Jadual Jumpa2 Ver 2.0

0243
1 Julai 2008














Sebelum meneruskan… apakah ini…. Dan itu???

Ok… meneruskan kesinambungan jadual jumpa2 beta, hari nih beta jumpa lagi dengan 3 bloggers!
Asalnya, beta ingatkan beta jumpa sowang je, pastu tengah2 dikatakan berdua, alih2 bertiga la plak!
Layankan aja!

Siap2 di rumah, liat giler nak bangun pagi...
Tinggalkan Lisa di stesen Putra Gombak, dan terus menuju ke KLCC

12.30++ beta dah tercongok kat depan Chili’s dekat2 dengan TGV tuh...
Mencari2...
Adeh! Mana lak ni?

Menelefon... disuruhnya beta masuk dulu, mencari satu lagi blogger yang beta kurang kenali...
Penah tengok gambarnya sekali sahaja... mujur ingatan beta kuat!

Sebenarnya kan, jakun gak tadi. Maklumlah, tak penah masuk ke restoran gitu.

Penah sekali je ngn kekawan. Ni sowang2.
Depan tuh ada sign “Please allow us to seat you”
Tengah ramai orang, ramai menunggu di luar.

Aku lak fakir “leh ke aku masuk ni… ke forbidden?”
Dah 5 minit tercongok, wat tak malu, masuk gak...
Mencari2 wajah yang beta tengok gambarnya sekali je dekat blog
Hurm mana ek...

Nampak, di hujung sana... berdekatan tingkap.
Seorang wanita duduk keseorangan... (cewah, efek!)
Menegur ”ni, lil red farah ke??”
Mukanya blur.
”err, ye... ni sapa ek?”
“saya la ak”
“er… nama kat blog pe?”

(nampak sangat aku tak popular! Eheh!)
”ak0143”
”oho.. penah nampak...”















nilah Lil Red Farah (blog di pvt ek... so tak yah cari)

Menunggu lagi
Berbual sedikit

Dan tibalah yang ditunggu2...
Kak Red aka Redmummy!














Kak Red aka Redmummy

Sebenarnya dah lama dah beta kena jumpa redmummy nih..
Nih semua gara2 beta telah terrrrrmenang satu contest yang dia buat dulu kat blog dia...
Ni link kontestnya dulu...

Mesti ramai tak caya kan, beta selalu bertuah...
Kat blog diya, beta menang kontest slogan...
Kat blog diya jugak, beta nyaarisss menang komen ke 5000
Tu pown kalah sebab diya ada konspirasi menjatuhkan beta!
Hahaha

Blogger2 len lak, jeles bila beta menang...
Adeh2!
Kome nih... dah beta bertuah nak wat camna?

Beta takleh jumpa terus redmummy nih, maklumlah, beta di Kuantan
So bila cuti nih la merancang nak jumpa...

Borak2, datang lagi sowang kawan dia Kak Liza.
N there, 3 women and aku sowang laki...
Wat bodo aja!

Kak red terkejut, katanya muka aku laen sangat…
Macam budak2 ek?
Tulah beta baru bercukur, tu yang guava sket! Haha
Nanti la bila sampai beta malass

Masa tuh, aku kurang cakap..
Aku ngangguk2 je dengan sopannya kata2 mereka...
Aku tak mencelah...
Aku baik dan bersopan!

Piraahhh!!!


Mula2 jumpa, tanduk kene kasi simpan beb!
Kalo dah banyak kali, haha, mau tanduk ni runcing je tajamnya!
Tapi kalo korang, jangan harap!
Aku tak de simpan2 nya...
Huhuhu

Having lunch, borak2 a bit
Exchange hadiah...

Kebetulan, aku ngan kak red sebenarnya lahir pada tarikh yang sama iaitu 11 Julai…
So gambar hadiah di awal entri itu merupakan hadiah yang aku beli untuk dia la..
Meh tengok jom...



a birthday card signed by me

apa nih? bracelet ke??














cuma tali hanset sajer!!! tak gheti aku nak beli2 bracelet nih!

