Amik pistol... tembak kepala!!!

0236
25 Jun 2008

Kentut masam je kan...
Sedar tak sedar, cuti yang ’kononnya’ lama giler, nak abes dah dalam masa 2 minggu!
Adeh! Tak puas la plak...
Walau kat tengah macam nak mati aku menanggung SEPI...

*Entri ini ditaja oleh filem SEPI yang akan keluar 26 Jun ini..
Blogger ini makin demand, tak nak buat entri kalo tak dibayar!
Terima Kasih!*

Err... enough with that...
Mana de aku demand...
*in-denial-mode*
Huhu

Bila nak abes nih kan, mula lah, terfikir, macam2 tak buat lagi!
Tak kemas lagi barang2 yang aku bawak balik dari sana yang berkotak2 itu...
Tak kemas lagi bilik, kononnya nak buang buku2 lama yang banyak giler dalam bilik...
Tak g bershopping sakan lagi sebab nak masuk sem baru!
*sebab duet dah habis... ada datin2 nak sponsor???*
Dan yang paling penting:
Tak jumpa lagi orang2 yang aku janji nak jumpa!
Alahai!
*****

Cuti panjang, kadang best, kadang saket jiwa
Sebab aku ni jenis malas kuar rumah...
Dan sejarah membuktikan bahawa aku penah tak kuar rumah dalam masa seminggu!
Cuma turun makan, mandi, yang len memerap dalam bilik!
Bayangkanlah betapa tak sihatnya hidup aku!

Bila memerap, mula lah... sesi dialog dengan diri...
Macam2 difikirkan...
Dan bila kita overthinking, benda yang kecik pown diperbesar2kan..
Sampai aku stress, aku depress
Orang tak balas msg aku, aku marah...
Orang tak balas ym aku, aku bambu...
Orang tak balas skype aku, aku terus tutup skype...

Sampai dah takde daya berfikir...

Tulah pasal aku hilang kejap tuh...
N biarkan Lisa n Toshi menaip..
Sebab diri aku takde yang menarik untuk dioffer...
Hanya satu manusia yang penuh dengan minda negatif, pemikiran depresi...

Tapi jangan riso! Aku dah ok!
*ni mesti last skali jazlin sound – tak riso pown...
eh, ke semua kata gitu? Lantak r...*


*****

Tiba2 datang satu cahaya...
Aku terpukau ke arah cahaya itu...
Dan aku menuju ke sana…
*dah2... hentikan khayalan mengarut!!*

Aku sekarang tengah planning nak abes kan cuti aku nih camna...
Tiba2 la ngidam macam2...
Nak g berjemur tepi pantai la...
Nak g daki gunung la…
Nak g air terjun la..

Aku g tau kawan aku, aku nak wat semua tuh
Dia sound, masa last gini baru la nak wat gitu!
Awal2 dulu tak nak!
*Aku dengan akur dan comel mengiyakan saja kesalahanku itu… Huhu*

Which come to this…
Aku dah janji dengan beberapa orang untuk berjumpa…
Dan mulai esok aku mulalah jadual ‘jumpa-jumpa’ aku tuh….
Sapa nak masuk jadual ‘jumpa-jumpa’ tuh, gtau awal2…
Senang nak plan pape!
Cewah!

*****

Semalam aku menaip entri tak berhaluan itu…
Menaip je...
Malas edit pape...

N macam biasa untuk entri begitu, aku tak lah expect orang baca sangat n komen...
Tgk2 banyak lak komen!
Tiba2 terharu seyh...
Thnks korang...

Entri hampeh begitu pown dikomen...
Lepas nih, beta akan banyakkan lagi entri2 hampeh!!!
Hahaha

*****

Tadi result peksa dah sampai umah...
Dan mak bapak aku dah tengok...
Macam biasa, tak banyak citer...
Aku lepak gak bawah tadi, konon nak sound pape...
Tapi takde pown...

