Blogger Nite Out Version 2.0

0202
04 Mei 2008


Mesti orang ini dan orang ini heran, gigih giler aku mengupdate blog, hanya beberapa minit selepas balik dari ’perkara itu’

Well, somehow, aku rasa nak update, dan memandangkan aku akan rehat lama mulai esok untuk studi untuk final fasa kedua, jadi aku update la blog ini hari ini.

*jadi, apakah ’perkara itu’*
*’perkara itu’ adalah Blogger Nite Out Version 2.0! hehehe*


First of all, sorry, no pictures taken.
Macam hampeh lak nak bergambar, sebab:

  • dekat kedai makan,
  • orang ramai tengok n,
  • aku kan pemalu orangnya…
huhuhu.
So, dengarkan aja bebelen gue mengenai ’perkara itu’


*****

Cik dewihati, merupakan supplier kepada aku.
Dia merupakan supplier bagi video2 latest yang boleh membawa hiburan kepada aku.

Aku kadang-kadang sibuk studi, n macam-macam keje, dan di akhir minggu, aku akan skype dia sambil tersengih.

”dewi, ada video latest tak?”

Dan dia akan balas,

”ko ingat aku ni hapa ha? Asik mintak video je!”
”ko kan supplier aku!”

Dan dia akan bagi.
AF6 terbaru.
Sinderella la.
Dan juga ’Sutun”. (hampeh je citer nih!)

Dan dialah yang bagi semuanya, dan beta merasa amat berterima kasih!
Thanks dewi!

*****

Mr Final – merupakan seorang mamat propa yang tak memahami maksud propa itu sendiri dan tak berjaya membuatkan aku faham maksud propa.

Nak tahu propa tuh hapa, g la blog dia.
Blog yang penuh propa!


Semuanya bermula bila aku membaca status skype Mr Final yang ditujukan kepada aku mengenai malam ini.

Malam ini berlangsungnya 2 event yang agak best bagi kami, dan memang kami minati.
Walaupun apa orang cakap, the event tuh leh wat kami tersenyum.

Lantak pi lah orang nak kata apa!

AF6 dan AIM2008.


Tarikan AF6 kali ni adalah apabila ianya dibuat di Istana Budaya. Dan diiringi orkestra.
Aku memang suka orkestra-orkestra ni walaupun aku tahu apalah sangat budak AF ni leh wat kan.
Tapi sebab ada Stacy yang membawakan lagu Siti Nurhaliza – Hati, aku teruja.


*Ya, aku minat Stacy n Nadia. So wut?*


AIM pula memang acara yang ditunggu sepanjang tahun.
Sebab malam ni jelah semua persembahan boleh dikatakan ada kelas yang tersendiri dan terbaik.
So aku teruja.

Masalah utama – dahlah AF6 clash ngan AIM, clash lagi dengan bola.
So cabaran lah bagi kami mencari kedai makan yang memasang AF6 atau AIM.
Memang keje gile mencari.
Last2 jumpa lah kedai makan yang pasang AF6.
Dan AIM hanya boleh didengar melalui radio je.


Seperti biasa, persembahan AF6 memang bukan yang terbaik.
Bosan gak sampai terjerit2 mintak tukar orang len.
Bukan hapa, ada persembahan tuh boleh dikatakan untuk ’tangkap lentok’ je.
So tak best la.

Tapi persembahan yang OK adalah dari Nadia dan Stacy.
Aku harap diorang ke final.

Dan yang kelakarnya, di kedai makan itu, seperti biasa ada pengkritik tak bertauliah, iaitu kami bertiga!
Kadang-kadang terpaksa gak aku slowkan Mr Final yang suka memberikan komentar secara kuat, sehinggakan mak cik yang makan di sebelah boleh dengar. Malu la plak kan!


Dan Cik Dewi pula, malam ini dia blur sket, sebab lapo katanya.
Tapi itu tidak mematahkan semangatnya untuk mengkritik, iaitu MENGKRITIK PENGKRITIK!
Abes la, pengkritik pown dikritik!

Apapun, thanks for the night, and thanks sebab belanja!
Len kali leh wat lagi!!!

