The Contest, The Winner, The Events of the Gift & The Promo

0209
19 Mei 2008


*THE CONTEST*

Ok, meh la kita bercerita pasal ‘contest tiba-tiba’ yang beta buat sempena besday kedua YT!
(beta still tunggu lagi celebration 7 hari 7 malam beta! Huhu)

Nama contest nih ialah…

Pertandingan-Tiba-Tiba-Aku-Nak-Buat-
Sebab-Takde-Orang-Nak-Sambut-Besday-YT-
Dan-Aku-Punya-Suk
alah-Nak-Gtau-Awal2-Ke-Tak...

(tepuk tepuk!)

Gitulah nama contestnya… memang tak gtau awal2, takde apa2 peraturan, takde pape!
Aku memang tiba2 nak wat.

Kisahnya, malam besday YT eve tuh, aku sibuk la godek blog.
Tengok la ruangan ‘Di Yang Terdalam’ tuh.
Waa, dah 104++. Nak dekat dah 10500.

Pastu kepala weng beta tiba2 ada idea nak wat contest!
Nak track sapa pengunjung yang ke 10500 tuh.

Yelah nak tunggu pengunjung ke sejuta mau berapa taun baru dapat kan!!!

So, malam tuh, sambil tengok movie, beta keep refreshing my blog. Nak track sapa yang ke 10500.
Jangan tanya aku track macam mana, lantak aku lah, aku organizer, aku lah judge kan.
So adil ke tak, aku yang tentukan!
Muahaha

Sampailah satu ketika dah 10499 nih.
Wah, saspen, sapa la yang menang nih!

Tapi, still YT bukan dikunjungi setiap saatkan...
Lagging masa antara satu pengunjung dengan pengunjung yang lain tak tetap
So nak tunggu the lucky winner nih agak lama la jugak kan.
Sambil tuh, beta sibuk la pasang movie.


*THE WINNER*

Satu saat, rasa nak stop movie and refresh my blog.
Blom sempat refresh, tengok2 bahagian chatbox tengah re
fresh sendiri.
(tu yang aku suke chatbox nih!).

Kuarlah kata-kata ini…











~PsYChO_X~
xmampu ar nk blanjer...ekeke...
len la me..me goreng yng enak....ekeke..


Komen nih actually was in response to what have I shouted out at his blog.
Aku suh dia belanja aku.
And dia sibuk menganjengkan nama panggilan aku kat umah (me)
Aku pulak sibuk panggil dia nama sayang-sayang-manja-manja dia kat umah, (bangcik) huhuhu.

Masa tuh, aku pk… aiyooo mamat ini lagi!!!
Takkan nak kene bagi adiah kat dia lak... dahlah dia selalu pow aku...

Tapi untuk berlaku jujur dan adil, (walaupun aku judge yang syok sendiri) aku umumkan jugak la kemenangan dia...











Tahniah kepada
AZMI MUHAMMAD a.k.a. BANGCIK
kerana telah memenangi
Pertandingan-Tiba-Tiba-Aku-Nak-Buat-
Sebab-Takde-Orang-Nak-Sambut-Besday-YT-
Dan-Aku-Punya-Sukalah-Nak-Gtau-Awal2-Ke-Tak...

(tepuk tepuk!)

Malam tuh gak beta gtau kat dia.
Dia punyalah excited nak kenakan beta, cakap tuh rezeki dia nak tau apa adiahnya.
Beta pening kepala nak bli apa untuk mamat nih.


*THE EVENTS OF THE GIFT*

So, tadi, dari pagi sampai petang, kitowang kuar.

Mamat nih skunk nih tengah sibuk wat PSM dia.
Dia sibuk uruskan tesis dia.

Dia sibok je bising cakap banyak gila duit yang dia kena kuarkan sebab nak buat hardbound cover untuk 4 copy of his thesis.
Satu dah RM 25, kalo 4???
Itulah ayat dia...

