Hadiah Hari Lahir Paling Bermakna

0250
11 Julai 2008

Maaf kerana terpaksa memprivatekan YT
Ada banyak perkara yang membawa kepada pem’private’tan YT ini.
(sesi rosakkan bahasa!)





Banyak yang berubah
sepanjang YT diwujudkan
I’m no longer my old self yang asyik sepi, khayal dalam dunia khayalan yang tak bertepi
Seorang yang menutup mata, membayangkan yang indah2 bakal berlaku, tanpa berusaha sewajarnya
Seorang yang terhanyut dalam dunia imaginasi ciptaan sendiri dengan cara sendiri
Aku bukan begitu lagi!

Dan dunia khayalan yang aku ciptakan itu sudah semakin jauh
Dan aku makin susah untuk mengaksesnya
Tatau kenapa
Mungkinkah kerana hidupku juga turut berubah?

Dulu, aku hanya menyumbatkan lagu di telinga, dan aku berkhayal

Dunia khayalan? Bagaimana tuh?
Haha, mungkin susah untuk fahami, tapi jujurnya aku cakap, dulu memang aku telah ciptakan dunia itu.
Dan aku berkhayal-khayal seorangan...








Tiba saat YT wujud
Mengubah hidup aku secara total
Aku tak lagi berkhayal
At least aku mula buat sesuatu di alam realiti
Aku menulis dan menulis

Saat itu aku tak kisah samada ada orang baca ke tak
Aku menaip dengan terus dari hati
Semua entri aku terlalu jujur ketika itu
Apa yang aku rasa di hati, itu yang aku gambarkan
Aku memang tak expect ada yang membaca..

Peralihan tiba, seorang demi seorang stranger yang aku tak kenali memunculkan diri
Mengatakan mereka suka membaca blog aku
Sedikit kegembiraan terpercik ke hati aku
At least ada gak sudi mendengar luahan aku, walau di alam maya

Dari situ mula berkenal2lan...
Mengetahui mengenai ’orang-orang asing’ yang melawat blog aku
Mengenali mereka
Sehingga mereka bukan lagi asing pada aku








The circles grew larger, semakin besar
Sehinggakan semakin banyak blogger yang aku letakkan di link aku
Blog mereka sebagai favourite aku, blog aku juga diterjah mereka
Aku suka meninggalkan komen di blog mereka, mereka pown bagaikan membalas
Komunikasi 2 hala yang bagus

Di saat ini, aku mula rasakan, aku bukan aku yang dulu
Well at least if it is not in reality, i do have friends in virtual world
Dari maya, mereka menjadi reality
Ada yang bertukar nombor, ada juga kami berjumpa

Somehow, the bond that has been created through my blog is stronger than any real relationship that i’ve ever had Cos I think we just accept each other as we are We don’t put too much expectation to them In the name of blogger, kita terus jadi mesra

Di blog, it seems un relevant jika aku terus bermuram durja
Warna kelabu YT makin diwarna warnikan dengan macam2 warna
Dan aku yang sengal + poyo telah memunculkan diri
Aku yang ceria
Aku gembira

The way i fake myself in the reality world, macam tuh la aku buat kat this vitual world
Sampai tiba2 aku rasa macam takde beza
Bukan ke dulu aku buat YT untuk cipta satu dunia yang lain dari dunia realiti ini?








Dari itu, aku mula berkira2 nak mempvtkan blog ini
Aku ingin biarkan aku mengenali tiap seorang kawan2 di sini, tanpa menambah yang baru
Kalo terlampau ramai mungkin aku sendiri akan terkeliru

Jadi, aku memang biarkan sosial through blog ini agak terbatas
Kalaupun dalam realiti aku tak mampu mengawal, biarlah aku mampu mengawal keadaan di blog ini
Jadi dengan mempvtkan blog ini aku rasa aku mampu capai apa yang aku mahu

Aku bukan menutup terus ruangan sosial aku
Mungkin ada antara rakan2 anda ingin subscribe ke blog aku, anda boleh menghantarkan emelnya kepada aku
Aku akan invite mereka
Cuma aku tak nak terlalu terbuka macam sebelum ini
So kalau anda ingin rakan anda baca YT, emelkan emel mereka kepada aku

Saat YT mahu dipvtkan, ramai menghantar emel
Ramai yang rela untuk melompat bersama
Ramai yang masih ingin bersama YT

Kerelaan anda untuk membaca YT aku hargai


Sesungguhnya, ini adalah hadiah hari lahir paling bermakna untuk tahun ini!

Terima kasih!!!



p/s - segala gambar dalam entri ini adalah hasil dari tangan Cik Dewi dan Bangcik... Trimas!!!



:::YTBACK!!!:::

14 comments:

IamYonna said...

dude!!
naseb ko x lupekan aku.
semangat ni aku tunggu kol 12 sebab ko wish ko..
nk mesej ko, xde num ko kan :)

btw,
happy birthday dear :)
*ni kene komen baik2 sebab ko beday boi ari ni*

may allah bless u always..
and hope all ur dreams come true.
be happy always ok! :)

smoga jalan ko lebih dipermudahkan oleh allah swt..

lots of luv,
yonna :)

lilRed Farah said...

apesal ko ske bebel panjang2 mcm aku??? penat hokey nka baca......pastu sgt tak sesuai sbb ko laki.....

adekah kerana anjakan usia menyebabkan ko lebih suke membebel????

hahahha
well, as a young kiddo to me, aku doakan ko sentiasa berjaya dlm kehidupan di dunia dan di akhirat, berjaya mencapai segala cite2 ko .....sebagai seorg student, sebagai seorg muslimin, sebagai seorg anak, dan sebagai seorg khalifah di bumi Allah ini....

kalau balik KL...sile roger2 aku ok....

ahmadkamal said...

