Giliran Toshi...

0234
23 Jun 2008




























*Resuming window*















*Desktop*





























Hi korang sume…
Nama aku Toshi...
Aku pown sebenarnya milik blogger yang korang cari2 tu...

Sebagai benda khazanah tuan aku, aku banyak simpan rahsia
Banyak file, folder dalam aku yang memberi makna kepada tuan aku

Aku tahu dia sayangkan aku
Dia takleh berenggang dengan aku
Kalo boleh dari pagi hingga ke malam ingin dia bersama aku
Tapi aku bersyukur, tuan aku ni sering memberi aku rehat secukupnya

Walaupun dia on aku sebelah pagi-petang-malam, setiap hari tanpa gagal, dia akan beri aku rehat dalam 5 ke 7 jam
Dia tidur aku pown rehat la...

Aku tahu korang mencari dia
Aku sedar itu semua
Bukankah semuanya terpampang di skrin aku?
Aku faham dan sedar

Korang mencari
Aku lihat tuan aku
Dia ingin respon
Tapi dia melambat2kan
Akhirnya dia tutup aku dan dia berehat
Aku bingung memikirkannya

Pssst! Baru2 ni, ada satu file dia taip kat dalam aku...
Jap ye... aku try hijack!















Erm… dapat pown…
Ini failnya…
Aku bukak ye, korang!















Senang citer, aku copy paste sini...







Aku pendam
Semuanya aku tanggung sendiri

Aku jarang berkongsi


Acapkali ingin berkongsi
Tapi segera ku matikan hasrat itu
Aku punya rahsia tersendiri

Banyak sangat rahsia yang ku simpan
Hanya sedikit yang mengetahui
Tapi masih tak sepenuhnya
Ramai yang tak mengerti
Kerana aku simpan sendiri

Sedikit manusia aku menaruh kepercayaan untuk memberitahu
Namun di pertengahan jalan, memang terlalu sedikit yang mereka tahu
Aku memang begitu
Semua rahsia ku pendam sendiri

Di YT tempat meluah
Namun tak semuanya
Mungkin aku rela pendam semuanya

Dan di saat aku hilang
Nyatalah aku tak daya memendam segalanya
Aku ingin luahkan rasa
Dan aku mencari siapa
Dalam usaha itu aku rapuh
Dan aku membawa diri

Itu yang berlaku
Itu yang terjadi
Harap memahami
Kerana inilah aku...

Utk mencantikkan lagi ’luahan rasa’ tuan aku tu,
aku tempekkan gambar yang aku ingat tuan aku amik dari Adit
.


Konon nak bagi feel 'jiwang' la kat entri tuan aku tuh!

Poyo je tuan aku tuh!
Jiwang!
Ops!

Aku tak faham apa yang dia tulis…
Aku tak faham
Semuanya tersirat di hati tuan aku

Masa dia menaip masa tuh, aku lihat dahinya berkerut
Mukanya tiada senyum
Masam je
Aku malas nak tanya lebeh
Aku biarkan je!

Sebagai kawan tuan aku, aku harap korang bagi dia ruang
Tah apa tah masalah mamat tuh!

Biarkan dia
Nanti bila dia bosan membawa diri, datang lah dia tuh!

Ala, dia bukannya leh bawak diri lama sangat!
Percayalah...
Nanti dia pasti kembali...

Eh, dia dah bangun la…
Aku chow dulu!
Kang dia pasan aku copy paste file dia ke sini…

Korang diam tau!!!
Simpan rahsia ni…


Bye!!!















*Back to standby mode*




:::YTBACK!!!:::

31 comments:

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

udoh udoh le kamu tu merepek.

bawok bawok le insaf sket.

kamu ni kenape... buang tebiat.
hesh...


