Slot SWTPD Version 2.0!!!

0238
27 Jun 2008


Hari ni lambat sket beta update…
Awalnya memang nak update awal, sedari jam 12, idea dah berlegar2 di kepala...

But got distracted with a call...
Someone from the past…
Someone from this entry…

N she has called me for 2hours n 40 minutes!
Wow tak wow la…

Everything happens for a reason…
The call also has its reason…
I believe that cos it happens just in time, bila aku rasa nak ubah diri aku…
So there goes the reasons…

Ok moving on…
Mari kita kembali ke zaman dolu2 nak???
Err.. takde la dolu2 sangat…
Mari kita mengimbau kenangan!

Ini adalah Slot Sekali Wa Teringat Pula Deh Version 2.0!!!

Warning – this entry got so many pictures…

N my target are my fellow fwens – Hilman n Irina…

First question – Hilman, ingat ni lagi tak???




















Or ini???




















Huhuhu…
Atas semangat yang baru!
Tadi, lepas maghrib aku mula mengemas bilik aku!
Yay!

Aku tatau mula mana, tapi aku tau yang semuanya akan jadi mudah kalo aku mulakan something...
Benda yang susah actually dinampak susah kalo kita tak try n mulakan...
Bila dah mula, it will go with the flow...

So aku mulakan dengan mengemas baju2 aku…
Duh, banyak giler baju aku!!!

Ada yang boleh dipakai lagi, ada yang tak...
Ada yang tak akan aku pakai lagi, sebab tak kena dengan gaya aku skrg...

Ada yang dah bertahi lalat, lama sangat disimpan dalam tuh...

Yang tak tahan, ada baju dari aku darjah 4 lagi!

Nampak sangat lama tak mengemas, sayang nak buang...

So tadi, aku buang rasa sayang, mula mengemas...
Asing mana best pakai, mana nak buang...
Mana still elok, tapi akan dibagi orang...
Sayang r nak buang kalo still elok kan...
So mula lah godek2 almari ku...

Aku kuarkan semua baju, shuffle kan atas katil, n mula sort it out...
Slamat tak tangkap gambar, bilik macam tongkang pecah....

Dan aku berjumpa lah kembali dengan baju2 yang membawa aku kepada kenangan lama...

Ada certain baju kan, aku rasa sayang sangat nak buang, kerana kenangan...
Maybe aku akan simpan selama yang boleh!!!




















Ini adalah baju outing aku di Semashur... baju batik...
Nampak tak corak yang meriah giler tuh!
Corak tuh sama tau dengan bas kitowang...
Dan kalo kitowang g lawatan mana2, memang akan diperkatakan la mengenai corak meriah itu dengan corak yang tertempek di tepi bas...
Cantik kan...

Banyak kenangan nih... tak mo buang!!! Simpan2!!!




















Ini pulak baju masa f4, masa pesta bola keranjang dekat Semashur...
Sekolah aku jadi tuan rumah untuk sbp zon tengah...
So kitowang jadi sekretariat...

Masa nih, bawu je masuk sekolah tuh dalam 2 minggu, dah terpaksa wat keje...
Keje aku amik air dari dewan makan n bawak ke padang je...
Tapi seksa la gak, sebab kena tolak ngn troli lalu bukit2...

Hilman ingat lagi tak???
Aku ingat air tumpah satu tong masa ditolak...
Ko bukan ke satu sekretariat ngn aku? Kat situ kan kita mula kenal???
Correct me if i’m wrong!!!

Nak buang??? No way!!! Simpan2!!!




















Baju SIS – Semashur Islamic Society…
Ingat lagi baju ini aku punya la iya2 beli…
Sebab kawan aku design...
N aku sayang baju ni dan selalu pakai di matriks...

Dah nak lunyai pown
SIS... persatuan itu, macam2 berlaku...
*tersenyum*

Walau dah lunyai, takkan dibuang!!!




















Baju nih, baju yang dapat masa orientasi Semashur...
Later on, ia jadi baju untuk PJK kitowang..
Kalo malas tukar baju lepas PJK, baju ni la yang jadi pakaian rasmi sekolah!

Ingat lagi masa aku pura2 pakai baju ni, n g riadah kononnya...
Bila owang takde, aku masuk balik asrama, tarik katil belakang almari n tidur!
Penat beb!
Hahaha

Simpan2... tak mo buang!!!




















Irina, ingat baju ini???
Inilah baju PRS kita...
Ke ko tak sempat dapat baju ni???