*****

Sebab clash begitu, AIM hanya dapat diikuti dalam perjalanan pergi dan pulang melalui radio.
Dengar celoteh pengacara Afdlin Shauki dan Adibah Noor, memang menggelikan hati. Rugi lak rasa tak tengok.


Tapi takpe, pasnih, cik dewi leh tolong downloadkan kan??? Kan????
Huhuhuhu


Apapun aku suke giler.


Album Aku.Muzik.Kamu jadi album terbaik.
Walaupun kalahkan album Siti, tapi aku percaya kemenangan album tuh memang kena dan tepat.
Lagu-lagu dia memang aku layan.


Dan yang mengujakan...

LAGU ”CINTAMU”
MEMENANGI SUSUNAN MUZIK TERBAIK DI DALAM LAGU!


Lagu tema aku dan Cinta tuh. Tiba2 teringat Cinta….
Huhuhuhu

*angau-mode*
Dah2 aku tengah angau. Malas nak sambung lagi.
So bye2!


Doakan kejayaan aku untuk 2 paper lagi!



BKB3832 - MOLECULAR & CELL BIOLOGY (E) (2)
Date : 06/05/2008
From : 09:00 AM
Until : 11:00 AM
Venue : YDK10

BKF1112 - ENGINEER & SOCIETY K19LB (2)
Date : 08/05/2008
From : 09:00 AM
Until : 11:00 AM
Venue : YDK9


OPERASI STUDI BESAR-BESARAN
AKAN DIMULAKAN ESOK!!!
YEAH!

(dengan suara dan muka penuh bersemangat!!)


:::YTBACK!!!:::

14 comments:

DeWi said...

wah! cpt btul die membuat komentar d sneh ye.. x pe2... siap la ko bler aku hapdet blog aku.. aku mls tul nk hapdet mlm ne.. pala aku penin.. sbb seharian x mkn... n bwu mkn nee... still penin .... sbb tu tingtong2... kowang ckp ape pon... pala aku cm x leh pkey2.. ish3.. x pe la... ko pon nk p isketambola kn? so.. aku bg chance la kt kowang... ish3...

Mr Final said...

Aduh.. nyesal ajar ko berpropa..

sgt2 hanjeng dan proppa ya amat statement inih

"Kadang-kadang terpaksa gak aku slowkan Mr Final yang suka memberikan komentar secara kuat, sehinggakan mak cik yang makan di sebelah boleh dengar. Malu la plak kan!"

haha.. papepon.. yg penting gerek seyh.. lagu kaer aku mng gak.. dush3.. hambek sume yg x ske lagu kaer aku.. hohoh.. LAGU TERBAIK.. yosh!

x nyesal post album kaer sebagai review album aku yg pertama dlm blog.. hohoh..

Tin T tuh mmg patut pon dpt album pop terbaik je, cam sesuatu tertinggal utk album laa nih..

Kemengan Faizal tahir mmg sume dah pasti dari awal kan... lagipon moral support weyh.. utk die.. cian dier.. skrang leh laa gumbira

jgn ubah jd superman lagi udah.. hohohhooh. pasti cik Dewi kite caer lagi menonton, perutnya... hahaha

DeWi said...

wah! aku komen2.. tba2 tpncul komen si mamat propa nee... ai.. siap2 sbut nama aku... ish... susa la cter pasal prut faizal tahir... en AK pula sblom pergi..sebok crita pasal sluar.. tuttt.... owh tidak... DEWI PEREMPUAN MLAYU TERAKHIR... tidak gemar dgn unsur2 beginii....waduh2..[smbil picit pala lg.]

Hilman Nordin said...

pergh.. 2 jam tadi baru update? banyak gile time ko nk study ntuk selase.

paper easy eh?

thnaks for your comment. cume...

kalau aku FREAK, ko lagi la.. sebab ko mmg lagi freak dari aku. hehehe =)

n0n0i♥a'n'l said...

