The Semester 6 Results

0230
17 Jun 2008

Earlier this morning my result comes out for the last semester
It is not a big deal actually, since I have calculated my pointer based on grades that I got…
Agak puas hati gak la, sebab aku tau aku dah cuba yang terbaik…

Pape pown, jom kita tengok dulu…
Aku tau kowang nak tau kan…























Buat yang tatau lagi, aku amik degree Chemical (Biotechnology) Engineering dekat Universiti Malaysia Pahang (UMP)

Some people may say, ko ni tak malu ke letak result kat blog?
Lantak la, bagi aku, buruk baik pown, ini yang telah aku usahakan…
Kalo baik, ia akan jadi perangsang untuk aku buat lagi baik Kalo buruk pown, ia still akan jadi perangsang untuk aku buat lagi baik...
So ia untuk kebaikan kan...
So tak kesah la kan...

Aku puas hati sebenarnya bukan apa...
Sem lepas aku banyak main aku rasa...
Tak banyak program besar aku join pown, but still aku sosial sket malam2...
Sket2 nak makan luar, selera kat kafe takde langsung!
N tu yang menyebabkan duit aku makin kurang!

Dah banyak merambu, sampai satu masa, aku check courseresult aku!
Duh! Tak penah seriusly aku dapat serendah ini!
Memang aku down gak la...
Tapi untuk 30 minit je!!!
Hahaha

Sebab aku percaya, bukan jatuh yang sakit, Susahnya nak bangun lagi sakit...
So, aku frust menonggeng selama 30 minit, dengar lagu semua, skype kawan2...
N tiba2 datang semangat nak studi...
So, aku rasa bagus gak... kiranya ia driving force nak studi la...

Ada satu subjek tuh aku dapat 33/70...
Mengikut sejarah aku mendapat carrymark gitu, aku dapat D+ je...
Tuh berlaku masa aku sem 2...
Tapi kali ini aku manage untuk dapat C+
Untuk subjek killer gini, aku puas hati la...

Dengar gak ada orang siap dapat dekan sebab subjek2 killer dapat A...
Tapi wat pe aku nak compare ngn aku kan...
I just do my best...
Dan ini yang dah dapat aku terima je la…

Semester depan ada banyak azam aku dah tanam…
Nantila, nak dekat bukak sem baru nanti, aku tulis kat sini…
Biar jadi momento untuk diri aku sendiri...

Jom tengok subjek aku sem depan nak?

















Perasan tak… 17 kdt hour…
Aku rasa lagi berat kowt…
N tambah pulak ada Projek Sarjana Muda 1 (PSM 1) aku akan mulakan...
2 lab...
2 subjek elektif
So i assume it will be tougher...
Thus, kalo aku kurang update tuh, paham2 je la ek!

Eheh! Cakap macam esok lak mula sem baru...
Lambat lagi la! 7 Julai baru start!
Tapi takpe la kan, semangat datang awal...

PA aku tak approve lagi subjek2 aku tuh...
Harap boleh la amik 2 subjek elektif tuh, sebab patutnya amik satu je…
Tapi aku bawak subjek sem 8 ke sem 7 ni…
So nanti masa sem 8, aku leh tumpu pada PSM 2 n Plant Design je...
Tu pown cadangan dari ketua program kitowang...
Ikut je la...

Pape pown, mengharapkan yang baik di masa akan datang...
Aku dah mula nak berhenti bermalas-malasan nih!
Cuti ni cukup bosan!
Tapi mulai esok aku akan mulakan hidup baru!
YEAH!
(dengan muka penuh bersemangat dan poyo!!!)




:::YTBACK!!!:::

30 comments:

victoire said...

