1, 2, 3

0257
26 Julai 2008


Yela2! Beta update la!
Cikgu gangster ween ni asek2
ugut2 beta...
Beta takooot!
Huhu

Ok, wat dalam point form boley? Huhu

1 – PMS aku dengan PSM!!!

Adeh! Adeh!
PSM (Projek Sarjana Muda) aku!
PMS aku dibuatnya!!!

Dah masuk 2 minggu dapat topik kan...
N aku pown mula lah berbaik2 dengan supervisor aku
Dua tiga kali la aku terus nak PMS di situ juga

Mulanya, diberitahu,
tajuk aku akan ditukar!
PMS pertama!
Aku tensen je, penat2 aku usaha untuk pilih tajuk tu!
Tiba2 nak tukar pulak…

Sekali, dia kata
tak jadi nak tukar…
So aku kene go on dengan tajuk aku tuh
Cari la journal banyak2
Dalam masa seminggu jumpa dia, bagitahu apa yang aku faham
So fine with me!

Tiba2 esoknya aku tergerak nak jumpa dia lagi
Saja je nak menyibok!
Sekali dia kata
kene jugak tukar tajuk!
PMS kedua!

Dengar kata ada prof di peringkat atasan tak setuju tajuk2 di bawah supervisor ni
Katanya kurang bio
Kan aku
Chemical (Bioetechnology) Engineering













I guess there is no Parkia Speciosa then???


Mengong!
Abes tuh sebelum tawarkan tajuk dulu tak pulak argue…
Hampes!
Sekarang ni nyusahkan owang lak!

So tengah
tunggu je la dapat tajuk baru ni
Budak2 lain dah mula macam2 dah
Siap nak isi form untuk beli barang2 kimia da
Aku?
Duk lepak saja...


BAGAI DIGANTUNG TAK BERTALI!!!
Adeh!

2 – Late Birthday Presents

Mmg 11 Julai dah lepas kan...
Tapi masih ada hadiah yang datang
So trimas la!
Really appreciate it!

Hadiah pertama dari
Cik Aimi
Dia bagi lambat sket, sebab dia susah nak kuar, dia nak beli sendri
So inilah hadiahnya…
Errr… teddy bear ngan ubat!




















Teddy bear bersama ubat!


Teddy ni dia tatau nak bagi nama pe, dia kata dia nak tukar2 nama tiap2 hari…
Tapi memula dia dah bagi nama mende ni
Momo

Aku pown tatau la mende ni teddy bear ke hapa..

Pelik je aku tengok
Pastu kaler2 lak tuh…
*habes la mesti Cik Aimi ngamuk aku ngutuk Momo!*



















Momo (bukan nama sebenar - akan berganti tiap2 hari!)


Pastu ubat tuh lak…
Aku gtau dia pasal aku
saket tekak nak dekat seminggu tuh
Sekali dia bagi ubat!
Ala, gula2 je la…

Tapi ok la, at least ia membantu aku dari terbatuk2 dalam kuliah!
So thanks!















Ini yang tertulis di botol ubat itu:

“Prescription by me, =)
- sila amik satu setiap hari smpi abes… huhu
Hepi Belated Besday!
emy^dizi


Thanks ek mi...
Walau aku kutuk2 Momo tuh, aku hargai pemberian ini
Thanks again!

Hadiah kedua adalah dari ‘hati pertama’
Ingat entri ini dan entri ini??

Well lepas entri revenge tuh, memang dia tak kontek aku sangat dah
Its ok by me
Memang takde apa yang nak diteruskan pown!

But, bila jumpa, still tegur2 la...
Ala, buat biasa je
Aku memang jenis yang tak simpan dendam
Aku percaya manusia boleh berubah
So aku layan je la biasa2

Tiba2 dia msg cakap nak jumpa
Nak pass barang
Aku ok je!

Jumpa sat, borak2 n she took off
Ada meeting katanya…
Aku bukak2…
Waaa!!!















