Twenty Two Part 2.0

0252
12 Julai 2008












Ehem!
Korang pernah tengok tak citer siri My Name Is Earl?
Ala, ada tayang kat TV, TV pe aku tak pasti lak!

Citer yang mengisahkan si Earl yang jahat giler, tapi due to some event, dia cuba berubah sedikit demi sedikit.
Dari dia gembira2 buat jahat, dia terus terlantar di hospital.

Sejak dari itu, dia mula memahami hukum karma…
Karma baginya:

”Make good things, and good things will happen to you, make bad things, and bad things will happen to you”

Urm… I do believe that’s true… sadly say…

“You know the kind of guy who is soooo handsome,
and adorable, and yet still wonder why his life is suck?

Well, that's me.

My Name is Kamal!”













And this is a story about what happened next on Twenty Two Part 2.0

*****

Dalam entri ini, ketika besday aku tahun lepas, aku takut…
Takut sangat apa2 berlaku dekat aku, atas ’dosa-dosa’ silam aku!
Takut ia kembali pada aku...
Huhuhu

Tapi, masa aku takut2 begitu takde pulak berlaku pape...
Takde revenge, takde apa2!
So aku rilek je la tahun ni, assuming nothing will happen...
Diowang takkan wat pape punya lah!

How wrong I was!!!

Sementara tunggu pukul 12 untuk mempvtkan YT, aku heran kenapa semua housemate aku tak balik-balik lagi...
Aku sowang je kat umah tuh!

Tapi aku wat dunno je la, sebab aku tau diowang sibuk perform gamelan dekat Malam Kebudayaan tuh…
Mesti diowang amik masa yang agak lama untuk simpan semua perkakas2 gamelan tuh
Berat weh! Jangan tatau!
Jazlin mesti tau berat dia camna kan…

N diowang pown sibuk berlatih sume, so, aku assume, diowang memang tak cukup masa untuk wat pape plan giler nak kenekan aku masa besday aku nih…

*****















Mastermind in action (gambar lama neh)

I was once a mastermind, I admit!
Bila nak dekat besday sowang kawan kitowang je, aku siap hold meeting tertutup lagi dengan orang lain, rancang nak buat apa on the day yang kita leh bantai dia cukup2.
Dan macam2 plan yang timbul!

The plans keep improvised from time to time
Kadang2 siap tambahkan elemen drama lagi dalam plan kitowang
Semuanya semata2 nak dapatkan ’masa’ yang kita bebas wat apa sahaja ke atas orang!
Lalalala















Konon2 baek la bagi lilin bagai.. tapi ada udang di sbalik batu!
Hahahaha (gelak SyAITOn!!!)
(stilll gambar lama...)


Ada skali tuh, ada la kawan kitowang ni, besday dia dah dekat, dia pown aware la sebab tau kitowang suke kenakan owang
Tapi kitowang tak wat pape pown
Just maen psikologi sket…

Senang je
Just pegi bilik dia ramai2, n bawak macam2, konon2 nak baling kat dia
Aku lak bawak satu tong minyak servis Lisa aku!!!

Dia punya la cuak tak hingat
Tapi kitowang tak wat pape pown!

So plan tuh menjadi la, sebab dia cuak kitowang buat, tapi kitowang tak buat!
Psiko sket….
Dia expect kita bantai dia, tapi kita tak wat pape pown…

Aku suka plan unexpected ni kan…

*****

N semalam, like I said, I was a mastermind
Aku tau tactic dia macam mana…

Skali diowang balik, aku nampak diowang terus tukar baju yang minima
Siap pakai boxer je, tukar singlet, pakai suar pendek je.
N diowang try konon2 wat2 biasa, masuk bilik aku n so on
Tapi my instinct, aku tau sesuatu diorang dah rancang!















Syaiton2 yang telah mengenakan aku malam tuh!
(dari koleksi gambar lama yang aku tangkap!)

Tiba2 datang kawan aku dari rumah lain..
Reramai lak tuh!
Haaa nampak sangat sesuatu akan berlaku...
Aku tak cuak, aku seakan rela je dibuat gitu

Sebab aku tahu, aku jahat
N ini je la masanya diowang nak ’balas dendam’ kan

*****




















Kotak puaka yang siolll je... kalo la aku buang awal2...

Awal2 sem ni kan, masa masuk umah ni, aku ada pasan satu kotak makanan ditinggalkan oleh tuan rumah yang sebelum ni
Dalam tuh ada la kicap, sos, nescafe dan macam2 lagi la
Sian bawang n timun pown ada
Memang siot je, busuk!

