Potluck Kak Red

0336
28 Disember 2008

First of all, diingatkan, entri aku takde la banyak gambar… kamera haku cikai je! so kalo nak gambar2, leh la g blog2 len ye! =p

Hari ni 27 hb Disember, hari terakhir aku di rumah…
Rasa tak puas la pulak!
Haha, masa kat tengah macam nak mati kebosanan
Bila dah habes gini?

Biasala, manusia tak pernah puas!




















Ok firstly, today I’m so happy
Best la gak hari ni
Hari ni best
Apa lagi ek nak menggambar betapa enjoynya hari ni
Adakah perlu memanggil pakcik Keri menjerit “Kita Enjoy!!!” bagaikan lagak sitcom Puteri???
In all, best la!

First, seperti biasa, aku mengambil seorang-bahan-untuk-diblog di Ampang sebelum kami meneruskan perjalanan ke satu tempat…
Singgah di Ampang Point, membeli ini:
Lentera Timur















Perasan tak beta bukak kat page apa?
Bulan yan mesra...
Teringat kat pakcik bulan! =p


Biasala, orang obsess dengan sore makcik ini, so memang jadi rutin aku untuk dapatkan album dia cepat2…
Ske layan sorenya!




















Dan first impression, cover cantik, macam fairy tale
Lagu-lagu?
Kena dengar betul2 dulu
Tadi dengar memain je, sekadar jadi lagu latar aktiviti pemanduan…

Kami ke Putrajaya…

Ke Potluck Kak Red!

Apa aku bawak???
Haha, aku bawak roti jala bersama kuah kari…

Masakkah aku???
Tak! Aku beli! Haha

Lantak la…
Sesi kekejaman terhadap budak bujang sungguh suh aku memasak nak bawak bagi orang rasa
So, aku suh mak tempah je dan kul 2 dah ready sampai kat rumah!
Haha

Dan betapa puas hatinya, makananku itu licin!
Aku nampak banyak orang mengambil roti jala itu, di samping mencari2 mana kuahnya…

Kisah kehilangan kuah ini aku salahkan Makcik Diana anak Datuk K yang menyusun atur meja
Ada ke letak kuah jauuuuuh dari roti jala…

Akibatnya, kuah roti jala tersebut masih banyak
Kawan aku bawak balik!
Buat makan ngan mee malam ni!
Haha

Oh? Kenapa aku salahkan Diana k?
Saja… suke2…

Entri ini akan banyak menyalahkan makcik Diana k ok!

Sampai2 je, aku dah nampak gelombang merah menguasai kawasan
Aku lak, selamber pakai baju hitam dengan gambar superman
Ya makcik ween, superman jambu hang pakai baju superman!

Dalam hati aku, kalo kak red bising, aku cakap la spender superman kat baju aku tuh dah merah…
So kira ok la!
Haha




















Kak Red: Ni mana baju merah ni???
Aku: Kan spender superman ni merah... =p


Sesampai, cuak gak
Sebab tak kenal
Selamat pakcik chot ada
Thus kurang cuak

Mana yang tatau, si chot ni senior aku di UMP
Dia dah nak grad dah bulan jan ni
Dan aku penah duk searas ngn dia masa aku first year
So memang kenal la

Sampai2, daftar nama
Siap dia bagi name tag lagi
Lupa plak aku nak snap
Lantak la!

Masa ni la, aku pass makanan aku ke makcik Diana k
Masa ni gak aku dah prasan dia asingkan roti jala dan kuahnya itu!
Haha, ini kesalahan Diana k yang pertama!

Then mula lepak2
Kaget gak… tapi kenal2 ngn ayusolo n elly
Tak lak snap gambar ngn diowang
Maybe next time k!

Sesi dimulakan dengan pertandingan Red Chill, di mana para peserta sebanyak 4 orang satu kumpulan perlu mencelupkan kaki ke dalam kolam berais, untuk mengeluarkan batu2 dari situ
Sapa banyak kuarkan, dia la menang

Aku tiba2 lak satu grup ngn chot, ayusolo dan kakak yaya (link?)
Masuk kan la kaki, mencari batu2 itu
Sejuk giler!!!

Ada 3 4 grup gak men mende ni…
Kami grup ke 2
Tapi air masih sejuk
Nampaknya haba dari kaki2 grup 1 tidak mampu memanaskan air itu!

Dah habes, lepak2 la, sambel layankan kaki yang sejuk
Borak2
Di kejauhan, ternampak Kak Liza tiba with her family...

