Permainan Ego

0248
08 Julai 2008

Orang cakap lelaki ni ego.
Aku buat tak kisah
Sebab dah biasa sangat orang cakap.
Wat dunno je la.
Dah jadi common kan owang berkata2 begitu.

Aku tak la mengaku, tak pulak menyangkal.
Aku hanya terima kata-kata itu bulat2 tanpa memprosesnya.

Dan kejadian baru2 ini membuka mata aku...

Ahad.
Dalam perjalanan pulang ke UMP.
Dengan pelbagai kotak, peralatan, disumbatkan ke dalam Lisa
Sian Lisa, maafkan abang ye!

Dan begitu, aku dah lepasi highway Karak, dan dah pun masuk ke highway LDP
Membawa Lisa dengan kelajuan 100km/j – kelajuan efektif yang dicadangkan untuk kurangkan penggunaan minyak kan.
Dengan tekanan ke pedal minyak yang sekata, lagu2 dari radio, hawa dingin yang minima.
Hatiku menyanyi bersama alunan lagu...

Tiba2...
Satu kereta memintasku!
Kancil pulak tuh!

Takdelah aku cakap Lisa lagi high standard dari Kancil itu, lebih kurang je kan.
Tapi sebab aku dah bawak 100-110 km/j, so i think for a Kancil itu laju la!

Aku tengok sapa pemandunya…
Perempuan!

Duh! Tercabar lak rasanya…

Lantas, dari kaki aku bagaikan menari balet di atas pedal minyak itu, aku ubah lepada tarian Rusia yang menghentak2 kan kaki
Aku menekan, dan memecut.
Laju... sampai ke 110, 120, 130!

Tapi dia lagi laju!
Wah, laju betol pompuan zaman sekarang bawak kereta...

Lama jugak aku berusaha untuk memintas
Sampailah satu peluang, aku berjaya memintas
Tapi semasa memintas tuh, aku buat muka selamba la..
Tak de la tunjuk aku berusaha pintas dia
Just kaber hensem je!

Jalan jauh sikit, pandang cermin belakang…
Ternampak dia bagaikan berusaha mengejar...
Aku maintain dengan laju aku.

Sampai satu ketika, aku pulak dipintas...
Duh! Terpukul aku lagi sekali.
Dalam kereta itu aku lihat ada dua perempuan
Agaknya diorang berapi2 nak kalahkan aku kan...

Aku pown try jugak memintas...
Sampai tengah jalan sikit, aku rasakan Lisa bergegar sedikit…
Duh, Lisa sudah mula tunjukkan rasa tak senang...
Jadi, sebagai pakwe yang baik, aku slowkan Lisa
Aku biarkan je minah2 itu berlalu!
Lantak la, kalah pown takpe!

Sekali, aku nampak satu peluang untuk memintas, bila aku tengok dia terperangkap di belakang satu kereta yang slow...
Aku pown apa lagi, tak bagi can terus memecut...
Pecut dan pecut
Rayuan manja Lisa aku tak herankan…
Yang penting aku puas!
Yang penting aku menang!


Dan aku berjaya...

UMP lagi 20km ++
Jadi, aku berusaha untuk maintainkan kelajuan aku
Aku berjaya sampai ke tol Gambang dengan meninggalkan kereta itu kira2 500m jauhnya...

Sampai di tol, semasa menunggu giliran, aku usya cermin belakang aku...
Nak usya cun ke tak...
Nampak la 2 orang perempuan
Oh, ni ke?
Takde la cun sangat....
Ops!

Sebelum sampai ke UMP tuh, aku berfikir
Apsal ek aku bertindak macam tuh...
Tiba2 macam aku bukan aku lak!
Lisa pun ngadu begitu...

Hurm... inikah ego tak mo kalah?
Sehingga aku sanggup biarkan Lisa sedikit menderita...
Dan biarkan poket ku sedikit kering mengisi minyak yang telah ditekan2 waktu itu?

Egokah itu?
Eheh! Biasalah.. lelaki...




p/s – mulai 11 Julai ini, YT mula akan dipvtkan... siapa yang tak hantar emel lagi sila berbuat demikian. Jangan salahkan aku lak nanti bila tak boleh mengakses blog ini!