Aku dah nak buang dah
Tapi ada kata, lek, dia akan tolong kemaskan
So aku ok kan je la... ingatkan dia betol2 nak kemas

Skali dia simpan benda2 tuh untuk kenekan aku!!!

Rupanya semasa aku berSepi-Sepi dengan bloggers tuh, diowang wat satu ramuan di dalam bilik air.
Siap rakam video lagi!
Siot je...

Air + serbuk kari + bawang + timun hiris2
+ sos tiram + kicap + kek basi + telur
+ nescafe dah berbueh + harpick + fab total
+ spender sapa tah
+ dikacau pulak dengan berus jamban yang diorang baru beli
+ tepung


Bau nya, jangan cakap la...
Adeh!

*****




















Eheh! konon2 dapat adiah la... tengok diowang decorate... mmg hampes...

Pastu diowang bagi aku pilihan, nak wat cara baek ke cara ganas...
Aku tak kisah je... aku pilih cara baek...
Tapi dengan syarat aku nak peluk sowang kawan aku, si A

Besday A 1 Julai,
N selalunya dia lepas dari kena torture semua sebab masa cuti kan
Tapi dia mastermid tegar

Kawan aku sowang ni lak, Si B, cakap:
"Takpe, takyah peluk A... Peluk aku..."
So aku peluk la dia... apa lagi…

Sampai belakang umah, diowang tibai aku cukup2…
Baling sana, baling sini...
Pastu lari...


Aku lak jadikan kawan aku tuh sebagai perisai aku
Alih2 dia yang kena banyak dari aku!

Baunya jangan cakap la
Aku rasa diri aku macam laksa!
Bau nya... adeh!

Kawan aku si B tuh nyumpah2 sebab dia pown kene dengan amount yang agak banyak
Tuh la... aku dah leklok nak peluk A, ko offer diri
Padan muka!

*****




















Hot Cup ngan Pudding je???
*dengan nada tak gheti bersyukur... lalala*


Walau pown ramuan tuh teruk, n aku teruk kena
Aku gembira
Aku puas

Hahaha

At least diowang celebrate aku...
Seriously, aku agak terharu gak la

Tradisinya, bday boy kene kemaskan sume mess yang telah dibuat…
Aku buat dengan senang ati je…
Sebab aku pown selalu wat kat owang kan, n owang tak bising
Aku pown tak yah la bising2

Tapi seriusly, malam tuh aku mandi punya la lama...
Rambut aku penuh dengan cebisan kulit telur,
Badan lak, sebelah kanan bau lain, sebelah kiri bau laen
Hampes je...

In all, i’m glad they did that to me...
It just makes me happy…

Untuk menyedapkan crita dan memuaskan hati Yonna, yang inginkan klimaks, aku saket belakang malam tuh masa nak tido..
Ok tak klimaks ni Yon???
Lalalalala

Still, ada part 3!



:::YTBACK!!!:::

18 comments:

DeWi said...

hahaha... geli siottt cmpuran2 herba korang tu... siap ade kari.. dahsyat2.. yg plek tu.. ade spentot sape tu.. warghh makin la geli!!!! siyes.. yuccckssss

~ mizzAmy ~ said...

~ tak leh blah la korang nie duk mencampur adukkan segala bahan2 untuk kenakan org. iskh, siap ada yg basi tuh. spentot pun ader ker? tak senonoh la hampa2 nie.... ~

NuRuL said...

kamal...hepi besday...selamat hari tua..hehe..walaupon saya terlewat sehari..tp still wish jugak kan:)

diya said...

hehe. ramuan yg dikacau dgn berus jamban gitu. hahaha. mcm2 jelah korg ni. btw, comel je hadiah megi ngan puding tu. :)

p/s-sgt byk entri ye. tak smpt nak komen sume entri. hehe. sori.

lilRed Farah said...

ade lg org men bende ni???? ni bukan kanak2 je ke men camnih????

owh lepak........ade org masih kanak2.....:-"

:: Cikgu Wiween :: said...

mak aih...dasat cara bebudak ni sambut besday kamal! gagagagga :p ramuan tuh yg tatahan tu..zmn kak ween blajo dlu baling telur n tepung aje..xde la ramuan bagai.makin handal bebudak skang ni yek..gedebance gitu! heheheh :p

err..layan my name is earl gak yek? heheh :p

IamYonna said...

ko kan pakcik..
kalo ko kat depan aku skang ni..
mmg aku kasi bekhen betoi2 weh!!!
waaaaaaa...
sangat la geram haku ni!!!