Pastuh, sebab nih last sem dia, dia sibok je psiko aku dengan ayat2 seperti:

~ala, 2 minggu je lagi….~
~aku tengah menghitung hari je nih~

Yang secara kasarnya menggambarkan dia inginkan perhatian sebelum dia g LI 2 Jun nih.
Dah nama pown
~PsYChO_X~ kan... so no wonderla...

So, kitowang kuar tadi uruskan hardbound untuk thesis dia.

1 –

Mula2, aku saja je, ngadu lapor... best nih kalo ada owang belanja…
Alih2 dia belanja r aku roti canai banjer ngn teh tarik…


2 –

Pastuh kitowang g printkan dokumen2
Dia tak sempat dia print sebab ink printer abes...

(dia makan ink printer sendiri ngn kwn2 dia punya! huhu)

Kat tempat print nih, terkejut giler kitowang
Akak tuh kata nak print satu page hitam-putih RM 1!!!
Dan kalo color RM 2!!!

Aku tanya la apsal mahal sangat, selalu 30 sen je.
Kat KL lagi tuh aku print.
Dia kata tanya boss dia.

Tapi sebabkan si Azmi nih dah wat muka pening pala sebab duet, n muka-1-setengah sen, kakak tuh nak kow tim sket.

Dia kata, ”meh saya printkan, pastu awak kira 30 sen satu. Pandailah cmna akak nak key in nanti. Boss bukan ada pown…”

Mula2 cuak gak, takut akak tu kene pape…
Tapi dah dia yakinkan… buat aja!

Ye lah bayangkanlah.
Adalah 77 page dia nak print
Kalo ikut harga sebenar, nak print je dekat RM 80!!!
Gila bapak banyak!

3 –

Pas tolongan kakak tuh, so keje dia nih pown siap la...
Aku pown drive la ke Indera Mahkota cari kedai yang dimaksudkan untuk buat thesis tuh.

Bagus gak, leh la aku tau untuk buat tahun depan.

Sampai kedai tuh, mula2 kitowang check sndri sebelum nak buat kan...
So aku pown tolong la check...

Mata tajam aku nih terperasan satu kesilapan hahaha
Dia suh diam2 sbb malas nak wat balik…
Aku ugut dia nak gtau supervisor dia pasal mende tuh... huhu

Dan untuk hadiah contest tuh, kitowng dah setuju aku bayarkan satu thesis dia…
Bagos pon… senang,.. tak yah aku pening nak carikan mamat nih hadiah!


4 –

Bila dah selesai, kitowang g baiki keta aku yang dihentak oleh palang guard UMP yang *&(&(^&^ kat Tanjung Api.

Malas citer balik, dah berlalu, saket ati je, dan melayanglah RM 20.
Selamat murah giler mengetok tuh!


5 –

Sambung ke Berjaya Megamall pulok.
Tengok citer Iron Man.
Ok lah gak… technology yang melampau!

6 –

Tiba-tiba mamat nih mimpi apa tah, cakap nak blanja aku makan KFC.
Aku terkedu.

Terkesima.
Serius ke nih???

Tapi aku takde mood makan KFC, sebab bukan kenyang pown.
Alih2 aku ajak dia ke Taman Gelora makan cendol ngan rojak kat Mustafa Cendol.

Sedap la gak. Puas hati!

7 –

Pastu g lak Taman TAS, beli kotak untuk aku simpan barang2 aku sebelum balik umah ni.
Dan beli satu ’benda rahsia’ di sana!!!


8 –

Malam ni, ’benda rahsia’ itu akan digunakan...
Bagi hint sket, ingat tak entri ini???

Ini yang akan dilakukan malam ini!!!
Hahahahaah (gelak kejam)

So, harapnya hari nih berlalu dengan ok, dan yang kene tu tak ngamok, dan aku pown tak kotor sama!

UPDATED –
Aku paling teruk kene!!!
Tepung, air, sume skali!
Tapi best dan menggembirakan...
Lebih2 lagi untuk kenangan si Azmi yang terakhir bersama kitorang!










