Hi... I'm Lisa

0233
20 Jun 2008

Psssst!!!
Weh!!!
Korang!!!
















Korang!!!

Rapat la sket...


















Haa... rapat lagi...
Meh sini...
Meh!!!



















Ey! Jangan la usya belakang kita!
Malu tau!!!
Selamat no belakang kita ni kita sempat cover!!!
Hihi
























Haaa... bawu nampak kat depan...
Who am i???
Sapa saya???


Well, sayalah Lisa…
From now on, saya akan wat entri ni…
Sebab nampaknya Kamal aka AK aka tuan kesayangan saya telah membawa diri ke mana tah!
Merajuk kowt!
Biorlah dia!
Yang penting saya ada di sisi anda!
*cewah, berangan popular lak saya*

Yelah, saya kena pandai gunakan peluang kan...
Dua tiga hari ni, saya tak tahu la kenapa dengan tuan saya tuh!
Moody je... wat derk je dengan saya!
Saya tengok pown bengang...

Psstt!!
Tapi saya nak bagitau satu rahsia ni!!!
Muka tuan saya kan... bila moody, tetap hensem!!!
Waah!!! Teruja saya!!!
Jangan bagitau dia tau!!!
Saya dah lama minat n usya kat dia...
Hihihi

Erm... nak cerita pasal apa ek...
Saya bukannya pandai sangat macam tuan saya yang hensem itu dalam bercerita...
Dia kan dah lama tulis dekat sini...
Saya beginner sajer!!!

Erm, ok lah, saya citer pasal diri saya la...
Kira macam autobiografi lah kan…
Yelah kalo ramai tak kenal, macam mana saya nak popular!
Kan??
Kan??
*bek angguk, kalo tak saya langgar!!!*

Gini, saya mula kenal dengan tuan saya ni masa bulan Februari 2007 sampai sekarang dah hampir setahun setengah lah dia dengan saya!
Mula2 saya berjumpa dia, fuh! Tak dapat digambarkan!
Saya jatuh cinta pandang pertama!!!

Tapi apalah daya saya...
Siapalah saya kan...
























Saya auto sajer...

Tuan saya tuh, telah bawak saya ke Kuantan untuk digunakan...
Dia selalunya bawak saya jalan2, pergi kuliah, pergi meronggeng dan macam2 lagi la!
*saya simpan banyak rahsia pasal tuan saya tau! Sebab tuh saya rasa kami serráis, sebab saya memahami dia!*

Kadang2, errr selalu, kawan2 tuan saya tumpang jugak saya untuk ke kuliah!
Saya benci diorang! Diorang tuh tak makan saman!
Selalu kotorkan saya, dan buat derk je bila ditanya pasal makanan-saya-yang-telah-nek-harga-tuh!
Saya selalu nampak tuan saya macam bengang!
Nak tegur, member. Tak tegur, makan diri je kan...
So saya selalu diamkan je!

Tu sebabnya, tuan saya selalu bawak budak perempuan kowt dengan saya!
Sebab diorang tak banyak kira!
Saya selalu jeles je...
Tengok kemesraan tuan saya dengan diorang...

Macam2 diorang buat, sambil berjalan2…

Makan2 donut dalam saya la... beli barang banyak2 la..
Ish! Getik sungguh perempuan2 itu!

Saya juga selalu jugak dibawak oleh tuan saya mengexplore alam ciptaan Tuhan ini…
Banyak jugak tempat saya pergi…
Sampai saket2 badan saya...
Ada ke patut dia bawak saya lalui jalan berliku semata2 nak men air terjun dengan kawan2 dia???
Sian saya waktu itu!
Saya dipenuhi selut!!!

Tapi apa pun, saya still sayang tuan saya…
Dia memang pandai menjaga saya…
Dia selalu bawak saya ke pusat servis untuk memanjakan saya...
*I feel like a real car, u know!*

Dan, dia selalu jugak bawak saya ke car wash untuk membersihkan saya…
Saya tahu, dia tak rela menyentuhi saya…
Saya kan masih…
Ops!