grr..
ehh sejak bila ko pandai panggil yon ni?ahaha
itu nama secret aku :p
bagus2..
teruskan memanggil nama comel aku!
lalalala~

ok, baru nk komen betul2 ni..
hee..
meriahnye beday ko weh!!
ahaha..
ramuan2 itu sangat2 la gila babi ahaha..
tp fair la kan :p
beday diorg ko buat kaw2 huhu..
tp best kan..
even mmg sangat busuk..
sangat geli ke hape ke,
tp bestkan celebrate ngan kengkawan..
lagi2 dpt surprise cmtu..
laki mmg la boleh buat..
cube buat kat pompuan..
mau die sumpah ko sehari semalam ahaha!!

comelnye hadiah diorg..
really unexpected :)
aih!!
student makan maggy sudah ok!
ala, ko tuh ckp je nada x bersyukur. tp ko ok je kan :)
ahaha..
aku pun mcm nk kasi maggy je kt kawan aku sempena beday die :p
padan muke..
hee..

anyway,
klimaks ko tuh kan..
mmg aku rase nk baling telur je kat rambut ko ahahah!!

part 3 ni ape lak :?? :p
kene siram air sekolam kah? haha

eh! sangat panjang la entry2 aku ni.
ko patot bersyukur ada kwan blog cm aku. sebab kat blog ko je aku komen mengalahkan entry aku! :p

attiey said...

thanks invite...
yakssss....telur? serbuk kari? ramuan smua tu...huhu...

tp part yg pling best, kacau ngan berus jamban...ahaks...

Princess Liyana said...

ish2.ni apa main baling2 ni?takde keje lain ke?hahahaa...

alahai,layanla.maggie pun maggiela..huhu

having fun?huhu:P

ahmadkamal said...

DEWI
geli tapi best!
lalalala

MIZZAMY
diowang yang tak senonoh.. beta masih senonoh dan hensem!
lalalalala

NURUL
lewat kena denda la chekgu!
hahahaha

DIYA
comel ke? tak best!
huhuhu
banyak sangat ke?
ok la beta slow down...

LILRED
anda kehilangan 'kanak2' dalam diri anda...
owh lupa... anda sememangnya tua!!! hahaha

WIWEEN
itu la namanya improvised from ur time...
yerp layan citer tuh...
tapi tatau mana nak cr utk sambungan s3 lak ni...

YONNA
haha, ko nak bekhen? bla la...
yon nama comel ko ke??? comel ke???
yerp... walau busuk, tapi best n fun...
aku tatau napa ko ngn dya ckp adiah itu comey... sedangkan, i'm expecting more!!! haha
part 3.. tggu!
takde la havoc n giler cmni...
but still
why left stories untold if u have one rite...
regaining vibe to write part 3....

ATO4
haha suke ye...
kalo kena bagaimana??? huhuhuhu

PRINCESS
yerp... having fun in no fun...
at least there was some fun rite...

diarisenja said...

1st of all..thanx 4 inviting.

saya baca dgn teruja, i wish that if i will be the person that have same situation like..u!

i've never get birthday cake unless for my 21st birthday..da feeling is, undescribe..=)

ahmadkamal said...

DIARISENJA
thnks... no prob in inviting... u r the one who make the effort by giving ur emel... thus there's no need to thnks...
u wish to have wut i have??? it is best when u less expected...
so mana tau bday pasnih2 ni lagi best ke hapa kan...

Rina said...

salam..

hahahaha.. campuran yg betul2 kaw!! hehe.. dasat gak eh resipi diowg tuh.. =p

tp kn, betul2 meriah la.. hehe.. klaka pun ada, tp mesti 'insiden' ni akan jd pengalaman 'priceless' yg ko akan ingat sampai ble2 kan, kan, kan??

=)

ahmadkamal said...

IRINA
yerp... mmg priceless...
mmg akan diingati dan diberitahu ke anak cucu la! huhuhu

Alin said...

haha mesti hanyir gile kan bau ko malam tu... adeh! sabar aje la. tapi best kan, ada gak celebrate bday ko. kena bersyukur tu..

sempoi gile hadiah yg diorg bagi kat ko.. nice nice.

ahmadkamal said...

JAZLIN
hanyir? well akummg slalu wangi ok!
hanyir skejap je 20 min je... pastu aku mandi btol2 ngn sabun2 bagai... huhu
tula hanyir pown best la... so aku tak kisah laa...

Princess Liyana said...

uhuhu:)yer2..marilah berseronok!diri jadi happy:)

ahmadkamal said...

PRINCESS
i'm hepi la ni.. huhuhuhu