Sekali, terperasan, tak ramai la plak orang2 tengok mereka yang bertanding di sebelah sana…
Orang ramai kerumun masa grup 1 dan 2 je…















Red Chill

Dan yang mengejutkan, ada seorang ahli geng bas merah turut sama lepak dengan kami!
Dan di situ, aku telah berjanji untuk melaporkan kepada dunia blog bahawa makcik itu telah curi tulang masa organisekan event!
Ayusolo boleh menjadi saksi!
Hahaha

Then, sesi makan…
Banyak gilos makanan
Dan aku perasan, kek secret recipe pon macam dah sampai 3 4 buah
Tak dicampur dengan kueh mueh, ada karipap, seri muka, lepat (tah sapa punya tah), kek2, muffin, bihun, duh! Banyak giler la!

Rugi la sapa tak datang…
*sambel memandang sinis ke arah barat daya, ke arah UK!*
=p

Then, ada lak game tuk budak2…
Aku tak ambik port sangat
Sibuk makan…




















































Sesi fotografi Red Family

Tiba2, ada lak pertandingan makan apple sambel tutup mata
Ada la pulak orang tolong pegangkan apple itu digantung pada tali…
Aku sorok2 tak mo masuk..
Sekali mak merah datang dengan kuasa vetonya mengarahkan sowang2 untuk masuk!
Sungguh hebat kuasa mak merah!
Haha

Siapa yang memegang tali apple aku???
DIANA K!!!

Dan, sekali lagi, dia telah menyebabkan kekalahan teruk aku kepada 4 orang lagi dalam arena pemakanan epal!
Semua salah Diana anak datuk k itu!
Haha

Lepas tuh, ada la gak game tuk budak2
Aku pon memakankan diri sambel borak2 ngn rakan setikar – apik, chot, azly, ayusolo, elly, dan kak latipah dan abang shah, sepasang suami isteri dari Singapore

Dan ada la sesi lucky draw…
Wat dunno je
Aku memang jenis tak lucky sket dalam lucky2 draw ni
Sekali, rakan setikar si Apik dapat hadiah!!!

Berat hadiah tuh
Panjang…
Kitowang trus saspek ayam brand’s!
Haha

Then… chot pulak dapat…
Akak dan abang suami isteri tuh punya la gelak tak hingat gelakkan diowang dua orang pasal ayam brand’s

Then, aku lak dapat…
Lagi la…
Aduh!

Sekali cik wawa dari tikar kami pun dapat hadiah
Tapi dia punya hadiah leper je…
Thus, kami assume Mami Poko Pants!
Haha
Suka menggelakkan hadiah orang…

Di sayup kejauhan, di belakangku, terdengar makcik ayusolo dan elly berharap turut mendapat hadiah lucky draw…
Aku pown harap gak
Biar semua dapat kan…
Sekali tak de…
Bukan rezeki la gamaknya…

Ada la pengumuman game…
Dan sapa yang menang Red Chill??
Kami!!!
So, aku, chot, ayusolo dan kakak yaya amik la hadiah…
Kak red ku lihat sedikit bengang asik muka kami je dapat hadiah!
Haha

Tikar kami dapat 4 hadiah lucky draw
3 hadiah pertandingan…
Total up 7 semuanya…
Thus, dengan ini secara officialnya dengan ini, beta mengurniakan anugerah tikar puaka di Potluck Kak Red kepada tikar kami!!!
Hahaha















Tikar Puaka yang menyebabkan kami menang banyak hadiah!

Pastu, masing2 sibuk berkemas…
Aku bawak balik bekas kosong
Nampak macam2 makanan yang ada lebeh
Sauk mana boleh
Mostly aku amik yang boleh dibawa balik ke UMP sok!
Thus, aku dapat semua ni…















Stok makanan yang dicurik!


Hadiah kak red tuh ayam brands kah?
Bukan…
Satu set mangkuk…
Hadiah pertandingan aku dapat tuala muka…
Mangkuk tuh aku bagi la kat mak aku…















Set pinggan mangkuk n face towel...

Lepas tuh, heading back balik ke umah…
Duh, penat giler…
Baru sampai around 10 tadi sebab berhuha lagi…

Dan, aku terus menaip entri terbaru ni…
Ayat berterabur?

Lantak la!
Layankan aja!
Aku penat!!!


