Pengumuman!

0245
3 Julai 2008

I know this is coming eventually, but i didnt expect it will come so soon.

Dalam entri
ini dan ini, aku ada bertanyakan tentang perubahan yang anda rasa apabila membaca YT dari dulu hingga kini.

Jawapan ada yang solid, ada yang maybe tak tahu nak cakap pe, sebab tak dapat buat perbandingan apa beza dulu dan kini. Aku hargai semua jawapan itu, dan aku menitikberatkan kesemuanya…

Sudah lama, aku rasa
hala tuju YT makin jauh, dan mungkin juga, aku makin terhanyut dengan dunia blog ni ke tempat yang aku tak sangka sebelum ini.

Awalnya, YT memang takde pembaca, dan awal2 nya hanya stranger2 yang membaca, yang kini telah menjadi kawan2 rapat ku.

The circulation became bigger, ramai makin menjenguk ke sini, become regular, dan aku makin bersosial secara total…

Hinggalah sekarang, walaupun takdelah mencapai hit terlalu tinggi ke hapa, but still I know there are some people who read this YT to know what happened to me in daily life.

Jumpa kawan baru, bertukar pendapat, bersengal pertama menjadi ‘dunia’ baru aku.
Aku makin terbuai dengan dunia ini, dan aku menyukainya.

Tapi jauh di lubuk hati aku, aku tahu YT bukan dibuka untuk tujuan ini. Dari dulu, ingin ku privatekan, tapi masa tuh sapa yang mencari? Jadi untuk apa aku privatekan.

Hinggalah saat ini, aku merasa sedikit kurang selesa bila ramai mencari.
Dan aku percaya aku telah mewujudkan circulation of friends yang kuat dengan beberapa orang.

Aku bercadang nak privatekan YT ini.
Bila? Aku tak pasti

Mungkin akan sekejap private, sekejap buka.
Aku tak tahu.
Aku takleh menelah apa yang akan jadi, dan aku bukannya tau mood aku nih akan jadi macam mana.

Jadi, untuk precaution, aku harap, dan aku minta, kepada yang masih ingin membaca YT ini, masih ingin mengetahui kisah aku, mungkin ingin mengetahui siapa aku di sebalik entri sengal2 ku, sila tinggalkan emel anda di ak_0143@yahoo.com atau ak0143@gmail.com

Aku akan invite anda ke sana.

Bila YT akan di private kan?
Tatau, mungkin sejam lagi, mungkin esok, mungkin minggu depan.
Tapi aku akan memberikan korang masa untuk mengemel

Aku hanya manusia yang kadang2 tak mengerti perasaan sendiri.
Apa yang berlaku esok, aku tak tahu, jadi sila tinggalkan emel anda ok!

Kerjasama anda dihargai...




p.s – mid life crisis kowt!
p.s - this entry will be at the top of other entries till the day that i want to private YT! Sorry for any inconvenience




:::YTBACK!!!:::

22 comments:

lilRed Farah said...

thanx to kak red yg menemukan kite
but i do appreciate the meeting yg Allah dah susunkan
i get to know such an energetic and loevly new kid (kid aku panggey ko???)

kdg2 bile farihah mencari dri sendri....i'll go to my frienster's blog n 360's blog and re-read all my posting there.....awal2 pembabitan blog.....how sincere i was....how every single entry makes me remember all the things happen in my life....and all the words i've arranged it into beautiful sentences...

skarang ni more towards....entah....
maybe we are in the same boat...
kite dah jauh tersasar...
but to leave the new self that what we've become,
we kind of like the new us too kan?

belive me...i understand what u r facing now...
maybe we used to be reserved and enjoy being one
we've grown, we've changed,
definitely not to a wrong path
it is a good change though
but we still missed the old life kan

ape pon...
aku sgt suke kawan ngan ko...
jadinye....hope that we can still be friends...
i cant push u to be befriended me
but if u feel so
u can invite me through farah_farihah@yahoo.com

Alin said...