A shirt from Tropicana Life!!!

Seriously aku suka!
Aku selalu usya Tropicana Life masa skool dulu
Tapi tak mampu nak beli

N bila dah mampu sket, aku rasa brand ni macam aku tak minat la plak
So thats why aku tak penah ada baju Tropicana Life!
And that’s mean, this is the first TL shirt that I have!

Dia maybe tak baca blog ni, tapi tak pe la
Aku ingin juga nyatakan penghargaan aku atas pemberian ini
Walau apa yang berlaku di belakang
Aku tak simpan apa2...

Bak kata The Corrs:
U r forgiven but not forgotten!

Btw, thanks!!!

3 – Futsal

Actually, aku nak update malam semalam.
Tiba2 tak jadi becos ada satu plan yang aku pown tak sangka aku pergi…

Aku g futsal!


Lalalala
Napa? Tak percaya ke?
Haha, ramai gak pelik aku pegi malam semalam.
Siap bahankan aku lagi macam2...
Hampes je!

The reason aku pergi malam semalam ialah sebab aku nak cipta sebanyak mana memori yang ada di tahun terakhir ini
Dan juga aku nak explore mende2 yang aku tak tahu sebelum ni
So just 4 experiece la...
Kira ok la!

Lagi satu sebab aku pergi futsal semalam ialah sebab aku dah beli mende ini!:




















Ya, contact lenses!
Aku penah pakai masa matriks dulu
Tapi dah lama stop
So aku pakai balik la, tiba2 rasa nak pakai balik

Power aku tinggi untuk kedua2 mata
Kanan 700++ kiri 650++
Memang hamper buta!

Tengok la, bila aku dah keje, memang aku nak buat Lasik!
Sapa2 ada info pasal Lasik gtau aku ok!
Tak tahan lagi memakai spek atau lenses
Tak nak pakai pape!
Bawu guava sket!
Lalala

Dah lama aku tinggalkan men bola ke hapa
Sume sebab my eyesight yang macam hampeh n tak tau nak agak bola kat mana
Satu lagi masa men, aku selalu kene cover spek aku
So susah la

Dan malam semalam, memang best
  • Tolak dari UMP pukul 1140
  • Sampai di Pusat Futsal di Semambu around 1230
  • N start men kul 1 pagi
  • Sampai la pukul 3 pagi
  • Lepas tuh, pukul 4 pergi makan
  • N pukul 5 dalam perjalanan pulang ke UMP
  • Pukul 6 masuk gate
  • N onwards – mati mengqada’ tido!
Hahaha

Yang bestnya semalam, aku bebas bergerak
Walau takde lah mahir sangat, but kawan2 support
Diorang bagi peluang men kat macam2 posisi
N aku puas hati la

Kalo ada lepas ni sure aku g lagi..
Er... but still aku kene tengok jadual
Sebab efek dia, hari ni aku penat nak mampos
Satu keje pown tak jalan!
Mybe thats the price to pay 4 a little happiness???
Hampes!

Hurm.. ok tuh je la nak update pown!
Ada banyak lagi
Tapi kang tulih memanjang kowang bosan la…
Aku cuba simpan untuk letak dalam entri2 lain!
huhuhu




:::YTBACK!!!:::

18 comments:

Noushy Syah said...

What an entry!!
Anyhow...July almost comes to the end and still more wishes/gifts arriving,lucky you..:)

Emmm..you don't like footy right?Wonder if you know how to play futsal....lariiiiiiii*

Happy WE my friend.

p/s I wish what you wrote in my comment is true someday,insyaallah.Ameen.

ahmadkamal said...

NOUSH
huhu, julai ke tak julai, beta kan popular.. mesti ada owang kasi adiah! lalalala
but to think bout it noush, kalo noush lagi best, besday noush sampai next year pown still dapat adiah... sbb besday last day on the year kan... btol tak???
yeah, i admit, i dun really know play futsal... tapi takdelah teruk sangat sampai tak mampu nak kejar bola atau terjatuh masa sepak bola!
just ok i guess, not a pro...
huhu bout that imagination, seriously, it just come to my mind at that time...
mana la tau kan...
ameen!!!

