It's Glycine max lol!

0259
30 Julai 2008

Pagi tadi, aku dah mula nak PMS tahap teruk dengan PSM aku
Adeh! Berapa lama mau PMS daa
Patutla pompuan emo je masa PMS!

Ops! Unrelated Topic

Pagi tadi aku bengang pasal topik PSM aku
SV aku dah on hold kan tajuk aku nak dekat seminggu dah
Sebab dia kata nak tukar tajuk cos ’tak cukup elemen bio’ kalo aku buat extraction of antioksida from petai tuh!
So aku terpaksa la menunggu SV2 ni meeting untuk buat tajuk yang ’lebeh bio’

Menunggu, macam buah tak gugur
Saket jiwa
!!!
Tiba2 dapat merasakan perasaan digantung tak bertali
Erk, apsal aku ari ni?

Ok, sambung

Aku bengang bukan apa
SV ni macam nak larikan diri dari kitowang je
Ajak jumpa, ada hal
Ajak jumpa, dia ada kelas

Pastu bila jumpa pon, dikatanya sabar sebab tajuk tak finalise lagi


Berulang2 kali berlaku macam tuh, aku pown bengang la...
Start la nak PMS!
Hahaha

Bila bengang, mula la setan menghasut hati ni
Macam2 la aku kutuk SV aku tuh
Walau pon kenal tak sampai la seminggu
Tapi setan ni ada je bagi point aku kutuk dia
Memang tak makan saman punya setan!

Ye la, kita ada jadual
Ada dateline
Patutnya dapat tajuk minggu ke 3,
Ni dah minggu ke 4, tajuk tak finalise lagi

Budak2 lain dah mula nak buat literature review dah
Dah mula cari2 journal
Yang aku pulak
Duk melanguk
Wat dunno je


Bukak blog
Konon nak menghiburkan hati
Ada la pulak makhluk tuhan paling seksi ni asik mintak update je!
Adeh!
Bila tengah sibuk, pastu owang mintak update, tiba2 bengang la plak
Bila rasa best nak menaip lak, sesibuk mana pown, memang akan update

Pastu imaginasi melampau aku mula la
Aku bayangkan aku jumpa SV aku

Aku bayangkan dia tengah update blog instead of finalisekan tajuk PSM aku

Aku marah giler kat dia

Pastu aku cakap
”i’m a blogger too but i know how to prioritise”
Hampeh kan imaginasi merepek aku


Last2 aku tewas, aku tidur je
Nak legakan perasaan
Kalo lebeh fikir saket jiwa

Tak habes lagi rupanya
Aku termimpi lak aku gaduh ngan SV aku
Agaknya memang setan dah kaw kaw attack aku
Sekali aku terbangun
Hanset aku berbunyi

”miss nak jumpa kita kat common room pukl 230 ni”

Aku bingkas bangun
Bersiap
Cuak nak dapat tajuk baru
Berdebar beb
Kang dia bagi merepek mau aku jadi kerepek!

Then, sampai2 aku yang paling lewat
N dalam grup 3 orang tuh dah mula nak pilih2 tajuk
Aku terlambatkah?




















Last2 lepas aku dah habes mamai sume, aku dapat la tajuk ini:

Effects of transmembrane pressure (TMP)
on the performance of flat sheet membrane
of soy protein


So I guess there is no Parkia Speciosa
I will ‘main2’ dengan Glycine max instead
Bahan2 tak banyak
Hanya air soya sahaja!
But processnya agak banyak la aku kira

Aku tak research lagi
But disuruh mencari journal2 on:
  • TMP
  • Flat Sheet Membrane
  • Soy Protein
  • Protein Separation / Purification
  • Protein Analysis


Aku sendiri kene tentukan skop dan parameter yang aku nak kaji
N aku kene baca banyak journal dalam 2 minggu ni

So i guess kurang update sket boleh ek?

Boleh??
Boleh ek??
Boleh la.... ...
...
...

Erk?
Tak boleh sudah!

DULIK HAPA AKU!!!

hehehe =p



:::YTBACK!!!:::

13 comments:

:: Cikgu Wiween :: said...