Logo tuh junior aku yang buat, ada pertandingan masa tuh..
Aku tak sempat masuk sebab banyak keje
Kalo tak sure logo aku yang tertempek di situ!!!
*mode perasan*

Tak mo buang, sayang.... walau malu nak pakai sebab ada simbol love2... haha
















Ini baju yang owang jual2 kan...
Aku beli, n selalu pakai...
Kat dorm la slalu pakai...

Tak mo buang.. nak simpan... kenangan dorm...

Haaaa.....
Hilman, Irina, ingat lagi simbol kontroversi ini???











Meh tengok lagi dekat...

































atas














kiri














kanan











bawah kiri











bawah kanan


Ini adalah baju kontroversi kelas 5 jujur...
Haha, sebab designernya aku!!!

Aku masa sekolah suke seni2 nih, n hias2 kelas, aku selalu lead ngn kawan aku...
Bukan kelas je, dorm pown!

So sebagai ”makhluk halus” kelas, aku pown design la baju ni bila banyak kelas mula buat baju kelas...
Susah nya nak design.. sume nak kepala masing2...
Bincang berkali2...

Last2, aku men tibai je!
Rancang warna asal ialah hijau muda, sekali bila antar takde...
Jadi lah warna oren ini...










lagu pe tah ni.. aku lupe plak tajuk dia...

N bila tiba, kawan2 aku bengang dengan aku, sebab bila pakai, ramai2 macam pasukan bomba mana tah...
Aku wat derk je, walau dalam ati teraser la gak..
Penat2 wat jadi cmnih je…

Ramai cerita diorang malu nak pakai sebab designnya sarat...
Selalu pakai masa tido je…










Karikatur aku

Aish! Ape leh buat…
Aku simpan..
Inilah satunya baju yang aku design..
Kat U ni, kelas aku, aku bagi owang len design!
Aku malas dah!!!

Kontroversi tak kontroversi, still simpan!!!













Name tag dari zaman skool dulu...

Tengok sebelah kanan, syarahan bahasa inggeris tuh!
Untuk minggu agama lak tuh!

Aku lupa tajuk dia apa, tapi yang aku ingat, aku terpaksa ketika itu untuk wakilkan homeroom...
Sebab takde owang len dah...
So tibai saja...
Err… don’t expect me to speak fluent in English ok!
Biasa2 saja!










Ahmad idham???
Hahaha

Sebab dulu aku sibuk berkawad, selalu name tag tak cukup..
Aku suke2 wat banyak2, macam2 nama...
Supaya kalo tak cukup, aku leh kasi pinjam...
So mula la nama pelik2…
Huhu













Tali leher & Baju Oreientasi KMNS….
Huhuhu kisah ini masih menganggu fikiran…
Bodohnya aku!
Bersalah lak rasanya…










Baju2 yang dibuang... banyak tak????
Tu semua khazanah dari zaman skool lagi tuh!
Terpaksa la buang




















Almari yang baru dikemas...
Nak tambahkan baju aku ke??
Tengok smua warna hamper sama kan...
*uhuk2.. aku size M*
Hahah











Drawer atas =
baju2 yang ingin disimpan.... aku akan simpan selama mana yang mampu!!

Drawer bawah =
baju2 yang akan diberikan kepada orang...
Tggu mak aku decide la kat sapa dia nak bagi....










Signing off...


p.s - maaf... terpaksa letak balik word verification.. bawu diserang spam...


:::YTBACK!!!:::

18 comments:

IamYonna said...

err..
word verification :p
xpe2
sebab ko kawan aku, aku x mrh :))
aku senyum ni
*senyum comel*

nk komen tu je..

aku nk komen pjg.
nnt aku dtg balik k :p

*senyum tgk word verification tu*:))

victoire said...

hahahaha.
teringat kenangan masuk PKBM dulu.
pakai name tag name ntah pape je.
cikgu nak jimat kos, pakai buang.
kengkadang name lawak duh.

Hilman Nordin said...

