Tag Princess Liyana!!!

0220
05 Jun 2008

Mari la lupakan kisah minyak hampeh itu...
Bising2 pown, diorang bukan dengar suara kita kan...
Suara rakyat bawahan... sedangkan diorang angkuh beraja!

Malas nak wat entry yang pelik2, beta decide nak jawab tag je la...
Banyak giler orang tag beta, biasala disayangi ramai!
HAHAHAHA (gelak poyo!)

Tapi beta memang malas nak jawab2 tag tuh...
Sebab beta tak nak balas kasih sayang mereka...
HAHAHAHA (gelak poyo lagi!)

Gurau je ek...
Dalam ’keadaan begini’ marilah kita bersenda gurau...

Ini tag dari Princess Liyana – so-called-princess yang beta kenen2kan dengan Bangcik! Huhu

Beta telah ditag pada 28 May 2008 melalui entri ini

Baru je kenal through blog actually… tak ingat bila… but recently la…
So far yang aku tau, dia nih bakal guru…
Budak KMNS dulu (Kak Zura, nih satu lagi junior kak ni…)
Dan duk area Pilah... (betul tah tidak... tu pasal aku kenenkan dia ngan Bangcik! Huhu)

*****
Ok moving on lets look at the tag...

Instructions :
Title:

The Age That I Wish To Go Back To

Requirement:
Write about the one age that you wish to go back to and why?

Tag Mode:
5 bloggers

1st -
You leave their blog and post link and add to the list below.

2nd -
Let the blogger you want to tag know they been tagged by comment in their blog or etc.

Mmmm the age that I wish to go back to???

Tah la… aku rasa la takde lah aku terrringin sangat nak balik2 ke masa lalu… sebab aku tahu tak mungkin kan…
Len lah kalo ada Doraemon kat dunia nih…

Tapi still, manusia boleh berkhayal kan…
Sapalah wat tag nih, penuh khayalan sungguh! Huhu

Maybe, aku nak balik masa umur aku around 5 atau 6 tahun kowt...
Sebab masa tuh aku comel giler!!! HAHAHAHA

Lagi satu, sebab masa tuh, aku rasa aku tak banyak kawan... so childhood memories aku kurang...
Bapak aku masa tuh engineer... dihantar ke Felda kat Jengka... Sungai Tekam ke hapa nama dia...

So, childhood aku cuma ngan adik aku yang umurnya 2 tahun lagi muda dari aku la...
Aku pown tak ingat apa yang kitorang selalu mainkan... serius, takde ingatan...

Cuma sekali sekala, aku balik umah datuk aku, kat situ la baru main2 ngn kawan2...
Yang tak bestnya, sebab aku kadang2 je datang, aku selalu je teerrrpaksa jadi pengantin bila men kawen2...
Diorang nih bengong lepas kawen kena ciom lak...
Aku mana la tau pape pasal mende2 tuh, aku pown ciomm je la…
Hahaha
Pastuh, abes aku kena hambat ngn mak aku!

Satu je yang aku kesal atau rasa beruntung sangat...
Ada kurniaan dalam samaran ketika itu...

Masa tuh, dak2 tuh sibuk suh aku try isap rokok!
Tah mana tah diorang curi...
Diorang masa tuh umur dalam darjah satu dua gitu, so diorang paksa aku lak try...
Aku try je r...
Terbatuk-batuk aku!
Pastuh sumpah aku tak isap rokok dah!
Sampai la lani...

Benda2 yang berlaku masa kecik kan akan efek kita masa besar...
So aku bersyukur la mende tuh berlaku kat aku...
Sekurang2nya aku tak yah la pikir bajek utk rokok, tambah2 lagi masa kerajaan wat bangang nek kan harga minyak nih! (eh.. tadi kata nak lupakan kan... ish!)

Ada gak perkara waktu kecik dulu aku nak ubah...
Tapi tak leh kan...
Apa yang berlaku waktu kecik memang akan refleks apa kita bila besar ni...

