7

0247
07 Julai 2008

Saya suka no 7... tatau kenapa
Bila nampak no 7 ada satu yang menarik!
Dan bila nampak 7 hb 7, rasa gembira…
Tatau apsal…

Ok, enough with that…

Subjek2 Semester 7 ini...

• BKB3513 - ENVIRONMENTAL BIOTECHNOLOGY
• BKB3533 - OSH IN CHEMICAL & BIOTECHNOLOGY INDUSTRIES
• BKB3771 - ENVIRONMENTAL ENGINEERING LAB
• BKB3912 - PROCESS & PLANT DESIGN I
• BKB3922 - UNDERGRADUATE RESEARCH PROJECT I
• BKC3822 - OLEOCHEMICAL TECHNOLOGY (E)
• BKC3842 - PETROLEUM TECHNOLOGY (E)
• BKF4791 - PROCESS CONTROL & INSTRUMENTATION LAB
• UHS2011 - SOFT SKILLS I


I guess this is another turning point for me in this year…
Earlier of this year, banyak turning point yang aku lakukan untuk mengubah diri menjadi lebih baik… [1] [2]

Tapi sebagai manusia yang alpa dan lemah, aku seringkali terleka selepas turning2 points yang aku lakukan
Dan akhirnya aku kembali seperti sedia kala…

Teringat kata seseorang ’berubah itu mudah untuk dilakukan, tapi untuk mengekalkan perubahan itu amat payah’. Mungkin benar

Tone YT makin berubah, berbeza bila aku berada di rumah dan di pusat pengajian ini.
Harap fahami perubahan ini, inilah warna2 yang mewarnai YT!

Betapa aku seorang manusia yang hanyut, jauh.
Banyak yang berlaku waktu cuti dulu, baik buruk, namun aku melihat dari sudut positif
Yang mana yang buruk itu ku jadikan pengalaman, baik itu memang aku baik la!

Bila aku lakukan perkara buruk, hati ini berkata ”aku perlu lakukan perkara buruk ini, agar aku tahu bagaimana, dan di kemudian hari aku senang untuk mengelakkan untuk aku lakukan perkara buruk ini”

Bodohnya alasan hatiku itu. Apapun yang berlaku, baik tetap baik, buruk tetap buruk
Apa yang buruk aku lakukan tetap akan dihitung di sana.

Jadi aku sebagai manusia yang alpa, yang tak mampu untuk mengubah keadaan sebelum ini hanya mampu untuk melihat dari sudut positif, meninggalkan yang buruk itu, dan berusaha untuk mengubah apa yang berlaku di hadapan!

Itulah azam, dan pemula aku untuk semester baru ini

• aku tak mahu lagi berfikiran remeh temeh, aku mahu tumpukan apa yang perlu aku buat sahaja.
• Aku akan kurang berfikir tentang orang lain, apa mereka rasa dan sebagainya.
• Aku akan terus menjadi diri aku sendiri sahaja. Keperluan aku yang paling utama.
• Pelajaranku pentingkan, malas berfikir soal lain. Profesional.
• Soal hati mau sahaja ku letak ke tepi. Biarkan lah ia. Kalau ada, ada. Tak mahu lagi sakitkan hati sendiri berulang-ulang kali.
• Tak guna merayu2 pada yang tak peduli. Biar mereka tahu siapa aku.
• Ada persepsi baru mengenai kisah si pemancing dengan ikan. Will be on the next post!


Banyak lagi yang aku fikirkan untuk semester baru ini. Banyak sangat.
Bila memikirkan tentang diri, aku memang akan berfikir dengan mendalam.

Untuk aku berkongsi di sini seems unrelevant.
Thus, i just share what i can, n i just hoping that along the way, you all pray for me!

Thanks and take care!


:::YTBACK!!!:::

18 comments:

lilRed Farah said...

knapa ye tetibe cam rasa happy.....dan lebih happy....kaki pon goyang lebih....

oooooooooo ade org da start kelas n i still have remaining 2 months of my holidays!!!! ngaiahahhaha

happy studing bro!!!!
and happy holiday for me...yeehhhaaaa

IamYonna said...

kawan!
kenapa sem 7?
kos ko ade 8 sem eh?
hee..

blaja lek lok eh!
kalo private invite aku ok!