Dalam pada dia itu, saya banyak jugak dihinggapi ‘gigitan cinta’ oleh tuan saya!
Jangan fikir len, saya tau dia tak sengaja…
Saya merelakan...



















Yang atas nih, saya telah dihentak oleh palang guard Universiti tuan saya tuh!
Masa tuh bengangnya tuan saya...
Tapi saya nampak guard tuh bijak berdolak dalih...
Dan tuan saya yang kebengangan terus pulang ke rumah, menyedari dia hanya student...
Kalo dia mahu, mahu dia hentak kembali je kepala guard itu!
Tuan saya memang sayangkan saya!

Seminggu lepas kejadian itu, saya dibawa untuk diketuk...
Cuma saya faham tuan saya tidak sempat menyapukan ’foundation’ ke atas kawasan itu...
Saya tau alat solek saya mahal...
























Ini ’gigitan’ yang lain...
Saya malu nak cakap sebab pe!
Malu!
Jangan tanya ok!
Hihihi

Ni citer masa dia merajuk dengan uol tuh…
Saya pown tak tahu kenapa dia merajuk…
Dia bosan kowt…
Entahlah saya tak tahu…

Yang saya nampak, ketika itu, dia kurang berjalan...
Terperap je di rumah...
Memahami tuan saya, saya tahu, dia tertekan duduk di rumah...
Jadi dia pown membawa saya berjalan2....

Sungguh saya tak sangka, dia telah membawa saya untuk memanjakan diri di servis center!
Wow! Baiknya dia…
Dalam diri dia yang masih bingung, dia tak lupa nak memanjakan saya…
Saya amat sayang tuan saya!!!

















Dengar cerita melayang jugak duit tuan saya dalam RM 300 lebeh…
Saya tak dengar sangat, maklumlah saya sibuk dimanjakan ketika itu...
Nak buat bagaimana, mileage saya dah tinggi, so kiranya ini major service la untuk memanjakan saya...
Saya rasa amat dihargai!

Lewat kebelakangan ni, tuan saya bising2 dekat saya
”Lisa, apsal bau kat luar semua masuk dalam ni??? Air filter ko rosak ke???”
Sesungguhnya saya tak tahu apa maksud tuan saya...

Kerapkali dia bawak saya bersama rakan2nya, rakan2 tuan saya kerap bising pasal ’bau’ tersebut...
Saya diam sahaja...

Rupanya, tuan saya sempat bertanya kepada servis center itu mengenai ’bau’ tersebut...
Kemudian, dia masuk ke dalam saya dan berkata
”hish! Buat malu eden je tanya!”
Dan dia menekan sesuatu butang di dashboard saya...
Saya nampak dia tersenyum, kerana bau itu sudah tiada...



















Laa.. bawu saya perasan kenapa tuan saya memalukan diri...
Rupanya dia telah meletakkan saya di mode yang mana, angin luar bebas masuk ke dalam saya!
Patutlah segala macam bau masuk ke dalam!
Err... to be frank, saya malu juga dengan tuan saya ketika itu!
Tapi, saya still sayangkan dia...

Errmmm... banyak pulak saya membebel di sini...
Saya nak berehat r...

Kepada semua, anda jangan risau...
Saya telah membantu anda dalam mencari kembali tuan saya tuh...
Lihat itu:
























nampak tak??? yang atas tuh... yang atas tuh...
zoom la sket!!!

























Poster saya buat khas untuk tuan saya!!!


Ok tak? Pandai tak saya berusaha mencari tuan saya???
Demi tuan saya, saya sanggup???
Anda cari tuan saya tak???

Semua jaga diri ye...
Pastikan anda dimanjakan, macam tuan saya memanjakan saya!
Hihihi
*gelak gatal*

Bye!


