Tag & The Last Raya

0303
09 November 2008

Siot je minah nitag aku pulak di pagi ahad ni…

Aku tgk peraturan dia, GILER!
Nak tangkap gambar sekarang???
Tak boleh tukar baju n betulkan rambut apa yang patut???
Haha, cari nahas la weyh…

* Take a recent photo of yourself OR take a picture of yourself RIGHT NOW.
* DON'T change your cloth. DON'T fix your hair, just take a picture.
* Post that picture with NO editing.
* Post this instruction with your picture.
* Tag 10 people to do this.

Dah la tak mandi lagi, mata sembab, rambut menggerbang…
So takde maknanya aku nak wat tag ni…

Skali aku usya dia punya gambar lak…
Oho, dia pon amik gambar yang lama-lama sket
So tak salah la aku letak gambar aku yang agak baru, tapi tak baru sangat kan…

Aku bukannya suke amik gambar, MALAS!















What is this???
A Report and A Sampin…
A Weird Combination huh???

This is a story about 29hb October
Another ‘Hari Rabu’
(For Hari Rabu Posts, click here, here and here)

Hari tuh memang nak dekat2 habis raya pon
Aku tatau Syawal ke berapa, tapi mmg nak habis dah

Dah sebab cik teddy bear keep hunting all bloggers sebab tak letak gambar raya, n siap bawak pisau lagi, aku pon buat la entri ini, di samping nak jawab tag cik Jazlin ni
(lepas ni, no more tag! Aku mahu bukak Persatuan Blogger Benci Tag!)

Cik teddy siot je, smua org dipsikonya…
Sampai Irina pon takut, n tengah buat 2 entri raya…
huhu

where was i?

oh… masa tuh nak dekat habis dah raya.
Baru la budak2 junior second year BKB (Kejuruteraan Kimia (Bioteknologi)) mau buat jamuan raya.
Mmg tradisi dari kitowang masuk sini lagi, budak 2nd year yang akan buatkan jamuan raya untuk semua batch.

Aku pon penah dulu. Dan masa aku 2nd year aku pengarah program ok. But itu dulu.

Dan untuk tahun ini, aku sebagai senior pon pergi la…

Lepas segala kepenatan malam sebelumnya, dengan mata sembab, n dengan kepala tingtong, not to mention perut lapar, kitowang pon pergi la beramai-ramai, dengan penuh semangat pakai baju raya di tengah hari.

Orang yang memerhatikan pelik je, giler ke hapa, panas2 pakai baju raya.

Kitowang dulik hapa. Dah lah raya macam tak raya je sebab banyak keje.
Thus, we want to make that the last raya.

Aku awal2 lagi suh diowang pakai baju lengkap ramai2. last year kan nak raya sesame.

It went well I guess.

Di mulakan dengan bacaan yasin menjelang final, dan terus dimasuki ucapan2 oleh VIP.

Sampailah ucapan dekan kitowang, alih, dia arahkan kitowang yang duk belakang ni ke depan pulak.

Budak junior ni ngok ngek tol. Ada ke patut dia letak kerusi dalam 3 row.
Ia difahami yang satu row untuk laki, satu row untuk perempuan.
Abes yang kat tengah tuh apa, transgender?


So ramai biarkan row tu kosong je.

Dan bila dekan berucap, dia nampak kitowang yang belakang sekali kat row laki tuh, dia panggil ke depan.

I was like, duh!

Pegi je la, reramai.

Aku duk depan sekali.

Sekali rasa mcam dalam kelas pulak.
(dekan ni ajar aku Petrol Tech, cara dia ajar memang suka psiko2 punya)

Aku ngan kawan aku duk kaber je, sebab secara tak langsung rasa macam dipsiko oleh dekan di depan tuh.


Enough with that

Terus masuk aktiviti makan.

Ini yang tak berapa puas hati skit ni.
Dak2 junior ni, tak adil dalam pemberian makanan. Sedangkan bayar sama je.

Diceritakan, adalah sate sebagai juadah. Thus, ia memang jadi rebutan.

Yang kitowang pulak, kitowang bayar untuk satu kelas.
Dan ada yang tak pergi pon.
Memandangkan dah bayar, kitowang pun nak lak amikkan part kawan kitowang yang tak datang tuh.


Tapi kata si junior, “tak bleh, seorang 5 cucuk je”

Ok then.

Lepas tuh, kitowang nampak dia bagi kekawan dia 10++ sowang!
Mana tak mencarut kitowang masing2 kat situ.
Siot je.