:)

byw,
err may i know when is ur beday?
11 july eh?

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

selamat memulakan sesi kuliah.
hehehe

rajin rajin
berusahalah!

lind said...

gue suka no 8. :P

~ mizzAmy ~ said...

~ i like 7 too sebabnya my birthday on 07 jan.

selamat kembali ke sekolah yerk adik2.. belajar rerajin ok? ~

ahmadkamal said...

LILRED
yaw!!!!~~~ yaw!!!~~~
baca jampi serapah!!!
"Matilah ko kebosanan masa cuti!!!"
hahahahaha
thnks neway

YONNA
aku ada 9 sem campur praktikal... so akhir 2009 bawu mula keje....
ermmm besday aku, 6 bulan lepas bday siti... hahah hint tak hint lah...
11 julai la beb! dah berapa kali bagi hint dah! lalaalala

NOTAKEMATIAN
thnks makcik joyah! selamt menjual sireh kepada pelajar2 baharu!!!
napa baharu ek?
huhuhu

LINDOSH
8 no dia macam gemuksss je... 7 bawu slim! lalalala

MIZZAMY
tiba2 je pomot bday sendri!!! lalalala
thnks!
adik2? apakah???

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

baharu nampak macam klasik ala ala retro maaaa~

kalo boleh nak tulis bhaharu.
walaa walaaaa~

Liza said...

akak lain skit, akak suka no 17 :)

FAIZUL said...

hahaha...sem 7!! se yg membuhsankan...btw.....slamat memeulakan kelassss....7 subjek? ko x pening ker? huhhuuuu....

~ mizzAmy ~ said...

~ tak dek niat nak promote birthday yer. hikhikhik...

betul la, kamal kan muda beberapa tahun. jadik, betul la kan, adik2? hehehehe... :P ~

Princess Liyana said...

Selamat pulang ke U..huhu,dan selamat mengadap buku2 yg tebal itu.
Alahai..huhu jumaat ni dah kena jumpa supervisor dah for PSM:)huhu

Let's hit the ground running:)

:: cheezzy cheese :: said...

motipp laa sama suka no.7 ni..

p/s: nmpak gaya cam tak jd jer nk private kn blog ni.. =P

n0n0i♥a'n'l said...

encik kamal..
bljr leklok..
jangan sik ngorat junior je..
kekeke..
kim slm kat warga UMP ekk..
lalalalala...

ahmadkamal said...

NOTAKEMATIAN
retro??? memang mak cik joyah! hahaha

KAK LIZA
ooo gitu pulak???

TRUANTA
aku rasa macam sem nih best je... tah tatau apsal... pasal no 7 kowt.. lalalala

MIZZAMY
ye la tuh... bawu pasan anda nih tua... macam makcik2... ops!!!

PRINCESS
huhu ye ke dah kene jumpa... ni kitowang tajuk pown tatau lagi... senin ari tuh dah antar 3 tajuk pilihan... harap2 dapat r....

KAK YANZ
akan dibuat... akan!
tggu je la...

NONOI
baek...
tapi ngorat junior tuh sudah mesti.,.. duk je dekat kafe tuh tayang muka... pastu mesti ada nak ngorat beta! lalalala

Noushy Syah said...

Kamal,enjoy your new semester yea,you will be fine....whatever you do, as long as you know the priorities,you'll be fine.

Don't forget to invite me yea when you private YT:)

ahmadkamal said...

NOUSH
thnks 4 the encouragement noush...

DeWi said...

yosh.. mari berusaha!! fokus ttp fokus.. tp kne ade masa untuk diri sndrik... jgn asyk bz2 smpi terabai diri sndrik.. study smart k!

ahmadkamal said...

DEWI
yerp mari kita berusaha!!!
err... ada masa tuk diri sndri tuh tak termasuk bawak ko jalan2 kuantan kan??? huhuhuhu
u too studi smart