The Confession of the Kampong Boy

0330
19 Disember 2008

This entry might be not suitable for minor…

Huhuhu…
Okla, not totally confession la… ni aku yang paksa dia sendri confess dia dak kampong…

Sedap pe title camtuh, ‘confession of kampong boy’
Ye la, pegi kedai buku, macam2 tajuk ada, ‘confession of ugly stepsister’ la, ‘confession of a boy’ la..
Thus, napa tak boleh tambahkan aja ‘confession of the kampong boy’ ini?

First of all, kepada yang berkenaan, ampon maaf dipinta
Ko masih lagi yang terbaik ok…
Cuma biasala, mau bersengal dengan entri… =p

Citer dia gini…

Kan hari tuh, aku kuar ngn mamat ni, n minah ni…
Meh kita letak initial A untuk mamat, n B untuk si minah…
Si B mau beli hadiah untuk kahwin kawan diorang dekat IKEA.

I was like - IKEA? Mau beli hapa? Katil? Almari?
It turns out that she wanted to buy pinggan mangkok…
Murah macam mana pon takpe, asalkan ada tulih perkataan ‘IKEA’ kat bawahnya…
Baru klasss sket!

Aku dah lama giler tak pegi IKEA.
Diowang agaknya tak penah pegi ke hapa…
Ke penah pegi…
So kitowang ala-ala blur blur la gak mana mau pusing…

Mula2 masuk showroom, yang banyak katil n almari sume tuh
Pening aku, banyak sangat…
Diowang mencari punyalah hampeh…
Dahlah x mau dan x tau tengok sign, nampak satu2 barang terus grab, n jakun skejap…

Aku:
weh… jangan la
kampong sangat kat sini weh!


B :
kuang haja AK, cakap aku kampong…
ko lagi
kampong ok!


Aku:
well, at least aku tak jakun tengok barang macam kowang!

Urm.. details bout this story, g lah link minah ni…

Aku malas nak taip mende sama… =p

Then semalam, aku kuar la ngan mamat A
Mau merambu la kononnya..

Kisah 1

Adik aku si Hafiz tuh mengidam giler mau makan biskut Famous Amos…
Ala yang sedap tuh…

Aku marah gak kat mak aku, kecik2 lagi dah ajar makan biskut mahal gitu…
Bayangkanlah, 100 gram dah RM7++!!
Aku masa kecik dulu makan biskut choc fudge dalam tin kedai runcit je!

Dan kat umah ni, budak kecik ni selalu berebut ngn kakak dia yang umur 15 tahun tu…
Masa tuh mak aku belikan sowang2 100 gram… bawak balik umah…
Yang si Hafiz ni pulak, dah habis makan part dia, dia sanggup panjat almari mau curik kakak dia punya biskut

Ngamuk la kakak dia tuh!
Pastu umah ni bising la…
Dan ayat last skali “len kali, kalo Ame kuar, suh dia yang belikan”

So, tiap kali aku kuar, tiap kali la dia pesan suh aku belikan…
Aku lak, mana la nak lalu tempat2 makanan sume tuh
So banyak kali la tak belikan..
Sampailah semalam, aku mau la belikan juga untuk dia…

Aku pegi la amik mamat A ni

A:
haa.. nak g mana ni???
(sambel betulkan seat kereta dan stereng… dia memang selalu jadi driver aku!)

Aku:
urm.. mula2 kita g cari Famous Amos dulu…
Kene beli hari ni gak!


A :
Famous Amos?? Mende tuh???


Now let talks more about mamat A.
Dia nih duk ampang.
He claimed that he knows every little thing about Ampang.
And also branded stuff.
Aku banyak tau mende2 pon dari dia je la.
Maklumlah aku kan tak pandai mende2 merepek2 camtuh kan.

So, aku pelik la mamat ni tatau Famous Amos tuh hapa…

Aku :
weh… kampong giler Famous Amos tatau!


A :
eleh.. aku tau la…
(sambel straightkan muka)…
kedai suar dalam kan???


Aku :
Haa??? Hahahaha… siol!!!
Kedai biskut la!!! Biskut!
Adik aku yang nak sangat mende tuh…


A :
Ooo ek???
Aku tau la, saja wat tatau

(cover2 malu)

Aku :
eleh.. cakap je la tatau…


A :
Sapalah makan biskut tuh… tak popular pon…


Aku :
Adeh!!! Ko memang kampong hari ni…
Kalo ko tak caya cuba ko msg minah B, tanya dia, dia tau ke tak

Dia msg minah B

Minah B balas, “tau2… sedap kan biskut tuh.. tapi aku prefer yang freshly baked, bukan yang dalam plastic macam kat 7 Eleven tuh”

Aku gelak giler2, sambel point outkan pasal kekampongan dia hari tuh…
Dan kami terus berjalan2, sambel dia yang memandu…

Kisah 2
Aku :
Ha… sabtu depan ada wat pape tak??