HOHOHO.. akhirnye bjaya gak korg tgk AF eyhhhhhhhh.. =)
sok akan diadakan sesi mendonlod.. =P

Alin said...

aku tak tgok AF pun semalam, sebab AF tu kang diulang-ulang berjuta kali kan. so i watch AIM. sebab kalau AIM punye ulangan mesti dah dipotong-potong.

yup, afdlin shauki & adibah noor memang saaaaaaaangat best. 1st class lah diorg. and all the performance malam tu pun mantap-mantap. estranged sgttt best! pop shuvit pun best.

yeay, pejal tahir menang! sgt happyy. good for him. hope he'll make more and more and more good music after this. weee~ :D

n0n0i♥a'n'l said...

kalo diberi pilihan pon..
noi watch AIM instead of AF.. =)
sbb klo tgk AF de je x puas ati..
HAHA
x puas pon.. ade hati nk donlod..

Rina said...

salam..

hehe..

thanks for ur comments walaupun sibuk dlm minggu pekse.. LOL..

AF? AIM? Xtengok da.. haha.. xsempat.. AF pulak, xde astro, so xde la.. kalo x, mesti le lawan mr final jd pengkritik xbertauliah..

~ngeh3..

neway, good luck eyh.. all d best.. =) pasni le la relax.. ak pulak kena LI.. ugh.. xcuti la gamaknye..

NuRuL said...

hoho..sempat beronggeng ya!!!owh..ada 2 lagi paper ya..mesti tak sabar menunggu saat itu kan..aiseh..teringat pulak time2 study dulu..hehe

khairul najmi yusof said...

pakcik... sy nak video sutun... best tuuu....

ahmadkamal said...

test...

zura lias said...

sutun x best???sutun le best....wah,wah..bergembire mengkritik org kt kedai makan ek...taun depan ade AF,sila gie audition ek..muahahhahahhaha..

tp..akak jadi cair..bila nampak gambar pakwe akak kt sinie..terus nak jadi ala2 lemah lembut sopan santun, selamat menempuhi peperiksaan dik..*baca dengan ayat lembut dan sopan santun*

lind said...

eh tengah studi ke nehh? meh nak kaco diaaaaaaaaaaa

ahmadkamal said...

MR FINAL
bila lak ko ajar aku berpropa... kan dah tulis kat atas, dia tak berjaya membuatkan beta faham maksud propa itu...
eleh... lagu terbaik tak terbaik... aku tetap tak ske! hahaha...
cik dewi suke pewotnya ya??? hahahaha

DEWI
oho... bagi chance konon... alih2 balas entry nya, tak teraser sangat pown...
pembetulan : yang crite pasal suar *tut*tuh bukan aku.. mr final... aku dengan baik ckp suar je... dia yang menambah2...
pmpuan mayu takhir.... hak... tuih! huhuhuhu

HILMAN
tak la easy sangat, tapi sbb dah berulang2 dr matriks blaja benda sama, so aku condifent la,... alih2, ada gak tak leh jawab...
takpe man.. aku faham, freak takkan ngaku diri dia freak! hahaha

NONOI
yer cik nonoi.. berjaya! dah donlod kah? huhuhu

JAZLIN
btol2, af akan diulang tayang byk kali... tapi, kami mana ada tv! haha
pilihan yang bijak ek tgk aim... rasa nak donlod je1

NONOI
donlod la aim skali...
antar ke skype beta ak0143

IRINA
sian.. tak cuti... btw, gud luck men nuklear... nanti bila2 leh la aku mintak contact number dia ek!
eh, diorg guna chem eng gak ke???

CHEKGU NURUL
haha... nostalgia la plak ek??? thnks... skunk tggal satu paper je lagi... huhuhuhu tak sabarnya!

KHAIRNAJ
ish2... nak antar cmna... 700mb tuh... apa la citer gituh pown bets... haha

AK0143
apa test2! eheh! terkomen ke diri sendiri lak! huhu

KAK ZURA
lagi sowang cakap sutun best.,.. ish popular gak ek citer tuh...
fyi, kalo saya g audition, mau kalah smua owg! hahaha

haha, dan2 tiba2 je sopan n ayu bila TENGOK GAMBAR SAYA KAT ATAS TUH! huhuhu

*komen kak nih klaka sampai wat saya gelak sowng2 la plak*

LINDOSH
kijam! amat kijam! teramat! mmg nak kene1 tggulah... dendam nih! haha