Rewarding Myself and...

0224
10 Jun 2008

Salam...
Maaf... beta dapat rasakan ’kekacauan’ di jajahan YT ini...
Ini adalah kerana beta dengan tidak sengaja mengaut ’hasil pembaca’ di dalam contest sebelum ini...
Beta mengaku dan tak takut untuk mengaku kesalahan beta!
Bukan seperti....
*eheh! Cukup sinikal tak perenggan ini?*

Dah2, malas nak bincang pasal itu! (i-know-u-know-wut-i-mean)

Ok, mulanya nak letak sepuluh jari!
Di awalnya, memang contest itu cadangnya nak bagi hadiah kat kowang..
Tapi secara tak langsung, sendiri pulak menang!
Memang di luar jangkaan!

I think u know that i am a positive-in-my-own-way man...
So aku tengok benda nih adalah satu petanda untuk aku buat sesuatu!

*****

Sebenarnya, sejak dari minggu lepas, sejak dari kenaikan harga ‘benda apa tah’ itu, aku kurungkan diri di rumah.
Aku malas nak keluar.
Aku berkira2...
Sebab aku tahu, poket aku makin nipis...
Dan aku tak mo tebal muka mintak duit kat mak bapak...
*tapi kalo dia bagi, ambik je la... rezeki beb!*

Keje beta dari minggu lepas, makan-tido-online-baca komik-
Itulah putar2... takde beza...
Memang kebosanan yang amat sangat!
Tuhlah cepat je aku komen entry kowang...
Sebab aku amat bosan ok!

Ahad tuh dah mula pening2...
Aku decide, tak leh gini lagi… mulai isnin kena bangun pagi!
Lepas subuh tak leh tido!
So, aku ikut je la so-called-azam aku tuh…

Dan tak disangka, termenang pulak contest yang dibuat oleh diri sendiri!

Kowang memang la bengang kan, sebab tak dapat nombor birthday aku itu
*wink wink, hint nih!*

Tapi aku melihat dari sudut berbeza…
Kemenanganku dalam kontest syok sendiri itu telah membuka mata aku untuk reward diri sendiri!















Gambar terbaru hari ini... entri makanan??? tunggu....~


So, aku pown call lah kawan aku di Ampang, Azly...
Dia ok je nak wat pape hari nih…
Aku dengan takde plan pape, terus keluar
Memandu dengan slow2, aircon minima, ke rumah dia…

Dan kami terus naik keta, tak pikir panjang, g KLCC…
Cadangnya nak tengok movie, tapi ramai orang...

Terus keluar KLCC, g Sogo...
Kita karaoke!!!

Hahahah, best giler aku.
Aku memang minat nyanyi2, tapi aku malu...
Tapi ngn Azly tak malu dah, sebab dia nyanyi lagi tak sedap!
*ampun2 hehe*
So, aku melalak lah sepuas hati...













Gambar lama - abaikan muka yang tak menjiwai lagu tersebut... eheh!


Nih nak pomot nih!
Kat Red Box tuh, murah giler, n best nak mampos!
Technology dalam tuh kira ok, dan sound sistem memang best!
Aku guna kad student, so hari isnin hingga jumaat, sampai pukul 7 petang, kad student boleh digunakan…
Dan aku dapat harga RM6.50 satu kepala...
Itu adalah harga untuk 3 jam!!!
Dan di tambah pulak dengan hidangan makanan minuman yang free, amik je ikut suka hati
Ada air gas, kerepek, sume la!
Memang puas hati!

So kalo nak ajak aku karaoke dekat Kbox yang satu lagu RM 1 tuh rentikanlah!
Kat Red Box lagi best!

