Benci Blogger!!!

0212
27 Mei 2008

Waaa... malas giler nak update...
Skunk nih beta kat Selayang.. dah mula cuti2 Malaysia!!!

(ingat chekgu Nurul je cuti sekolah ke???
Kita cuti lagi lama laaa)

Dan sejak dari sampai umah semalam, keje aku online aja!
Habes aku kalo bapak aku tau nih...
Aku bukak youtube, tengok mana patut...
Then download lagi...
Best giler bila internet takde sekatan nih!

Akademi Fantasia 6

Umah aku nih takde astro (napa tak pecaya?)
Sebab kat umah ni sapa yang nak tengok? Tunggu aku balik cuti je.
So mak aku decide tak guna pown pasang.
Lagi menyebabkan adik aku tak studi je
So, umah aku takde astro lah!

Sebab umah aku takde astro, so malam semalam sibuk download konsert akhir AF.
Awal season dulu, malas nak ikut sebenarnya,
Sebab tiap tahun sama je kan

Mesti bengang sebab pelajar dia cam hampeh, pastu gelak2 sore tak sampai n so on.

Tapi menjelang kat tengah, sebab ada supplier, aku pown mula ikuti AF nih.
Tambah lagi, kawan aku sibuk g konsert dia bagai.
So aku pown terjoin sama lah jadi kaki AF.

Mula2 lagi dah suke Stacy & Nadia plus Nubhan.
Nih semua hasil konsert first yang kenalkan aku kat diorang.
Dan sampai sekarang, still minat diorang.


Orang kata first impression tuh penting.
Tengok la apa impression nya pada aku.
Sebab konsert pertama best, angsa macam mana pown Nublan pastuh, aku tetap minat.
Sebab aku penah dengar yang best dari dia.
Hasil first impression kan.

Lepas tuh, bila dah didedahkan dengan pelajar2 nih, kenal personaliti diorang, mula lah rasa tertarik.
Aku agak itulah yang menyebabkan rakyat Malaysia suka tengok AF kowt.

Walau peserta dia takdelah bagus sangat macam pertandingan realiti lain, tapi sebab dah tiap hari disogokkan kisah diorang, dah buat diorang selesa dalam rutin harian kita, malam je tengok apa diorang buat sume, menyebabkan, kita rasa diorang sebahagian hidup kita.
Walaupun, takde pown.

Maybe itu juga yang menyebabkan ’kita-kita’ nih suka blog hopping.
Sebab kita dah selesa berblog, selam kehidupan orang melalui blog, dan secara tak langsung jadi sebahagian rutin hidup kita.

Dan maybe, itu juga yang menyebabkan YT makin ramai peminat!!!
(hahaha.... perasan giler!)

Yelah, tak hapdet sket dah bising! Aish!

Papepown aku suke Stacy menang, she deserve to win. Dia memang dari first lagi tak pernah wat slek, n tumpu untuk perform.
Sampai lagu yang aku tak ske ‘Makhluk Tuhan Paling Sexy’, lepas dia bawak aku jadi minat.
So good for her!
Memang lepas nih, dia akan diminati sebab dia berusaha keras. Leh nampak tuh

Dan! Aku suka giler lagu baru si Nubhan tuh.
Kena dengan suara dia!
Dan aku dah tempekkan di sebelah ni.

Moving on...


Benci Blogger!!!

Wah, tajuk wat saspen je…
Serius, aku benci giler blogger2 nih…
Serius sangat....

Aku rasa kowang pon tau kan, aku ni susah benci owang...
Aku kan suke terima orang seadanya...

TAPI
Untuk blogger2 ini aku cukup menyampah
Meluat
Rasa nak siat2 je kulit tuh!

Aku lompat ke sini, blogger nih wat perangai gini...
Aku lompat ke sini, pown sama gak!
Bengang aku!

Tak makan saman betol!
Kurang assam!!


Kepada blogger2
Untuk tidak dibenci aku...
Tolonglah....

