2dsd

0327
14 Disember 2008

Mungkin masaku telah berlalu...
Mungkin hatiku tak berbentuk lagi...
Rasa ini takkan terubati...

Tetapi mati takkan mengubati...

Kadang kadang aku rasa aku ni ada 1001 cara untuk tidak menggembirakan diri sendiri…

Bila mana aku sudah tenteram dan gembira, ada saja yang akan aku lakukan untuk kurangkan rasa tenteram dan gembira itu

Bila mana aku mampu berjalan megah, yakin, ada saja perkara yang akan aku lakukan untuk membuatkan aku terjatuh dan terbaring lagi.

Semua perlakuan itu tanpa sedar, sehingga aku rasakan diri aku sendiri kadang kadang menyebabkan apa yang aku rasa.

Dan akhirnya ia meninggalkan aku dalam rasa yang sedih dan tidak terlampau gembira…


Ku menatap langit yang tenang…
Dan takkan menangisi malam…
Tuk tetap berdiri, ku melawan hari…

Ku akan bererti, ku takkan mati…

Mungkin aku tak mahu terus terlalu terbuai dengan rasa gembira ke awangan...
Atau aku memang mahukan kakiku menjejak bumi?

Teringat kata2 yang aku kutip di mana tah:


"Forget about people from the past,
There’s a reason they didn't make it to your future"


Kredit - 2dsd (Peterpan) [download here]


p.s - 2DSD - 2 dalam satu dunia...





:::YTBACK!!!:::

21 comments:

Diya said...

ini ke entri - "untuk melupakan, aku perlu membenci"?

kamal ni suka bebeno ye ngan lagu peter pan =D

ahmadkamal said...

DIYA
nope2.. takde kaitan...
mmg suke bangat seyh!

IamYonna said...

aku suka entry yang byk teka teki.
sebab membuatkan aku berpk.

tp entry ko ni buat aku nk jadik bz body ahahha!!

peterpan best! :p

:: Cikgu Wiween :: said...

erkk..forget about people from the past? yg itu agak payah. huhuk

ahmadkamal said...

YONNA
haha.. aku suka buat teka teki..
konon2 jadikan owang tertanya dan buatkan aku misteri...
tapi skali smua jadi busy body lak!
susah la gitu..
haha

WIWEEN
yerp.. mmg susah kan...
but still there are reasons for them to not be in our future!

ije said...

let bygones be bygones *apa-kah kata-kata ni da lapuk dek zaman? erkk.

victoire said...

list lagu ko direjek..
tak menepati spesifikasi!!!

Max J. Potter said...

i dont really get it. but you sound down. maybe you simply sound so tho you're not so. and yeah, forgetting of the people from your past is pretty much one thing we all gotta do one day. heck.

keep writing!

~ mizzAmy ~ said...

~ forget about people from the past? boleh jer, but u have replace with new people. kalau tak, memang susah skit la.

lagu apakah itu? ~

Liza said...

sungguh mendalam entry ini, kenalah dgn konsep blog yg terdalam...

Adi Luqman said...

"Forget about people from the past, there's a reason they didn't make it to your future"

Amazing. Whoever said this is brilliant. Sadly, I have to try to forget about the people from my past, although I know, it's the hardest thing to do.

p/s: I'm so gonna steal the quote and do a post of my own. Ahaks!

dakchomey said...

manusai gemar memikirkan perkara negatif..

Rina said...

salam..

kamal, 1001 cara utk xmenggembirakan diri? hehe.. sama la kte..

dah slalu kena, bila tgh hepi2, dtg je perkara yg membuatkan kte terus tukar 180 darjah jd depressed @ tension..

sampai satu tahap, pernah ak terpikir, "watpe hepi2 pown, nanti sedih jugak.."

tp kn, setelah berkurun benda cam ni jadi, ak rs lebih baik kte simpan kenangan2 baik @ gembira tu.. Treasure it, and let it be something that lights your day when everything is against you and making you depressed.

=)

am I making sense? haha.. ntahla.. tp yg penting, jdnya perkara2 camni menunjukkn kte ada perasaan, buat robot yg cuma berfungsi ikut apa yg dah diprogramkan je.

cheer up kamal!
=)

Alin said...

haha aku pon selalu macam tu weh. memang manusia macam tu kot. kalau tengah happy happy macam cari jalan je nak sedihkan hati sendiri huhu.

takpe, u cheer up ok!

victoire said...

list lagu ko xley arap langsung.
seb baik aku tak jadi juri pilih lagu.
kalu x mati bankrap laa artis.

ahmadkamal said...

GOASOP
but its hard to let bygones to be gones! =p

KRIEY
spesifikasi ko yang tak best!

KAK NANI
its a two way perspectives...
down n up..
huhu

MIZZAMY
nak replace pon susah gak... mana mau cari.. pasar malam?
kan dah cakap lagu 2dsd (peterpan)

KAK LIZA
yezza! entri mesti kadang2 kene dengan konsep blog kan...

ADI
tuh bukan aku tulis... aku pon kutip...
buat la entri baru based on that!

IRINA
haha
thnks 4 those thoughtful words!
mmg kadang2 involuntary kita akan sebabkan diri kita sedikit tidak gembira...
thx again...

JAZLIN
i'm cheering up...
but i just write based on facts... =p

KRIEY
yela2... i get it...
ko tak ske sudah!!!

ShelaBlurbSs said...

sy juga gile peterpan! dari dlu cari mksd 2DSD tuh bru skrg tau.thx a lot!

Princess Liyana said...

alaahai..apo kono ae jang?asyik sodih je...hmm..what's past is past..yg pnting..present...ok?cheer up ok?hmmm

P/s:ikan duyung masih hidupkah?;p

ahmadkamal said...

SHELA
1st of all, thanks dan samat dtg ke YT!
urm.. tatau gak sebenarnya maksud 2dsd tuh.. guna pakcik google baru dapat...
ada banyak sebenarnya...
2 dalam satu dunia
2 di sudut dunia
2 di side dua (sebab lagu ni ada 2 kali kat side b kaset bintang di surga)

but i prefer 2 dalam satu dunia.. =p

PRINCESS
kan ai mention, beta saja je menyodikhkan diri..
urm... present? =p
masih tak faham dengan lawak ikan duyung! =(

zura lias said...

sbb peter pan lagi..xmo kutuk lelebey..tp suke ar ayat tu..

"Forget about people from the past,
There’s a reason they didn't make it to your future"

nak letak kat notepad..hihihihi

ahmadkamal said...

KAK ZURA
yerp...
jgn kutuk lebeh2...
mmg bestkan ayat tuh...
letak la kat notepad...
jgn letak kat pad ye...
sebut btol2...
note pad!
hahaha =p