Muzik Muzik Separuh Akhir Balada

0322
05 Disember 2008

Fuh!
Rasanya ramai dah tahu kowt keputusannya untuk Separuh Akhir Balada
Unless, korang tak tgk tv lah tadi kan…

Saingan kali ni memang sengit
Banyak lagu yang aku suka dan ada unsur sentimental kepada aku…
Dan ada gak sedikit rasa tak puas hati kat aku ni atas keputusannya

Tapi nak buat macam mana
Dah tersurat dah

Mula2, meh tengok calon2 nya…

• Sampai Syurga (Faizal Tahir)
• Bila Nak Saksi (Spider)
• Dingin (Ziana Zain)
• Sejauh Ini (Dina)
• Teman Terulung (Anuar Zain)
• Hanya Di Mercu (Ayu)
• Ada Untukmu (Nubhan)
• Tanpa (6ixth Sense)
• Bila Terasa Rindu (Dafi)
• Cinta Terhalang (Bob)
• Cuba (Faizal Tahir)
• Lagu Kita (Aizat)

Mula2, kalo aku la diberi peluang untuk pilih 5 dari 12 di atas ni, aku akan pilih:

• Sampai Syurga (Faizal Tahir)
• Bila Nak Saksi (Spider)
• Ada Untukmu (Nubhan)
• Tanpa (6ixth Sense)
• Cinta Terhalang (Bob)
• Cuba (Faizal Tahir)

Adeh! 6 la plak jadinya!


Lagu Sampai Syurga best, dan Cuba juga. Lagu Cuba memang jadi favourite aku bagi album Faizal Tahir yang baru ni. So, aku memang harap kedua2 nya masuk la. Tapi boleh ke sekali 2 masuk?

Lagu Tanpa. Sejak bila tah, aku minatk pulak ngan 6ixth Sense ni. Dan roommate aku pon suka lagu ni. Aku pon minat gak. Tah kenapa.

Lagu Ada Untukmu dah lama aku minat sejak dari Final AF6 lagi. And maybe, sebab aku selalu baca blog mrmanager, thus terpengaruh sekali minat kat lagu ni.

Lagu Bila Nak Saksi memang best. Sekali dengar dah suka!

Lagu Cinta Terhalang banyak dibantu vocal Bob yang kuat. Thus, aku suka…


Itulah semua 6 pilihan aku yang sepatutnya aku pilih 5.

Tadi, masa saksikan separuh akhir kat umah, sebab pergi kat Plaza Alam Sentral tak dapat tiket, aku makin pening nak pilih mana.

Hari Selasa hari tuh lagi dah try dapatkan tiket, tapi tak dapat… so tengok kat rumah je la…

Aku pening sebab tiba2 persembahan Ziana macam best la plak. Takkan nak pilih sampai 7 kowt….

Sekali keputusannya ke Anugerah Juara Lagu ke 23:

• Sampai Syurga (Faizal Tahir)
• Cuba (Faizal Tahir)
• Lagu Kita (Aizat)
• Bila Nak Saksi (Spider)
• Hanya Di Mercu (Ayu)


Duh! Aku tak sangka Aizat ngn ayu leh masuk gak!
N Faizal leh lak masuk dua2 sekali
Terkilan sikit Nubhan atau 6ixth Sense tak masuk

Fuh!

Memang bila fikir balik tatau nak pilih mana
Tapi itu dah rezeki diorang

Congrats la kepada yang berjaya!


p.s – maleh nak menaip sebenarnya… tapi force gak… kang kowang kata mana lak aku hilang! =p


:::YTBACK!!!:::

16 comments:

diya said...

dlm byk2 lagu yg tercalon tu, diya cuma tahu lagu nubhan ngan lagu dafi je. ahahaha. dan.. erk, dh separuh akhir muzik2 ke? ahahaha

rsnya dah 3/4 thn kot tak follow muzik2. juara lagu pun tgk gitu2 je. eh, lagu FT masuk 2 lagi? rs mcm last year pun 2 lagu die masuk juara lg. klw tak silap lah...

DeWi said...

aku nye instinct suda ckp..

faizal akan masuk 2-2..
hahaha..
tp agak kcewa
bila anuar x masuk.. hurm..
mungkin slh lagu kowt...

ziana zain ptut masuk...
mungkin bler die nynyi live..
x ssdp d dgr d mp3...

owg skang pandai pleh..
mana sore yang sama kualiti dgn yg d dgr d mp3..
x payah dubbing2 bawu nk sdp...

hu3.. abg pejal is d best.. lagu coba2. besh.. lagu sampai syurga pon besh.. aish.. aish.. aku wiso.. die nk pakai baju ape tuk show nnti...

mungkin celak d mata kne krg kn...
nymph pula... lihat celak itam tebal2 tu....