Ehem! Sempat jugak aku berlatih untuk kenduri kawen cik Dewi kita... lagu Tapi Bukan Aku ngn Tak Bisa Memilihmu...
*Cik dewi jangan risau, saya tengah berlatih...
saya akan pastikan masa hari perkahwinan mu itu, saya tidak angsa!
*
Lagipown ko kawen lambat lagi kan...
Cik Dewi – ahli Persatuan Kawen Lambat!
Huhuhu

Pastuh, dah habes melalak, g Times Square lak!
Teringat lak Princess Liyana g sini sabtu lepas, dia kata makan kat Chicken Hartz kan…
Untuk membuktikan beta pergi ke situ, beta tangkap lah gambar...
Tapi kabur la!















ok la tuh.. asal nampak! eheh!


Plan disambung dengan tengok movie Apa Kata Hati
mmm... tak mo komen ape... sebab mmg pergi nak berhibur je...
so malas nak review pasal pelakon ke, sinematografi ke, malas!
Aku tengok nak gelak2 je...

Talking bout rewarding myself, lama giler aku tak beli pape untuk diri sendiri...
Kasut aku dah 3 tahun, sejak aku keje lepas matriks lagi tak berganti!
Cari kasut, sume mahal tahap babas!

So, tadi aku sibuk mengreward diri!
Aku beli 4 baju dengan harga RM 60!
Haha, aku rasa murah, sebab baju dia ok, cantik la gak...
Dan berpatutan ngn poket aku…
So aku hepi la...















RM 60 for 4... kira ok la kan???


Aku sedar, student lagi aku nih, kewangan tak kukuh...
So, aku belanja ikut kemampuan la..

Tadi balek pown memandu Lisa aku dengan kelajuan 80-100km/j… Dengan tingkap terbuka sikit, radio tak dipasang, aircon ditutup... Biar je lah angin malam menyapa muka sambil diri sendiri menyanyi kecil gantikan radio...

Nak kata UBAH GAYA HIDUP kan...
So kita ubah lah....

Yang di atas ubah gaya hidup jugak ke??? Ke masih sama, sebab segalanya masih ditanggung???

Cakap pasal mende nih, jumpa satu video di Youtube hasil dari link2 owang....
Nih untuk PRU dulu, tengok n nilai sendiri la!
Malas nak cakap lebeh!
Lu pikirlah sendiri!!!








p/s – eheh! Aku banyak kali cuba elak nak cakap pasal mende-tuh, tapi takleh, sebab aku masih berfikir kenapa dan kenapa??


:::YTBACK!!!:::

21 comments:

Adzrul Ariff said...

dasyat sungguh reward diri sendiri sampai baju 4 helai, makan best2, gi karaoke lagi...mcm org barat menang loteri! hahaha. anyway congrats la, aku pun ari tu nak gak take part contest ni tapi apakan daya exam kena prepare btul2. next exam lak berturut2 jumaat and sabtu so skrg ni la can klu aku nak blogging2 ni :)

p/s: letakla gambar makanan.

victoire said...

haa.. sile laa buat entry makanan.
tak heran..
hahahaha

kang aku wat nasik ayam ngan nasik minyak.
pastuh aku wat marble cheese cake as dessert.
jage laa ko.

Diya said...

erk, takleh view yu tiub. adehhh.

amboiiii kamal... sakannnn yekkk... melalak tak ajak org sama!!! sungguh tak aci. tapi, rsnya klw diya ade skalik, for sure lah kamal segan dgn DIVA nehhhh. huahuhua

"Biar je lah angin malam menyapa muka sambil diri sendiri menyanyi kecil gantikan radio..."

cewahhh. layan jiwang nampak :p

DeWi said...

hahaha..

ini olang mmg konpom2 nk nyanyi 2 lagu cdehy ittew haa...

eii mr Ak.. aku tntuttt... ko dh jnji nk bwk p RedBox.. x sabo nye nk evaluate hasil nyanyian ko...

konpom angsa... maka.. aku x mo kasik band d majlis pkahwinan aku,
kasik ko nyanyi... wosak majlis... neh bwu btul d namakan perosak majlis.. huhuhu

IamYonna said...

agak2 la kan..
kalo orang lain yang menang..
ade x ko reward dekat ppl baju 4 helai 60 hengget tu? hahha..
sangat murah ok!
nice la baju2 tu..
ehh,
karoke 3jam only 6.50??
dekat sogo ka?
gila murah weh!!
sakan la hang naaa dok nyanyi :p
ahahaha~
bagus2..
mengreward diri sendiri.
naseb ko menang sendiri.
xde la ko ralat nk beli ape pun for urself :p

ahmadkamal said...