=p

Overall, thanks to Kak Red, Sirman, Geng Bas Merah
(walau aku tak nampak pon bas mereka tadi)
for organizing this event…
Best juga bersua muka dengan rakan blogger…

Maybe lepas ni boleh buat jamuan YT lak…
Korang semua sediakan kan makanan, hotel 5 bintang
Aku datang makan n untuk dilayan je!
Amacam?
Ada bran?

Hahaha



p.s – entri kat bawah ni diupdate guna autopublish petang tadi… kalo rajin, komenla jugak! =[
p.s.s – maaf kepada makcik Diana k, beta saja mau mengotakan janji dengan menulis semua yang berlaku! Haha
p.s.s.s – maaf kalo tersalah nama.... maaf kepada mana2 yang beta tak tegur tadi, maybe next time k!
p.s.s.s - edited, thanks ayusolo!
p.s.s.s.s - edited, with apik's link!



:::YTBACK!!!:::

27 comments:

lilRed Farah said...

apesal aku terselit celah barat daya???
kejiiiiiiiiiiiiiii
aku rindu kau lah!!!
ish ish ish rugiiiiiiii

fezarena said...

weyyy...aku gelak giler baca pepagi nie tau...hehehe...

nama akak spore tu kak latipah n abh shah...

nama akak yg main game dgn kita tu kak yaya...selalu tau dier balas komen ko dkt blog kak red...

n lg satu...mekasih lah dpt setikar dgn org2 bertuah mcm korang...dpt aku sebekas bangkit santan...hahahaha...

sleamat berkenalan beb...:)

lilRed Farah said...

tetibe aku rasa nk komen lg
setelah membaca dgn lebih mendalam lg entry ko nih
almaklumlah.. nama blog pon yg belah belah dalam kan...
adekah kau cobaan mengorat anak datuk k tuh???
jgn weyh...ko tak tkot ke ngan bojengan degawan tuh??? die dah siap siap baca doa awal awal tuh....
sekali die puuuhhh ke muke kau....

elok elok ahmad kamal
ko jadi kaval padayappa nanti!!!

ape??? subinyer???subinyer tuh hape????

ahmadkamal said...

LILRED
haha.. saja..
kang aku cakap ko terselit kat abam35 kang ko marah...
itu maknanya aku ingt ko la...
=p

AYUSOLO
hi tikar mate! thnks la update kan nama2 tuh... aku dah edit dah...
tapi srius eh? tikar puaka itu milik diana datuk k?
aku mmg yakin tikar itu ada susuk datuk k! haha

LILRED
ya! benar! saya mengaku!
haha
hampes la ko... ko jgn wat gosip ek...
lagi pon, cuba ko tgk kat chatbox aku, siapa ngorat sapa dulu...
ai tak salah..
ai cuma tergoda!
haha
bengong2...
*mampos aku si bojeng tau*
=p

yatie sawanila said...

.... memang kuah roti jala tuh tak tau kat mana..... I mkn roti jala tuh dgn keema....

ahmadkamal said...

YATIE
haaa tu la kan...
beta saja je nak salahkan ke diana datuk k...
sbenarnya beta yang malu nak angkat letak dekat2...
haha

bojeng said...

hahaha...aku visit blog ko aku follow jek...tikar puaka tu mmg org bujang punye beb...hahaha...

hahaha..aku dah tau..

ahmadkamal said...

BOJENG
ya ampon
bojeng dah sampai sini...
ko jangan percaya segala gosip yang lilred farah mau buat di atas ok!
haha
tu la.. tikar tuh untuk orang bujang...
orang 'separa bujang' tak leh join!
haha

Diana-k said...

woiiiii akk!!!
amboi ambooiiii...
nih entry menghentam aku ke apeeee..
cesssssss.....

kalo aku tau aku sumbat epal tuuu sebijik kat mulut kotttt... muahahahahahahhha

Anonymous said...

holla ahli tikar puaka yang pemes...ekekeke....kek kan dik..penjodoh bilangan dia biji..bukan buah..**kan..kan???ekekeek**

nice meeting korang semua..

-myra-

ahmadkamal said...

