Malaysiaku yay!!! Part 2

0242
30 Jun 2008

Huhu, ramai yang blur2 ek pasal entri lepas…
Aku sebenarnya bukan hapa, boleh je nak crite…
Tapi aku malas...

Plus, kang aku citer, aku takde fakta n bukti...
Takkan nak meraban n merepek je macam Yang Mulia Putera Berdarah Kacukan – si Khairi tuh!
(aku dah gelar ko mamat merepek.. boleh??? Ops!)


Aku boleh menulis, tapi biarlah berdasarkan fakta kan...
Aku hanya blogger picisan, aku menilai sesuatu mengikut cara dan pandangan aku...
Aku tak mampu nak pengaruh anda semua supaya mengikut cakap aku...
Lagipown ini isu sensitip kan...

So, aku tempekkan link2 yang aku baca dan korang tafsir sendiri k...

Ni dua isu berbeza...
Tafsir ek!


Nabil! Mintak tolong sket...

Nabil : LU PIKIRLAH SENDIRI!!!




:::YTBACK!!!:::

5 comments:

Diya said...

huhu. diya pun malas nak ulas pjg2, pening2 dh baca mcm2 psl tu. :p

IamYonna said...

ouh..
pasal ini..
erm.
aku da bukak 2 2 link tuh..

sorry..
pasal politik tu aku malas nk sentuh ok!
bosan dan makin bosan :D
biar allah je tunjuk sape betul sapa salah..
hidup kite ni adil kan :)
sape buat,die kene tanggung..

btw,
isu starbucks dibenarkan di IPTA tuh..dengan wi-fi bagai tuh kan..
on my opinion..
secara kasar tuh,
mmg nampak ok..
nampak best..
tapi sebenarnya..
hanya mengopakkan duit pelajar2 je.
org yang kaya tu xpa la..

ko pun tgk la..
harga2 starbucks cmne?
aku sendiri pun..
2-3 bulan skali minum c2..
minum ja tuh!! hahaha...
jgn la dok kasi para pelajar cpt bankrap :p
dpt ptptn tu pun brape je :)

haih..
dunkin donut tu semua x yh la!
buat semak ja.
haha..
baik beli donut 30 sen kat makcik nasik lemak. lagi berbaloi :)

attiey said...

sape ek bgi cdgan yg "bernas" ni? owh...starbuck dlm kampus????
abes loan ptptn..gulp..

mgkin nak pembhruan..tp msg2 ader pro n kontra ...

Noushy Syah said...

Initially,I'm blurred, but then today heard in the news....and read the news too.

Macam2...

ahmadkamal said...

DIYA
kita tak yah mengulas...
masing2 ada mata, telinga...
ada otak...
tafsir n lu pikirlah sendri kan!!!

YONNA
yerp... macam mana la remaja macam kita nih nak minat politik kalo dah nampak betapa kotornya ia kan...
so kita wat tatau je...
yang pasal starbuck tuh dengarnya sebab nak arahkan diorang sediakan perkhidmatan wireless kepada pelajar...
macam hampeh kan...
lagi mengopakkan duet pelajar lagi ada...
n nak ajar pelajar gaya hidop mewah dari u??? gilo!
aku penah minum starbuck skali je weh...
seumur idop!!!

A^TO4
bernas ke bangang???
sedangkan bernas sekarang pown tak dapat bekalkan makanan kepada rakyat kan...
pro n kontra...
tapi aku nampak kontra je...

NOUSH
beta tau pown lalui blog jugak...
ape dia ingat ini 10 taun lepas, yang takde internet sume...
skrg orang lebih terbuka, maklumat dari pelbagai hala... blog macam2 lagi...
so nak ulang kejadian 10 taun lepas mmg tak patot...
memperbodohkan dan memperkotak katikkan minda