Dihantui Yang Terdalam

0321
04 Disember 2008

Dulu… aku namakan blog ini Yang Terdalam secara tak sengaja
Aku masa tuh sibuk mencari nama pengganti bagi blog aku
Dulu nama blog fs aku “my p.o.v”
Rasakan agak kanak-kanak, aku pon mau tukar nama la…

Masa mencari tuh, mata tertancap ke inlay album Peterpan waktu itu
Album Taman Langit
Dalam album tuh ada 10 lagu
Semua nama berbeza-beza



















- Sahabat – Aku dan Bintang – Semua Tentang Kita – Dan Hilang – Satu Hati – Mimpi Yang Sempurna – Taman Langit – Yang Terdalam – Tertinggalkan Waktu – Kita Tertawa – Topeng -

Aku amat meminati Peterpan
Karya mereka dekat di hati aku
But I guess, that is another entry

Masa tuh, tah kenapa aku pilih nama ni
Nama dari satu lagu yang aku tak berapa mesra di telinga
Aku ketika itu amat meminati Semua Tentang Kita dan Taman Langit je
Tapi kenapa aku pilih Yang Terdalam???

Entahlah
Mungkin frasa dia sudah cukup menarik minat aku
Jadi aku memilihnya

Baru-baru ini
Kembali mendengar lagu Yang Terdalam
Somehow, setelah bertahun menggunakan nama Yang Terdalam sebagai nama blog, bila mendengar lagunya, aku merasa sedikit sentimental

Macam la Peterpan tiru nama blog aku!
But it is actually another way round!
=p

Baru menghayati lagu ini kembali
Dan ia best!

Mencari di Youtube tentang lagu ini
Banyak orang mengcover balik lagu ini dengan petikan gitar
Dan persembahan Ariel dalam live juga best
Ditambah juga dengan duetnya bersama Audy dalam satu rancangan
Juga Iwan Falls dalam Konser Tunggal Terakhir Peterpan























Ariel Peterpan

Aku kembali dihantui Yang Terdalam!
Bestnya!
Try dengar!

Yang Terdalam

Kulepas semua yang ku inginkan
Tak akan ku ulangi
Maafkan jika kau kusayangi
Dan bila kumenanti

Pernahkah engkau coba mengerti
Lihatlah ku disini
Mungkinkah jika aku bermimpi
Salahkah tuk menanti

Takkan lelah aku menanti
Takkan hilang cintaku ini
Hingga saat kau tlah kembali
Kan kukenang di hati saja

Kau telah tinggalkan hati yang terdalam
Hingga tiada cinta yang tersisa di jiwa
download di sini

Ironinya, masa aku melayari internet baru2 ini
Di awal pagi
Mozilla aku jammed sebab banyak mende dibuka.
Masa tuh, lagu Yang Terdalam berkumandang

Aku tak tahu mana puncanya
Aku rasakan aku dah tutup semua aplikasi lagu itu
Tapi ia still kedengaran

Last2, aku tutup Mozilla
Tapi masih ada!
Pelik!
Aku dihantui Yang Terdalam???


p.s – adakah anda juga dihantui Yang Terdalam??? =p




:::YTBACK!!!:::

12 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

cuihh..my p.o.v ape maksud?? da mcm nama rock band. gagaga :p

errk..lagu peter pan rupenye. Yg terdalam..mmg mendalam maksud.


Agak2 ade sedalam lubang kubur x?? agagagaggagga *lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

:: Cikgu Wiween :: said...

btw, sungguh x ensem Ariel Peter Pan tersebut kalo mau dibandingkan dgn Mustapa kamal. Bukan ahmad kamal, okeh? :P

*larii pecuttttttt*

ChesterChaz said...

oooo ni ke maksud yang terdalam ni..aku ingat apehal la jiwang sgt blog ko ni nye name. (jiwang ke?) haha

IamYonna said...

wehh kak ween jahat weh!! jom boikot dia!! dia kata ariel peterpan x ensem? waaaaa...
ensem gila ok!!

mesti dia ingat han chee tai dia lg ensem!
HAHAHAHAHAHHAHAHA

tapi peterpan nk tuka nama dah :( huhu sedih aku heh.

aku pon suka peterpan.lagu semua ttg kita tu gila sedih hurm..

aku tgh donlot lagu yg terdalam.
aku x terpk ni nama lagu :)

thnx for sharing.
oh ya,
kalau lappy hang mmg lagu tu akan dengar berkumandang even da ttp semua :P

ahmadkamal said...

WIWEEN
pov tuh point of views
ape daa!
ish...
butakah matamu...
bukankah ariel peterpan itu lebeh hensem dari mustafa kamal???
lari la.. takde sapa mau kejar!

KAMAL
haha
kan mmg jiwang pe
yang terdalam tuh lagu jiwang! =p

YONNA
takpe la yonna oii
orang yang dah dibutakan mata hati dan minda oleh hct mmg cmtuh!
hahaha
tu la.. tukar nama pe plak..
tapi harap mmg best la
walau nama apa, aku rasa masih best kowt!
byk lagi best
aku suka yang terdalam, ku katakan dengan indah, bintang di surga
byk lagi la...
try la tgk live kat youtube, lagi gempak
btw, di atas normal diya pon lagu peterpan ok
aku still percaya itu hantu yang terdalam malam itu!
hahaha

Liza said...

yg terdalam tu memang mendalam maknenyer dik!

:: Cikgu Wiween :: said...

Yonna peminat peter pan?? And ariel?? ow no! Dewa & Ungu lagik besh okey!

btw, yup. han chee tai mmg lebey ense,. kenyataan ape mau buat. gagaga

:: Cikgu Wiween :: said...

ensem! ense, tu ape jadah nye. gagaga

diya said...

hehehe. di atas normal diya pun naik nama. perlu ke?

p/s-huhu. tak psl2 salahkan YT :p

ahmadkamal said...

KAK LIZA
huhu
mendalam ek!?
blog ini cukup dalamkah?
haha

WIWEEN
hello
dewa ngan ungu tuh diminati oleh makcik2, nenek2 dan moyang2
peterpan la baru muda remaja sket!
hahahaha
kantoi, rupanya hct bukanlah ensem... dia ense... =p

DIYA
eleh... dulu diya pon ngaku tuh lagu peterpan kan?

zura lias said...

sukerk..sukerk peter pan..suker bangatt..sbb sukerk peter pan..xnak ade komen mengutuk kt sinie..ahahahaa

ahmadkamal said...

KAK ZURA
kan.. suka kan...
mak cik ween tuh hapa la tak suke!
huhu