ADZ
ala... tuh tak cukup gila lagi tuh... penah wat lagi macam2 keje giler...
utk diri sndri pe salahnya... still in my budget... kalo luar dri tuh takde nya!
p/s - nantilah...

KRIEY
ish! tak heran... letak la cmna pown...
malas ah gadoh2 bab makanan nih... yang kurusnya aku, ko mmg akan gemok!

DIYA
pasan diva sungguh! lantak r... malas nak layan! g la jadi diva sowang2... bila so-called-diva ilang, sapa yang sibuk2 tempek poster pasal kehilanggannya???
ngakulah, sediva mana pown, takleh hidup tanpa kitowang nih! eheh!
yerp... beta kan memang jiwang...
=)

DEWI
ish... nak evaluate??/ abes la...
takot aku cik dewi nyer mulut... mau macam2 dikritiknya aku...
nak lagu gembira2 cmna lak??? "pelamin anganku musnah" "tenda biru"??? haha
den janji, den tambat angso2 den nanti...
ko yang jemput, blom pape dah kata aku perosak majlis...
bukan ko patut berbangga ke, pres pers kwen lambat nyanyi kat hari kawen ko??

YONNA
ish.. mmg cdgnya nak reward org... tapi sbb diri sndri, mahal sket pown takpe la kan...
yerp.. kat sogo murah... g la sana!
tu la.. tgh tggu bangcik dtg kl... dia menang contest sblom ni... nak bagi 'adiah' sket kat dia... huhuhu

Rina said...

haha...

best gle reward dia! =p macam2 eh yg dibuat? bagus2, lain kali wat contest lg, tp kasi can r kat org lain yg suka menyelam ni ha.. sian dorg..

lol..

pape pun, yg video tu, ttg ubah cara hidup.. klaka gak, penuh maksud tersirat.. hehe.. dlu tgk time2 musim mengundi lepas..

last skali, ttg rutin harian makan-tido-online-baca komik, BEST BETUL LA!! Ble la nak abis LI ni, nak gak rehat.. huhu.. tp xpe, nanti minggu terakhir, siaplah!

~lalala..
=p

zura lias said...

xmo citer pasal minyakk..xmo...bile isu minyak je..akak rase nk naik minyak sampai rase nk simbah air je..*minyak xleh..minyak dh mahal*..hahaha..

ciss..reward utk diri sendiri tu berlebey tauu..ehh..baru akak tau kat redbox tu murah..tp best tak?same mcm kt plaza ampang tak?ehehhee...nnti sile le pos student card awk tu ek..akak nk tampal gambar letak gambar akak..dpt murahh..*biase ar..18 taun..sape x cayekan*..ahaahhahaha...(gelak riak)..

p/s:komen kali nie pjg sbb komen dari rumah..:D

:: Cikgu Wiween :: said...

waa waaa dak kamal ni berjimba2 sakan yek.pas gi klcc gi lak sogo.siap nyanyi2 lagik kamu yek.agagagagag beshnye lahai..lawo baju2 tu.;)

Princess Liyana said...

ammvoii2..ni lagi bersuka ria sakan.tak hengat punye!ahaks..bestnye ada baju baru...nak shopping juga!huhu..btol tak kena byr rm21 ringgit?brapa kali tambah,boleh kalahkan princess tak?3 pinggan:p
huhu..karaoke?hehe,suara mesti sedapkan?

Anonymous said...

MoTiFf aKu nYaNyI lG X SeDappp...

HuHu...

SeTaKaT aNuAr zAin,SiXtH SenSe,nUbHaN,sAmSoOns....AnYtImE CaN KiCk LoRRr...

p/s: U NoE WhO Am I...hAHa...
JaGa kOoOo...

