Ventilation Valve

0318
30 November 2008

I end off my last 2 entries with these words:
  • p.s – tajuk entri ‘sedikit’ tidak berkaitan dengan isinya… try reading between lines, will ya!?
  • Izinkan aku bersama waktuku… Kerana di Yang Terdalam, ada cerita yang tak mampu diceritakan… *sigh*

All those words are real
But maybe those words has been clouded by the ‘sengalness’ of those entries

But still, I’m a blogger with multiple emotions, thus to judge an entry with a monotone is wrong, cos in that major emotions, there might still be some minor emotions embedded in my entries.

Orang bertanya, kenapa masa cuti lagi kurang update dari hari2 sibuk yang biasa aku lalui?
Well, let me tell you why…

Hari-hari biasa.
Sibuk
Jadual mengejarku
Dateline memancungku

Dalam sela waktu itu, segala tekanan tersimpan dan terkumpul di dalamku
I need to get rid of all that stress away fast, before another job, with certain amount of stress waiting
I need a ventilation valve for all the pressure that has been accumulated in the tank of me!
Thus, an entry is sufficient to release all those stress

Tapi bila kita aman damai
Cuti
Waktu yang panjang untuk diri sendiri
Aku tak perlukan valve itu

Mungkin waktu akan merawat dan mereduce kan segala pressure yang timbul
Better in time bak kata Leona Lewis

Cuti adalah masa untuk diri sendiri
Dan masa untuk aku memikirkan segala yang terjadi

I know I tend to overthink
But this is the time, where I can get grip of myself, so that I can stand up and not fall again

Aku dah banyak kali jatuh
Banyak kali

Sekali jatuh, orang kata what matters is how you get up
But bila dah berkali2?

Luka jatuh lama tak terubati lagi
Bertambah luka baru

Tak faham?

Takpelah
Mungkin entri ini bukan untuk difahami
But still aku dapat rasakan ada juga yang akan fahami

Anda bisa tafsirkan apa sahaja yang aku taipkan di sini
Tapi aku takkan mention any names in this
Anda bisa selesaikan ‘misteri’ siapa yang aku maksudkan
Tapi aku takkan memberikan konformasi bahawa dialah yang dimaksudkan

Manusia dilahirkan dengan perasaan ingin tahu
Ingin tahu apa yang berlaku ketika ini?

Don’t bother
It just me who feel all of these
And to I’ve closed the door of sharing due to some event that tarnish my trust

Haha, biarlah entri ini dilabelkan merapu, merepek
I just need to blow some steam off
Walaupun cuti…


p.s – selalu terfikir, YT bukan lagi YT yang aku ciptakan dulu…



:::YTBACK!!!:::

6 comments:

Hilman Nordin said...

uuuuh.. aku pun struggle nak bawa semula semangat 'creating a world' dalam 'Home'.

aiiiiyhh.

diya said...

kamal, ingat tak sape yg cipta lampu? [xigt dh diya]. klw tak silap, utk kali lebih dari seribu, br dia berjaya nyalakan sebuah mentol. jd, maksudnya byk kali lah dia jatuh. u know what i meant :)

IamYonna said...

its ok dude :)
bukan senang kite nak capai something.harus jatuh berkali2..
walau berkali2 tu menyakitkan.
but aku sure sgt..
ko learn something utk setiap kejatuhan ko tu :)

chill,bro :)

Princess Liyana said...

Alaahai..ok tak ni?g la jalan2..jauh cikt..tklah stress sgt;)

slmat bercuti!!huhu

Alin said...

enjoi the hols. takpe la update blog slow slow. aku paham, sebab aku pun macam kau. bila cuti kurang update, sebab blog kita ni macam a form of escapism, kan. bila busy busy hari biasa, kita mesti nak relax dengan tulis entri kat blog. time cuti macam ni jadilah kurang idea. takpe, ambil kesempatan cuti ini untuk muhasabah diri ke. hope u feel better :)

happy holiday!

ahmadkamal said...

HILMAN
yeah
bersama la kita struggle ye...
huhu...

DIYA
aduh!
satu komen yang tak bleh bla!
tak berkaitan but tq though...

YONNA
yerp...
learn something walau smua berulang2
thx!

PRINCESS
jom jumpa cuti ni???
hilangkan stress beta ini!
hahaha

JAZLIN
tu la kan..
bila byk mende berlaku kita kene meluah
tapi bila takde sangat benda berlaku, ok je kan..
happy holiday gak!