(makcik Joyah berkata kata sambil mengunyah ngunyah sireh, sambil menghisap rokok nipah)

Princess Liyana said...

alahai,kenapa tidak elok lagi ni tuanku?jgn teruskan.huhu kelak memakan diri..cewah!

victoire said...

toshi tak kan tak pnah curi2 usha cite blue yang tuan toshi donlod byk2 tu. =p
hahahaha

miharu-chan said...

toshi.. hello. naseb baik lagi hang bertuankan kamal tu. kalau hang dapat tuan cek, lagi susah. tgk la, kadang2 dia tak pikiaq kasi on lama2. dia nak download la, nak main game online la. tp sekarang ni dia da kurang download da.. sedap hati cek.

hurm.. cek haghap toshi tak pening2 sangat pikiaq pasal tuan toshi tu. biasa la toshi, kdg2 bloggers ni saja ja pelan2 nk tulis reply. ade je bloggers yg tak tulis teghuih!

attiey said...

cam real plak laptop tu yg dok bcerita...heheh

n0n0i♥a'n'l said...

hye toshi..
ala.. pe citer cket je..
citer la byk2...

Diya said...

toshi. huhu. kawaii je nama die. toshi ni laki kan? hehehe.

FAIZUL said...

nama toshi..cam toshiba la plak..hahahahaha..pandai toshi kamu bercerita.....hahaha..

zura lias said...

aduhh...dh laptop plak bg entry..sungguh kamal tgh sengal..hihihhi...

~ mizzAmy ~ said...

~ toshi, tuan kamu tuh tengah merajuk ngan saper? cuba la kamu pujuk dier lek lok. :P ~

Toshi said...

MAK CIK JOYAH
mak cik! sireh satu! toshi suke makan sireh!
bior la dia nak buang tebiat mak cik joyah oiii
dari dia tulis aku aku aku kamu kamu kamu..
ops!

PRINCESS LIYANA
memakan diri??? bagaiman itu???

KRIEY
selalu sangat! banyak giler... adalah 3 suku dari memori aku...
nak ke???
yang baru ada citer dari france "kisah khairi yang gay"
mau kah???

MIHARUCHAN
selamat kenal miharu...
yer... saya tau... pemilik anda telah abuse anda kan...
errr buatan penang kaa???

A^TO4
btol la ni toshi citer! tak pecaya kaa???

NONOI
tak leh byk2... toshi suke simpan rahsia!!! nanti kang ramai yang tau!

TOSHI
senget! mana de laki pompuan!
ni bukan kawai laaa... ni macho!!!

TRUANTA
mmg nama penuh toshiba satelite pown...
pandai ek... time kasih....

ZURA
jangan la ckp tuan saya sengal... pasnih, byk lagi kawan2 saya beratur nak tuliskan entri untuk dia... kami risaukan dia...

MIZZAMY
tahlah.. toshi tatau...
ngn sapa tah...

IamYonna said...

ya allah...
toshi pulak!!

toshi..toshi.
pasnih kan.
u ckp kat tuan u tu kan..
suro kusi,meja,baju buat entry plak ok!
grrr...

adakah ini demonstrasi sempena hari kebesaran dia x lama lg??
hahha

^eMiKo^ said...

toshi2... ape nak jd ngan tuan kmu ni? buat perangai lak die.. sbb nak mkin tue kott..tue yg jd cmni.. hehe..kidding! no offence... smile!! hehe ;p

Max J. Potter said...

i see. toshi's the name. mine's Pan, shortened from Pantalaimon. hehe. be back soon, yea??

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

cet~ perli nampak. haha.

nasib baik laaa akk tak ada barang barang yang boleh menulis blog. haha.
pelik.
dengan tuan tuan serta ngan barang nya pelik.

berjangkit penyakit pelik kot.
hahaha

Alin said...

haha kamal, tadi aku baca entri ni sekali dengan kamal senior. tergelak-gelak je kitorang. hehe, pastu dia cakap 'ha ni macam lebih kurang entri yang anak patung ko menulis tu je'

haa bukan aku yang kate :D :D :D

haha tapi takpe. best2.

Toshi said...

YONNA
tuan saya kata... pasnih suar kecik plak nak wat entri... nantikan....!!!

EMIKO
maybe... kowt... lantaklah dia... toshi kan ada...

MAXIMUM
hi... i'm toshi... toshiba!
errr.. is Pan cute???
is she available???