NuRuL said...

wah...sakan eh diee..
tak tahan tuh ayat nih..
'Memandu dengan slow2, aircon minima'
'Dengan tingkap terbuka sikit, radio tak dipasang, aircon ditutup'
wahhh...contohilah en kamal ini..huahua.
baju yg hitam tuh lawa larr :)

ahmadkamal said...

RINA
huhu... ye la nanti aku bagi la kat kowang yang menyelam lama2... tak lemas kan selam lama2??? huhu
yerp video itu cukup sinikal kan...
meh la tukar rutin, aku bosan di sini!!!

KAK ZURA
minyak tuh hapa???? *wat tatau*
yerp lagi best la dr plaza tuh... slalu g plaza tuh dulu, sblum tau pasal red box nih!
mm pasal student card tuh takleh nak tolong la kak oii... sebab kalo akak tampal gambar akak kat atas gambar saya pown, tak muat... pipi akak kan dah kembung! hahaha
lariiikkkkkk!!!

WIWEEN
hahaha.. jeles???
tu la, lawo kan.. berbaloi beli...
tak sabar lak nak pakai...
huhuhu

PRINCESS
haha, memang shopping sakan... tapi still in budget la... tak la lebeh2 kan...
tak masuk la chicken hartz tuh.. just lalu je... tak de budget la nak makan mahal2... +)
karaoke??? sore sedap??? takde la... *konon malu2*
huhuhu

ANONYMOUS @ AZLY
yeah i know who u r...
anytime can kick??? ye ke...
haha... nak tibai aku ke???
lariii!!!

NURUL
ish.. tu bukan propa.. tu betol2... mmg betol apa yang beta buat tuh...
eheh! cntik ek,... nanti bila beta pkai nak tgkp gmbr la... leh tempek kat blog! huhu

en_me said...

gitteww yer nak ubah gaya hidup.. hmmm

FAIZUL said...

ak jeles...
1) g karok..sebab dah laam ak x g karok

2) g beli baju sampai 4..ak yg terhegeh2 nak beli baju last week x dapat...shit!!!

tu jer...hahahaha

btw..kat chicken hartz tu not bad la..harga pon just 20 something la..tp kalo 2nd , 3rd time g makan situ loyer tekak...makan sama jer....

ok dah lalut dah nih...weit cm ner plan?

zura lias said...

cisss...cisssss...mengutuk akak nie..nk kene kamal nie...eh,tpkan..akak nk bgtau siap2..akak nie ade daulat..akak riso nnti penyakit kembung pipi akak ni berjangkit kt kamal..kang lari awek2..hahahahaha

ahmadkamal said...

EN_ME
hurm... gitulah gamaknya...

TRUANTA
plan tuh nanti la.. aku ingat nak wat sabtu nih.. skali yang mulia kak yanz la ada kenduri kawen bagai.. dia kata, bila dia free dia akan inform.. but yang pasti kita yang akan 'pow' dia! haha
ala, tak yah jeles ngn aku... itu je la skali aku kuar minggu ni..
skunk nih duk umah menguliti kebosanan...

KAK ZURA
ya ampun! jangn la sumpah2... dah la ada kawan saya sumpah saya perut boroi bila lepas kawen! aish!
tapi bagus gak, nak gemuk sket la...
ada tips tak...
skrg ni krempeng sgt ler..
huhu

Princess Liyana said...

haha..pau la kawan2 masuk hartz chicken buffet tu..uhuhu:)

ahmadkamal said...

PRINCESS
haa... tu la.. niat tuh dah de... bila princess nak dtg kl lagi??? leh lakukan aktiviti itu! hahaha

Nurul Nadiah said...

mmg sangat bosan bile lame benoooor cutinya!

ahmadkamal said...

kan... sampai tatau nak wat pe...
slamat hari ni memunggah, jumpa koleksi buku n dvd...
so tgh mengulang tayang r ni!
huhuhu