WAHH!!

hurm.. betul la kalau target ko aku. haha.. esyhh.. lama da tak tgk benda2 tuh. kami baru pindah rumah, jadi aku terjumpa benda2 tuh. mak aku cakap.. "wat pe simpan benda, tuh? kalau tak pakai buang je.."

jadi aku sbnarnye pn dlm proses nak hilangkan baju2 nih. kat U ni lagi la, projek bertimbun, baju pun bertimbun. haha..

aku teringat kata kat orang. datang ke U ni, tak payah nak bawak baju. beli baju porjek je. konform cukup. haha..

kontrovesi ke 5 jujur? hurm.. aku ttb teringat pasal ko minat seseorang di kelas ko.. apa ehh nama dia? **** kan? ala yg ko selalu kacao tuh.. =)

tapi kn, aku rasa kelas aku lagi kontrobesi. sbb ktorang siap gaduh2 laki pompuan sampi kena wat muhasabah ramai2. hehe. =)

hurm, kamal, kalau dibiarkan, boleh aku type satu entry terus nak komen pasal ko pnye entry nih.. hehehehe.

pe2 pn, thx for the memories! =)

~ mizzAmy ~ said...

~ baju2 ku masa zmn school semunya abis dibuang and kasi kat org. kesnya sebab berpindah randah. ader certain baju yg mmg very the memories pun dah tak dek. adeh... baju outing kita hampir nak sama la. hehehe.... ~

Diya said...

gile lah byk baju2 kenangan die. huhu. sume nak disimpan ye. hehe. penyayang jugak kamal ni ye. yg paling diya tertarik baju yg kamal design tu. huhu. tak penah lg jumpa design yg mcm tu. lain dr yg lain. nice tho. ;)

ahmad idham? hahaha. gelak sakan part neh. :p

Zaheera said...

Fuyoo.... Bnyak gile.. Siingat i, Bju yg i ada berkenaan t-shirt sekolah is baju sukan jer.. Mse sekolah dulu, sekolah kita org sekolah baru.. We dont even have our own year book tau.. Sedih tak? Hehheheh

zura lias said...

fuhh..manyaknye baju die..meh le bg kat akak..leh wat kain buruk..ehehehe...*lawak je*...

SIS tu..kalo kt perak..ade 1 skolah dipanggil camtue..tp nama dia..sekolah izuddin shah.. :D..

Xpe le..sbb spam dh attack..x kisah le word verification tu..*sib baik akak baik*..hahahaa

Adzrul Ariff said...

wah...baju sekolah. aku punye dah ntah ke mana. by the time satu family migrate ke arab saudi baju2 sume banyak yg dijual, and since aku tak follow migrate sb aku pun 'migrate' ke russia nih, baju2 aku 0% la kat arab punye rumah. kenangan dlm gambar2 je la.

Noushy Syah said...

Nostalgia...memories...reminiscing..

Wow..those items became sentimental value and I'm sure every time you look at it will reminisce those days.

I normally will put my unwanted clothes to the charity or Oxfam here where they will sell as cheap as £2 for the cancer research UK.

p/s That number 7: is it for David Beckham or Ronaldo..hehhehe,I thought you are not a footy fan;)

Alin said...

wah dak semashur ke ko ni.. aku seratas, sekolah menengah sains raja tun azlan shah taiping. ok ok tak seglamour sbp ko kan haha.

baju batik ktorang pun biru. tapi lawa sket la kot design nye ;p

eh aku pun ada baju science school tu kaler itam tu. sampai sekarang aku pakai. tapi kat taiping la baju tu.

aku memang tak pernah nak mengemas baju-baju ni. sebab makcik aku yang buatkan hehehe. tapi ktorang tak buang la sebab baju semua elok elok lagi. bawak balik kampung, sedekah dekat orang. ada jugak faedahnye kan.

adeh tengok baju baju zaman skolah ni, rindu pulak nak balik time sekolah. huuu.

^eMiKo^ said...

giler la nostalgic.. ingt plak tuh sume2nye.. bgs tol kamal nih.. hehe..

:: Cikgu Wiween :: said...

uihh gajin ngemas..bakal menantu sapa lah ni..agagagaggaga :p

ehem..betul punya panjang entry ni kamal oi.agagaggaga :p

kimslm kat Lisa yerr...kata 'abg Myvi se' kimslm! agagagag :p

ahmadkamal said...

YONNA
errr... kita kawan ke???
comey ke senyum tuh??? tak comey pown....
ko mmg slalu gini kan...
janji nak komen... skali ilang lagi...
menunggu la aku komen ko...
ai terpaksa la u... u ni tak paham2!

