Air Timun!!!~~~

0296
01 November 2008

Adalah satu kafe di UMP ni...
Pada waktu tuh, dia sibuk eksperimentasikan air-air yang dijualnya...
Macam-macam jus buah-buahan ditry nya...
Ada laici, tembikai, mangga, epal, jambu, carrot,
Nangka pon ada!


Kira ok la, refreshing sket minum air-air itu bila penat studi
Jual pown agak murah, RM1 je
Mana nak dapat???

Masa minyak naik harga baru ni pon, harga dia tak berubah
Thus, kudos to makcik kafe aka Kak Long yang menyediakan service yang berpatutan!!!

Aku suka jugak try macam2 air...

  • Bila rasa nak mencarut – minum carot susu
  • Bila feeling nak western sket – minum air epal
  • Bila nak rasa biasa2 – minum air tembikai
  • Bila rasa nak mabuk sket – minum air mangga
  • Bila feeling yang aku ni jambu – aku pown minum la air jambu!!!

Rahsia kecantikan - minumlah air jambu, supaya anda menjadi jambu!!! hahahaha!


Adalah satu hari ni, ramai orang tengah menunggu air
Aku dengan housemate aku pon tengah tunggu air
Beratur la gak, yang membungkusnya sorang je kan

Pakcik kafe :
Abang nak air apa???

Customer :
Bagi AIR TIMUN bungkus satu!!!

Kawan aku :
Eh Kamal, sini ada jual air timun la...
tak penah try lagi... jom try nak?

Aku :
Air timun??? Apakah???
Biar betul???

Aku pon tengok la pakcik tuh tuang air apa dekat mamat tuh...
Dia tuang AIR TEMBIKAI!!!

Aku :
Eh Ngok!
Air timun tuh, air tembikai la!!!
Kat area Kelantan sana panggil timun tuh tembikai!!!

Kawan aku :
Oh yeah??? Baru tahu... hahaha
Syhh... jangan gtau orang len tau!!!

Aku, tak mensiakan peluang, balik tuh aku gtau semua housemate aku!
18 tahun citer ni takkan habis!!!


Moral of the story – timun equals to tembikai ok... n logik la sket... takkan la ada air timun!!!



:::YTBACK!!!:::

12 comments:

Alin said...

oh ye ke? haha tak pernah tahu pun. kalau aku pun mesti ingat timun tu cucumber lah.. takkan lah timun tu watermelon pulak hahahaha

Princess Liyana said...

huhu..first time dgr..alaahai.

tak register langsung..

timun = tembikai;p

apakahhh?;p

Liza said...

biler baca sampai habih, baru ler faham, rupenyer pengertian lain ikut kawasannyer

:: Cikgu Wiween :: said...

ade arr air timun. tp x penah try. errr padan pun jambu yg amat gitu...minum air jambu ropanya. agagaagagaggagagag :p

Joey said...

air kelapa....air tembikai susu...

hahaha... yang paling besh...'milo goyang'...(siap dengan goyang gerudi campur gergaji....wakakak)

kalau makcik kat kk2 tempat aku blajar dulu tu dengar...mesti dia ketawa ..hehehe...

biasalah ...aku kan....

noBody said...

air timun..?? aku penah dgr timun=tembikai..
tapi ari tu aku bg air timun=cucumber kat arnab aku bini aku..pas tu mampus tp aku tak g tau dier yg aku bg air timun

Rina said...

will comment later, juz one thing, ada la air timun.. Haha.. ak penah minum.. ngeh3..

nanti la, kalau ak rajin, postkn benda tu.. lol..

ahmadkamal said...

JAZLIN
tu la kan...
mula2 aku pelik gak...
tapi aku kira cepat sket tgkp dr member aku...
kalo tak, sure aku yang kene bahan!
huhu

PRINCESS
register cepat!!! huhuhu

KAK LIZA
yer kak oii
tau tak straw dalam bahasa kelantan pe?
pleting!
bila diorg tny hari tuh, saya dah mula pk, apa la diowang mencarut ni...

WIWEEN
yer... minum la air jambu untuk jadi jambu! hahaha
jgn slah minum air labu, air durian atau sewaktu dengannya!!!

JOEY
biasalah ko apa?
inul???
hahaha

NOBODY
samat dtg ke YT!
erk??? air timun boleh buat arnab mati ye??
first baru tau ada air timun,
second finding - air timun membunuh!
leh wat research cmni...
haha

IRINA
yer eh ada?
wah...
tah2 pasni air2 len pown wujud ek...
air bawang, air buah keras... dlll
haha

IamYonna said...

what???
AHAHHAHAHAHHAHAHHA ya ka!!!!!
mati hidup balik aku x penah tau timus in tembikai kalau kat sana.
naseb baik ade ko.

cuba dia ngan sape2.
hahhahahaha
tak ke malu nnt :p

ala,mane tau ade air timun ke? :p

ahmadkamal said...

YONNA
haa tu la...
igt tau ajaran ini!!!
ramai lak kata air timun ni mmg ada sbenarnya...
aku tak penah plak jumpa...

attiey said...

hehe..yaa..air timun=tembikai...
mmg register dah...kamus kelantan ajo yo..hehe

ahmadkamal said...

ATO4
dah register dah ek??? huhuhu