Akar


0232

19 Jun 2008

Akar
by Amy Mastura


Di saat ini aku berpaling
Kembali pada akar ku
Kembali melihat dunia
Mengajarku erti lara

Apakah aku seperi buih
Terapung dilautan luas
Atau sebutir bintang
Antara ribuan kilauan

Tentu ada
Sesuatu yang amat beharga
Dari segala
Kekurangan yang ada
Dan kekayaan tak semsti sempurna

Beri ku ilham
Agar tidak ku tempuh
Perjalanan yang ranjau berliku
Berikan ku hidayah
Agar tidak tersesat
Hanyut dipikul arus peraaan

Istana impianku terjulag
Putera hatiku kan menanti
Namun ada yan bilang
Bahagia belum pasti

Di saat ini ku mengerti
Petunjuk penerang hati
Semoga akan ku perolehi
Satu hakikat yang sejati

Download Here



p.s. beta masih ada... jgn riso... =)



:::YTBACK!!!:::

22 comments:

Diya said...

ngahahaha. baru nk jd spokeperson, muncul gak die. :D

zura lias said...

ehhehe...akak no. 2 lepas diya..yeayyyyy...jgn lama sgt nk mandem...:D

teddybearhijo~ said...

pacik.
tulah, sy mintak banje makanan rapu, pacik suwuh tggu ari makanan rapu sdunia, lame uh, setaun.

boleh keding sy kempunan ngidam. abes ilang bulu2 n lemak kat tedibear sy.
abes pink wane lidah ungu sy.

nanti susah dah nak jelir2 lidah kat pacik...





*owg slalu mintak update yek?
sy baek, dah xmintak2 pon. update if pacik nak update, kalu xupdate, org bising, tu normal la... jgn update kerana semata org suwuh update.
hohoo... tp kalu lamo bona blog besawang, wajib update! kekeke... pandai2 jak haku...

teddybearhijo~ said...

bau sy pasan, word verifi tu tade? kekeke... senang ati mengkomen. lalala~ tp tatakot kene spam kah?

naseb, dpt resend, kalu x, xmendapat la pacik komen sy yg besh bagai tu. td ms send, tenet bongek ni putus. sy matikan si tenet ni kang, bau padan. geram2...

~ mizzAmy ~ said...

~ lagu baru ker ni? nak kena dengar la cam nie sebab amy mastura yg nyanyi. ~

Zaheera said...

Ni lagu bru or lagu lame dia? Tak penah degar pon? Maklum la.. Bab2 lagu2 ni.. U n Azly je yg master..

Kalu gie melalak kat RED BOX tu pon.. korang gie bedua jer.. Bluek!!

Max J. Potter said...

mengapa amy mastura...? mengapa akar? masih depress-kah kamu, kamal?

:: cheezzy cheese :: said...

motippp laaa taruk lirik lagu.. mau jd cam adi luqman kaa?

aZwaN mUsLiM said...

salam...
beb, sori dh lama xkomen, post ko bnyk sgt, almost everyday ada je post baru (mmg everyday gak kn, haha...)
anyway, dlm ko updet everyday nih pun, awatnye it sounds like ko cam terpaksa update?
someone ask you to update extra-often ke?
lek ar, skrg dh cam bnyk jer post2 ko yg cam just for da sake of updating...
this blog is yours, rite, and ikut ko la nk update ke x..
cam kesian lak aku tgk ko, haha..
(padahal aku sendiri pun dh lama xupdate, huhu...)
n one more, awatnye ko kt uma skrg? xde praktikal ke? (ke ko dh ada citer tp aku yg xbaca? sat2, nk p tgk balik, haha...)

all da best...

IamYonna said...

oit..
kuar cepat :p

Lisa said...

DIYA
maaf.. dia tak leh muncul... saya ganti boleh kan???
hihihi

ZURA LIYA
baek... tq... nanti saya g tau dia...

TEDDYBEARHIJO
awak ni mengarut apa??? tak paham saya...
takpe, wat sementara ni, saya akan updatekan untuk dia...
wv tuh??? saya rasa dia dah remove lama dah....

MIZZAMY
saya rasa ni lagu lama dia... sbb takde pown yang baru...
tuan saya mmg ske feeling lagu lama! hihi

MY RAINBOW DIARY
hihi... saya tau...
dia dengan azly memang selalu dibawak oleh saya ke karaoke...

MAXIMUM POTTERPHREAQUE
soalan2 ini akan saya tanya kan kepada dia...
mesti ada yang tersirat tuh...

CHEEZZY CHEESE
adi luqman tu blogger gakke??? ya... mungkin dia mau jadi seperti itu...

AZWAN
haa... tu lah kan.. saya pown perasan...
tu yang dia bawak diri kowt...
saya tatau...
takpe, saya akan pastikan dia update dengan betul2...

YONNA
nanti saya cari dia!!!

Princess Liyana said...

keluar skrang!huhuhu

Lisa said...

PRINCESS
err... nak kuar kat mana???
ok! nanti saya pandu diri sendiri ke Jelebu tuh...
3 jam lagi sampai lah ye!
tgggu!!!

Princess Liyana said...

huhu,pandula cepat!princess tunggu di jeram toi!haha:) janganla bersembunyi.hik2

ahmadkamal said...

PRINCESS
jeram toi???
ish... nak wat pe kat situ...
beta tak rela...
kang diapa2kan beta!
takoot!!!
huhuhu

Princess Liyana said...

ek eleh!haha sape nak apa2kan tuanku?amboi2 suka2 je die..huhu jeram toi tgk orang mandi manda.haha...tgk keindahan alam pun;)

Lisa said...

PRINCESS
mandi manda???
lisa tak benarkan tuan lisa yang hensem tuh ke situ!
kang apa2 jadi!
lisa tak rela!!~~~
*dengan nada jeles*

Princess Liyana said...

alahai,tuan kamu tu bukan memang suka ke jalan2,haha jgnla jeles lisa:)huhu

Lisa said...

PRINCESS
mmg la dia suke jalan2.. tapi dia lenjan lisa jugak!
sakit badan lisa!
huhuhu

Princess Liyana said...

hahaha:p
apa2la lisa,asal lisa bahagia ok?:)hik2

Lisa said...

PRINCESS
saya amat bahagia!!!!....... kowt
huhuhu

Princess Liyana said...

huhu..happy2 slalo ek:)jangan nangis2 lisa.buruk rupanye:p hi hi hi