:::YTBACK!!!:::

23 comments:

lilRed Farah said...

I WUD DO THE SAME THING TOOO!!!!! hahahahahhaa kadang2 tetengah jem tu saja je lagi carik pasal ngan keta len.....baru tak busan mengharungi jem....woopppsss

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

hahaha~
ini ego laa
dan, kemudian, sebenarnya dia tahu minggu ni ptptpu tu kuar,
dan kemudian dia saja saja nak bagi kena saman dek speed trap.

dua tiga hari ni selamatlah menerima surat saman.
sila peruntukkan sedikit duit ptptpu itu untuk membayar saman.
sekian.

~ mizzAmy ~ said...

~ iskh3... jgn la buat camtuh lagik ekh? membahayakan diri anda dan lisa. kalo kat highway memang la best pecut2 tapi kena betul2 berhati-hati. cea, nsihat org pandai. hikhikhik... ~

lind said...

alaa ego tak abis2 laki neh

pastu napeplak tetibe nak private neh? grrrrrrrr

jemput tau.

lindosh@gmail.com

dush dush dush kamal

Noushy Syah said...

hehhehhe..typical man isn't it? But I wonder if you could chase a woman with 911 over take you:p,I bet Lisa will have heart attack..lolz!

mazudi said...

Salam
Huhu... ego ker gitu tu?
Ego antara berlainan jantina eek.

err.. walaupun baru, rasanya nak datang jenguk lagi kat sini.
mazudi[a]gmail.com

:: Cikgu Wiween :: said...

kita serupa...kita serupaa...hohoho kak ween pun pantang ade kete ajak men ikan lumba-lumba nih.laju aje beta memecut.agagagagag :p kekadang sampai men hon-hon.bak kata my pren..hang ni cam samseng jalan raya plak.wahahahhaha :P

da selmt sampai UMP tu blajo leklok ye dik.;)

Alin said...

hehe saje je nak private kan on 11 july kan :P anyways, i want your phone number la. sila email.

sian lisa tu. lain kali jangan buat macam tu. biar je lah diorg laju pun. hehe saje takmo kalah ni..

Adzrul Ariff said...

Kalau aku....lantakler dia nak potong ke apa. Hahaha. Asal potong secara berhemah, tak kacau periuk nasik aku, aku tak kisah. Kalau speeding cam merempit or drift tu.....kang kalau accident jgn menggatal cari aku suh rawat, hihihi.

IamYonna said...

wahh..
sangat comel komen bro adzrull ni :p
ngeh3..
lelaki mmg ego ok!!
x akan disangkalkan :p
ngeh3..
sian lisa ko eh :p
ntah2 toshi ko pun menjerit2 dalam kete tuh haha..

btw,
mmg la ko rase puas..
ni naseb ko baik..
kene ko eksiden ke *mintak2 dijauhkan*, ape ke.
xke naya ko nnt.
jgn bawak laju2 kawan :)
biar lambat asal slamat :D

ahmadkamal said...

LILRED
haha ko memang.. aku tau ko mmg gituh! hehehehe

NOTAKEMATIAN
mak cik joyah... saya tak dapat ptptn la...

MIZZAMY
haha... beta buat dalam kemampuan beta.. kalo beta rasa bahaya mmg beta tak buat la...
neway thnks 4 da advise...

LINDOSH
haha...
ada la sebabnya nak pvt...
dah maken popular kan...
thnks 4 the emel...
dush dush dush balik!

NOUSH
if Lisa have heart attack, i will cpr her! huhuhu

MAZUDI
tah.. rasa macam poyo + ego je.. huhuhu
thnks 4 the emel.. n slamat dtg ke YT

JAZLIN
dah emel dah...
sian kat lisa, tapi ego tuan dia perlu dipenuhi dulu! huhuhu

WIWEEN
hahaha kak ween mmg mcm samseng pown! ops!
thnks...
ngajor bebaik!
ngorat ehem2 bebaik!
eheh!