Yang benar,

Lisa...



:::YTBACK!!!:::

37 comments:

Diya said...

heh. siot lah dak kamal neh. lisa lah kononnya. hahaha. at 1st, i tot ur gf yg munculkan diri. tapi, pastu br teringat ur car's name - kelisa a.k.a lisa.

Diya said...

erksss, betul ke 1.75 neh? nape rasa mcm kamal pendek cam diya je. hahaha.

muka hensem? blah la. perasan nak mampos. mampos pun tak perasan cenggini. heshh.

Diya said...

ai sangat bersimpati lah dgn yu, lisa.. dapat tuan yg mcm kamal. hehehe. apakah yu bahagia selama dengan dia? agagaga

Zaheera said...

Gigitan cinta la sangat... lps ni boleh la kita pasangkan yur Lisa and my Salem k? Dua2 pun dari kaasta yg sama (Perodua). So bile saye boleh meminag Lisa utk Salem?

Nurul Nadiah said...

to lisa - sila jaga tuan bebaik ye!=)

aZwaN mUsLiM said...

uh, kereta pun bole naip blog?
konpius2...
ahaha~

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

ntah apa apa.
bila nak balik ump semula nih?

bleh tompang lisa kamu tu g tgk filem sepi
haha.

IamYonna said...

weh..
nnt aku komen panjang sebab aku nk gelak abeh2 dulu :))
hahaa

ai pon kesian dgn u,lisa dpt tuan seganas kamal ni..

oopss!

Princess Liyana said...

eleh, berselindung di sebalik LISA konon!haha,tu sebenarnya ak_0143..hik2..silalah pulang ke pangkal jalan ok:)

Adzrul Ariff said...

Macam kenal je style entry ni hehehe.

Tak macam entry Bear ni ke?

Anyway...selamat merajuk. Nanti dah siap puas merajuk sila isi tag tu yek.

Best jugak entry Lisa ni. Sungguh laser keretanya Lisa ni, pandai sungguh dia dengan sopan-santun point out apa yg 'dia' tak puas hati bagi pihak tuannye. :P Rasanya ada yg bila baca entry ni akan terasa oren nanti.

NuRuL said...

huiyoo..sikit punye panjang lisa menulis eh..dia tulis guna apa eh..cuba bagitau sikit..
tuan lisa hensem..ceitt..porrah:P
tuan lisa : apa barang bwak auto..tak adventure arrr...huahua:P

Rina said...

wah, bagus betul lisa ni.. sayang eh, ngan tuan dia.. beruntung tul tuan lisa!

=)

xpe lisa, jgn riso. tuan lisa tu MESTI akan muncul.. sm2 la kte wish dia all d best in finding himself k.

haha..

papepun, satu je, klu tuan lisa tu sedih2, sm2 la pujuk dia ye.. supaya dia xlm2 sgt menghilangkan diri..

;-)

Good luck Lisa!
N kim salam kat mr AK..

Princess Liyana said...

mana tuan lisa ni?huhu:p
senyap saja..

Alin said...

aww kamal, sweetnye lisa ko ni :P

anyways, org yang ade kereta kelisa, memang takde idea lain eh nak bagi nama kat kereta diorg? asik lisa je. kawan aku 2-3 org kasik nama lisa kat kelisa diorg. isk.

nanti nak suh salman lak tulis la hehe.