DIANA K
hahaha
lek la...
kan aku dah kata smlm aku akan buat entri kutuk ko...
so aku tepati janji je! =p
ish.. malu gile smlm makan epal tuh...
kalo la gambar aku masuk kosmo, habes!!!
haha

MYRA
hola...
aduh! malunya aku...
smlm men taip je... penat kan... haha
patutla smlm aku rasa pelik je baca balik kat part tuh
dah lama sngt tgk subjek engine kowt, sampai lupa lak penjodoh bilangan...
=p

bojeng said...

hwahwa....separuh bujang lain maksud bro...hahaha...anyway nice to meet u from far la ari sabtu aritu...hahaha...tak sempat nk tego2 kan...aku ni pemalu sket....ngahngahngah...aku bukan garang pon...muke je pon klu aku serius la...klu x ...habes sengal je yang kuar...

salam kenal bro...ngehngeh...

:: Cikgu Wiween :: said...

waahhh beshnye superman jambu bersantai bersama kak red mummy. air kotak tu campak laa ke PD sekotak! :P

errk..siap pakai baju superman, mmg sah laa anda superman yg jambu. Jgn kata anda memakai spenda merah jugak okeh!! wahahahahhaa *gelak firaun*

theorangelily said...

hiii.. i saw u at potluck tp kite tak berckp pon.. malu!! heheheehheheheh

wahhh..dpt mangkuk ya??? weol lgsung tak bertuah. huhuhuhu. bajek menang main yg ape tuh..carik batu lam ais. kalah ngan korg. caitttt

ahmadkamal said...

BOJENG
oho.. kalo separuh bujang ada double meaning utk mende len ek??? apa ek?
haha
aku pown tak biasa tegur2 orang...
takpe... maybe later kita leh jumpa2 lagi...
elok la tuh, si awek sengal, si balak pon sengal! =p

ORANGELILY
hi there...
haha... beta pown ala malu2 gak...
tak biasa lagi...
owh.. korang la pengalah utk game tuh ek???
ha'a dapat mangkuk..
bagi mak saja!
samat datang ke YT!

ahmadkamal said...

WIWEEN
haha
stakat mau campak air kotak... bek tak yah...
nak balas balik campakkan peti ais yang telah dihempukkan ke muka beta tuh!!!
haha
eh,.. tak2...
takkan pakai spender merah kat luarnya!
haha

theorangelily said...

iye..sayalah yg menari zapin lam kolam ituhhh

Diana-k said...

gambar koooo mengangaaaa ngalah mulut buayaaa ok!!!..

encik photog ader amik kott gambar tuh... habissss laa koo!!!

tungggu entry serangan puaka dari aku kkkkkk....muahahahahaahahhaha!!

Zamil Afiq said...

ha3.. dpt mangkuk jugak.. hadiah same... exchange link dude.. ok..

ahmadkamal said...

ORANGELILY
zapin kah gitu??
hahaah

DIANA K
hahaha nama boye darat! =p
uish.. femes aku nanti gitu!!!
wa tak heran...
bagi la entry mu
ku tunggu jandamu, eh
ku tunggu entri mu!!!

APIK
haha
ko dapat mangkuk gak kan?
tadi aku baca skali imbas, aku ingat ko nak exchange mangkuk!
hahaha

Me, Mrs Taj said...

halo...hehehe klu muka awak msk kosmo glamer apa!! mesti berduyun gadis2 satu malaya dtg meminang...hahaha

thanks for dropping by..

ahmadkamal said...

MRS TAJ
kalo muka haku nganga besar2 masuk paper watpe!
takdenya yang datang meminang nanti!
haha
thnks 4 dropping by back!

Anonymous said...

wah....ak bakal masuk paper gara2 makan epal dr diana ker???pemes satu U tuh hehe..

bangga akak tau...ada adik dr tikar puaka pemes masuk paper hiks...

korang bangga tak??

-myra-

Diana-k said...

kak myra..memang nakk jual gambar dier ngangaa besar2 niiiiiiiii kat kosmo dgn UMP..muahahahahahaahhhaa,....

ahmadkamal said...

KAK MYRA
dah2... beta tak perlu publisiti murahan dengan diana k gitu! hahaha
pasal tikar tuh mmg patut masuk paper la!
misteri nusantara tuh!!!

DIANA K
adeh! saspen nih!
gambar ape ni???
hahaha

UmiMia said...

Hi ak_0143 (no.ic),

hahahaha...segan ke memula sampai???tak nampak cam segan pun...thank you sbb sporting masa event tu...

ahmadkamal said...

UMI MIA
tuh bukan no ic la,. no tali pusat! haha
ye la segan..
tapi mesti kene kaber!
awek ramai! hahaha
thnk u back sbb wat event tuh!!!
tapi pasni ahli gbm kene men skali...
tgk la cmna lak!!!
haha