A :
Napa?


Aku :
Jom join aku g POTLUCK Kak Red.
Dia siap bagi personal invite lagi kat aku.


A :
Sabtu depan takde pape.
Boleh je…

Lama sket…

A :
Potluck tuh hapa???


Aku :
Haaa??? La… tatau gak ke…

kampong!!!


A :
Ko la
kampong Tah hapa tah tuh..
Macam nama cina je…
Pot Lak!


Aku :
Hahaha, best ni… Cuba ko msg minah B lagi.
Dia tau tak Potluck tuh hapa…

Dia pon msg..

B menjawab, ‘ Tau2.. yang kita masing2 bawak bekal makanan masing2, n kumpul makan sesame tuh kan”

A terkedu.

Aku msg B, “Thanks B, now its official that A is a kampong boy!!”

Pastu kami terus berjumpa seorang kawan…
Aku ceritakan kisah itu..
Habes mamat A kena gelak kaw kaw punya!!!

Aku :
Aku mau letak gambar ko besar2 la kat blog.
Bawah tuh aku mau letak “Now Its Official, He is Kampong Boy!!!”


A :
Letak la!

*marah*

So, aku letak je la ye ni… jangan mare!!!
Huhuhuhu




















Now, it's official!
He is Kampong Boy!!!

"takpe2, nanti aku balas dendam"


=p

p.s - baru2 ni, ada yang mengkampongkan nama beta...
to makcik budu, ini bukan entri yang anda tunggu...
makcik kandar mana?? jadiu cicakaunt (makcik cicak)???haha



:::YTBACK!!!:::

18 comments:

Alin said...

haha weh kesian dia. to be called kampung tu memang memalukan lah. my mum hates it when i call her kampung. hihi.

famous amos murah lah. takde lah mahal sangat pun. affordable & worth it. jangan kedekut dengan hafiz :D

best nya dapat invitation pot luck redmummy. huu. famous gak la ko pas ni hehe.

Zaheera said...

Hahahha... Aku gelak sampai nk pecah perut ni bace entry ko ni... Mak aku sampai kate aku gile pagi2 bute mengilai sorang2.. hahahah.. Atleast ke-kampungan aku terselah time kat IKEA je..Tp mamat ni mmg tak leh bla...

Tu la.. slalu buat bijak sangat... Ni la jadi nye..

Mase dia msg aku, tgh drive tau... Mak aku membebel coz aku layan korang (memandu sambil berSMS mane dia tak bising)Time tu aku dah leh bayangkan korang brlawan mulut pasal bende ni.. Sure2 la mamt ni tak nak kalah kan.. Hahhahahah...

Diya said...

hak3. makcik cicak? adeh.

ahahaha. kesian le kawan tu! dah nak wat camne die tak tahu famous amous ngan potluck tu. sebab, diya pun TAK TAHU gak!! ahahaha

takpelah, gini2. si A tu kampung boy, diya lak kampung girl. muehehe.

Hilman Nordin said...

EEEEiiiioiiii.......

mana boleh Famous Amos tu jadi brand suar dalam!

aku baru je makan td.

CES!!

Hilman Nordin said...

lupa nak pomot skali.

The Confessions of a Vacuum Cleaner Technician

ije said...

haha.. xpsal2 dia femes. =)

Diana said...

aduh pemes ames..
paberet aku tu weyh >.<"
cet xjadi da paberet T_T
tukar2 selera pasneh

ChesterChaz said...

haahaha.. giler lawok entri nih..pemes emes = suar dalam.. adehlaaa.. hihihi..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

salam
best gak baca ari cuti camni

iRa said...

hahaha lawak giler citer kamuu hari ini.. adeiii..

act Sha pown baru tahu biskut famous amos tuh dari seorg kwn...tuh pown baru jerr dalam last month kwot uhuks..but ade ke dye kate kedai sluar dalam hahah... klaka gilerr

ahmadkamal said...

JAZLIN
adoh! takde la sampai panggil mak gitu..
ko ni mmg! haha
affordable ko kata??? giler! mahal nak mampos la... tau la ko anak lord... haha
ish, potluck tuh smua leh g la... tapi dia invite aku utk pastikan aku pegi je...
jom la.. leh jumpa2...