NOTAKEMATIAN
takpe2... toshi tau cik nota ada pari2, ada cik bunchet nak wat entri...
sapa pelik pon tatau

JAZLIN
eyyy dia ni suke pasan... toshi tau dia ni suke pasan...
setau toshi, ramai blogger gunakan approach ni la...
pasan dia yang mulakan!
dush dush!

ichigo~Dear [koT] said...

hahaa. tuan sy pulak, die da naek malas bukak sy kat lua[which is ade tenet]

die suke ngedate ngan sy bedua jak atas katil. sweet! sy teman die tito... *kamu si toshi, jgn jadik keji spt tuan kamu, musti kamu pikir kami mengawan ya???*

opss... telebey sudah~

tuan sy syg bangat same sy! sian toshi, slalu dibuli ye? mari2, tuan sy pon anak sedara tuan kamu jugak, kalu tuan kamu buli kamu, kamu duku sikit kepala die... kalu die bo-layan, meyh, kamu lari same sy...
hee...

*sy lelaki... tuan sy kata sy lelaki... tatau la kenapatah, tp name sy ichigo~dear, tp aritu tuan sy dah buat petukaran name. katenyer ichigo tu celaka... hum... sy da tatau name sy ape... tp sy tetap laki2 la. (^^)". samat kenal2... *

n BTW, do we have same dna like our tuan? kakaka...

:: Cikgu Wiween :: said...

uih...dasat laptop zmn skang ni yek..da pandai berbicara.eheheh adey byk plak tertinggal entry dak kamal ni..ape kbr kamal? ;) sowy la sy close jap blog aritu akibat emosi x stabil.tp skang suda open balik.:)

Toshi said...

ICHIGO DEAR KOT
aku tatau... aku tak pk lucah macam ko! tapi kalo ko mengawan dengan laptop ko pown, ada aku heran... lagi pown laptop ko laki, bukan pompuan... aku minat laptop pompuan je!
bila lak kita sama dna...?
aku ngn tuan aku maybe la...
ko?
ish.. takde nya sama...
gemok gedempol!
hahaha

WIWEEN
haaa tu lah.. tatau...
aku latest design ok...
pg low yat ari tuh tak nampak kan laptop macam aku!
hahahaha....
errr tuan aku malas menunjukkan diri buat masa ini...
tggu je la bila...

kevin christ said...

macam karangan aku sebuah lamptp versi remaja yang dah matang. kim salam kat tuan yek laptop, cakap kat dia, kalau ye pun nak merajuk, jgn la lelama k..

Toshi said...

GREEN
yerr green... inilah karangan autobiografi namanya...
huhu
nanti toshi g tau dia...
eh kan dia dah kuar dah tu...

dan akulah perempuan separa muda itu. said...

pari pari dan bunchet sudah lari
hahaha.

jadi mulai saat ini tiada lagi pari pari dan bunchet.
harap maklum.

*baca dengan nada santai serius.

Princess Liyana said...

kamu makan diri sendiri..huhu

Zaheera said...

Toshi...? Huh... I should start giving name to my laptop.. Any suggestion..? Tak leh la ltk gamba aptop i kat blog, nnt ko jealous... Wakakaakak..

Noushy Syah said...

Nice entry!! Gr8 imagination...

Unlike my teddy,my lappy has no name..

Nurul Nadiah said...

toshi.. toshi..

toshi ada banyak movie & game best2 tak? meh la send kat compaq sket!

=p

Toshi said...

NOTAKEMATIAN
nada santai serius??? toshi tak paham la...
*sambel belek2 e kamus dalam memory toshi*

PRINCESS
Toshi tak ske makan diri sndri... makan budok suke!
MAKAN BUDOOOKKKKK!!!
hahaha

MAR
takde maknanya nak jeles...
sebab toshi dipunyai oleh tuan toshi yang hensem!
tak macam laptop kamu itu!
ops!

NOUSH
hi noush... salam kenal dari toshi!
err... lappy noush cun tak... leh kenalkan ngn toshi??? hihihi

NADIA YUNA
toshi bukan apa... toshi tak ske antar kat laptop2 murah yang takde nama nih!
kang file tak leh baca!
lalalala

Noushy Syah said...

hhehhe..I bet Toshi is a Japanese,my lappy is Hapa,tentulah menarik!lolz!

ahmadkamal said...

NOUSH
errr hapa tuh apa???
abes la... mix sangat nanti...
mesti anak cun/hensem!
huhuhu

Princess Liyana said...

haha selera makan toshi sungguh dasyat:p
hik hik budokkk mcm mana toshi makan?