Talking bout buying present, i’m suck at it!
Duh, tatau nak beli apa dowh…
Punyalah aku berlegar2 mencari2 dekat sungai wang masa aku meronggeng ari tuh…
Satu idea pown takde!

Ingat lagi masa besday Cinta dulu, aku kasi kinder bueno ngn secret recipe je…
Eh, tuh makanan… apa ek aku beli?

Oho.. aku beli purse hampeh yang murah je...
G kat kedai, tak pilih mana, terus tunjuk n beli...
Malu weh belek purse pompuan!
Haha

So, untuk kak red nih lagi la aku buntu
Tatau nak bli apa
Sekali aku beli je la ikut budget aku...

In exchange, aku dapat ni...



kekejaman terhadap kanak2 sungguh bagi dalam beg itu...
jatuh saham beta bawak kulu kilir.. huhu

berlapis2... macam tak nak bagi beta bukak je... huhu















tadaa!!!














Errr.. body lotion n shower gel??
First time dapat nih!
Tak biasa aku pakai bende mahal2 gini...


Neway thanks la kak red sebab adiah contest + besday ni!
Memang come in time, sebab memang akan digunakan untuk hujung minggu ni…
Apa akan jadi hujung minggu ini???
Tunngggggguuuu!~~~

*****

Dah habes berjumpa2, aku terlalu la plak kedai Romp dekat KLCC tuh.
Aku minat ngn design dia, sebab ala2 gothic
Tengok2 ada yang murah, RM 18.90, sebab selalunya baju dia mahal kan.
Sambar la satu...














Nih aku beli...

Cantik tak?
Ala2 jaket je...

Wrong! Tak cantik!
Dah habes aku beli, dah balik umah, dah jumpa kawan aku, dah karaoke bagai, aku belek balik baju ni dalam keta...
Aku pasan something!
Duh! Salah beli ni!




















pasan tak lambang itu??

So, g KLCC balik
Tukar...
I got this one instead...















Kira ok la, dari aku simpan baju lambang gitu kan…

*****

Cuti maken nak abes…
Macam tak puas la plak…
Senget kan…
Hari tuh punyalah semangat nak kuliah balik kan…

Macam2 aku nak update kat YT ni, maybe pasnih aku akan update 2 3 kali sehari...
Tengok la mood aku cmna...

Masa nih je la nak berblog…
Semester depan nak tumpu!



p.s - Julai datang lagi!




:::YTBACK!!!:::

32 comments:

attiey said...

uiks...11 julai ek...ai punyer 10 julai..hehe..

wah...best tu dpt adiah..asyik bertuah jek... (^_^)

NuRuL said...

owh..besday awak 11 julai..alamak...dah tak lama yer???

Adi Luqman said...

wahh..dapat shower gel....bestnye!!!
sukelah tu ek dpt jumpe redmummy die..hehehe

~chacha~ said...

wah!seronok dpt present...

Princess Liyana said...

uhuhu, guava? tak boleh blahnye:p huk2..tuanku bertuah?haha yolah tu..layannnnnnnnn..:)
Err,bestnye dpt present. Pakai tau,jangan tak pakai.. hadiah org kaci.huhu kena hargai!

~ mizzAmy ~ said...

~ bestnya dpt jumpa bloggers. dah la sorang2 laki lak tuh kan. harus la jd baik jer.. hehehe...

11 julai nie umur yg ke berapa? tak leh wish lagik. lagi 10 hari... :P ~

zura lias said...

tu mention2 birthday tu..saje ar tu..nk suh org ingt besday die..ingt akak xtau tektik kamal tu..ahahahhahahaa....ehh,xmo jumpe akak ke?kalo jumpe..prepare duit manyak2 ek..sbb kene blanje akak..hikss...

lilRed Farah said...

SAYA PUNYE BIRTHDAY 18 JULY....HARAP MAKLUM.....

wahai adik chomel.....mintak hampun zahir batin......tiada buah tgn....len kali kite TT eh....kali ni ikot bajet gue....kedai mamak je lah!!!!~ nyiahahahaha

Adry said...

wah.. bestnya dapat hadiah...

Liza said...

hi adik, it was lovely to meet you...