MAR aka MISS B
haha
ko tau, pastu jumpa helmi
dia add up lagi lawak kenekan mamat ni..
sampai dia bengang nak mampos!
haha
nanti la kita jumpa, kita kenekan dia lagi ok!

DIYA
ye la.. kan dia ske cicakman..
adeh... tak tahu gak ke..
takpe.. now u know...
aik.. tiba2 mau jadi kampung girl... gatal!
haha

HILMAN
baru makan td? uish...
haha... ada rasa macm suar dalam tak?
haha
sempat pomot lagi tuh =p

GOASOP
eheh... mcm mak guard yang femes tuh la..
kita kene tuliskan bukti2 untuk masa depan!

DIANA
haha
dia mmg mampu mengubah selera anda...
suka pe?
big apple?
secret recipe?
kang dia samakan ngn mende2 tuh gak kang...

KAMAL
haha
secret recipe = baju dalam!
sbb ala2 sama ngn victoria secret!

CRAZYBEAUTIFUL88
samat datang ke YT!!
tnks!

IRA
haha tu la pasal kan..
dia try nak kaber lagi tuh...

IamYonna said...

ya allah weh!!!
sumpah aku gelak nak mati ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HAHAHHAH!!
ade ke ckp famous amos tu seluar dalam!!
hinanya!!!
biskot paling heaven dalam dunia dia boleh kata seluar dalam punya stuff??
HAHAHHAHHAHHA!!!

aku boleh consider dia tatau potluck
tapi
tolonglah tanya kalau tatau!!
janganlah bajet mcm pandai!
HAHHAHHA

weh kesian weh!!
sumpah aku kesian!!1 HAHHAHA

takpa2
at least dia belajaq 2 benda sehari

weh!!
adik ko demand!
aku kecik2 dulu makan biskut apek cina juai ja kat kedai runcit.
yang timbang2 sekati tu!!
HAHHAHAHAHHAHHA
kecik2 da pandai main transformers! ish..ish..
besaq2 esok aku tatau la :p

weh makcik cicak!
gila weh!!
aku rela ko panggil aku makcik kandar!
nampak comel nama tu ;))
:p

eh boleh setuju lak aku ni!!

~ mizzAmy ~ said...

~ hahahaha... yg famous amos tuh seluar dalam memang tak leh blah la. sangat kelakar. hahahaha... adoii, sakit perut duk gelak kan si A tuh. sian plak kat dia. ~

Liza said...

Gi tak potluck tu, insyallah boleh kita jumper kat sana

Adz Ariff said...

Aduii..pecah perut hilang ketensenan kerja bila baca entry ni. Famous Amos = seluar dalam???? Anyway aku and family aku mmg cukup suka famous amos, kecuali ayah aku. dia tak mkn sngt mende2 coklat camni. adik2 aku mkn biskut ni mcm makan nasik. geram je tengok dorg punye abis pastu pandai nak pau aku punye.

Heheh potluck mmg ade yg taktau. dulu2 ada member aku ajak pegi luckypot aku cam blurr je pk, ape bende luckypot ni. setahu aku potluck. hikhikhik.

ahmadkamal said...

YONNA
haha tu la kan..
famos amos n potluck punya hal mmg klaka...
adik aku mmg demand... tatau nak wat cmna lagi nij...
makcik kandar tuh tak official lagi... akan fikirkan nama yang buat ko tak nak...
apa guna nama samaran kalo ko redho je...!

MIZZAMY
haha
jgn gelak lebeh2...
benda ni leh blaku kat smua org...
haha

KAK LIZA
insyaAllah.. kalo takde aral melintang...

ADZ
tu la... adik aku pon macam makan nasi je menatang tuh
tensen je!
haha
tak ingt lak cmna perkataan potluck boleh teregister kat otak aku...
thus takde la aku malu tatau!

zura lias said...

walaupun tau famous amous tu ape..tau gak port luck tu ape..tapi akak tetap kampung gurl..n asal pun dari kg...hihihihi..tp dari famous amous..akak suke biskut kepala lutut cecah tea 0..nyum..nyum...mesti x penah tgkkan..nnti kalo balik kg..gie jenguk kedai runcit kat kg tanye.."biskut kepala lutut ade tak?" kalo xde or xtau..lom kg le tempat tu..hakhakhak...

ahmadkamal said...

KAK ZURA
umak aih?
smapi gitu skali kampungnya..
tapi tu tak yah dimalukan
at least anda tau famos amos n potluck..
buat sapa yang tatau biskut kepala lutut tuh, anda boleh pandang dia dengan selenge, dan cakap "biskut kepala lutut' pon tatau! BANDAR!!!"
haha