17 je kredit hour?
sini mau 35 sminggu.
pengsan aku.. huaaaa!!

nway congrats result bagus!

kevin christ said...

ah ha.. mm besar kdit hour tu.. hebat lagi dapat maintain cgpa dgn kdit hour sebesar tu.. pe pe pun congrats.. usaha usaha dan terus berusaha ek abang kamal kite...

chotz said...

weih, results da kuar ek?? oke la tuh ape yg ko dpt.. same la gred process control kite... wakakakak!! aku nyer ritu dah kire sendrik mcm so-so je.. esok la aku check.. daa~~

Adzrul Ariff said...

anyway tahniah!
aku pun malas nak down2 klu result tak seperti yg diharap. takat stgh jam camtu la gak pastu happy la balik (especially klu lepas mkn baskin robbins :P). Yg aku tahu aku dah wat sebaik boleh, so apa2pun klu pass tu dah bagus la sb takyah risau2 kena repeat. heheh.

Diya said...

waaaaa kamal dapat byk A!!!! cuma slack, yg C tu jelah. klw tak, rsnya kamal bleh dapat dekan dh. huhu. pe pun, TAHNIAH lah ye kamal. bagus sgt dh tu. diya nye result sem ni penuh dgn B ajer. seb baek bleh maintain 3 pointer lg. huhu. :p

sem depan, kita usaha lagik ye. cewahhh. KITA tuhhhh. hahahaha

Princess Liyana said...

Huhu,tahniah2!terrorla tuanku ni.haha:)
kurangkan kontroversi,tingkatkan prestasi.err,mcm pernah dengar je.tagline mane tu..
haha,result dah bagus ni.apa kata tuanku belanja?haha..
i pun sem ni main2. nasib baik huhu lepas lagi pointernya..huhu.kalau tidak kpm takmo sponsor da.haha

larikkkk.....

~ mizzAmy ~ said...

~ lor, okeyh la tuh resultnya. tahniah...

teringat masa blaja kat upm dulu. result asyik hampeh jer. result subjek design semuanya teruk. subjek2 membaca nie leh plak score. balance la tuh. ~

IamYonna said...

wahh..
ok la tu..
maintain 3 pointer lg tu :p
ngeh3..
btw,
congrats ok..
try ur best on your next sem :))

ahmadkamal said...

K-RIEY
35??? urm... tatau la apa bezanya ek...
pengsan ke???
bukan tiba2 nak jadi terorist ke?? nak tembak ngn bazooka bagai! huhu
thnks!

GREEN
thnks... akan terus berusaha selagi yang mampu! yeah!

ENCEKCHOTZ
ye... dah kuar... check r...
sama ek? huhuhu

ADZ
huhu... btol2...
takyah down lama2 kan...
tapi sini takde la baskin robbin bagai... huhu
high standard giler cara melepaskan tensen! huhu

DIYA
yang A tuh mmg try dapat banyak.. macam lab, english.. so mmg tau ia akan membantu...
ye, kita cuba lagi sem depan...

PRINCESS
ehem! *sambel wat muka cool*
bawu tau beta terror??? haha
belagak seyh!
nak blnja apanya.. g la seremban tuh... try cri 'orang' yang boleh membelanja!

MIZZAMY
thnks...
tu la kene pandai balance... sbb subjek killer mmg tau sush, subjek2 baca kena try dapat a kan...

YONNA
thnks...
will try my best 4 next sem...

zura lias said...

wooo..bagus2 le budak2 skarang..penuh keinsapan nk study...*nie gaya2 org umur 26 ckp ye*..hoyea...hoyeaa..kamal terrerr...*nie gaya budak umur 18 taun ckp*..

17 kredit hour..peritkan?dulu akak x salah kene amik 18 ke 21..kalo nk abihkan cukup 3 taun..rase mcm tensen je tgk course len kelas pagi je..akak kelas dari pg sampai mlm...huhuhuhu...gud lux kamal..

dakchomey said...

anda ditag.. segala maklumat lanjut sile tgk my blog k..

ahmadkamal said...

KAK ZURA
uh??? adakah ini slah satu contoh anda juga mengalami 'split personality seperti blogger itttuu???... bahaya ni kak zura... tgk la apa yang berlaku pada blogger itu, siap owang buat poster lagi mencari di blog! haha
thnks kak... tu la, bila start sem, memang expect kelas sampai malam pown.. slalunya lab la malam, dari kul 8 sampai kul 11... balik bilik, lunyai!