Noushy Syah said...

hehhehhe...agreed with Zura...

..someone gives hint..hehehhehe...but mine is end of the year,thank you for the thought...ngeh ngeh ngeh

Zaheera said...

bju ygukar tu.. U tak rase ke corak dia mcm banduan kat oversea tu..? Dah la colour stripe dia black and white... hehehehe

victoire said...

patut la mengerang semacam je bile aku sbut tarikh aku naik flite.. hahahaha
x sabar aa nak melantak puas2 kat Malaysia nih.
sabor la yea..
kang aku balik aku upload pic makanan bebanyok ok.

IamYonna said...

oit..
baju last itu sangat cantek ok!
naseb ko pasan lambang salib tuh..
ade setengah tu buat2 x nampak je :p
hoho..

haha..
td aku g blog kak red..
aku tgk je muke ko.
haha..
terus aku terjah cni
aiyaa..
kak red ckp ko sweet :p
isk..
cm pompuan lak :p
ngee..

dah la mkn kat chillis!
sangat jeles ok!
eh..
ko balik u bile?

kevin christ said...

bday ke.... ala nasib baik sempat nak wish.. huhu.. selamat beday kamal.. wish u hepi seumur hidup.. doa tu.. x mampu nak jumpa n bg hadiah la.. hiks...

bagus la kalau dah ada azamnak maju nx sem.. gd luck my web fwen in ur studi...

:: Cikgu Wiween :: said...

aik..adiah besday kak red aje?? adiah beday kak ween xde? huhuhu

P/s : lemau ni.kedemaman lak..*sob* :(

chotz said...

akhirnye jmpe gak ko ngn kak red ek? best giler hadiah yg kak red bg tuh.. bvlgari wehh!! kte2 yg sengkek ni mane nk dpt tu... beruntung giler ko!!

btw, desain baju 1st tu menariks sbb aku suke yg ade shield crest as the image.. tp ape la x sensitip si romp ni jual desain ade cross gitu.. bakar kedai kang br tau.. ingt org kafirun je ke yg beli kt kedai dia??

ahmadkamal said...

A^TO4
huhu 10 ek? my mom 10 julai...
tah la.. skali sekala dapat, banyak lak...

NURUL
hahaha yer... dah tak lama...
so tak gheti2 ikat perut, simpan duet beli adiah untuk beta mahal2!???
hahahaha

ADILUQMAN
best ek dapat shower gel??? ko mmg, kalo sabun2 mmg ko ske... mmg ske men sabun! ops!
orang ajak, kita jumpa je r...
macam kita jumpa gak kan...

CHACHA
yer... sonok2...

PRINCESS
haha.. best kan term 'guava' tuh... kawan beta ajar...
bertuah la kowt...
ye la, nanti masa beta pakai, beta tangkap gambar...
ops! shower gel.. cmna nak tgkp gambar??? hahaha

MIZZAMY
tu la.. beta kaber je... sowang2 je kan takde geng...
yang ke 22... muda belia lagi! huhuhu

KAK ZURA
la... tak berrrniat pown... *sambel wat muka tatau*
nak jumpa kak, tapi tak sempat la..
banyak benda saya nak setel last2 day nih...
nanti next time kita plan pape?
dengan kak ween skali ke??
leh ek!

LILRED
napa mention tarikh je, tak mention tahun???? teraser tua ke???
hahahaha
ala.. takpe..
tak expect pown jumpa kan...
kedai mamak??? layankan aja!!!

ADRY
yerp... memang best...

KAK LIZA
hi kak... nice meeting u too! will be regular at ur blog...

NOUSH
if i give hints, wut the **** with the end of the year??? huhu
i'll remember noush... dont worry...
nak dekat2 nanti, rajin2 la kasi hint, mana tau terrrlupa gak...

