Seminggu, 1000 Kisah...

0205
14 Mei 2008

Seminggu beta diam
Seribu kisah
Seribu cerita

Banyak yang berlaku
Emosi, fizikal teruji
Niat di hati untuk terus berdiri
Namun kadang-kadang situasi membatasi

Sekarang ini
Menjalani hari-hari yang penuh tabah
Redha, berserah
Kerana kuasa bukan di tangan aku
Aku hanya mampu menadah tangan ke hadratNYA

Seminggu yang berlalu
Menceritakan pengalaman yang amat berharga
Menguji
Nak dikisahkan satu persatu ku rasakan tak perlu

Yang Terdalam kini bukan seperti Yang Terdalam yang dahulu

*****

Ingat lagi IVAC’08?
Ingat lagi kisah blog yang terhilang sebentar dari alam maya melalui entri ini?
Kalau ingat bagus lah, malas nak ulang balik.

In addition to that, keje aku adalah untuk buat satu video untuk perasmian program ini pada 13 hb ini.

And for those yang keep wondering mana aku pergi, itulah kerja aku.
Aku sibuk habiskan masa, mencari material, mengedit dan menyiapkan satu video yang boleh membanggakan aku dan program ini.

Dan yang best nya, dalam kekurangan aku dalam arena komputer, aku berjaya menghasilkan satu video yang mempunyai ’wow effect’.

Thanks to technology!

Semuanya mudah, dan aku hanya perlu pandai cari, dan suai padankan.
But, after all, i’m glad its over, and lots of people love my video.

Aku tak reti guna flash.
Aku tak reti guna adobe photoshop.
Aku hanya tahu sikit2 guna movie maker.
Tuh pun terbatas.

Yang penah aku guna movie maker pown untuk buat video kenangan Kelab Taekwon-do ITF KUKTEM
Masa kitowang buat Knight’s Night dulu.
Tapi itu kisah satu setengah tahun lepas
Dan aku hanya letakkan gambar2 dan semunya dia auto buatkan video.

So kali ini lebih mencabar.
Nama pown program antarabangsa kan.
So diorang mengharapkan sesuatu yang lain.

Teknologi banyak membantu.

Lepas test terakhir untuk final pada khamis lepas, aku kembali ke rumah.
Di rumah, youtube menjadi bahan caturan aku.

Aku mencari segala slip video mengenai Turki, Istanbul dan juga pasal animation-animation yang cantik2!
Aku convertían flv file jadi wmv, n susun, suai padankan, dengan lagu yang sesuai, n walllah, siap!

Dalam masa 2 hari, berbanding yang dulu, aku gunakan 2 minggu!
Dan aku bangga.

Masa pelancaran tadi, orang tengok dengan terpaku. (eheh!)
Aku letak lagu arab sket, n bila penyanyi dia menyanyi, ada yang kata bulu roma diorang meremang.
Tau tak lagu Sting feat Cheb Mami – Desert Rose?

Lepas abis presentation tuh, audience tepuk tangan.
Tatau ikhlas ke tak, but there is some sort of sensation inside of me yang buat aku rasa bangga giler, kembang nak mampos!
Senyum je aku.

Ada yang datang, cakap
best la video ko,
cmna ko wat,
bulu roma meremang la, n
ada jugak comparekan video aku dengan satu lagi video yang ditayangkan lepas tuh.

In all, aku bangga!


Lepas abes tuh, tangkap2 gambar, posing2.
Wat muka, tarik muka, macam-macam gaya ada!
Semua senyum.
Walaupun palsu!

PERNAH TAK KORANG RASA YANG KUASA BUKAN DI TANGAN KORANG,
DAN KORANG TAKDE APA-APA DAYA UPAYA
UNTUK MENGUBAH KEADAAN YANG TELAH TERJADI???
APA YANG MAMPU KORANG BUAT ADALAH
MENYERAH KEPADA TAKDIR – KALAU ADA, ADALAH.
PERNAH TAK???

Itu yang aku rasakan kini.
Kekeliruan di dalam otak nih tak terbendung.
No more details can be written, it is sort of confidential.
Memang aku tengah deal dengan semua ini.

Dan harap korang faham kalau blog ini tak dihapdet ke hapa.
Aku memang perlukan masa untuk sortkan segala benda.
Walau maybe, aku akan update juga dalam sela masa yang terdekat nih.

Apapun, doakan aku ek!
Aku amat harap sangat!

Thanks!