Selama aku hidup studi nih, aku bersyukur sangat..
Mak bapak aku ni jenis tak banyak kisah...
Kalo result aku jatuh pown, aku bagi sebab n diorang leh terima...
Atau, aku yang baik sangat ni???
Huhu

Tapi memang dari kecik, diorang tak memaksa aku...
Ko nak buat apa, buat la...
Asal tak menyusahkan ko nanti...
Dan aku dapat rasa diorang percaya kat aku dalam buat apa pun...
N i will never break that trust!!!

*****

Ni citer bangcik…
Bila borak2, dia sibuk je sound – apa2 kita cakap nih, jangan masuk blog ye!
Eheh! Macam lah dia selebriti ada on ngn off record....
Pasan!

Dia nih kan, sekarang…
Sombong gilerrrr!!!!
Aku sound dia sombong tahap 7 petala langit…
Dia cakap salah la... tahap gaban langit…
Memang la hampeh kan!

Malas pomot dia lebeh2…
Skang tak yah kontek dia… biar je dia jadi Gaban Langit tuh…
Jangan g blog dia... dah sawang banyak!

Aku tempek nama dia kat sini pown, sebab aku tau Princess Liyana rindukan dia...
*satu lagi ilmu hitam dikesan...
bila je aku nak taip huruf P untuk Princess Liyana tuh, dia buzz aku kat ym...
wah! Kuat ilmu hitam ini!!!*


*****

Dah dua kali aku terima sms misteri!!!
Misteri la sangat...
Dua2 kali tuh, dia tulis ”saya baek”
Hampeh!

Mula2 tuh aku balas la:
“ye ke anda baik???”
Yang second tuh aku malas layan, aku balas lah:
“pegilah mati!”
Haha

Aku suspect si teddybearhijo tuh!
Sebab ayat2 dia mmg macam dia…
Skali bukan…

Aku nak bagi dia nama teddibearoren, sebab gaya cakapnya sama…
Skali si teddyberhijo tak bagi... kata teddy tuh hak cipta dia!
So aku tgh bincang dengan teddy nih, apa nama nak bagi...
*sambel bincang lalui ym*

Ok, it has been decided, kami namakan dia... Si Budak

Kepada cik/encik/dato/datin Si Budak
Sapa ko? Kalo ko bloggers gak, rentikanlah kaco gue…
Gue tak makan dikaco!
Kang ko sendri terluka dengan sms balasan beta yang panas2…
Hahaha

Dah2... kang lagi banyak aku merepek!
Macam lepas rindu lak wat entri ’sebagai-diri-sendiri’ ini...

Bye sume
Take care...





P.s – esok ada lunch date ngn 2 blogger... harap2 jadi laa…
p.s – tajuk entri tak berkaitan dengan isinya! Huhuhuhu
p.s - giler colorful ini entri... inilah akibat lama tak update!





:::YTBACK!!!:::

22 comments:

Princess Liyana said...

Buzz!Buzz!Double buzz ni.hik3,tula jangan main2 dengan princess.ilmu hitam turun temurun dari kerabat beta:p chewah!nanti kena tulah nanti.hahaha:p
Err,rindu bangchik?jgn buat cite ek. mana ade:P

Diya said...

huhu. cuti lama merungut, cuti nk abes merungut jugak. hesss. tak paham tol :p

ehem. jgn sedey2 lak kita tak leh jumpa ye. hahaha :p

:: Cikgu Wiween :: said...

agagaggagaaga sgt kalerful & rojak buah cicah petis entry ni.ehehe tu la da nak abis coti abru laa tingat nak berjemur tepi pantai ek..kan chotz da balik KL! hihi..xpe xpe..nanti atur jadual jumpa-jumpa tu bebaik..dan jgn meninggalkan nombor sapa-sapa di tandas2 awam okeh? tinggalkan pd balak-balak ensem lebih afdal.hihi..:p

Noushy Syah said...

ERKKKK..never heard Asian men/women interested in sunbathing!!..I'm scared you might not turn sun-tan but charcoal..Toshi and Lisa might jilted and get you dumped!!...muahahahha!Lariiiii lagi! lolz..