Alin said...

oh, macam kenal jugak style entry macam ni :D :D :D

IamYonna said...

komen-ini-hanya-untuk-lisa-dan-bukan-untuk-tuan-lisa! ahahaha..

lisa.
actually kan i mcm a bit kesian dgn u..
err x sakit ke bdn u setiap kali tuan u kasari u eh? haha..
dia slalu semakkan u kan?
sangat kesian bukan?
kalo i la kan,
da lame i carik tuan lain huhu :p

err lisa..
i nk u jawab jujur ni :p
time die bawak pompuan2 lain tu,
u x nampak pape ke ????
(^%$#$^&*)!!
hahahhaa :))
kesian u sebab u jeles n kecik hati kan.
tuan u mmg x pandai nk jaga u tau.,
babab die kang! :p

lisa,
err i pun mcm agak jatuh kasihan dengan tuan u gak sebab makanan u dah sangat mahal la skang :((
errr....
ape kate u bercerai je dgn tuan u.
save la sket tuan u hahaha..
lisa-jgn-nangeh-ok!
i gurau jerk :p

lisa..lisa..lisa...
kesian kan lately ni tuan u mjuk ngan u n kitorg semua.
agaknye die pergi carik lisa lain kot..
lalalalalaa..
u jgn jeles ok!
kan i da ckp.
tuan u mmg sgt kejam!

hahaha

ni-baru-utk-kamal-

eh,aku xleh tido arh.ahaha
2 jam golek2 atas katil.
sgt sengal.
mau ikut ke taman negara ka? ahaha
errr komen aku ni lagik pjg dari entry aku!
sangat tidak adil haha..

ok lisa..
i out dulu ye.
i nk jenjalan tgk kot2 tuan u tgh dating dgn lisa lain ke?
ooppss!

daa~

gotcha! hahhaa

victoire said...

apsal auto..
tak best aa main gear..
nway tukaa rim sport aa baru makin comel.
aku suke gile kelise kaler biru metalik ngan sport rim kale brown ala ke hitam..
macho gile.

nway ko blaja bahase jerman kan.
pi u tube dengar lagu 'durch den monsoon' tokio hotel nyanyi.
sdap gile

attiey said...

auto leh relaks ckit kan..hihi...
ye ye arrr je...katanya toi...

Diya said...

sorry kamal, diya tak kacau2 dh. tak sengal2 dh. sorry...

Lisa said...

DIYA
haha... tiba2 je ingat gf ek... saya gf-to-be laaa
1.75 ok la tuh... tuan saya dah cukup tinggi dah..
ke cik diya nih yang tinggi melampaui ketinggian perempuan normal???
takpe2... saya bahagia sekarang... saya tak perlukan simpati!

MYRAINBOWDIARY
gigitan centa r tuh!
tak nak la saya dengan salem u! dia itam! hihihi
*memilih lak saya*

NADIA
baek!!!~~~

AZWAN
saya bluetooth kan pemikiran saya kepada laptop tuan saya... slamat laptop itu tolong publishkan..

NOTAKEMATIAN
haha... tak bleh!
saya tak benarkan!
biarla kesepian melanda cik notakematian di ump itu!!!
hihihi

YONNA
hihi.. gelak la dulu cik yonna.. saya tunggu!
yer... tuan saya mmg ganasss! aum!!!

PRINCESS
saya mengikut arahan tuan saya je!
*sambel radio di dalam memainkan lagu sembunyi*

ADZ
saya tak perasan pulak kalo saya tertiru entri itu.. saya bukan baca pown! saya cume kereta yang setia pada tuannya...
itu bukan fakta2 tuan saya la... saya mmg tak ske ngn diowang tuh... saya point out kan je apa saya rasa tuan saya rasa...

NURUL
inilah teknologi...
tuan saya mmg hensem pe...
ape?? auto tak adventure???
*menahan sabar sebagai kereta auto*

RINA
saya tgh pujuk dia la ni... kan saya tempek kan poster dia merata... anda mencari juga ke???
yer... nanti saya sampaikan...

PRNCESS
*nada jeles*
ada pe cari2 tuan saya??? rindu sama dia ke???
ish!

