Keberadaanku...

11 Julai 2006
Keberadaanku...

Julai datang lagi. Ya, itulah kataku bila di awal julai dulu. Kedatangan julai selalu ku nantikan. Tapi entah kenapa kali ini tidak.

11 Julai 20006, menambahkan lagi keberadaanku di dunia ini. Jika dulu masih belasan, kiniku menanjak puluhan. Adakah aku sudah bangun setaraf dengan usiaku?

Sebenarnya, aku tidak mengingatinya hari ini. Semalam sesuatu telah berlaku, dan ia menuntut kesabaran yang tinggi.

Lantas, segala perhubunganku dari dunia luar aku putuskan. Telefon bimbitku, ku ‘silent mode’ kan. Sehingga ‘vibrate’ pun ku tutup. Aku duduk di atas katilku, di dalam bilikku. Mataku mendongak ke atas, memikirkan segalanya. Kukurangkan pergaulanku dengan orang lain malam semalam. Entah mengapa, tiada mood mungkin.

Permasalahan yang ada bersilih ganti. Tenggelam satu, timbul yang baru. Bagaikan satu acara balapan. Berganti-ganti. Dan ternyata semalam aku termenung memikirkan masalahku yang satu ini. Yang tak tenggelam-tenggelam sejak dari dulu.

Ada 365 hari dalam setahun. Mengapa baru semalam ia patut muncul?

Entahlah. Aku sering percaya, setiap yang berlaku ada hikmahnya. Mungkin...

Apapun kepada yang mengingati dan telah mengingatkan betapa semakin bertambahnya usiaku hari ini, terima kasih. Sedangkan aku sendiri tidak ingat!

Ramai rupanya yang masih ingatkan diriku. Terima kasih atas ingatan itu. Amat menghargainya!!!

Aku sering meminta rakan pedamping. Dan aku selalu memikirkan apa pandangan aku di mata orang. Ini aku memang tak boleh ubah lagi.

Tapi ternyata, ‘don’t take things for granted’ kata orang. Sebenarnya yang dicari yang mencari.

Untuk itu terima kasih atas tanda ingatan.

Terima kasih.


:::YTBACK!!!:::

0 comments: