Malaysiaku yay!!!

0241
29 Jun 2008

*baca dengan nada manja2 kanak2*

Depan rumah saya ada padang…
Dulu saya suka bermain2 di padang di depan rumah saya…
Tapi kini semua alat mainan sudah tiada…
Hanya satu padang lapang yang tinggal untuk bermain bola…

Petang petang, ramai orang main bola...
Mereka bermain dengan gembira sekali...
Kadang kadang mereka bermain juga di waktu malam...
Itupun sewaktu hujung minggu...

Malam ini padang itu hangat...
Bukan kerana Leina Hangat berdangdut di sana...
Bukan dangdut bukan!
Kerana satu ceramah...

Depan rumah saya ada padang...
Malam ini di padang itu ada ceramah…
Suara ceramahnya kedengaran sampai ke bilik saya….
Saya yang sedang melayari Internet tak boleh berbuat apa2…

Saya dengar, saya baca blog…
Panjangnya blog awak Lindosh!!!
Tengah2 baca, saya dengar ceramah...
Tengah2 dengar ceramah saya baca blog…

Sekarang ni kepala saya pening…
Sebab isi ceramah itu sungguh memberikan kesan...
Saya geram marah kecewa...
Ini kerana ’benda itu’ la...

Saya sedih….
Saya berdukacita…
Saya dalam nestapa…

Tak boleh ke bagi saya baca2 blog tanpa gangguan???

Oh Malaysiaku apa nak jadi???
Oh Malaysia...
Malaysia boleh!
Yay!!!




p/s - saya malas + mengelak diri dari berfikir perkara ini + memberi alasan konon2 saya di bawah AUKU!



:::YTBACK!!!:::

22 comments:

Diya said...

isk, tak paham lak diya ngan entri kamal neh. baca2 blog tanpa gangguan? gangguan apa ye? dan malaysia? kenapa dgn malaysia? hehe. sorilah, kamal pun tahu diya mcm mana.. very the lamp [lambat pick up] :p

ahmadkamal said...

DIYA
ish..buka mata buka telinga...
senang2 bukak blog dapatkan info...
hurm.. ada sapa2 leh wat diya ni paham tak???
ke entry beta memang tak difahami...
mybe yang tau paham la kowt....

Diya said...

agaknya diya ni dh dtg sindrom biri2 bwh pelangi kot [same as katak bwh tempurung] :p takpe, nnt diya dh tahu apa2 yg berkait dgn entry neh, diya komen lagik. hehe

Diya said...

huhu. patutnya kena bagik org lain komen dulu ni... aisehhh.. silap lak diya. sowi2. hehe :p

Diya said...

hehehe. thanks bagitahu diya. [recently diya jarang blog walking, tu yg "agak" ketinggalan.] :D

p/s-baru pahammmm... huhu

victoire said...

aku ingat aku je yang keje melalut.
upenye ko pon spuloh kali lapan, lapan kali spuloh ngan aku,
same2 ngarut gak ek.

Princess Liyana said...

haha ceramah apa?tidak dinyatakan di sini. Make it clear ok!cewah bunyi arahan sungguh..huhu

IamYonna said...

weh!!
apa tajuk ceramah itu kawan>
meh la share hahha..
kot otak aku terganggu gak ke :p

ngee~
dya sangat innocent la :p

Hilman Nordin said...

yo bro. kawasan hang dah lah kawasan yang hot. haha. =)

aku bole bajet pihak mana bg ceramah, and pasai apa ceramah tuh. hehe.

hurm... ada berani letak itu 'picture starbucks' tak dlm ini blog? =)

~ mizzAmy ~ said...

~ hahahaha... sangat kesian. org yg bagi ceramah tuh sangat excited kot, tue yg kuat sangat sampai u pun leh dgr. ~

n0n0i♥a'n'l said...

diya..
bkn diya sorg je x phm..
adeh3.. pe ni???
*blurrrrr*

ahmadkamal said...

DIYA
haha.. tu la.. rakus sangat nakbagi komen...
dah paham... ok la tuh!

KRIEY
ko tak paham ke? aish! nanti la aku buat entri menjelaskan situasi! hahaha
macam entri press conference la!

PRINCESS
akan dijelaskan dalam entri seterusnya nanti...

YONNA
will share bout it later k!

HILMAN
kawasan aku hot ek? maknanya aku pown hot item la ek? lalala
ini bukan pasal starbucks tu la.. wat pe nak letak dalam nih.. aku bantah cadangan tuh!

MIZZAMY
takde la... umah beta btol2 depan ngn padang tuh... so diorang pasang speaker terdengar la...
kalo ceramah kat surau pown leh dengar...
dekat sangat...

ahmadkamal said...

NONOI
yela2
nanti beta jelaskan...
malam kang sket k!

zura lias said...

ape nie..ape nie...x pahammm..x pahammmm..hihihih..tp politik Malaysia mmg tgh x stabil..rase-rasenye..kalo ade 1 peristiwa lg..rase 1998 berulang balik.. :D.. *nie ikut pahaman akak..x dulik ar ini yg dimaksudkan ke tak..tetap nk komen cengginie gak*..hahahahahahhahaa

Princess Liyana said...

ok2..huhu tunggu entry seterusnya:)

Adry said...

Haha.. sama-sama... tak faham...

Adzrul Ariff said...

Ada maksud 'yang terdalam' ni dlm entri kali ni. heheh. bagus2.

en_me said...

ari ari cekgu main bola.. ihihi

Diya said...

kamal, cepat share ceramah tu [refer balasan komen utk kak yonna]. hehe. macam kakak tiri cindrella plak diya ni :p

ahmadkamal said...

SEMUA
tengok next entri ek!

blogger malas respon komen satu2... huhu

luccadjiwa said...

menarik...

ahmadkamal said...

LUCCADJIWA
selamat datang ke YT!
thnks...