JANGANLAH LETAKKAN
GAMBAR MAKANAN DALAM ENTRY!!!

Tolonglah... bengang gue!
Aku lompat ke sini, chekgu Nurul letak gambar roti...
Lompat sini, si dewi letak spaghetti...
Lompat lagi, si Kriey letak gambar Secret Recipe, mention sushi...
Lompat lagi, macam2 aku tengok!

Arghh!! Bengang aku!!!

Aku ni senang je lapo...
Aku senang mengidam...
So bila kowang letak entri gitu, aku lapor...
Aku ngidam!
Dahlah baca2 blog tengah malam!
Mana nak cari lagi makanan2 itu!

Tambahan pula, student kan... so kene bajek!
Camna nak beli smua makanan itu!???

TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!

Pasnih kan, kowang kan...
Kalo nak letak gambar makanan, sila ingat kat aku...
Ko tulis besar2 atas entri tuh, tulis

KAMAL JANGAN BACA ENTRI INI!!!

Supaya, kalo aku nak baca pown, aku akan g makan kenyang2 dulu!

Huhuhu

Untuk update di YT nih, lagu2 kat Imeem tuh aku dah update...
So, owang di France sana tuh leh la habiskan masa di YT tuk lepaskan gian dengar lagu kan!
Baik tak aku!?

Dan, satu lagi, aku tambah poll suka-suki kat tepi tuh.
Kalo de masa jawab la!

Ok, malas taip panjang2… bye! Take care!



p/s – kepada yang bercuti... selamat bercuti!!!

p/s – semakin banyak aku detect silent reader datang sini… biasala time cuti kan.. time2 cmni la Diya datang sini setaun lepas… kepada silent reader, anda dialu-alukan di sini… sila tinggalkan komen… let make the circle grow bigger!!!

p/s – siot tol aku lapor nih!!!



:::YTBACK!!!:::

19 comments:

victoire said...

aku ade pantun untuk mung, dengarkan;

Pergi ke pasar mambeli timunG,
kesian ke munG.

hahahahaha.
walaweh. ape kes nak benci blogger.
syukur laa ko kat Malaysia lagi-lagi kat Selayang tuh.
Secret recipe, sushi king, kedai roti merate2, sume bole telan.
aku kat sini, nak telan ape. babi je banyak. hahahahaha

nak makan kek bukan sume bole makan.
ade dicampur wine, champagne la.
kalu takde air kencing setan ni, dicampur lak lemak babi.
and they are extremely expensive!

nway merci beaucoup untuk lelagu sume.
sdap2. ketinggalan aku dengan lagu di Malaysia nun di sane.

pss.. tgh tensen wat keje kimia ni.
fabienne mmg nak kene bom.
aku tensen sbab next sem aku akan amik quality, mane de blajo kimia.
macam sia2 je laa aku wat keje ni.

victoire said...

ohh lupe.
malam2 la senang nak cari makan.
stat kete atau moto atau jalan kaki.
kedai mamak merate2.
mamak2 sangat gumbire menerime kedatangan mung dengan permintaan nasi lemak panas atau roti bom.

seb baik la takley ltak pic dalam komen.
kalu tak aku letak segale gambor makanan sini. hahahaha

woit, bukak u tube.
tengok video 'umbrella obama'.
satu ag lagu indon 'surti'.

sies 2 video n lagu ni lawak gile.

khairul najmi yusof said...

hahahaha padan muka pakcik lapor... dah lapor tu pakcik pegi ler main masak2 kat dapur. pastu dah siap masak tangkap gambar tempekkan dekat blog Yayasan Terenganu ni hehehe... nanti nak tempek kan ler jugak gambar makanan.. nak bagi nafsu makan pakcik membuak-buak. hehehehe

zura lias said...

pergh,dah cuti..jelesnye..time nie ar nk berpoya-poya..erkk..mencik blogger sebab tunjuk makanan..

ermm..akak pun sama...sebab leh wat rase laporrrr...nk tiramisuuuu...waaaa...

DeWi said...

aish mr AK neee... dh la x malooo mntk spageti kasik taruk daging lebehy sket.. aish... mrfinal pon nk jugak tu... die x terjerit2 kt blog aku... hu3... naseb la... duk umah p la men pondok2 kt dapor...mesti ada lah berhasil...huk3... wehy aku cabar ko wt entry masak memasak..hasil keje tgn ko.. ye r.. tgh cuti kn..maka... neh task ko bila ade kt rumah cuti neyh.. hik3

Diya said...

err... time2 mcm ni ke? [saje buat2 lupa]...

p/s-since kamal lebih rindukan AA... CK dun hv anything to say...

ahmadkamal said...

KRIEY
haha siap berpantun ngok ngek lagi!

yer, aku bersyukur... takpe... pasnih, aku makan, aku tempek kat sini! bior ko lak rasa kebencian terhadap blogger itu!!! hahaha

utk lagu2 tuh, memang aku cari yang best2 je! bek tak aku??? kalo ko rasa bek, meh belikan aku souvenir n bawak balik masa ko summer nanti... huhu

kedai mamak... mmg r... tapi takde geng ler... takpe, esok aku beronggeng!

youtube tuh nanti aku bukak ek...

KHAIRNAJ
siot je anak sedara begini... takpe2... tggu la!

KAK ZURA
btol kan kak... jahat giler diorang torture nafsu makan ini!!!

DEWI
aku akan tuntut sem depan spagheti ko!!! tggu la!
mm task tuh? aku bukan gheti masak pown!!! lalalalala

DIYA
yer diya, time2 mcm nih la...
haha CK dun have anything to say??? sian...

Max J. Potter said...

haha, comelnye entri ni. *^^* cute betul. so encik kamal ni senang lapar. kak nani dah belajar sesuatu ttg kamu hr ni. *^^* em, jgn tertekan ye? go get a nice lunch. have fun.

dakchomey said...

igt kan apew la yg dia benci bloger..nek seram..cam ni nk msk kn entri food la..ahaks.. nk wat dier ngidam..

i like nubhan to..angsa pown angsa la..shuke time dia nyanyi lg x bisa memilihmu..

NuRuL said...

err...saya tak bersalah yer!!!
takpe..pasnih saya letak banyyyyak lagi gambo makanan...bagi awak lagi jeles :P
wahhhh...terlebih sudahhh!!!
awak pon minat nubhan+stacy yerr
eiii..sukanya saya!!!
Kalau tgk gelagat-gelagat si stacy ngan ubhan tuh..alahai..boleh pecah perut gelak...
selamba gile..
errr..ape kata cuti-cuti nih awak tlong carikan video2 yang ada diorg 2 orang nih..nanti boleh saya mintak kt awak..heheh

khairnaj said...

hahhaa... ala pakcik anak sedara nak bergurau pun tak bleh. Tak rock ler...

anyway hujung minggu ni sy cadang nak masak kek. nanti sy tempekkan gambar kat blog sy... sy nak buat kek pandan ngan coklat, pastu kalu rajin nak buat kek oren.. tapi taknak letak icing sebab kaalu letak icing tak bleh cicah dgn air neslo panas. makan pulak di kala malam yang syahdu.. feeling tu dan ditambah pulak diiringi dgn lagu jangan bilang tidak ngan lagu lara hati.. kui kui kui....[0_*}

amme said...

haha....ingat ko benci blog aku...sedih ar gitu...ekeke....weh...apple doughnut jom...ahaha...makan coklat kat misai...haha

ahmadkamal said...

HANNA
ish mana de comey! mana de! macho r!
hahaha...
bawu je lunch tdi kan.. skunk dah lapor balik! aish!