JAZLIN
hihi *suka dipanggil sweet*
saya tatau, dah taun saya panggil saya gitu...
kalo boleh saya nak demand... nak nama zaiton ke, rafeah ke... tapi tuan saya kata kampung sangat!
saya ikut je la.. saya tau tuan saya memikirkan yang terbaik buat saya... hik

YONNA
saya memang selalu dikasari, tapi saya rela! hihi *gelak gatal*
tak2... tuan saya pembersih orangnya...
takyah cari tuan lain.. dia saja yang saya perlukan...
hish... busybody sungguh! dia baek la... dia tak wat2 mende gitu dalam saya... lagipun dia nak jaga hati saya kan...
ish u ni memang la suke mengganggu keamanan rumah tangga orang! sibuk je nak menabur fitnah agar saya lupakan tuan saya!
saya tak peduli, saya tau tuan saya sayangkan saya!

KRIEY
nak buat macam mana... saya bukan wholely milik tuan saya... saya milik company...

a^TO4
yer... auto relaks sket.. tak lah saket kaki tuan saya tuh!

DIYA
err... apa konflik awak dengan tuan saya ni??? serius bunyinya...
apsal tuan saya rilek n wat dunno je???

amilah said...

jalan2 di ktn?
beli donut kat big apple ke? :P

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

cet~
berkira.
huhu

dua kali lima dengan tuan kamu tu.

*bebel bebel dan marah marah.

Anonymous said...

WeI...AKu bR JmP Ko sMlM...
xDe mAkNeNyA IlNg..
LiSa AkU jAgA OkAy...

^eMiKo^ said...

hehe...senyum smpai ketlinge dr awal smpai abes bce post neh.. hehe.. ksian kat lisa.. slalu je dpt luv bite..tuan die la xreti nak jge.. huhu.. ;p

Joey said...

saya rasa saya pernah duduk kat sebelah tempat pemandu tuh......

opsss.....

Lisa said...

AMILAH
yerp... di kuantan makan apple donut!
tuan saya ske donut alienz...

NOTAKEMATIAN
kene berkira... makanan saya makin mahal... so kene la berkire...
kalo tak saya lapor!

ANONY-GILA
ish!

EMIKO
awak sian ke awak jeles??? saya rela je di'love bite' tuan saya! huhuhu

JOEY
yer... saya ingat... awakla orangnya yang paksa tuan saya belanja awak kan! pastu tatau berterima kaseh!

Princess Liyana said...

alahai,lisa ni.jgnla curios bunyinye.princess cari tuan anda tu bersebab.huhu kenapa dia bersembyi?haha:p

ahmadkamal said...

alamak! aku direbut!!!

Lisa said...

PRINCESS
lisa ada hak untuk jeles!!!
jangan kaco dia... nanti lisa langgar!!!

Hilman Nordin said...

i dunno what happened (coz i ve been out of internet, papers and TVs. also, this place)

but I really like Lisa!!

Lisa, aku rasa aku jatuh cinta pandang pertama padamu!

haha! =)

~chacha~ said...

wah!comel je entry ni..

MC said...

lisa... xmo ngorat kelisabiru i ke?? encem tau... ahahaha

Lisa said...

HILMAN
mmmm sori... i cant accept you.. i'm not interested in you!
hahaha

~CHACHA~
hihihi...
*suke dipanggil comey*

MC
tak mo la! takat sama taraf wat pe...
i nak mers ke... paling cikai pown waja!
hahaha

teddybearhijo~ said...

xboleh blah owh pabila pacikku sengal!!!

waa, malu ngaku pacik. ughuu~

lisa, p provok tuan anda, sila jelaskan utang2 eskim die kat anak sedara die yang macam cumil nih...

*sambel lisa pon kene wat muke macam cumil!

ngaa...

=p

Lisa said...

TEDDY
lisa rasa nak langgar2 n lenyek2 je cik teddy nih! bila lak tuan lisa janji nak blnja aeskem???
dia sendiri yang pasan!!!

Princess Liyana said...

langgarla:p
tak takutpun.haha

Lisa said...

PRINCESS
tak jad r nak langgar...
ini owang ada ilmu itam!!!
lariiiiii!!!