ADZ
eleh.. ye ye aje! aku tau taktik ko...
ko saja je wat2 innocent dalam komen ni supaya peminat aku g lari kat ko kan??? hahaha
aku pecut within my capability... kalo aku tau macam tak lepas tak la aku pecut...

YONNA
tgk... adz dah dapat sowang peminat! hahaha
ha'a kan.. aku ingt lisa je... lupa lak toshi ada sama...
mesti dia menjerit gak la!!!

DeWi said...

lisa memang hebat!!! naseb baek lisa ade abng mcm mr ak.. btmbh2 kiut lisa jadinya... hik3..<- ayt ngmpu.. la,la,la,

zura lias said...

saje ar tu...nk tutup 11/7..tu sebenarnye hint2 ar tu.. :P..memule rase nk ngaku akak le yg drive kancil potong lisa kamal tu..tp bila ckp pompuan tu x cun..x jd ar ngaku.. *bajet diri sendiri cun ar tu*..muahahahhahahahhahahahhahhahha..

erm,kalo camtu dikatakan ego..maknanye akak nie ego le ek..patut le bulan ckp akak pompuan ego...fuhhhhh...

Hilman Nordin said...

11 July ehh?? hurmm...
hint yang menarik..

lately, aku x update
byk report nk settle.

boleh ko wat celebration?
boleh la aku UP sket..
hehehe =)

Liza said...

rasanyer laki ke pompuan, ego still ada, cuma antara skit dgn byk jer kot

ahmadkamal said...

DEWI
ko memang la kaki bodek + kaki ampu...
mentang2 la ku stuju nak bawak ko tgk sepi ek... ish!
aku ngn Lisa bukan adik beradik la!
kami kekasih!
hahahaha

KAK ZURA
hahahaha gelak gile2 baca komen kak zura...
tak nak ngaku ek sbb tak cun...
kalo saya kata saya usya cermin blkng n nampak pipi kembung akak ngaku tak??? ehehehe
ampon!!!
egokah akak???

HILMAN
ala, alang2 nak pvt, biar la kat tarikh yang aku akan ingat... sng nanti nak wat entri bila ingt2 balik tarikh yang senang...
takpe... aku paham, ko kan busy...
aku mggu ni tak busy lagi, so tu yang leh update...
wat celebration nak up kan kan???
ape tuh? tak paham...
*wat muka innocent*

KAK LIZA
yerp.. btol tuh kak... antara banyak n sikit je...
cuma i never thought that i'm that ego type... hehehe

A.Y.U.N.I.E said...

nape nak private ek? tak per ler..hak memasingkan tapi akak enjoy baca coretan kamal..jemput ler akak ek biler privatekan YT nie..
neytazs@gmail.com
tq...
Selamat study...

Rina said...

iskh3, dasatnye kamal.. hehe.. tp klaka pulak la membaca entri ni.. ego.. hmm.. mmg best betul perkataan tu.. kalau mE bw kete, mmg jarang laju2 sgt.. so, kalau diovertake tu mmg perkara biasa.. hehehe.. anyway, jgn lupa invite aku ye.. =)

Princess Liyana said...

Ish, mcm sama je dengan cite princess dulu.scene kejar mengejar. Alah,lelaki takkan nak tunjuk depa kalah?haha normalla.

Eerr, sian Lisa. Nangis2 dia tuanku. :p

ahmadkamal said...

AYUNIE
erk... slalu baca ke first timer...
thnks 4 the emel.. akan di add...

IRINA
tu la... ada sesuatu mempengaruhi aku... egokah itu?
ko akan diinvite, jgn riso!

PRINCESS
bezanya princess cun, ni tak cun! ops!
lisa nanges2 pown, dia maseh sayangkan beta!
lalalala

Princess Liyana said...

oopsss..ikhlas ke tak tu:p hik2...
em.lisa nangis dalam hati,sapa yg tahu:P

Adi Luqman said...

aku suka entri ni..kau memang penulis yg berbakat! aku suke!!!!

ahmadkamal said...

PRINCESS
eee-klass la... huhuhuhu
lisa mana de hati... dia de enjin je1 lalalala

ADI
haaa ko bawu tau??? tu blom aku tulih skrip lagi! kalah ko!
lalalala
thnks 4 liking this entry!