Nurul Nadiah said...

saya sukaaaaaaaa faizal tahir masuk! =)

tak suka aizat! =p

ChesterChaz said...

siot arr sixth sense xmasok.. huu..

aizat memang layak arr.. talented punye budak.. and camne leh kurus cpat ek... tensen lak aku.. haha

ahmadkamal said...

DIYA
adeh! ketinggalan deh!
lagu len tak penah dengar ke???
adeh adeh!
ye la... lepas siti tak masuk ajl dah tak ikut dah
tapi sbb lagu2 best ada, ikut balik la..
yerp... FT taun lepas pown 2 tapi tak nyanyi di ajl...
mahakarya cinta n kasih tercipta

DEWI
instinct aku mmg cmtu
tapi tau je la
kdg2 owang tak nak bagi dia bolot sangat!
anuar aku rasa lagu yang tak kena... aku baru dgr lagu tuh hari ni...
ziana mmg wow
takpe2... pejal ttakkan berani bukak baju nampak badan dah.. kalo bukak baju ada baju kat dalam mungkin kowt... haha
yerp, celak tuh nampak pelik...

p/s - ingt tak... pasal lagu Cuba la, aku mula komen kat blog ko.. kalo tak aku jadi silent reader je! =p

NADIA YUNA
kita serupa!~
hahaha

KAMAL
tu la...
lagu sixth sense tuh best
oho
aizat talented sbb lagu ke, sebab cepat kurus?
ko kene nuntut ngn dia la kamal...
huhu

:: Cikgu Wiween :: said...

cisssssssss sungguh kuciwa nubhan x dpt! naseb baik spider & aizat dpt. booooooooooooooo faizal tahir!!!

ahmadkamal said...

WIWEEN
mmg cis kan nubhan tak masuh...
booo faizal tahir?
adeh!
citarasa kita mmg berbeda la!
berpisah la kita gini!~

Qarl said...

hye there

ZIANA ZAIN with her 'Dingin' a-must-song to be in d final!

she did her very best!

after 17 years in dis industry, she still got d aura!!!!! lots of fans..

last nite, almost 100 Zianafolks(her fan club) came to support!!!!!

hehe... visit my blog!

Alin said...

you know i'm a big fan of faizal tahir. so i'm super glad that dia dapat masuk! dua dua lagu pulak tu :) so so happy for him. tapi agak sedih sebab nubhan tak dapat masuk. padahal, from my personal opinion, nubhan's song is much much much better than lagu ayu tu. huhu. shiannnn nubhan.

ahmadkamal said...

KARL
everybody is entitled to their own opinion...
so no offense!

JAZLIN ERNIDA
yerp... setuju dengan ko jaz oii
aku pon minat gak mamat tuh
jom jadi rockensteinerz jom...
nubhan takpe la... bukan rezeki

DeWi said...

yerp ak..
aku bukak entry..
dr ctuh laaa
mle nk knl-knlan...

yosh~ ko cbe ungkit zmn2 silam kah?
huuU~ x de kt ump maa jan neh..
kalo x..mesti aku meronggeng dgn ko.. smbl mngajak mr final tgk final muzik2..

aish...
smua brubah.... slmt hari raya korban~ mari buat pengorbanan .... even bkn lembu atau apa... mungkin pengorbanan ttg "sesuatu"

zura lias said...

erk..taktau pun ade separuh akhir JL..tau-tau kecoh kate aizat ejek nubhan..sungguh membina gossip tu..wat akak tau..ooo..rupenye ade separuh akhir AJL..ahakz..

ahmadkamal said...

KAK ZURA
sungguh ketinggalan zaman! =p

IamYonna said...

hello!!!

u minat nubhan ye incik kamal???
omg!!!!!!!!!!!!!!!!!!
HAHAHHAHAHHAHA
ko mmg comel!!!

aku tgk dia perform malam tu terus bukak cenel lain!

aku tak setuju ayu masuk.ntahpape eh diia tu!!

lg layak si bob tu..
tak pun zz..

tak kesah lah
yang penting faizal tahir masuk 2 lagu.aku sookaaaaa

tgk mlm ni lak :p

ahmadkamal said...

NUBHAN
aku minat karya ok.. bka org...
kan ajl pertandingan lagu2...
hahaha
yerp
aku suka FT masuk 2 gak!!! =p

ahmadkamal said...

DEWI
sesuatu apakah??
haha...
lupakan saja!!!