DAKCHOMEY
amboi ramai giler dengki ngn gue... dan2 tuh nak masokkan entry food... kijam!!!
yerp... bagi beta, angsa tak angsa tak penting... beta suke yang boleh bagi feel... nampak dia nyanyi btol2...
stakat nih yang leh bagi feel n tak angsa bagi beta adalah ct je...

NURUL
anda tetap bersalah!!!
mmg nak kene mahkamah dunia... kene dakwa! haha
ala... beta tgk kat youtube je la.. malas nak donlod2...
tapi best kan diowg... sengal ke dua2...

KHAIRNAJ
kita bukan nak anak sedara yang rock... anak sedara mesti comey2... nih tak comey pown! hahaha
siot je... dan2 tuh nak masak bagai... siap dah plan nak wat pe lagi tuh... mmg siot...
sabor je la den!

ahmadkamal said...

AMME
haha.. leh terlepas respon komen ini owg...
takdelah benci blog ko... bukan aku tukang pomot ke hari tuh? bayar2!
jom! aku set je! ko dtg sini k!
oho, nak kata aku makan sampai jadi misai... kang aku tempek gambar 'seksa' ko kang... (ugut neyh)

Adzrul Ariff said...

Eheh. Takpe lagi klu stay kat Msia, bak kata kami yg duk kat russia ni - food heaven! Semua mknan ada kat msia, kekadang tu tgk entry blog pasal makanan mmg terliur je jadinya, huhu. Takleh nak wat ape lah, tunggu time cuti baru boleh makan (or klu ada org masak n jual, itupun x selalu). Nak jugaklah join kelab benci blogger yg letak entry makanan hahaha...(esp. klu makanan tu satay and kuah kacang).

khairul najmi yusof said...

takpe pakcik sy tau sy memang tak comel tapi handsome jer... hahaha termasuk bakul naik lif lar pulak sy ni.

itu ler pakcik gunanya belajar memasak dan membeli makanan haha... ni pun tgh kenyang makan kat kfc ni[hehehe guna WIFI KFC] padahal tadi dah makan chicken puff. habis ler makin bulat ler sy... tak macam pakcik cekeding jer...kui kui kui

Noushy Syah said...

Hhehehhe..I was like..oo ohhhh oo hate for bloggers...? Then I realized you are craving for food with just looking at the pics!! Amazing, you eat a lot(do you) but you are not chubby..you must have good metabolism then.Lucky you!!

Hope you enjoy your long holiday and have more time on updating your YT.We will always come back for your latest.

Take care..

p/s sometimes we need the fairy tale story and feelings out of the blue moon just to keep the spice in love flowing, as healthy love is not knocking your door but we have to work for it..:)

DeWi said...

ha3..wah! ghamai twus owg dtg sneh.. die sjer kasik traffic die havoc.. mau kasik nek nuffnang yg x nek2 tu.. ha3.. dgr kata sem dpn nk fokus ngn masa dpn kn?? x mo kaco dh.. spegeti no moreee!!!!


yes2! x yah wt .....

ahmadkamal said...

ADZRUL
haaa bagus gak cadangan tuh! kita bukak Kelab Blogger Benci Entry Makanan nak??? beta jadi presiden! hahaha (giler kuasa)
thnks 4 da tip utk letakkan gambar sate n kuah kacang!!! hahaha *mode jahat*

KHAIRNAJ
gedik giler handsome katanya.. nak lawan tokey nampak???
mmg pak cik cekeding! nak usaha jadi bulat r!

NOUSHY SYAH
hahaha... suntik elemen dramatik sket... mesti smua berdebar sapa la yang beta benci kan tuh kan! haha
thnks noush! tgh nak mula try enjoy cuti nih!
p/s - yerp fairy tale do make us feel good!

DEWI
ish takde niat la nek kan traffic... aku tulis je bila ada smngt... kalo owg dtg, itu namanya peminat! (hehehe, ayat belagak)
ish! spagheti tuh tetap! aku busy cmna pown, makan takleh lari! aku akn tuntut spagheti itu!!!