DAKCHOMEY
ish.. macam nak bukak persatuan baru je... persatuan blogger benci tag! haha (perblogbentag)
=)

Hilman Nordin said...

congrats!

aku tak nak letak

segan.

haha! =)

ahmadkamal said...

HILMAN
hilman, in ur case len... ko kene nampak gah di mata anak buah... aku tak kesah la...
bagi aku nak segan wat pe kan... ini yang telah diusahakan...
but tak letak pown, i think i know u'r good...

Adry said...

Ok la result tu... memang kamu patut puas hati pun... bagus apa...

ahmadkamal said...

ADRY
huhu.. thnks...
btw, thnks sebab jengok di YT!!!

:: Cikgu Wiween :: said...

17 kdt hour tu mmg agak berat tu kamal..tp ok la tu..tahniah yek.;) moga terus berusaha meningkatkan prestasi.:)

NuRuL said...

wah...result dah kuar yer..tahniah :)
owh..awk mesti terer kimia nih..meh datang sini larr ajak budak2 sini kimia..hehe

NuRuL said...

oh ya..mananye email dia nih..tak dapat2 pon..cam gini larr...emel kat saya larr...yuenyusra@yahoo.com

attiey said...

salam...i nak link ur blog..

Nurul Nadiah said...

bestnyeeee result da kuaq!
aaya masih tunggu result saya
waaaaa
x sabaq ni
saya nak maintain dekan
xtaola dapat ke tak
hope ok la

btw

congrates!

all da best utk next sem ya!
=)

dakchomey said...

try harder..usaha itu penting!!

ahmadkamal said...

WIWEEN
thnks cekgu =)

NURUL
uh? kan dah ckp dulu... rm500/h...

NURUL
saya dah letak kat chatbox cikgu lol... saya dah emel pown ok...

a^T04
ok... anda pown dah dilinkkan...
salamat datang ke YT!!!

NADIA YUNA
kalo result ok, bestla dah kuar kan...
tq... all the best to u too

DAKCHOMEY
thnks... u too!!!

Princess Liyana said...

haha,disebabkan tuanku yg terror,why don't you yg belanja?:)
ahaks, orang di seremban tak lari. sentiasa di sana:p (baca dengan nada gatal)haha. kidding la!

ahmadkamal said...

PRINCESS
kidding konon...
kata je la itu yang tersirat di hati...

Princess Liyana said...

mana ada la.tak baek serkap jarang tau:p
btol,saya tak tipu (sambil buat muka convincing)!

eLLe said...

Kalau diberi pilihan, aku dah tak sanggup nak lalui study degree. Study degree paling stress paling menyakitkan specially bila ada kaitan dengan subject calculus..

uwwaaaaa.. Syukur dah lepas..

ahmadkamal said...

PRINCESS
ye la.. pecaye je la...

ELLE
tapi hidup masa degree la best ngn kwn2...
dah lepas ek? bagus la...
thnks lawat YT

teddybearhijo~ said...

huu, laju sy komen, tenet okkie skang, plus tengah tade word-kantoikan-sy-tu! ngee...

tahniah.

sy, merasa mendapat AMARAN DEKAN jek.

pacik lak dok anugerah dekan. pesal dna BIJAK pacik xde kat sy???

hahaa...

sy doblas jam kedit pon kakadang bz, nikan pulak kebiasaan kami kos sy 18.

huu...
tp kowang paper manyak kene bace bagai.

kalu ikot, sy sem ni, satu paper jek exam.
tp xkompem lg, sy maseh bepike nak dafta ape.
serabot tol belaja ni senanyer bila dah maken besa.

berusaha! jia you!~ (^^)"

ahmadkamal said...

TEDDY
apsal DNA takde kat teddy???? sbb kita bukan sedara pown! tak penah ngaku pown...
ye... tq...
usaha gak ek!