Lantakla, malas nak buat hal, senang je.

Tak yah redha kan je. A powerful tool.


Dah habes makan, buat kepala tak betul release tensen dengan tangkap gambar.

Tapi rupanya, satu gambar je diamik guna hanset aku.
Yang len dak len punya.
Malas lak nak kumpulkan.


So, tak mensiakan gambar yang ada, plus si Jazlin kepingin mau tengok gambar terbaru aku, so aku letak je la gambar ini ek…

Abaikan mana tak patut…















Kredit to Aisyah 4 tis pic...
Masa tgkap gambar ni, dia swuh kami reramai cakap'siti' instead of cheese...
Smua tak layan...
Haha






:::YTBACK!!!:::

9 comments:

Princess Liyana said...

ecece..tak boleh blah berbaju melayu biru laut gitu;p..ha ha ha..

pasal makanan tu, princess tumpang simpati..tp emmm...padan muka..hehe;p

IamYonna said...

gile panjang nak describe HANYA SEKEPING GAMBAR???!!!

hg mmg gila hahhaha..

tempek gambar sudeeeyy :p

btw,asal budak2 junior tu lemak sgt sampai x adil weh? siot gile ckp limit sate 5 cucuk je. kat kawan2 dia kasi brbelas2!huh,
kalau taknak org amek byk2,jgn buat sate,standard la sate mmg ramai org akan tuju.

huh.bosan la kalau cmtu.ade ke nak makan pun terhad kat open house? huhu

Rina said...

salam..

wah, wah, wah.. kata orang, dia puun sama.. ni mesti da kena nightmare missteddy kejar pakai pisau ni.. hahahaha..

neway, seriously, budak2 junior tu lgsg x hormat senior eh? dasat2.. ko cilikan je kamal.. lol..

papepun, glad to see the smiling faces.. haha..

ps : pekse xabis lagi kan? goodluck eh.. =)

Alin said...

haha ntah. tempek gambar je pun. adoi. panjang lebar aku nak baca. heu3.

plus plus, tak de orang pun paksa kau letak gambar sekarang. leh je letak gambar-gambar lain, asalkan terkini.

hee.

thanks for doin' it anyways.

Aisyah said...

huhu~ sedey aku..
aku nk korang senyum kasi nmpk gigi..
br ade feel raya..
tp apakan daya..
aku hny kamera gurl amateur...
aku trlalu comel smpaikan aku bg arahan pon org xdgr..
ish3..

victoire said...

mengong junior ko.
nway, ko pn makin hebat mengarut skg ek..

ahmadkamal said...

PRINCESS
ekau ni mmg slalu bermuka2...
geram beta!
tggu!
tggu la beta nak wat pe!!!
grrr
=p

YONNA
kan tajuk entri ni tag & the last raya
maknanya gabungan tag n entri
tuh yang panjang tuh...
eleh, panjang pown ko baca kan...
huhu

IRINA
tak de la nightmare... saja je kesian kat dia tu, memburu kita smua nak tgk gambar raya! huhu
nak cilikan camna... takde masa tuh
kang aku kuah kacangkan, dia layan lak sbb sedap kan.. cmna tuh?
neway, slama ni aku masam je ke???
grr
tu je masanya nak lepaskan tensen kan...
so maybe the smile is a fake!
maybe...

JAZLIN
entri ni dah de draf dalam kepala aku dah lama.
skali ko tag, aku taip je la..
tu yang panjang!
no prob...

AISYAH
cuba kamu amik cermin, n sebut siti depan cermin, adakah kamu boleh tersenyum sambel nampak gigi???
sengal!
=p

KRIEY
hahaha... tumpang lalu raja mengarut...
*sambel tunduk kan diri*
=p

teddybearhijo~ said...

hohoo, ade kes pengumpatan disini, padan la penah tesedak muka betukau merah sy mase makan2...

uh...

macam xcukup jek, seketol jak pitcha raya???

huhuu...
xpa2, sy paham. sebab raye taun nih pon tiada bergambarnya sy nih...

huhuu...
pacik kene senyum2 selalu, happy2...

jodoh, tu tuhan dah tentukan...
sy pon xkapel2 dah.
pacik gak penah kata dulu nnti2 sy yg kapel lagik dasat.

syukur...
just sebab maen2, sy menyangkotkan dr pada maklok nan sato tu, adeh l...

ahmadkamal said...

TEDDY
huhu
mmg beta nak bagi tersedak2 pon
adeh!
nasihat kat bawah tuh amatlah menusuk ke kalbu...
thnks anak sedara!!! =p