kamal, what's up? erm aku paham kot ape yg ko rasa. dulu memang boleh je tulis apa2 pun kan, tapi bila makin ramai pembaca, u'll start to edit yourself. kena tulis benda-benda yg tak dalam sgt je kan..

takpelah, u do what u think best okeh!

anyways, ko bagi ke tak, aku tetap nak baca blog ko. hehehe. z.ernida86@gmail.com. invite invite :P

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

lorrr...
nak private kan ker.
aduh. malas nya nak baca blog yang diprivate kan..
jiwa kacau ke apa?


hidup ni memang macam ni, ada naik, ada turun, ada gembira, ada sedih.

hidup ini memang palat, dan akan terasa kelat.
jadi, tambahlah gula, garam, cuka, cili, dan segala perisa untuk memberi keenakan dalam hidup.

weeeeee

Princess Liyana said...

kenapa nak privatekan?tidak payahla tuanku..hahaha:p

Diya said...

up to u kamal, diya ikut je :)

for me, apa yg diya perasan lah kan... kamal dulu dan sekarang tak jauh beza mana. walaupun tak lah lama mana diya jadi slh sorg reader blog kamal, tapi.. diya still rs diya kenal org yg sama. kamal tak berubah pun [cuma baru2 ni sangat suka lah mengusik - sampai ai terasa yu. hehe. tapi kejap je]. dari segi luaran YT - YT sekarang byk words yg warna warni gitu. which is good. senang nak attract kita nya perhatian. and for sure, YT memang dh ramai peminat. hehe. biasalah tu kamal. dgn jumlah bloggers yg makin byk skrg ni - kita akan kenal dari sorang ke sorang tiap2 hari. kdg diya pun tak larat nak "jaga". tapi, lama2 nnt kamal akan biasa lah. it takes time. kamal dlm proses nak terima hakikat yg kamal dh glamer sbnrnya. hehe. takpe... diya paham :D

ahmadkamal said...

LILRED
yeah... thnks to her... kid??? ish... macm tak seswai je!
yerp... i do remember how sincere i was... dengan men taip je, tak edit... men tulis je...
panjang jangan citer r... tapi sentimental value untuk diri sendri cos kita yang rasa...
tu la, dah lama rasa tersasar, tapi macam ko cakap la, yang baru nih bukan tak bagus... ia bagus...
but sometimes kita akan rindukan the oldself kan...
if you get wut i mean...
i'll add you up when this become private.. just simpan dulu, aku tatau bila nak privatenya...

JAZLIN
yeah.. paham pown ko... nothing happen actually, just missing the old self...
not to worry la... aku ok je...
i'll add u bila jadi pvt...

NOTAKEMATIAN
mybe yes, maybe not...
kalo nak tinggalkan emel, kalo tak, beta tak kesah...
mmg, paham, hidup mmg cmtuh...
bukan jiwa kacau la... biasa je...
but want to make it pvt due some reasons...

PRINCESS
ada la reasonnya...
eventually it will happen... just inform awal je...

DIYA
hahaha macam ayat2 kamal nak comfort diya dulu je kan...
yerp.. YT dah berkembang... n ramai membacanya...
susah nak jaga bak kata diya kan...
tapi ayat last tuh tak leh bla... hahaha, wat beta tergelak pula!
frankly say, i dont want to be glamour ok! huhuhu

Diya said...

ehhh bila msnya kamal comfort diya? ada ke? seingat diya, ayat2 kamal sgt kejam okeh [teringat ms diya ckp nak benti blog dulu]. hahaha.

apa salahnya jadi glamer... glamer dan disenangi orang ramai, okay ape.. janji kita buat baik ngan org, org balas baik pulak kan... :)

Noushy Syah said...

Hi Kamal,Bukan glamour tapi 'perasaan glamour',lolz! Jangan marah....anyhow if you do make YT as pvt,do invite me Ok? It'smalihaanoushka@g-mail.com

Season changes, pple do change as well, with every birthday make us more wiser and mature..you just can't be a lil boy or the teen ager that you used to be:)

..but just be yourself..

~ mizzAmy ~ said...