KRIEY
pkbm??? apa ek? kang men teka2 salah lak...
n nama ko mmg dah sedia lawak pe... hahahahahha

HILMAN
tu lah... masa aku kemas nih, aku fikir 'hilman tentu suke nih'...
haha, ko mmg la banyak program... aku slalunya join program pon, bajek tshirt kene cut sebab tak cukup duet... aish!!!
i mean, kontorbersi baju tuh je... ada gak muhasabah2... tapi malas nak panjang2 kan... masing2 pelik lah kat semashur....
aku lagi suke ko komen lagi panjang dari entri nih!!! huhuhu

MIZZAMY
haha berpindah randah... nomad ek??? huhuhu
hamper sama??? adakah semeriah beta punya???

DIYA
yer... saya penyayang...
*sambel wat muka tak leh bla*
haa.. tu la... design tuh sepesel... beta yang buat...
gelak la mana diya nak... mmg tempek gambar tuh untuk digelak pown!
huhu

MYRAINBOWDIARY
huhu sian ko!
errr... baju sukan tuh fit lagi tak????
ops!
lariiiiiiiiii!!!

KAK ZURA
siot je.... nak wat ken buruk...
ohoho.. ada gak sis ek.. sian sek tuh... mesti dak2 dia dipanggil sissy kan??? hahaha
time kasih kak yang baik... pipi akak slim 5 minit!!! huhuhu

ADZ
err umah kokat arab??? meaning sekarang ni memang tak duk msia ke???
ala... bawu ingt nak mintak sourvenir bila ko balik msia... hahahaha

NOUSHY
yeah.. mmg teringat..
n tgh mencari mana nak diantar baju2 ni...
diowang kat sini memilih gak, baju yang tak cantik tak mo amik...
dari antar kat diorang, diorang buang, baik tggu tempat yang akan menghargai baju2 itu....
i'm not a football fan, but i like no 7! kan 11.7.86...
*hint2!*

JAZLIN
semashur glamer ke??? aku penah je dgr nama sek ko la... tapi tak ingat kat mana... program pape kowt yang aku join...
eleh, tak mo kalah, nak kata dia lagi lawa...
ko still pakai baju science skool tuh??? muat lagi ke??? ke baju tuh dh kembang??? hahaha
tu lah.. rindu kan...

EMIKO
yer... beta pengingat...
yang mana ada kenangan tuh mmg beta ingat...
macam2 la ada kenangan... lagu, entri...
n penah sekali sebiji kelapa sawit pown ada kenangan...
huhuhu

WIWEEN
yang pasti bukan bakal menantu mak kak ween!!! ehem tuh yang bakal menantu! hahaha
bior la pnjang.. kang wat entri pendek kang... *berbaur ugutan*
errr... lisa jawab, dia tak men myvi... hahaha

khairul najmi yusof said...

pakcik kamo pun kena spam jugak ker??? sama ler kita. hehehe...
lawo dowh design baju kelas pakcik. nanti sy tangkap gambar baju sy kat bainun. so far ok jer skool tu. environment ok.

dakchomey said...

kecik je pic..jenoh gune kanta pembesar...

ahmadkamal said...

KHAIRNAJ
tulah, lama tak kena, sekali dia brani serang YT balik! hampeh...
so terpaksa la letak balik...
eheh! tak cakap pown nak tgk baju2 dia lak!
lalalalala

DAKCHOMEY
terpaksa kecikkan.. kalo tak length entri nih panjaaaaaaaaaang ke bawah... huhu

IamYonna said...

weh!! aku baru nk komen pjg2 ni :(
isk!!
aku komen gak tau..
cuma lambat je :(
penat eh :(
aiseyy..

haa..
nk start komen ni :p
ngee~

aku suke la..
grr i mean..
suke ko appreciate barang2 kenangan ko..
slalunye kan dah xde dah org nk simpan mende2 kenangan ni.
ape lagik kaum2 lelaki ni kan :p
ahahha..

baju2 dolu2 pun ko simpan lg..
grr..
muat lagik ke? :p
hahhaa..
x pun, ko kasi je toshi pakai ok! huhu..

eh,asal muke katun blakang baju tuh lain mcm je :p
macam lain je muke ko hahaa..
tu time zaman2 kegemilangan ko dulu eh ? :p
agaggaa

ahmadkamal said...

YONNA
yerp... lambat giler... ingtkan dah lupa dah...
haaa??? ko suke aku??
apakah???
haha...
aku still muat lagi la baju2 itu... kan aku kurus je!
eheh! memang la jarikatur masa zaman2 kegelmilangan...
dah dia lukih cmtuh, nak wat cmna...