MAR
ello! itu stripe biru n baju ala2 kuning la..
bila aku pakai... fuh! hensem!!!
haha

KRIEY
mengerang??? apakah??? seksi tak aku mengerang?? harharhar
ko nih kan, dah la tak hensem, lampi lak... ingatkan ko dah paham ari tuh...
haa... balik msia...
nanti aku pass ko no aku...
mana tau ko nak turun kuantan, aku bawak la ko jalan2...
tapi ko kene blnja makan n bayar minyak r!
hahaha

YONNA
yer ke cantik???
mula2 aku tak berkenan tau...
tapi sebab takde design len, kawan aku suh sebat yang tuh gak..
balik umah try pakai... wah hensem gue! hahahaha
ai sweet like candy u know!!! huhuhu
aku balik ahad ni.. 6hb...

GREEN
tak la... blom lagi... 11 julai r!
eheh, kan dah terbagi hint...
tq my fwen!

WIWEEN
besday kak ween biler???
tgk la kalo de bajek...
kak ween nak apa???
oho... nak rotan untk rotan murid je??? boleh2...
ke nak minyak pengasih utk ehem2,..
hahaha

ENCHEKCHOTZ
tu la... aku mana la tau menatang2 mahal2 cmni... layankan aja!
tu la.. cantik giler tau design yang first tuh.. bila aku pakai, terus nak beli...
skali pasan salib itu...
slamat pasan awal2... kalo pasan masa pakai, tak ke naya!

Princess Liyana said...

hahaha:p
masa pakai shower gel tak payahla tgkap gmbr?uhuhu:p
takkannla tuanku nak tunjuk gmbr tu kot..hahaha
guava...guava yg btol2 guava sedap tau!huhu

Adzrul Ariff said...

Wah. Best gile hadiah2 tu. Glamor la ko lepas ni sb redmummy mmg famous gak kan. :D
Aku suka gak gi Romp KLCC tu. Nasib boleh tukar baju, klu tak naya je. Tu baju...aku teringat kat sini dulu penah terbeli piza ada babi...nak tukar lak tak dapat last2 sedekahkan kat mereka yg boleh makan laa..huhu.

Diya said...

bestnya dia dapat hadiah... :) [mcm tak tahu nak komen apa lg.. hehe]

zura lias said...

akak x kisah..bebile pun boleh..tp janji blanje akak kt nando's...yeaaaahhh..

ahmadkamal said...

PRINCESS
huish... dari nada komen dia ni, macam nak tengok je! lalalala
tak mo la jadi guava... nak jadi jambu aer!
huhuhu

ADZ
tak la.. aku lagi famous! huhuhu
tu la kan.. slamat leh tukar...
kalo tak, mau aku sedekah kat cina mana2 yang aku jumpa...
aku bukannya de kwn cina sangat....

DIYA
yer... best.... [tatau nak balas komen ape]

KAK ZURA
bukankah nando's itu kiranya sangat tinggi tarafnya bagi seorang driver??? huhuhuhu
nanti2 r kak ek!

Princess Liyana said...

Hello??haha,apakah?tak kuasa tau nak tgk2 ni!perasannye!huhu:p
Yerla,tuanku memang jambu. jambu batu..hahahah

:: cheezzy cheese :: said...

kipass dik kipas.. bodek jgn tak bodek..
aku jer tak giler glamour..

nti awk cuti kita jmp lagi ek? jgn harap ko nk snappy muka aku.. =P

dakchomey said...

ble nk jumpe fara lak? nak gak hadiah keychain tu... smart.. neway, happy becoming bufday...

ahmadkamal said...

PRINCESS
jambu batu pown jambu batu r...

KAK YANZ
yer... boleh je jumpa... nanti2 kita plan reramai sket ek! tru ngn irina sume...
kita pakat pow orang2 yang dah berkeje!!!

DAKCHOMEY
nak jumpa ke?? huhu
akhir2 cuti nih jadual beta dah penuh la..
next time k...
tq 4 da wish!

Princess Liyana said...

ha ha ha. Nada pasrah saja:p

ahmadkamal said...

PRINCESS
ye la... pasrah la nih...
*sambel menjemput erra menyanyikan lagu pasrah!*
huhuhu

dakchomey said...

no problemo..

DeWi said...

wah! beshnye dpt hadiah.. mahal2 hadiahnye....

ahmadkamal said...

DAKCHOMEY
=p

DEWI
tulah... mahal kan...
uhuk2... tak gheti2 lagi???
hahaha