*****
Ok la... malas membebel panjang...
Aku nak tag 3 orang je…
Orang2 yang baru aku kenal la...
Saja je nak tengok diorang sanggup buat ke tak...

Orang2 nya adalah...

  • Mamat Malaysia yang siangnya keje, malamnya berlatih – pandai buat lagu ADI
  • Mamat France yang asalnya dari Terengganu – yang kadang2 suke gedik2 macam Puteri!KRIEY
  • Mamat Rusia yang tengah nak final exam final year kat sana – amik medicADZ

Saja je letak sume laki... sebab diorg nih liat nak jawab2 tag nih kan...
Macam aku! Haha!

Tengok popular tak ini blog???
Dari Malaysia, ke France, ke Russia... wah international giler ini blog!
Diminati seantero alam!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

(gelak blogger giler dan poyo!)



UPDATED:

-Adz dalam tengah finalnya, telah mereleasekan tensen dengan menjawab tag beta!!!
Tengok ability beta, boleh releasekan tension orang di Rusia!
Heroes kah beta??? HAHAHA

UPDATED 8 Jun 2008:
- Keri pown dah buat... walaupun dia tak sempat nak tag 'owang2' di planet Musytari ngan Zuhal! huhu... neway thanks la jawab ek!!!

Si Adi nih bila lah nak buat.... aish!



:::YTBACK!!!:::

20 comments:

Princess Liyana said...

Wah!looks like i'm the first person to comment in here:)ehehe..
terima kasih byk2 kerana sudi membalas tag princess..princess tahu tuanku sangatlah bz..namun masih punya masa untuk bls.trimas ek:)
Err,bukan kuala pilah.huhu. cuba lagi:p
kenen2?lama2 bangchik pula jadi menyampah nanti.haha..

Dulu masa main kawin2, takde plak orang suh ciom..haha, orang tak berminat kot. Tuanku comel masa tu,sebab tula mereka soh ciom2..ish,budak2 masa tu pun dah reti ek:p

DeWi said...

wah2... die kata lupe sgla memori time kecik2... tp ingt tang part cium2 tu... siapa kah gerangan sang puteri ittew wahai putera isketambola?? hik3... tingat zmn kecik2... aku slalooo men gak kawen2.. tp aku slaloo ageh men saloon2... sbb kwn2 aku ske men rmbut aku...ikat sana... ikat sneh... last2...taruk minyak ittew..taruk minyak ini.... last2 balik2 umah kne mara.. kne gonyoh2 pala aku ngn syampooom dlm blek air... hik3

Diya said...

waaaaaa kamal ciom budak mana nehhh?? diya jeles okeh. hahahaha.

huhu. memang dh agak kamal bukan jenis yg smoker. gud 4 u :)

Hilman Nordin said...

salam. terima kasih banyak2 kerana tidak tag saya.

LOL!

=)

eh.. aku ada hutang tag dgn ko ehh?

Joey said...

errr...tak sangka juga ada orang yang perasan terlebih...terlebih suda ini....



err.......ko skarang ni kat mana ek?

kat isketambola ek.....

ahmadkamal said...

PRINCESS LIYANA
huhuhu... ni pown jawab sbb saja je 'membalas kasih sayang' peminat!!! har har har...
bangcik tak nyampah pown... dia segan ada la... dia kata letak nama dia kat blog, dia rasa masyarakat memerhatikannya...
hakkk tuiii!!!
eheh! kalo cmtuh, untuk tak menghampakan harapan cik princess, moh la men kawen2 skunk... nanti beta bagi la ciom sekali... dua kali... 3 kali....
hahahahaha
*mode gatal*

DEWI
hahaha.... dah itu je ingat nak wat cmna...
bukak salon??? patut la ada rumours mengatakan ko nih botak sebenarnya kan??? huhuhu
smua efek masa kecik dulu??? huhu

DIYA
errr who r u??? do i know u???
sapa awak nak jeles2... saya tak kenal awak...
yerp. i'm not a smoker... tulah bibir beta merah... sampai orgt kata beta pakai gincu! ngok ngek je!
smula jadi lol!