Tu diaa kalo org Kimia daa berkata-kata..sebelum memulakan bicara..mintak air soya skettt..taufufa pun orait.buleh??? agagaggga ;p

So, makhluk Tuhanpaling seksi ni kire suda pueh ati daa budak Superman jambu nih daa apdet..alaa PMS kunun..sama aje menjadikan Yg Terdlm sebagai mangsa keganasan. Sama jelah dgn cikgu gangster tu..x abis2 kasik baby pukulan padu! Wahahahhahahah *Gelak bini Firaun*

woke laa tu dpt tajuk tu..comel la sket drp petai..soya comel kan? Suci & bersih. Petai itu busuk..mcm kamal..OPsss..mcm petai.agagagagga :p Mati2 ingat anda punye SV itu laki..ropanye seorang miss! alaa takat miss..musti x miss punye kalo kasik penumbuk lanun.agagagaggaga *lariiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii*

IamYonna said...

err...
aku pun ingat SV ko tu laki weh!
haha..
melampau sangat la imaginasi ko kawan!!
sampai terbawak2 dalam mimpi!!

luckily ko da dpt tajuk baru ko.
buat betul2 ok :)
hee..
research gempaq2 eh hoho..
ala, jgn kurangkan update :(
huhu..

n0n0i♥a'n'l said...

hmm~
sian ko kamal.. sbr je la..
tp xpe..dugaan2..
buat gempak2 tajuk tuh..
mmg PMS klo amek subjek PSM ne~
haha..
kdg2 tu leh masuk dlm mimpi lg...

~ mizzAmy ~ said...

~ wah, dpt tajuk ker? sila la mulaka tugas anda ekh.. kang lambat pulak siap nanti.

tak per la, sekali sekala tuh sila la update. jgn la mendiamkan diri terus. tak dek pulak enrty yg leh org gelak guling2 nanti. :P ~

DeWi said...

ish2.. cian ak.... ko snaseb ngn "lelaki itu"......

mari meng"mr finalkn" diri ngn sv...


isk3

:: cheezzy cheese :: said...

kannnnnnn... pandai dh guna ayat aku PMS-PMS ni.. hihi.. sabo2 la ek? tp kan kamal, ppuan tak PMS pon sumtimes dia marah2 jugeks.

zura lias said...

lorrr..pms ke??slalu time pms..jerawat naik tauu..jerawat dh naik belum?hahahhaha..

selamat memerah otak le ek..sowiee..akak lame x gie jenjln kt blog sinie n blog2 len..bz maaaa...fuhh..

Diya said...

uhu, nak komen entri TENTANG SESEORANG. boleh tak? boleh ek? alaa boleh la. erk, tak boleh sudah! dulik hapa haku. huahuahua

Hilman Nordin said...

tak kesah, pedulik apa aku...
aku nak cakap jugak...

I LIKE THE PICTURE! =)

Princess Liyana said...

Alahai..jgn tension2.relax ok!wat pelan2..aiyok!princess dah hntr chapter 3. Hmm..tp ntahla..cm merepek je;p

Jgn PMS ok:p
Tak macho nanti;p

Alin said...

wah dah dapat tajuk. aku pun busy gak dengan final year project, dah start start cari literature review jugak. haihh.. penat. tu la jarang dapat nak update blog dah hehe.

aaanyways, good luck for your psm!

Adzrul Ariff said...

TAk sangka lelaki pun ada PMS, haha. 6 tahun susah2 aku blajar medic tak jumpa lak aku syndrome lelaki PMS, hihi. Anyway good luck with the project tu, jgn tension2. :) All the best k.

ahmadkamal said...

WIWEEN
eheh! takde maknanya mintak2... bayar la!
ehem! term 'makhluk tuhan paling seksi' tuh bukan pujian tau! hahahahaha
bior la.. lagi best men petai pe... huhu

YONNA
apsal la kowang ingt dia laku ek??
ye la.. projek ni antara idop n mati... kang tak dapat degree kang...
huhu bole la beta kurang update ek!

NONOI
sian je? meh blnja meh..
mmg dah termasuk2 dalam mimpi dah pown! adeh!

MIZZAMY
baek! saya mulakan tugas sekarang!
so kurang update boleh??? hahaha
napa nak gelak guling2... oho suke ek men guling2...

DEWI
syhhhh! term tuh tak leh guna di public! bahaya!!!

KAK YANZ
huhu blaja dr kak yan kowt.. haha
err nature pompuan cmtuh ek.. patot la... *sambel berfikir*
huhuhu

KAK ZURA
wel.. muka beta cerah licin bagai kulit telur dikupas! hahaha
oho.. bz wat persiapan nak ke bulan kah? (baca:kawen)

DIYA
eheh! komen pown plagiat! copy paste... patutla entri copy paste! hahahaha

HILMAN
eh? aku curik dr wikipedia je tuh...

PRINCESS
ehem! oho, tak macho ek nanti???
*sambel wat muka cool*
ok, dah brenti pms dah! hahaha

JAZLIN
haa tu la.. busy kan...
tapi ko busy sempat lagi tgk dvd! busy pe cmtuh! hahaha
gud luck 2 u too!!!

ADZ
haa, esok ko g mas, tempah tiket balik rusia... kene blaja balik ni... mana la tau lecturer rusia ko rahsiakan something dr kowang ke, bek ko sambung blaja balik sampai jumpa!