NuRuL said...

ooo..cuti dah nak habis ek..padan muka..hehe :P
dah ok yer kamal..bagus larr gitu :)

Hilman Nordin said...

uih.. tajuk sikit punya seram. tp entry colorful giler..

hurm.. ko jgn tambah2 lagi karekter tuh.. nnt aku kne lukis the adventures of teddybearoren plak! hahaha.. =)

~ mizzAmy ~ said...

~ sesi berjumpa blogger?

ini budak ade secret admirer. glamm sungguh. :P ~

ahmadkamal said...

PRINCESS
aik... hari tuh ngaku nak tuntut ilmu ngn bangcik...
skali kata turun temurun lak..
mana satu btol ni???
oooo saja je wat2 tatau sbb nak tuntut ilmu ngn bangcik...tapi sbenarnya dah tau!
taktik sangat...
hahahaha

DIYA
sukati la! sibok je! huhu
takde maknanya nak sedey2... psan tol!
dia yang frust ada la...

WEEN
cess!!! tak mention makanan tak bleh... lapor ni!
haha... pasni nak g klcc.. tandas awam klcc ok kan... ada foreigner sume... haha
leh tulis "ex minah rempit"
ngeh3...

NOUSH
sbbnya interested, sbb rasa diri putih sangat!!! hahahaha
suke lak si noush ni men lari2 gini skrg ni.. aish!
beta dah beri pengaruh tak baik sungguh kepada noush ni!

HILMAN
tajuk kasik gempak je... mesti ko dah pk pelik2 ek?
haha... tah sapa tah itu teddy oren...
tak balas2 pown... hahaha mesti tensen aku wat ayat gitu... huhu

NURUL
padan muke.. pastu bagus la cmtuh...
komen yang talam 2 muka sungguh! hehehe

MIZZAMY
haha bukan admirer la... nih kawan2 yang dikumpulkan dalam 2 taun ni...
tapi glam tuh ye! hahaha *mode-gile-glamor*

Diya said...

heh. tolong skettt. diya frust? takdek maknanya :p

Joey said...

errr...obsessive ngan diri sendiri tahap 7 petala dewa...hahahahaha


ko tu masih lagi dalam proses pembelajaran...taula mak bapak tak kisah result menjunam.... cuba-cubala meningkatkan pointer..hishhhh

oh ya....kirim salam ngan Lisa, Toshi dan Atashinchi tuh

attiey said...

ahaks...
mmg wat entry tahap lepas geram ke yop? smua topik skali harung...wakaka..

tpi musykil ngan "kentut masam" tu...uhuks...

IamYonna said...

wahh..
gile panjang.
nk lawan toshi ngan lisa ke ni?hahah..
comel la sgt entry ko ni :p

rajin eh ko buat kaler malerful ni :p
hohoho..

bak kate org atas..
semua topik ko masukkan dlmni haha..
slalunye kan..
time2 nk balik blaja la,
semua benda baru nk wat..
sedangkan time cuti berkepuk dok umah je :p
hoho..

isk..
ko ni lelaki..
dok umah jerk..
sgt malang la bini ko nnt..
laki dok umah je :P
agggaa

^eMiKo^ said...

ish..ish...
biar betol dok memerap sminggu lm bilik je? xrimas ke xtgk mthri?
lg satu,buang smph pun xde eh? hehe...jgn mare...smile!!

Adzrul Ariff said...

seminggu memerap....boleh jadi bingung gak aku klu lama camtu tak kuar rumah. slalu je aku akan kuar sendiri jalan2..gi cafe ke, makan sushi ke, takpun lepak kat bilik kwn kejap. tapi time dulu2 masa aku menulis fanfiction kekadang tu mmg obses la smp 3-4 hari sanggup memerap je, pastu burnt out and kena la kuar jalan2. :))

Princess Liyana said...

Jawapannye,huhu mestila turun-temurun!cewah,ni jawapan paling tepat.hehe..
err,btol takde kena mengena dengan ilmu hitam bangchik (baca dengan nada convincing):p

~ mizzAmy ~ said...