~ nak private kan? ada baiknya jugak tuh. and dr dulu pun I terpikir nak privatekan tapi tak private2 pun sampai skang.

so, if nak private, do invite me at mizzamyzalini@gmail.com ~

Adi Luqman said...

perlu la aku nak emel ko???

ko tak kasi aku baca blog ko..jagaaa!!!

n0n0i♥a'n'l said...

invite me too
lamuchacha85@gmail.com

adeh2..dak ni..nk private le plak..
da tutup pintu utk newcomer ke..?hehehe

Princess Liyana said...

it's up to tuanku. buat mana yg terbaik!hehe

IdaDuta said...

hi..hmm..br 1st time bukak ur blog nie thru kak red's blog..nk private ke? hmm... invite me too k? thanx!;-)

FAIZUL said...

huh? final decision la ni nak private kan YT?

am i invited to? heheheheh....

Nurul Nadiah said...

invite saye ye incik ak
chill chill

=)

loveme8385@yahoo.com

victoire said...

khairimajid88@gmail.com

Princess Liyana said...

aiyok lupa. jgn lupa invite:
barbie1706@gmail.com
ballerina1706@yahoo.com

:)

zura lias said...

alamak..mane komen akak dh bg awal2?nie email akak.. kriesza at yahoo dot com..kalo nk private ar..hehehe./.

Rina said...

salam..

kamal, nak privatekn? hehe.. sbnarnya decision tu ko je yg boleh buat. terpulang pd ko sndiri.. pape pun, hopefully kamal akan fikir masak2 ye.. harap2 I'm invited! hehe.. sowy deh, lm xkomen blog.. aritu de problem ngan browser kowt.. kat Blogspot ny websites sumerny cam pelik2..

ugh, nak update blog pun susah.. neway, midlife crisis ataupun x, wish you all d best k! Meng'quote' kata2 diya kat atas,

"Kamal da glemer!!!"


=)
ak akan emailkan email ak kat ko, ok?

azisazahar said...

baru je nak kenal2 blog ni dah mau wat private lak...kenapa lak ni...apa2 pun nak teruskan baca blog ni...

ahmadkamal said...

DIYA
kita memasing ada cara comforting memasing kan... itu cara kamal comfort diya... cara ganazzz!!!
yang secara tak langsungnya buat diya berfikir mana baek buruk! huhuhuhu

NOUSH
ish noush ni! kang ban kang dari YT!!! huhu
will add you k!
thnks 4 this comment!

MIZZAMY,/b>
will add you up!

ADILUQMAN
ko nak wat pe pendek? ops!
kene la emel.. aku mana tau emel ko!
kak yanz yang ganass pown emel tau tak!!!

NONOI
thnks... will add you up...
gitulah gamaknya...

PRINCESS,/b>
thnks kerana menjadi 'skandal' yang memahami...

IDADUTA
tq 4 visiting... will add you up!!

TRUANTA
not final yet... still in the thinking mode...
yeah tru... ko mmg invited... ko kan kawan aku dari YT dulu smpai Yt sekarang!

NADIAYUNA
ok! will add you up!

KHAIRI
tq!! will add you tooo sayang... huhuhu

PRINCESS

ok! will invite you!

KAK ZURA
yerr... saya menunggu kak zura la baru nak pvt! huhu
thnks 4 the email!

IRINA
yeah... my inspiration for starting making blog takkanlah aku tak invite....
glamerkah aku??? hahaha

AZISAZAHAR
thnks sebab lawat YT n nak terus baca...
berikan emel anda... mana tau tiba2 pasni terrrrpvt lak...
idop takleh dijangka!

NEWAY SEMUA THNKS! AKU SIMPAN EMEL KORANG, AKU AKAN INVITE BILA SAMPAI MASANYA YT NIH NAK DIPVTKAN!
THNKS AGAIN! TERHARU AKU RAMAI NAK SUBSCRIBE!
"GLAMERKAH AKU?"
HUHUHU

Princess Liyana said...

"skandal" yg memahami. Sounds scary:p haha