...
kowt...