YONNA
takdenya aku lupakan...
dah ko usaha nak bagi emel...
ko tggu kol 12 ke weh?? thnks2.. trimas!
hahaha komen bebaik ek... bagus2!
thnks!!!

LILRED
kalo nak tau... inilah warna sebenar YT...
i guess i make it pvt to reliving the old days
thnks for the wish...
nanti la aku roger2, sebab ko nak banjer kan...
huhuhuhu

~ mizzAmy ~ said...

~ HAPPY BIRTHDAY to Kamal. semoga apa yg dicita akan tercapai and yang pastinya semoga murah rezeki dan panjang umur.

tak kisah la, janji u puas hati if private kan ur blog. bila dah private nie, ader baiknya jugak. cuma nak menambah kenalan tue kureng la skit kan. ~

Princess Liyana said...

Happy birthday tuanku:)Semoga panjang umur,dimurahkan rezeki. Selamat study ok:)

PS, Best kena simbah semalam?haha sure menjerit2. Itula cara orang nak mengenakan orang:P

n0n0i♥a'n'l said...

ya Allah..
itz ur bday ke..??
heehe..hpy bDay,then..
m0ga pjg umur ek..dimurahkan rezeki..ceria salu.. =))

nice kn0wing u..
hee~ de masa nnt kta dating2 la plak kat UMP ek.. x sempat lak nk kenal bt0l2...

loVe this blog~
Hope to know u mucH better! heehee..

siBek laa sempat kan..sblom blog ni kena prvt......weeheeeeee~~*!!

ahmadkamal said...

MIZZAMY
huhhu... thnks...
mmg kurang la tambah kenalan... but at least i have control in my own blog...
thnks again!

PRINCESS
thnkx!
tak menjerit2 la.. rela je...
haha
nanti la beta tulis apa jadi semalam...
huhuhu

NONOI
thnx 4 da wish!
huhuhu ye la nanti kita dating2 la ek reramai di UMP ni... bloggers ramai kan...
n thnks 4 liking tis blog...

Rina said...

salam..

happy birthday, kamal!! =) smoga panjang umo, n dimurahkan rezeki.. have a great day ahead..

pagi ni bukak email, tup tap da ada invitation ke ak0143.blogspot.com yg da diprivatekan.. hehe..

congratulations for making it this far! smoga ukhwah di alam maya ni lebih erat, k.. thanks again for inviting me.

=)

Hilman Nordin said...

salam.

thanks a lot for still having me here. even thou you have so much friends out there... i hope you do not forget this person. LOL!

happy birthday, kamal!

=)

:: Cikgu Wiween :: said...

kamal,
lepas ni leh ckp lebey lg yg dtg dr hati.kalo sume org baca kena tapis2 kan? ;) Happy Birthday dik! Moga sentiasa dirahmati Allah & berjaya dlm hidup! Study elok2 okeh? ;)

Hilman Nordin said...

kamal.
there you go, your present there on the net.

www.hilmannordin.blogspot.com
(ye la ye la, aku tak wat lagi lepas ni -- promote blog sendiri)

LOL!

IamYonna said...

hype~
nk wish lagik ni..
happy beday hahaa..

cepat la update..
asal ko sakit blakang?

Noushy Syah said...

7/7/05..looking back was the horrible incident for us in UK - of the bombing @ underground station Edgware Road where I was involved...but although it's irrelevant to you but I remember you love that number,7...coincidently 11/7 is your birthday..thus,whenever I look and say seven -7, I remember such a gr8 virtual friend in this blogosphere...and on this BD of yours,deep from the ocean blue and English Channel am wishing you healthy,wealthy and wise! Happy birthday Kamal, may Allah granted you all the best with many good returns.Ameen.

Thanks for the invitation to enable me accessing YT.

ahmadkamal said...

IRINA
thnx irina!!!
tu la, aku pown dapat rasa YT ni dah pegi jauh sampai dipvtkan...
ko aku kene jemput! ko pencetus aku nak wat YT tau!

HILMAN
no need to thanks... thanks to you who keep visiting this place, although what happend to us at that time... hopefully wint forget you!
let us make a stronger link through the net
thx!

WIWEEN
huhu thnks... maybe lebeh dari hati... maybe tidak...
bergantung pada mood...
thnks 4 da wish...
will study memolek!

HILMAN
ohoho bawu aku tau... slama ni ko wat celebration tak ikhlas la??? nak pomot blog sendri ek???
hehehe
aku tak kesah la ko nak pomot ke hapa... biar la sume yang aku kenal kat sini, kenal antara satu sama lain juga!!

YONNA
huhu brapa byk wish da... aku takde wat contest sapa paling banyk wish kan??? hehehe
nanti la... aku tgh tak brapa sihat... ada masa aku update btol2..
ada 2 3 part lagi nak update!
tggu!!!~~~

NOUSH
uh? seriuously noush you involved??? sowi to hear that...
well at least, after this when u see no 7, u will remember this handsome little face! huhuhu
thnx 4 those words noush.. i'm touch... really!!!
thnks sebab sama2 melompat ke sini...
"u jump i jump!"
lalalala