~ sabar jer la. perasan glam la plak kan. ahakss... ~

teddybearhijo~ said...

ughuu~!

sini ghupenye ako dikutuk2 ya...

cheit~!
kemain2...

kepada Si Budak: oit, ngaku la weh, wosak name nsem ako woi... kekeke... kalu anda pompuan, jom join buli pacik. kalu anda lalaki, teruskan kaco die sensowang. =)

pacik ngaku kentot masam beb!
wah!~

tol2, sy xsangke cuti sy tinggal 2 minggu! ughuu! sebab pasnih, 2 taun sy tade cuti.

n tenet maken sengal, bulan 7 ayah kate nak potong steamix ngek tuh... wuwuwu... tatau la pasni gaimanakah...

entri bewane wani... manyak cite...
tp tajok paling xbleyh blah, comey...

hahaaa...

*so, da puji melangit gaban dah, eskim sat0! dapat x??? wuwuwu...

nanti teddybearhijo gomok lidah ungu empap sampe penyek kedua2 pacik serta makhlok ughuu~

mata tedi jadik wane biru laut~

lalala~
*sangat bewanewani jugak teddybear hijo nih...*

ahmadkamal said...

DIYA
ye la tuh.... =p

JOEY
so wut... kira ok la obsesi dngn diri sndri, dri aku menjatuhkan diri sndri...
ish.. blagak lak dia... mentang2 dah abes...
ko wat pe? tanam anggur skunk? ops!
atashinchi? sapa?
*sambel tengok kiri kanan*

A^TO4
haha
kentut masam tuh tertaip je masa nak menulis... so redah je la...
yela2.. pasnih tak mo lepas geram da... pasnih beta wat entri tersusun ok...

YONNA
haha mmg nak lawan toshi n lisa kowt!
takde la.. kang tak wat kaler2 kowang malas baca... aku rajinkan diri la wat kaler2...
pasnih tak mo wat la.. bior kowang rasa...
tu la.. mcm2 plan.. tapi malas nak buat... bila nak abes baru mengagau nak cari masa nak buat semua benda...
ai duk umah, maknanya ai setia...
so dia tak jeles... rumah tangga kami aman bahagia...
dia tak risau i dirampas ke hapa... n most importantly, bila ai suke duk umah, senang la kami bermesra!
ops!

EMIKO
buang sampah, dalam bilik ada tong sampah la...
beta bukannya penternak sampah pown! huhu

ADZ
mesti nak mention pasal makan kan.. kalo tak mention tak bleh???
ye la... ai nak kuar g mana.. smua guna duet...
skunk mmg tak tahan lagi.. mau kuar tiap ari!!!
tapi duet????
psssttt ko de kenal mana2 mak datin yang leh sponsor aku tak??? eheh!

PRINCESS
ye ke takde kene mengene... tak convincing langsong!
"there's something spesel bout him"
hahaha..sapa komen tuh???

MIZZAMY
yela2... tak mo ngakukan diri...
saya low profile...
*sambel wat muka innocent*
(bila wat gini owang tak caya lak! so apa bete boleh lakukan???)

TEDDY
i'm not kutuk u la teddy, i'm just mentioning ur name...
haa... teddy dah ngamuk tuh... kepada si budak, sila tunjukkan diri!
haha... tajuk tuh spontan...
suke ke?
takde2... bila tah penah janji nak blnja aeskem... gedix!
haha.. pakcik ini yang 55+++ tolak je teddy tuh yang 49++
tibe2 nak jadi kalerful jugak.. apa kes???

Princess Liyana said...

hahaha..sape ckap tu?bukan princess ek. Sambil menggeleng kepala. ish2 apa la yg spesel tu..hihi

lind said...

kamal kembali ngan entri panjang giler dia hahahaha..

jom la nengok sepi.. besh tu kot kan kan

ahmadkamal said...

PRINCESS
eleh... copy paste chat history kang!
huhuhu

LINDOSH
haha beta kembali???
err... lu twun kl la beb! haha

Princess Liyana said...

oit!jangan!haha jatuh reputasi.cewah!mana ada maksud papela:p