The 'mangsa'










The 'mangsa' & 'pemangsa'










The 'traitor' - siot je!!!










The innocent-and-tiba2-je-jadi-mangsa gak!!!


*THE PROMO*

Memandangkan dia dah menang contest tuh, aku pown amik kesempatan nak wat promo lah untuk blog dia.












Dia nih actually baru je bukak blog, hasil dari ’gelombang blog’ yang tengah berlaku dekat UMP ni. Aku pown tatau apsal.








Tapi blog dia ada domain sendiri!
Tapi katanya cap kambeng je, selalu server down.

So kalo korang tak leh bukak tuh paham2 je lah!

Then, being a comp sc student, dia ske edit2 sendri template dia.
Gambar-gambar pown sama!!!
Aku pown tak paham apa yang dia buat, tapi wat2 paham je bila dia citer.

Ya ampun!!!






G la lawat blog dia.
Ske lak bagi semangat kat blogger2 baru nih…
Ngeh3!


Tapi entri dia tak lah sengal macam aku!

Aku kan blogger tersengal abad ini!
So, mana bleh dia lawan aku!
Hahahahahahahahaha! (gelak poyo!)




p/s – mesti dia marah aku tulis macam2 pasal dia neh… aku larikan diri dulu!!! Hahaha
p/s – saya janji takkan men tepung lagi!!! huhuhu


:::YTBACK!!!:::

33 comments:

dakchomey said...

i'm d first...besh nye jd winner..ble la agaknye nk owg blanje fara kan. haiiyyoo... benci shame men tepung..

Hilman Nordin said...

salam.. hurm.. was about to do it this way with my old contest. =)

but, due to some political circumstances, i think its better for the winner to lie low, cos he might be attacked by other contestant! LOL!

hey2.. tahniah, 10500! =)

Diya said...

tak acinya kamal... *majuk - 800 tahu n takmo jadik pengunjung blog kamal*

ahmadkamal said...

FARA
haha... tggu la bila fara menang owg blnja lak ek!!!
men tepung mmg benci nak basuh, tapi best men!
lagi best kalo leh tambah serbuk kari ke, n macam2 serbuk warna! hahaha

HILMAN
ha'a kan... sapa pemenang chef of feb tuh??? tak war2 kan pown... dah mei pon... ish pape la!
sbgai celebrity + lecturer + blogger, beta rasa tak perlulah serang2 pemenang tuh kan... dia tak bersalah...
terimalah kekalahan! ops!
thanks man... cant believe it myself, 10500 begun with zero 2 years ago...
hope it'll still growing....

CK
hahaha... majuk laa... kita tengok, mampu ke tak...
tah2 nanti dia yang rindu ke blogger sengal ini...
(takpe... jgn riso, ehem2 tak tengok... ops!!!)
haha

lind said...

bila lagik nak wat contest??? ehehe

ahmadkamal said...

LINDOSH
syhhh!!! mana leh bgtau... dia kena tiba2 je wat bawu best!!!

n0n0i♥a'n'l said...

haishh..
cane leh tlepas pluang ni..
aiseh!!!!!! =,="

Diya said...

adoiiii le... camne kamal bleh pasan part 5tahun tuh? hahahaha. diya punya lah edit byk kali entri tu, tak pasan2 jugak part tahun tu. agagaga. *malu lahhhhh*

ahmadkamal said...

NONOI
ala... smua owg pown tak jangka... pala beta yang weng2 tiba nak buat... so tak terlepas peluang pape la...
dah rezeki dia nak menang... trime je la kan...

CK
hahaha... kan mata beta nih leh detect kesalahan kecil! hahaha
bagus gak kan... kalo CK ada nmpak kesalahan di entry beta, cepat2 tego tau!!!