~ mizzAmy ~ said...

~ tak jd ker wat PSM pasal petai? tak per, ader hikmah la tuh.

siap dpt teddy bear lak tuh. iskh, musykil kejap. :P ~

attiey said...

* - x jadi nak plih petai ek

attiey said...

- jadi nak pilih petai ek...

erm... mmg sape2 pun akan PMS kalo jdik gtu..hehe

- btambah le koleksi shabat baik 'ak' ek...lisa dah ade saingan nmpaknye...

- best dpt shirt... nak pulak yg mmg lama dok usha..

-yok wat pesatuan x suka pkai spec...huhu...

lind said...

PMS?? cisss.. ngade je tau kamal nehhh.

pasal rabon mata tu hehe. tingginye powerr diaa. pasal lasik tu mmg biasa dengar. agak mahal jugek la. ribu riban la kan. tingin gak nak buat kalo banyak duit nanti. takyah ler nak harapkan kontek lense ngan spek kan kan

Nurul Nadiah said...

awak ni kan
awak ni kan
awak ni kan

haip!

ingatkan kene PMS tadik!

kepelikan & kebengongan kejap.

lagik satu,
saya punye lah cari mane tmpat nak komen.. rupa2nya entri ni yg panjang sangat =p

** saya suka petai! tp ade org tak kasik saya makan petai. sob sob sob =/

:: Cikgu Wiween :: said...

Yessssssss! berjaya buat ini budak apdet akhirnye! agagaga

ala relax la kamal.kak ween dlu tajuk 4 kali kena rejek! yg kali ke 4 baru lecturer stuju! Tapi tade plak PMS. Dia plak PMS..lawan tokey..ini suda lebey nih..meh nak check jantina balik!!!! agagagga *lariiiiiiiiiiiiiii*

dtg balik...
errk...x bley men futsal mlm psl rabun kah? ih ih..baru jek mau pangge superman da pi beli contact lense plak..x bley jadik ni. Mlm ni gak cikgu gangster anto konco2 pi curik contact lense itu! wahahahhaha *gelak firaun pun tiba*

oh yerr..Momo itu comel. Leh x nak amik jd calon tuk Si Bulat?? agagaggagagaga :p

DeWi said...

tenyum2 jek tgk "encik purple sang haiwan ape ntah tu.... "

hu~ tenyum2 sendrik... tggu mrfinal online.. mahu buat gossip pasal "encik purple haiwan ape ntah tu.."

LA,LA,LA,LA..

ahmadkamal said...

MIZZAMy
tah tataula jadi ke ta wat petai tuh... maybe hari ni tau... doakan beta ek!
errr teddy bear tuh, kalo takde beta tak cari.. tapi kalo orang dahbagi, hargai je la kan...
*sambel sorok koleksi teddy bear!*
hehehe

ATO4
tu la... PMS la gak... sampai tatau nak guna misha omar ke vince! ops! lalalala
tu la.. ada ke aimi tuh suh letak dalam Lisa... mau gaduh nanti! hahaha
takde la usha sgt shirt tuh, just belek2 je masa skool dulu.. kan popular jenama tuh dulu...
persatuan tak ske pakai spek??? erm... lepas beta wat lasik bawu beta join ok! terlalu bergantung pada spek kini...

LINDOSH
hahaha percaya ke owang PMS??? lalala
tu la... lasik dengarnya rm 3000+++ tapi student dari lain price...
kalo fikirkan masa depan yang bebas spek, apalah sangat duet tuh kan...
*gaya bercakap macam kaya giler je!*

NADIA YUNA
hahaha, leh caya lak beta kena pms1 huhuhu
yerp.. YT kan mmg slalu panjang2...
tak selalu update, so skli update balas dendam r...