:::YTBACK!!!:::

22 comments:

DeWi said...

hurm.. mrAK yg propa... x saba2 mnunjuk vdeo die ke dewi .... smpi mara2 kn wireless yg lmbb.. smpi tya2 kn... mana cabel? smpi lmbt proses transfer mentransfer nee.... ish2.. lps tu siap2 paksa puji... aku pon puji2 smbl2 kutuk2.. ho3 x pe.. lps ne... die blk dr isketambola. die nk wt vedeo ageh cggh.. mari ttggu2. hu~

victoire said...

i miss my tae kwon do days..
last training back in 2004 kot.
2005 SPM stop, nak sambung..
tapi tak tersambung2.
berkarat berhabuk gitu jek my 1st dan. huhu..

NuRuL said...

congrats..mesti rasa bangga sangat kan bila orang suka hasil keje kita..segala perit jerih mesti rasa berbaloi!!!
semoga anda kembali ceria-ceria ya!!!

teddybearhijo \\(^.^)"// said...

uh...
manyak kekeliruan disini.
skang kat ne? ketambola atau ketamsia?

uuu... penah, penah rase... n mende baru blaja ---> y bother much... yang penting sumting kite da buat on our part, just let yang bekuasa punya part lak setel tok die. tayah dulik la mgkn die spoil, ruin evryting, even yg kite dah buat pon! hahaa... just cheer up, kite da usaha, tawakal jak... tp tulah, yg penting, kite da usaha, sehabes baek punya... supaya kite xnyesal n kata:napa ako xwat elok2 dulu, nape xcani, gitu, gini etc...

neh?

kawan ajar: b enigma dude.

*jgn tanya apa exact enigma, coz me pon blur2... hahaa...

**pacik, shaye kantoi lagi verification it0. ughuu~

Hilman Nordin said...

salam.. boleh tak post video tu kat YouTube? boleh aku komen plak nnt... hehehe..

ahmadkamal said...

DEWI
ape ko nih dewi??? jgn pecah lubang! haha
ala, ko puji gak kan...
jgn tak ngaku!
ehem... mcm perli je... menusuk...

K RIEY
tkd??? haha, aku lepas smpai kuning je!
aku baru masuk taun 2005 tuh masa 1st year... pastu sebab sibuk n malas, tak sambung2 dah...
tau sket2 je... tak la terer mcm org 1st dan!
terer giler ko!

NURUL
yerp mmg gembira + bangga + kembang.... huhuhu
thnks nurul!

TEDDYBEARHIJO
pasal kekeliruan tuh, tggu...!
yela, tgh positifkan diri neh... tatau nak wat cmna lagi...
b enigma? apa ler bagi satu term tapi dia yang tak faham!!!
kantoi verification tuk komen ke??? tuh tak bleh den nak tlg!!!

HILMAN
will do... tapi tggu aku duk umah ngn cnntion yang best k!
at least kalo file tuh hilang ada kat youtube kan!

aria ayumi said...

kamal!!~~ banyak gile kamal komen sekaligus!! skali dgn crayon kakak pun komen jugak!!~~ adehhh. ni yg wat diya terharu nih. agagagaga. btw, thanks my dear fren kamal yg comel mcm adik die. hahaha

btw, klw kamal tak selesa komen kat wordpress, takpelah ... Di atas normaL pun akan still idup lagik. syg nak tinggal blog tu. huhu.

anyway, diya rs diya tahu dh nape google readers tak leh baca blog Di atas normaL. sbb template yg diya guna tu. diya not sure ape yg kurang. still searching on that in terms of coding. *ekceli, malas nak tukar template* huhu.

aria ayumi said...

err... berbalik pd entri ye... hehe.

kamal!~~ apa kata kasik diya tgk itu video? nak tahu gak betul ke idak ape yg org dok kata tu. bleh kita puji gak. :D

erm... software yg lebih kurang ngan flash, macromedia director. diya pun tak reti guna flash. tapi, ape yg diya blaja ngan director tu... takde lah susah sgt. dlm tu bleh letak video, gambar, bleh design 'template' kita sndiri. tapi, bab video tu susah sket *ukan sket, banyak gak*. huhu. sbb die akan jadik mslh bile nak import video masuk dlm director.

hehe. saje je nak kenalkan kamal ngan software yg maybe kamal bleh guna in the future instead of movie maker. :) software2 mcm adobe, flash, director tu bleh je cari tutorial die kat internet. tapi, klw diya, diya prefer org ajar lah. huhu


p/s-komen 'balas dendam' sbb lama tak apdet. agagaga

aria ayumi said...

btw, lupa nak tanya. komen tak leh subscribe tu camne kamal?