NuRuL said...

wah..siap ada contest gitu..
ye ker awk blogger tersengal..
sengal awk boleh lawan si madihah dlm dunia baru tu yer..hehe

victoire said...

mesti pic snap gune hp sony kang.
aku knal sngt tulisan tarikh kaler ijau tu. hehe
aku pakai k800i, tak main aa SLR tuh.

ahmadkamal said...

NURUL
huhu... contest men2 je... kalo chekgu menang sure tatau nak kasi pe... hahaha
tak caya check la... tapi kene guna 'sengal detector'...
sush sket r, sbb bnda tuh mahal n yang paling penting tak dicipta lagi! hahaha

K-RIEY
ish... tau la w850i punya kamera tak cun sgt...
ooo belagak ye...
berani buat beta murka!!!
"masuk la hanset tuh ke dalam air..... yaw!~~~~ yaw!~~~~"
(mantera menghantar tulah!)

Princess Liyana said...

hehe,wah ada contest tu. terlepas!hehe,bangchik hensemla. kim salam leh?haha:p.huhu.gurau je:)
~baca dgn nada gatal.

:: cheezzy cheese :: said...

cisss.. trlpas plak nk amik bhgian dlm cntest ni.. ye laa, akak dh lama tak kesini.. rajin plak ko nk wat contest ni ek kamal.. (time rajin ler tu...)

ahmadkamal said...

PRINCESS LIYANA
alah... len kali beta nak wat contest beta g tau tuan puteri ek!!!
uish??? berminatkah dengan bangcik??? nak beta kenalkan ngn dia???
dia pown tengah mencari chenta nih...
kalo nak, sekejap je beta adjustkan... huhuhu
*tiba2 bukak agensi cari jodoh pulak!* huhu

KAK YANZ
nanti kak yanz menang, saya tatau bg pe, sbb dah keje kan... mesti demand tggi!
oho.. nak perli owg malas lah tuh... at least tak de lah hilang kan diri selama 2 minggu sbb kene ragging!!! hahaha lariiii!

Max J. Potter said...

totally fun entry! *^^* love it. loving it, still. hehe. but wat shocked me even more is the fact that my link is up your blog and your link is not up mine!! i'll add you up, okey dik? btw, wat should i call you? *call me kak nani. =)

khairul najmi yusof said...

pakcik kamoo memang sengal!!!!... tapi sengal yang besh!!!!

Diya said...

ehem. tepi2. blogger femes nak lalu neh. agagaga

Noushy Syah said...

Surprise is exciting and thrilling! You got the criteria for that, so I better get ready for your next surprises hehehhe..:p

ahmadkamal said...

HANNA J POTTER
thnks hanna...
terkejut pe pulok, lama dahletak link tuh sebenarnya...
cuma tak komen2 je di sana...
mmm panggil kamal pown ok....

KHAIRNAJ
hahaha... tatau nak berterima kasih ke tak, sebab tatau itu pujian atau kutukan... huhuhuhu

CK
wah... ngaku femes gitu... hampes je!

NOUSHY SYAH
tak yah prepare... dah malas nak wat surprise2 dah... huhuhu

zura lias said...

wooo..appy anniversary..akak cibuk..biase ar,cita2 nk jd wakil rakyat..nk lawat kawasan blog agak payah le lately..hehehhee..

erkk..pss..pss..yg menang tu encem..sib baik akak budak umur "18"..mak akak marah kecik2 nk menggatal..

nnti ada masa akak wat ek entry khas utk kamal..tp bukan skarang le..skarang masa jeles kt akak..hikss..

Nurul Nadiah said...

tahniah kepada winnernya..!

xde hadiah lebih ek nak di share2?

huhu =p

Princess Liyana said...

huhu:)
Jangan lupa bgtau kalau ada contest.Walaupun bab2 contest ni jarang menang.huhu. Hehe,princess gurau2 je. Segan la. :p

@LiENZ said...

wuit AK,
Punyelah panjang entry ni..2 ari baru habis bace..

Tapi bagus gak ek..ade contest pastu ade adiah..pastu ade promote entry..sume dalam satu mase..