WIWEEN
hahahaha *sembah ratu*
ye ke? 4 kali? harap takde la gitu... diowang dah start dah, kita wat bodo je lagi... susah taw nak buat bodo bila kita ni bijak pandai! lalalala
haha, curi la.. pakai pown skali skala la!
tak bleh! beta tak mo berbesankan cikgu psiko + gangster + poco2!
lalalala

DEWI
haaa sudah! mr & mrs propa bakal bersatu!!! apakah gosip yang 'suami isteri' ini bakal lakukan???
sama2 kita nantikan!
huhuhu

Princess Liyana said...

Alahai..eceh..dia plak yg PMS:p ada ke lelaki PMS..lalala..good luck ek for your PSM:)Wish you all the best!

Tomel la teddy bear tu. Nak satu?lalala

Noushy Syah said...

Greetings and salamz,
Out of topic - I didn't get your RSS update like before via google reader automatically,wonder if it's due to the 'private' coz when I clicked the logo RSS it said I have no permission to read the blog..:(

But there were those of my friends whom privatise their blogs but still I received the updates automatically.

Strange but true...

Have a pleasant weekdays.TC my friend.

ahmadkamal said...

PRINCESS
huhuhu tak leh ek pms??? lalala
tq 4 da wish...
nak satu teddy? ada satu je la!
aish!!!

NOUSH
tiba2 je nak pomot blog dia 'strange but true' tuh... hehehe
i noticed that... i guess that is the flaw when i pvt this...
byk gak blog yang pvt yang beta baca takleh dibaca oleh google reader...
i dunno how to solve this prob...
maybe later kene bukak tak yah pvt2 lak ek?

IamYonna said...

pms,psm
err...
petak tak jadik ka?
kesian sama petai ya? ahhaa..

adiah beday
ko ni kutuk teddy tu sebab kaler2 waa..
kesian teddy tu tau!!! eieieiiee...
err..tapi kan..
aku jua agak musykil..
kenapakah teddy itu kaler2 begitu..
gee..
but comel. really comel.. :)
aku panggil teddy je mende tu :p
huhu..

perghh siap ubat tu..
really sweet la!!! :)

futsal
a ah la weh..
betul ckp NS, aku baru pasan..
xdak la nampak hang ni mcm gila main bola hoho..

anyway,
kawan2 aku pun (laki) mmg sangat addicted kat futsal, 2-3 pagi dok la pulun main :p

eh mata ko..
teruknya weh!!!!
haishh..
ko x takut ke power ko teruk? :(

err..
ni mcm aku reply komen2 lam blog aku lak :p

Diya said...

heh. kamal ada tedy bear. nak pinjam boleh? hehe

ahmadkamal said...

YONNA
aku tulih nak bagi ko sian kat aku, kat petai la plak yang dikesiankannya...
teddy tuh, aku tak kutuk dah.. mmg la sweet ada gula2 bagai! kan beta disayangi! lalalala
sejak beta pakai spek, beta kurang nak men bola.,..sejak dr darjah 4, tu yang sebab beta kurang minat sket kowt ngn bola...
takut mmg la takut bila power tggi, tapi nak wat cmna... beta bukan skodeng2 owang pown.. tu yang na wat lasik...
takpe2... ko wat entry kat sini pown takpe... ada aku kesah???

DIYA
sapa yang nak pinjam????
diya / aa / ck / hana???
multiple personalities sungguh!!!

emy said...

baru pasan.... =) tuh r private2 lagik... lupe password email sendirik nie.... wah.... sweet jugak hadiah yg aku kasik tuh dlm gamba.... hikhik... pasan... =p

ahmadkamal said...

EMY
kalo dah sendri lupa tuh... tak dapek den nak nolong...
yer la.. adiah ko sweet... ngaku la ni...
*sambel wat muka terpaksa*
huhuhahaha