Princess Liyana said...

huhu. terrornya dia:)
Leh ajar wat video yg best?
Princess ni computer illiterate:p.
uhuhu

victoire said...

ha ha ha..
1st dan tuh senang je nak dapat.
grading2 jek.
1st dan sebagai hiasan je.
sparring tak terer pun aku, hehe.

FAIZUL said...

takecare bro...take ur time..sort thinks out...lama2 settle la nti whatever ur prob is.......wish u the best of time...btw , upload la video ko wat tu kat u tube..bleh gak tgk skali....

ahmadkamal said...

DIYA
wahaha, senangnya nak wat pompuan terharu... terus dia mengakui beta comel macam adik beta neyh! ish2...
template mmg sush nak tukar2... bior je la diya... cuma bersedia menghadapi tsunami komen dr beta bila2 masa!!!

DIYA (2nd comment)
ye... bila beta balik umah, beta akan uploadkan kat youtube...
brani la nak kutuk2... beta hantar tulah nanti!!!

DIYA (3rd comment)
kan bila kita komen, kat bawah tu leh subscribe komen... so kalo sapa2 reply balik kat komen kita, dia akan hantar dekat emel kita...
kat wordpress takleh wat cmtu kowt...
tatau la, beta tak pandai wordpress
eleh diya nih, owg tak hapdet sekejap pown kecoh... rndu ke???? heheheh

PRINCESS LIYANA
puji beta lagi... puji beta lagi!!! hahahaha
alah, tau sket2 je... kalo duk ngn dak kom kat sini macam cik dewi tuh, lagi lah rasa bodoh sgt tatau pape!!!

KRIEY
yer eh??? hiasan je la nih...
tapi at least dah de kan...
dah lama tak sparring... pengalaman kene tendang kat mulut sampai luka tuh masih menghantui la plak... hahaha...
teringin la plak sparring2 neyh.. cume skunk stamina kurang kowt... mesti kelakar kalo sparring! ish!

TRUANTA
thnks tru... still adjusting with the prob... maybe later will stand back and fight...
video tuh akan beta upload... bila beta dah buat, beta gtau...
mmg nak biarkan ia kekal di alam maya!

dakchomey said...

pernah..slalu gak rase ape nk jadi, jadilah...berserah jew...

Rina said...

salam..

kamal, semoga ko dapat mengatasi segala masalah yang dihadapi k.. just remember that, there is a greater power up there, so tawakkal padaNya.. neway, TAHNIAH!!! bukan senang nak wat video yang mampu meremangkan bulu roma org.. hehe.. stuju ngan hilman, letak kat youtube k.. hehe.. nanti kalau da upload, bgtau tau..

;)

lastly, all d best! be strong k, and believe in yourself.. =)

Nurul Nadiah said...

go go chaiyo!
all da best!

=)

Diya said...

huhu. berita paham. maybe WP takleh subscribe komen kot. not sure. sbb tak expert lagik ngan WP.

aria ayumi kem salam tak rindu kat kamal. agagaga

ahmadkamal said...

DAK CHOMEY
yer.. berserah je lah... itu je yang mampu dilakukan...

RINA
thnks 4 the encouragement...
tgu je la ek... bila beta upload, beta g tau...

NADIA YUNA
ya... go go go ale ale ale! huhuhu

ahmadkamal said...

CRAYON KAKAK
paham pown... aria ayumi?? sapa tuh??? tak kenal... hahaha
diya tak kim salam rindu gak ke??? hahaha

aria ayumi said...

huh? diya? *pusing kiri, kanan, belakang, depan* kite ke?

hahahaha.

penat nye lah... kejap jadik AA... kejap jadik CK. ikutkan malas dh jadik AA, tapi, sebab ade org tu buat2 tak kenal skali lagik. kene muncul jugak utk mengingatkan org iteww. ekekeke

Noushy Syah said...

Greetings and salamz,

Wishing you all the best in your undertakings..

Let's share the vid with us too,you got nothing to lose:)

With time occupied,you still managed to change your lay out,that's awesome!T.C.

ahmadkamal said...

DIYA
itu namanya krisis identiti tuh... tuh blom lagi kliru bila masa nak jadi biri2 bwh pelangi!!! hahaha

NOUSHY SYAH
thnks noush 4 da encouragemnt...
will share the vid when the cnnction is strong enough 4 me to upload it....
well, about this layout... this is 4 a certain occasion... syhhh!!!