Paling sengal tajuk contest..anyway, good luck k!

ahmadkamal said...

KAK ZURA
kak zura ni mmg slalu tau! tak stick pada satu karakter... mana bleh jadi pelakon mcm ni...
ada ke patot ngaku umor 18 taun, tapi nak jadi wakil rakyat??? CUT!!!
awat sume kata dia nih hensem nih... aish!!
hurm... celebration??? i like!!!
ada panggil2 artis gak ke??? huhuhu

NADIA YUNA
oho... nak kongsi2 adiah ke??? g la tny dekat winner nya...
nak no fon wa leh bagi... huhuhu

PRINCESS LIYANA
hahaha... segan lak la dia...
btw, intai2 fs yana masa tuh... kmns jugak???
n dok kuala pilah ka??? hahaha... bangcik pown kuala pilah la...
adakah ini jodoh??? *blogger ini excited ;ebeh2*

@LIENZ
woit aliens... baca ke ngeja???? haha
tajuk kontest tuh blom abes sngal... tggu la nanti contest2 len.. lagi sengal!!!

victoire said...

weh encik kamal.
bile mung nok hapdet.
seb baik aku dok muntah daroh bace bende same ni.
aku bile mai sini, terbayang2 yayasan terengganu a.k.a YT. hehe

Princess Liyana said...

uhuhu. mana new entry ni?
aiyok!kantoi.a'ah. kmns.huhu. bangchik kmns?umur brapa?
hehe.tak duk pilah. tp dah dekat ngan pilah.ngeh2

amboi,nak keneng2kan org excited ek.uhuhu

ahmadkamal said...

KRIEY
gini lah mu keri... kalo lambat update sket membebel!
mu baca la Yayasan Terengganu aka YT nih dari dulu2 sampai skunk nak ngubat rindukat beta! hahaha
(maaf menghampakan peminat,., mu balik msia, aku sign kat rambut mu nanti! hahaha)

PRINCESS LIYANA
new entry>??? sabor!
erk.. dia tny bangcik dulu... beta tak mo tny ke???
kitowang sama2 kmns... umur 22 thun taun 86... sama ke???
oho.. dekat2 ngn pilah.. leh la tuh...
hahahaha macam org dikenen pown excited gamaknya... bukan beta saja!!! haha

Diya said...

huhu. lambatnya nak tunggu minggu depan...

Princess Liyana said...

huhu.sama la . muda remaja 22thn. thn 86.haha:)
baek. beta nya umur brapa?princess tanye ni.huhu.
siapa yg excited sebenarnya ni?

ahmadkamal said...

CK
ish.. tak sabar2 btol...
tau la dia tuh satu hari 2 3 entri... nampak sangat takde keje... g la tolong mak wat pape tuh!!! huhuhu
thnks la asik jenguk2 sini... n seterusnya membuktikan yang anda memang RINDUKAN beta!!! hahaha

LIYANA...
haha... kmns juga??? hayat fizikal..? beta hayat... H6P2.... bangcik tatau lak! uhuhu
ish.. bughok benar princess berbahasa istana... tak yah la kalo tatau... bukan 'beta' patotnya 'tuanku'...
haha... yela2 tak excited... dah kene marah ngn bangcik sbb tak bagi dia kenen sndri! uhuhu

Princess Liyana said...

uhuhu. princess budak akaun:)mana la terror science ni. owh, patotla tak jumpa tuanku lgsung.budak hayat kuat study.baca buku saja. hik2
ampun tuanku!tuan hamba tidak reti bhs istana ni.hik2

ecece,bangchik nak keneng sendiri ke?:p

ahmadkamal said...

PRINCESS LIYANA
uish! kantoi beta duk bilik stdi je! haha
aduh! nama je princes tapi bahasa istana fail... bukan 'tuan hamba' la.. 'patik'
mmm bangcik dah tak bagi ckp pasal dia kat sini dah... kalo princess nak, g la usya blog dia! hahaha