HILMAN
haha... ala, bosan aku tag ko...
bukannya dibuat pown... ada je alasan nak lari!
aku pown tak ingat ko ada hutang ke tak... truk btol!
lantak ko lah man... huhu

JOEY
nih la aku bengang blogger2 kalo lama2 diam pastu datang tany2 soalan nih!
sila refer entri lepas2... yang anda dah tertinggal!
*wah, tiba2 nak marah2 lak.. terlebeh sudah... =)*

Nurul Nadiah said...

waktu kecik mmg sangat best ok!

=)

ahmadkamal said...

NADIA
yerp.... memang best...
mula2 tak ingat sangat bestnya sbb sibuk jadi 'orang besar' kan...
tapi tadi bila tgk balik album lama masa kecik2... mmg rasa best....
senyumanku tulus ketika itu dari ketika ini, hanya paksaan...
cewah...

Adi Luqman said...

ha..mane tag nye? *lalalala*

ahmadkamal said...

ADI
laa... kan atas tuh ada!
"The Age That I Wish To Go Back To"

menepati citarasa tag anda??? haha

aku dah tag haa... aku nak tgk ko sanggup tak tulis pomot2 diri tuh!!! huhu

Princess Liyana said...

haha. kalau nak maen kawen2 skang, kena pelamin btol2. takmo la kerusi buruk mcm dulu.haha:p

ahmadkamal said...

PRINCESS
no prob... sudi ke???
hahahaha
kang btol2 nyesal dapat blogger sengal!

DeWi said...

mana ko dpt idea ne mr ak? yg aku botak ne? ekceli btul dah tu... aritu.. sharifah amani tu... kol aku... tya cmner nk jaga wambut yg botak neee.. aku pn bg tips2... tp die kata... payah jaga kpala botak ne.. baek kasik rmbut tumbuh... hu3

victoire said...

mase kecik budak dipeluk cium..
da besor disepak terajang laa. hahaha
seb baik kat neptun takde manusia.
kalu tak ntah sampai sane ko tag kan?

merci beaucoup.
nanti aku jawab tag nih.
sape kate bdk laki malas jwb tag.
aku rajin jek =p

ahmadkamal said...

DEWI
haha, aku men tulis je.. skali btol ke... well, no wonder... aku kan heroes! huhuhu
tiba2 ada kaitan ngn sharifah amani... bla la!!!

KRIEY
tu budak laki... mmg la kecik dicium besar diterajang...
kalo dak pompuan... kecik diciom, besar lagi diciom! hahaha *mode gatal*
tu la aku ckp... kalo ko kenal makhluk2 planet neptun kasi tau la...
leh gak aku tag diorg kat sana...
stakat mamat france, aku dah tag dulu dah!!! hahaha

NuRuL said...

aiseh..baru ingat nak tag die..die dah buat dulu tag nih..huhu

ahmadkamal said...

NURUL
haha
bagus... dont multiple tag me...
huhuhu

Noushy Syah said...

Hhehhehe..now I got the chance to read it all...

Reminiscing is always good and feel gr8,but regardless how gr8 it was,I'm glad to stay at my present age,as if I go back to those days then I'll definitely miss the present:)since the love of my life is NOW the present - that's the gift of life!

And BTW yea,Thanks for sharing!

p/s to answer your msg/comment pertaining to me,well simply said,a panasian-mix parentage,born and bred in Hammersmith,a British citizen but has interest in Malaysia and the people,optimistic,beautiful and special in my very own way:)

Sorry for taking too much of the space.

Noushy Syah said...

..and kesayangan Syahrul Amri..hehehhe:)

ahmadkamal said...

NOUSHY SYAH
huhuhu.. mmg present lagi best... wat pe ingat bende yang dah berlalu kan.. sekali sekala boleh la...
tak cukup lagi tuh, kena amik space byk sket... wow! cmna la nousy leh paham beta membebel sakan kat sini nih... ish! pasnih kene jaga masa tulis nih!
err... ada fster ke mspace??? uhuhuhu
nak gak usya sapa syahrul amri tuh!
hahaha